Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO (rett og slett..)

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Caramba

Innlegg av Caramba »

Tror nok du blir overrasket over antallet mennesker i denne verden som tror at vi er mutters alene i dette universet, men en 400 - 500 millioner er kanskje ikke mange for deg.


Ja vi snakker om enorme avstander, og for oss mennesker er dette pr. idag en uoverkommelighet, men andre sivilisasjoner kan da ha kommer mye lenger en oss på dette området. Eller er det slik at vi mennesker er kronen på Guds skaperverk og derfor er alle andre sivilisasjoner i verdensrommet bak oss i utviklingen?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Tror nok du blir overrasket over antallet mennesker i denne verden som tror at vi er mutters alene i dette universet, men en 400 - 500 millioner er kanskje ikke mange for deg.
Ja et slikt antall ville overraske meg. Kan du dokumentere dette antallet?

Ja vi snakker om enorme avstander, og for oss mennesker er dette pr. idag en uoverkommelighet, men andre sivilisasjoner kan da ha kommer mye lenger en oss på dette området.
Klart andre kan ha kommet lenger enn oss, men vi har ikke annet enn oss selv som referanse.
Vi vet ikke hva en sivilisasjons levealder er, vi vet ikke om det noensinne vil bli mulig å reise i slike avstander, og kunne kommunisere hjem.
Det er mye vi ikke vet om slikt, og alt i alt er det derfor lite trolig at andre har tatt veien hit.

En annen ting er at det virker snodig når en art med så høy teknologi prøver å holde seg her hemmelig, men ikke klarer det.
Eller er det slik at vi mennesker er kronen på Guds skaperverk og derfor er alle andre sivilisasjoner i verdensrommet bak oss i utviklingen?
Du kan jo tro det.
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

BA skrev:
Caramba PPVt skrev:Tror nok du blir overrasket over antallet mennesker i denne verden som tror at vi er mutters alene i dette universet, men en 400 - 500 millioner er kanskje ikke mange for deg.
Ja et slikt antall ville overraske meg. Kan du dokumentere dette antallet?
Nei, kan du dokumentere noe mindre antall?

Ja vi snakker om enorme avstander, og for oss mennesker er dette pr. idag en uoverkommelighet, men andre sivilisasjoner kan da ha kommer mye lenger en oss på dette området.
Klart andre kan ha kommet lenger enn oss, men vi har ikke annet enn oss selv som referanse.
Vi vet ikke hva en sivilisasjons levealder er, vi vet ikke om det noensinne vil bli mulig å reise i slike avstander, og kunne kommunisere hjem.
Det er mye vi ikke vet om slikt, og alt i alt er det derfor lite trolig at andre har tatt veien hit.

En annen ting er at det virker snodig når en art med så høy teknologi prøver å holde seg her hemmelig, men ikke klarer det.
????? Betyr denne siste uttalelsen at du tror at fremmede sivilisasjoner besøker oss? Ellers ville du vel benekte ethvert mulig besøk. For hvis det ikke finnes sivilisasjoner som er i stand til å besøke oss, så er jo alle observasjonene om UFO/aliens falske eller ikke eksisterende og da er det vel ingen vits i å spekulere i om de klarer å holde seg hemmelig eller ikke.
Eller er det slik at vi mennesker er kronen på Guds skaperverk og derfor er alle andre sivilisasjoner i verdensrommet bak oss i utviklingen?
Du kan jo tro det.
Nei! jeg tror ikke det.
Jeg tror muligheten for besøk absolutt er tilstede. Jeg tror nemlig ikke at vi mennesker er så unike som noen skal ha det til.

Men, de som mener at man i alle sammenhenger må/skal legge mennesklig intelligens og utvikling til grunn, når man snakker om andre sivilisasjoner, tror jeg at mener det.
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:
BA skrev:
Caramba PPVt skrev:Tror nok du blir overrasket over antallet mennesker i denne verden som tror at vi er mutters alene i dette universet, men en 400 - 500 millioner er kanskje ikke mange for deg.
Ja et slikt antall ville overraske meg. Kan du dokumentere dette antallet?
Nei, kan du dokumentere noe mindre antall?
Du først.
En annen ting er at det virker snodig når en art med så høy teknologi prøver å holde seg her hemmelig, men ikke klarer det.
????? Betyr denne siste uttalelsen at du tror at fremmede sivilisasjoner besøker oss? Ellers ville du vel benekte ethvert mulig besøk. For hvis det ikke finnes sivilisasjoner som er i stand til å besøke oss, så er jo alle observasjonene om UFO/aliens falske eller ikke eksisterende og da er det vel ingen vits i å spekulere i om de klarer å holde seg hemmelig eller ikke.
Nei. Den siste setningen betyr ikke det. Det betyr at slik høytstående teknologisk sivilisasjon som forventes av disse aliens burde ha klart å gjemme seg bedre hvis de var redde for at vi skulle oppdage dem. På den annen side skjønner jeg ikke hvorfor de skulle være redde for å bli oppdaget.

