Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO (rett og slett..)

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Meuremys Annamensis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 01 Jul 2005 19:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

UFO (rett og slett..)

Innlegg av Meuremys Annamensis »

Noen som har sett en (et) ufo, da?
Det har jeg...Trodde først det var et fly, men det fløy så rart (det var midt på natten og jeg fikk øye på en lysende prikk laaaaangt oppe på himmelen). Jo, altså, det fløy rett fram en stund, så skiftet det retning helt plutselig og begynte å fly i sikksakk. (Satelitt? Er den rareste satelitten jeg har sett noen gang ihvertfall :? )
Holdt på sånn en stund. Rett frem, "krapp sving" og sikksakk, rett frem, "krapp sving" og sikksakk...Plutselig skøt den rett til værs og ble borte. Jeg sto på bakken, rimelig fascinert og en smule skremt (?) over det jeg nettopp hadde sett.
Har opplevd en sånn ting til sammen med søsteren min. Den oppførte seg på en litt annen måte, men de to ufo'ene minnet om hverandre. Ingen av de kunne vært fly/helikopter. En smule scary, men du og du, så spennende..! :D ( :oops: )
Antall ord: 164
¤¤MeAn¤¤
-------------------------------------------------------
Intermédius - That's were we live...
-------------------------------------------------------
Lebo haleng ha o bue ka le ha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det skulle virkelig vært morsomt å se en med egne øyne !
Har sett diverse videoer og slikt, men desverre er det så altfor lett å fake slike videoer i våre dager.


Kjekt at du har fått med deg dne erfaringen da !


Asbjørn. PPV info Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.

FAQ for det Paranormale


http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:SKYPE

BildeSjekk her


phpMyChat på PPV server - Nederst på siden
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: UFO (rett og slett..)

Innlegg av BA. »

Meuremys Annamensis skrev:Noen som har sett en (et) ufo, da?
Det har jeg...Trodde først det var et fly, men det fløy så rart (det var midt på natten og jeg fikk øye på en lysende prikk laaaaangt oppe på himmelen). Jo, altså, det fløy rett fram en stund, så skiftet det retning helt plutselig og begynte å fly i sikksakk. (Satelitt? Er den rareste satelitten jeg har sett noen gang ihvertfall :? )
Holdt på sånn en stund. Rett frem, "krapp sving" og sikksakk, rett frem, "krapp sving" og sikksakk...Plutselig skøt den rett til værs og ble borte. Jeg sto på bakken, rimelig fascinert og en smule skremt (?) over det jeg nettopp hadde sett.
Har opplevd en sånn ting til sammen med søsteren min. Den oppførte seg på en litt annen måte, men de to ufo'ene minnet om hverandre. Ingen av de kunne vært fly/helikopter. En smule scary, men du og du, så spennende..! :D ( :oops: )
Ja, jeg har sett en UFO. Før skolealder, og jeg husker det som det var igår.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: UFO (rett og slett..)

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:Ja, jeg har sett en UFO. Før skolealder, og jeg husker det som det var igår.
Interresannt, Har du skrevet noe om det noe seted ?

Asbjørn
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Jo jeg har sett ufo..det var 3 stykker av de såkalte flyvende gjenstandene!Jeg har skrevet om det ett sted her..prøvde å forklare i ord hvordan de så ut..Det var helt fantastisk kult å se iallefall!
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Meuremys Annamensis, eg har faktisk sett eksakt set samme som deg for noen år siden en vinterdag oppe på høyfjellet.
Lyspunktet oppførte seg akkurat som du beskriver.
Merkelig femomeen. :roll:
Antall ord: 31
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

skytte skrev:Jo jeg har sett ufo..det var 3 stykker av de såkalte flyvende gjenstandene!Jeg har skrevet om det ett sted her..prøvde å forklare i ord hvordan de så ut..Det var helt fantastisk kult å se iallefall!
Det er jo mye om dette på Ufo-Norge sine sider.
Bla.a. Hessdalen Prosjektet, som man pr idag ikke har forklaring på...

Asbjørn
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
skytte skrev:Jo jeg har sett ufo..det var 3 stykker av de såkalte flyvende gjenstandene!Jeg har skrevet om det ett sted her..prøvde å forklare i ord hvordan de så ut..Det var helt fantastisk kult å se iallefall!
Det er jo mye om dette på Ufo-Norge sine sider.
Bla.a. Hessdalen Prosjektet, som man pr idag ikke har forklaring på...

Asbjørn
Vært inne der mange ganger og lest..interessant!Men jeg har ikke kommet over lignende fenomen som jeg så, i samme former...i innlegget jeg skrev..som ser ut til å være borte her...forklarte jeg hvordan de se ut og spurte om andre har sett lignende!?Men den artikkelen ser ut til å være borte når jeg søker etter den...hmm..
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

:-) 2 venninner og jeg satt på brygga en kveld for et par år siden.. Da så vi et slikt lysfenomen.. Det var en flott opplevelse.. Når vi skulle gå hjem var det akkurat som den fulgte etter oss før den tok en helomvending og forsvant.. Pussig
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Har selv sett et par-tre merkelige lysfenomen, like spennende hver gang 8)
Husker spesielt den ene, en vinterkveld jeg og en venninne stod ved et skogholt og tok en røyk. Månen var stor og skinte, litt skyer osv.
Så ser vi et fly som flyr i retning skyene, det merkelige er den grå, avlange "skyggen" vi ser under flyet. De flyr sammen bortover, før den grå tingen plutselig skyter fart inn i skyene og blir søkk vekke. Tilbake er bare flyet som flyr helt vanlig, sakte inn mot de samme skyene.
Ingen av oss sa noe, før jeg brøt stillheten med et; "Så du det, eller?"
Og hun hadde selvfølgelig også sett det.

