BareMeg skrev:
Jeg er ganske følsom av meg. Merker lett hvordan folk er,om de er "snill" eller falsk/ikke til å stole på. Ganske god menneskekjenner,tror jeg selv.
Har flere ganger opplevd vardøger,de siste årene.Hører at min kjære kommer hjem,selv om han ikke egentlig kommer.. Føler selv at jeg kommer til å oppleve noe Overnaturlig av en eller annen art,vet ikke hvorfor,følelsen bare er der.
Så til min opplevelse. Jeg satt rundt et bord sammen med bla en som jeg ikke er helt trygg på og ikke vet helt om liker meg. Jeg var svært sliten,sovet lite i det siste. Følte at hun sendte sterke signaler om at hun ikke likte meg,ikke hadde respekt for meg,så ned på meg.. Jeg ble rett og slett litt uvel i hennes nærhet,og følte meg helt psyket ned. HAr aldri opplevd noe sånt før.. Akkurat som om jeg kjente henns motvilje mot meg-på kroppen. Jeg lurer jo nå på om dette bare var pga jeg var sliten,osv. Men jeg har jo vært sliten mange ganger før i mitt liv,og møtt folk som har vist/sagt at de var "begeistret" for meg.
Hei
Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver her. Når jeg møter nye mennesker får jeg nesten automatisk opp et "indre bilde" av hvordan de er. Det kan være veldig mye til
hjelp i situasjoner der det viktig å vite om man kan stole på noen eller ikke, men det kan også være
slitsomt. Det kan også være vanskelig å vite om de signalene du oppfatter
er rettet mot deg eller noen andre hvis man er flere sammen.
Derfor har jeg begynt å beskytte meg selv ved hjelp av såkalte skjold i enkelte situasjoner. Jeg har beskrevet disse i en annen tråd som heter
shield hvis du er interessert.
Mitt råd er at du finner en måte å beskytte deg selv på slik at du kan håndtere slike situasjoner bedre. Å bli mer trygg på seg selv er en viktig del av dette.
Vilya