Alt dette er egentlig uinteressant, fordi det mest iøynefallende poeng er at vi ikke har noe bevis for at de har vært her.
Eller er det slik at vi mennesker er kronen på Guds skaperverk og derfor er alle andre sivilisasjoner i verdensrommet bak oss i utviklingen?
Du kan jo tro det.
Nei! jeg tror ikke det.
Jeg tror muligheten for besøk absolutt er tilstede. Jeg tror nemlig ikke at vi mennesker er så unike som noen skal ha det til.
Hvorfor blander du inn dette da?
Men, de som mener at man i alle sammenhenger må/skal legge mennesklig intelligens og utvikling til grunn, når man snakker om andre sivilisasjoner, tror jeg at mener det.
Hvorfor det?
Vi ser hvordan vi fungerer og vi ser hvordan dyr på jorden fungerer, og vi ser hvordan ting er like og hvordan de er ulike. Dette ser vi, og kan danne oss tanker om hvordan ting vil være på andre planeter.
Det er et mye bedre utgangspunkt enn å gjette på hvordan andre vesener har utviklet seg.
Ingen kan si med sikkerhet hvordan det er andre steder, men vi kan se at det er lite sannsynlig at aliens besøker oss til stadighet.
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

BA skrev:
Caramba PPVt skrev:
BA skrev:
Caramba PPVt skrev:Tror nok du blir overrasket over antallet mennesker i denne verden som tror at vi er mutters alene i dette universet, men en 400 - 500 millioner er kanskje ikke mange for deg.
Ja et slikt antall ville overraske meg. Kan du dokumentere dette antallet?
Nei, kan du dokumentere noe mindre antall?
Du først.
Hehe. Du kan ikke dokumentere dine påstander her du heller?
Vel personlig tror jeg nok at jeg er nærmere sannheten enn deg, men jeg kan jo ta feil. :?
En annen ting er at det virker snodig når en art med så høy teknologi prøver å holde seg her hemmelig, men ikke klarer det.
????? Betyr denne siste uttalelsen at du tror at fremmede sivilisasjoner besøker oss? Ellers ville du vel benekte ethvert mulig besøk. For hvis det ikke finnes sivilisasjoner som er i stand til å besøke oss, så er jo alle observasjonene om UFO/aliens falske eller ikke eksisterende og da er det vel ingen vits i å spekulere i om de klarer å holde seg hemmelig eller ikke.
Nei. Den siste setningen betyr ikke det. Det betyr at slik høytstående teknologisk sivilisasjon som forventes av disse aliens burde ha klart å gjemme seg bedre hvis de var redde for at vi skulle oppdage dem. På den annen side skjønner jeg ikke hvorfor de skulle være redde for å bli oppdaget.
Kanskje de ikke er redde. Kanskje de ikke vil?
Alt dette er egentlig uinteressant, fordi det mest iøynefallende poeng er at vi ikke har noe bevis for at de har vært her.
Kanskje, kanskje ikke.
Eller er det slik at vi mennesker er kronen på Guds skaperverk og derfor er alle andre sivilisasjoner i verdensrommet bak oss i utviklingen?
Du kan jo tro det.
Nei! jeg tror ikke det.
Jeg tror muligheten for besøk absolutt er tilstede. Jeg tror nemlig ikke at vi mennesker er så unike som noen skal ha det til.
Hvorfor blander du inn dette da?
Fordi jeg mener det er et poeng at menge legger dette til grunn for å uttale seg om andre sivilisasjoners mulige utvikling.
Men, de som mener at man i alle sammenhenger må/skal legge mennesklig intelligens og utvikling til grunn, når man snakker om andre sivilisasjoner, tror jeg at mener det.
Hvorfor det?
Vi ser hvordan vi fungerer og vi ser hvordan dyr på jorden fungerer, og vi ser hvordan ting er like og hvordan de er ulike. Dette ser vi, og kan danne oss tanker om hvordan ting vil være på andre planeter.
Det er et mye bedre utgangspunkt enn å gjette på hvordan andre vesener har utviklet seg.
Fantasi min venn, Mye kan skapes ved hjelp av fantasi. Vi må kunne se muligheter og da også andre muligheter enn det vår normale hverdag skulle tilsi.