En annen som satt meg litt ut, var da jeg stod i hagen til foreldrene mine og tok en røyk. Vinterkveld, dette også. Ikke samme vinter, vel og merke :lol:
Det var så stjerneklart og vakkert, så jeg ble stående og kikke på stjernene.
Men det var et lys der på himmelen, som ikke lignet noen av de andre.
Det var stort og skinte sterkt, ble litt forundret - så jeg stod og kikket i flere minutter.
Lyset stod bom stille, så det var ikke det. Men det var bare noe som ikke stemte (magefølelse).
Da jeg var kommet til slutten av røyken, så snudde jeg meg vekk i et sekund for å knipse den vekk. Snudde meg tilbake og lyset jeg hadde stått og sett på i flere minutter var nå borte! :shock:
Antall ord: 255
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

skytte skrev:i innlegget jeg skrev..som ser ut til å være borte her...forklarte jeg hvordan de se ut og spurte om andre har sett lignende!?Men den artikkelen ser ut til å være borte når jeg søker etter den...hmm..
Dersom det var snart ett år eller eldre, og ingen nye innlegg i tråden, er den sannsynligvis fjernet pågrunn av ingen aktivitet. ( 3/4 år gammelt eller eldre ?)
Det er gjordt av Admin her for å øke hastigheten på serveren, da den slipper å dra på masse gammelt som ikke er aktivitet på.

Hvis Du har innlegget ditt fremdeles, så er det bare kjekt å få tatt en oppfriskning... ;-)

Asbjørn
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: UFO (rett og slett..)

Innlegg av BA. »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
BA skrev:Ja, jeg har sett en UFO. Før skolealder, og jeg husker det som det var igår.
Interresannt, Har du skrevet noe om det noe seted ?
Ja.

Dette ble skrevet om i temaet UFOer, men admin har jo fjernet dette temaet og kornsirkler-temaet. Uavhengig av hvor mye brukt disse temaene var.

Det var før skolealder jeg var ute med noen venner om kvelden. Plutselig så jeg hva jeg oppfattet som en lyskule ca Ø15cm som beveget seg raskt i ca 1,5m høyde over bakken.

Bakenfor dette lyset var en garasje ca 5m unna, så høyden og størrelsen kunne ikke være mye feilberegnet.
Da jeg snudde meg for å si fra til mine venner forsvant lyset, og jeg har ikke funnet en fullgod forklaring på hva det var.

Fornuften sier at det hadde med en lommelykt å gjøre, men fornuften har ikke helt blitt akseptert i dette tilfellet. :)
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
skytte skrev:i innlegget jeg skrev..som ser ut til å være borte her...forklarte jeg hvordan de se ut og spurte om andre har sett lignende!?Men den artikkelen ser ut til å være borte når jeg søker etter den...hmm..
Dersom det var snart ett år eller eldre, og ingen nye innlegg i tråden, er den sannsynligvis fjernet pågrunn av ingen aktivitet. ( 3/4 år gammelt eller eldre ?)
Det er gjordt av Admin her for å øke hastigheten på serveren, da den slipper å dra på masse gammelt som ikke er aktivitet på.

Hvis Du har innlegget ditt fremdeles, så er det bare kjekt å få tatt en oppfriskning... ;-)
Alder på innlegget er uinteressant. Admin slettet alle innlegg innen temaene UFO og kornsirkler.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: UFO (rett og slett..)

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:
Asbj. Aamot. PPVt skrev:
BA skrev:Ja, jeg har sett en UFO. Før skolealder, og jeg husker det som det var igår.
Interresannt, Har du skrevet noe om det noe seted ?
Ja.

Dette ble skrevet om i temaet UFOer, men admin har jo fjernet dette temaet og kornsirkler-temaet. Uavhengig av hvor mye brukt disse temaene var.

Det var før skolealder jeg var ute med noen venner om kvelden. Plutselig så jeg hva jeg oppfattet som en lyskule ca Ø15cm som beveget seg raskt i ca 1,5m høyde over bakken.

Bakenfor dette lyset var en garasje ca 5m unna, så høyden og størrelsen kunne ikke være mye feilberegnet.
Da jeg snudde meg for å si fra til mine venner forsvant lyset, og jeg har ikke funnet en fullgod forklaring på hva det var.

Fornuften sier at det hadde med en lommelykt å gjøre, men fornuften har ikke helt blitt akseptert i dette tilfellet. :)
Uten å si noe sikkert, så høres faktisk dette ut som KULELYN , uten at jeg skal påstå at det er det.
Kulelyn er og ett fenomen hvor man har en lysende kule som kan bevege seg over bakken, men også "rulle" på bakken.
Men jeg tror kansje Du BA har vært inne på den tanken tidligere ?
Kulelyn KAN forsvinne helt lydløst, men kan og forsvinne med ett skarpt smell.
Vitenskapelig forklaring på kulelyn er visst litt vanskelig å oppdrive ;-)

Men ; Siden UFO er en betegnelse på Uidentifisert Flygende Objekt,
KAN det og være andre ting !

Kansje et lite romskip fra en liten planet, eller...

Men helt sikkert en spesiell opplevelse, siden du fremdeles husker den !

Asbjørn
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Pappa fortalte meg om noen rare lysfenomen han hadde sett da han var på sjøen, den gang han var ung (for leeenge siden :lol: ).
Da hadde de vært midt på sjøen, uten land på noen side.
Mener han sa det var på dagtid, også.
Han hadde ihvertfall stått på dekk og sett to lys på himmelen, som gikk ned i horisonten på den ene siden og kom opp igjen på den andre!!!
Altså at de hadde gått rundt jorden! Og dette gjorde de et par ganger ellerno før de bare forsvant.. :shock:
Antall ord: 96
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links