Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenAstralreise-Lucid drøm.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

CottonEyeJoe.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 13 Mai 2005 21:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Astralreise-Lucid drøm.

Innlegg av CottonEyeJoe. »

Lurer litt på begrepene astralreise og lucid drøm. Noen som kan gi en nærmere forklaring på det. Hvordan skiller man de to begrepene/opplevelsene? Noen som vet hvordan man kan trene seg opp til å oppleve en slik ut av kroppen opplevelse, eller astralreise? Hadde vært en vannvittig interesang opplevelse da.
Antall ord: 53
Let the good spirits follow your way. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stitch
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 04 Jul 2005 13:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordaførr

Innlegg av Stitch »

Har du spurt deg selv hva du skal med en slik opplevelse? Hva trenger du den til? :D Jeg har hatt dem hele livet, og da jeg var liten pike ble jeg vettskremt av dem. Fremdeles liker jeg dem ikke, og jeg har aldri fått noe utbytte av en UKO - så vidt jeg vet. Men jeg har klart å slappe mer av den siste tiden når de kommer. Selv har jeg aldri trent på dem, aldri meditert for å få det til. Det komme alltid spontant, som noe som legger seg over meg og holder meg i et fast grep. Så begynner en intenst, skrikende lyd å opptre i øret mitt, det er på smertegrensen for hva man tåler - før man svever ut av kroppen. Er du klar til å slippe denne kontrollen over sjelen din?

Astralreiser, som det populært kalles, foretar de fleste gjennom drømmene sine hvor en kan finne opplysning.

Jeg har desverre lite med råd å komme med, hvordan du kan gå frem. Men meditering, eller en teknikk for å oppnå full avslapning, kan vel være en måte å begynne på.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Azuma
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 10 Okt 2004 01:20
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Astral Plane (Dønna)

Innlegg av Azuma »

Hei, sente deg 2 pms, blei litt kluss når e sku paste i pm så e uploadet 2 documenter i stede å la meg noen linker..

btw: har ikke vært aktiv her på en stund :x shame on me :>
Antall ord: 39
I'm going on a Astral Journy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Astralreise-Lucid drøm.

Innlegg av zind »

CottonEyeJoe. skrev:Lurer litt på begrepene astralreise og lucid drøm. Noen som kan gi en nærmere forklaring på det. Hvordan skiller man de to begrepene/opplevelsene? Noen som vet hvordan man kan trene seg opp til å oppleve en slik ut av kroppen opplevelse, eller astralreise? Hadde vært en vannvittig interesang opplevelse da.
En lucid dream er en drøm hvor du er våken, altså når du skjønner at du drømmer og stort sett kan styre drømmen din selv. Dette skal det også være mulig å lære seg opp til (sjekk ut http://www.dreamviews.com/)

Astralreiser (hva inneholder egentlig begrepet astralreiser? Det lurer nemlig jeg på også) og ut av kroppen opplevelser har i allefall ikke jeg turt å begi meg ut på helt ennå, kanskje pga alle de grusomme historiene om søvnparalyse etc :) tror i allefall dette er noe alle kan få til, og sikkert noe alle har opplevd i søvne og som vi ikke husker. Kan sikkert være lurt å lese godt om det før du prøver det, mange fine poster om det her..
Antall ord: 188
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links