Ingen kan si med sikkerhet hvordan det er andre steder, men vi kan se at det er lite sannsynlig at aliens besøker oss til stadighet.
Hvorfor er dette så lite sannsynlig? Med en slik uttalelse så må du kun legge vår mennesklige utvikling til grunn?
Antall ord: 528

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Hehe. Du kan ikke dokumentere dine påstander her du heller?
Vel personlig tror jeg nok at jeg er nærmere sannheten enn deg, men jeg kan jo ta feil. :?
Du angir en tallfestet mengde, som du tror vil sjokkere, med ikke annet grunnlag enn at du tror du er nærmere sannheten enn meg? :shock:
Jeg har ikke hatt behov for å dokumentere noen påstand.
Kanskje de ikke er redde. Kanskje de ikke vil?
Hva er grunnen for å holde seg her hemmelig, når de må ha oppdaget at mange påstår de har sett dem?
Alt dette er egentlig uinteressant, fordi det mest iøynefallende poeng er at vi ikke har noe bevis for at de har vært her.
Kanskje, kanskje ikke.
Hva mener du? Enten har vi, ellers så har vi ikke. Hvis du bestrider min påstand om at vi ikke har, får du dokumentere disse bevisene.
Hvorfor blander du inn dette da?
Fordi jeg mener det er et poeng at menge legger dette til grunn for å uttale seg om andre sivilisasjoners mulige utvikling.
Dette er ikke et argument jeg har brukt, selv om jeg har sagt at det finnes noen religiøse fundamentalister som mener dette. Antallet på disse vet jeg ikke, men sett i sammenheng med antallet mennesker, er de ikke mange.
Men, de som mener at man i alle sammenhenger må/skal legge mennesklig intelligens og utvikling til grunn, når man snakker om andre sivilisasjoner, tror jeg at mener det.
Hvorfor det?
Vi ser hvordan vi fungerer og vi ser hvordan dyr på jorden fungerer, og vi ser hvordan ting er like og hvordan de er ulike. Dette ser vi, og kan danne oss tanker om hvordan ting vil være på andre planeter.
Det er et mye bedre utgangspunkt enn å gjette på hvordan andre vesener har utviklet seg.
Fantasi min venn, Mye kan skapes ved hjelp av fantasi. Vi må kunne se muligheter og da også andre muligheter enn det vår normale hverdag skulle tilsi.
Mener du fantasi er et bedre utgangspunkt for å vite noe om andre vesener enn forskning?
Ingen kan si med sikkerhet hvordan det er andre steder, men vi kan se at det er lite sannsynlig at aliens besøker oss til stadighet.
Hvorfor er dette så lite sannsynlig? Med en slik uttalelse så må du kun legge vår mennesklige utvikling til grunn?
Nei. Jeg legger både mennesker og dyr til grunn for dette. Vi har sett hvordan folk behandler hverandre, og vi har sett hvordan dyr behandler hverandre. Vi har sett hvordan arter utslettes, og hvor mye/lite som skal til for at en art skal danne seg en sivilisasjon.
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Beklager at jeg ikke quoter alt dette her.

Ja! jeg tror jeg er nærmere antall enn deg, uten at jeg kan bevise det. Forstår ikke helt hvorfor dette sjokkerer deg, men det er nå så.

Hvilken begrunnelse eventuelle aliens skulle ha for å holde sin tilstedeværelse hemlig, vet jeg ikke. Men, alle krigene vi utkjemper kan jo være en årsak. Nå vil kanskje noen si at de bør ha våpensystemer som langt overgår våre og at et eventuelt jordisk angrep mot dem ikke vil være noe problem for dem å forsvare seg mot. Og det har de sikkert rett i. Men kanskje de er fredlige og ikke vil ha noen krig med oss?
Vi mennesker elsker jo å forsvare oss mot det ukjente. For alt det ukjente er jo ondt.

Neida! jeg har ingen bevis for at det har vært aliens her på jorden. Men, jeg finner det litt snodig at 100 talls mennesker som tilsynelatende tilfeldig opplever det samme, skal ha interesse av å lyve. Det finnes litt for mange historier, til at jeg hardnakket skal påstå at det ikke finnes aliens som besøker oss. Derfor holder jeg muligheten åpen.

Du har sakset litt mye i innlegget her, slik at poenget egentlig ikke kommer frem. Men, jeg mener å huske at det hadde noe med at noen mennesker mener at vi er kronen på Guds skaperverk. Og her snakker du om antall igjen. Antallet er egentlig uvesentlig, men det er nok fler enn du tror.

Nei! Jeg mener ikke at fantasi er bedre en forskning, men forskningen er ikke altid på rett spor og mange ganger må man legge litt fantasi inn i vurderingen for i det hele tatt å forstå situasjonen. Fremtiden kan vi ikke vite noe om og her hjelper heller ikke forskningen. Derfor må vi fantasere litt om hvordan vi tror at fremtiden vil se ut. Slik er det også med spørsmålet angående aliens. Vi må fantasere litt for å forstå hvordan og hvorfor. OK! Fantasere er kanskje ikke noe godt uttrykk, men det er det jeg har valgt å bruke.

Og, igjen beviser du at du legger jordiske forutsetninger til grunn for å uttale deg om hvorvidt fremmede sivilisasjoner besøker oss eller ikke.
Situasjonen kan være helt annerledes andre steder i universet. Hva om de kommuniserer med tankekraft, å nei det stemmer det. De kan jo ikke det for det kan ikke vi mennesker gjøre og da kan ingen andre heller.
Slik kan vi ikke tenke. Vi må kunne forutsette at de har andre egenskaper enn oss og at de er kommet mye lenger på det teknologiske plan. Men, det finnes sikkert også sivilisasjoner der ute som ikke har kommet lenger enn til vårt steinalderstadie.

Så hvis du i fullt alvor mener at men på død og liv skal legge jordisk utvikling til grunn for å diskutere om aliens har vært her eller ikke. Da er jeg helt enig med deg.
Aliens har aldri besøkt jorden. Og alle som påstår de har hatt opplevelser med aliens har enten livlig fantasi eller blitt lurt.
Antall ord: 521

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Beklager at jeg ikke quoter alt dette her.

Ja! jeg tror jeg er nærmere antall enn deg, uten at jeg kan bevise det. Forstår ikke helt hvorfor dette sjokkerer deg, men det er nå så.
At du tror det overrasker ikke, men at du skal korrigere meg ved å servere et tall du tror er nærmere enn meg overrasker.
Hvilken begrunnelse eventuelle aliens skulle ha for å holde sin tilstedeværelse hemlig, vet jeg ikke. Men, alle krigene vi utkjemper kan jo være en årsak. Nå vil kanskje noen si at de bør ha våpensystemer som langt overgår våre og at et eventuelt jordisk angrep mot dem ikke vil være noe problem for dem å forsvare seg mot. Og det har de sikkert rett i. Men kanskje de er fredlige og ikke vil ha noen krig med oss?
Vi mennesker elsker jo å forsvare oss mot det ukjente. For alt det ukjente er jo ondt.
Uansett hva som er deres begrunnelse for å holde seg skjult, er deres overlegne teknologi for dårlig. Det rapporteres stadig om at de er sett. Nå er de jo oftest månen eller planeter, men det vil du vel ikke høre på. :)
Neida! jeg har ingen bevis for at det har vært aliens her på jorden. Men, jeg finner det litt snodig at 100 talls mennesker som tilsynelatende tilfeldig opplever det samme, skal ha interesse av å lyve.
100-talls personer er ikke for stort antall til at jeg ikke tror de lyver. Men det finnes også mange som ikke vet hva de så, og har blitt lurt av omstendighetene til å tro de så noe annet enn de faktisk så.
Det finnes litt for mange historier, til at jeg hardnakket skal påstå at det ikke finnes aliens som besøker oss. Derfor holder jeg muligheten åpen.
Jeg holder mulighetene åpne for at det finnes andre ting som er observert.
Du har sakset litt mye i innlegget her, slik at poenget egentlig ikke kommer frem. Men, jeg mener å huske at det hadde noe med at noen mennesker mener at vi er kronen på Guds skaperverk. Og her snakker du om antall igjen. Antallet er egentlig uvesentlig, men det er nok fler enn du tror.
Det kan så være, men uansett holder jeg på at det er ingen (eller svært få) på dette forumet.
Nei! Jeg mener ikke at fantasi er bedre en forskning, men forskningen er ikke altid på rett spor og mange ganger må man legge litt fantasi inn i vurderingen for i det hele tatt å forstå situasjonen. Fremtiden kan vi ikke vite noe om og her hjelper heller ikke forskningen. Derfor må vi fantasere litt om hvordan vi tror at fremtiden vil se ut. Slik er det også med spørsmålet angående aliens. Vi må fantasere litt for å forstå hvordan og hvorfor. OK! Fantasere er kanskje ikke noe godt uttrykk, men det er det jeg har valgt å bruke.
Fantasi/kreativitet er viktig som redskap i forskning også. Det brukes til å lage hypoteser som testes og kontrolleres. Forskning på historie og biologi kan også gi visjoner om hvordan framtiden vil bli.

For å ta et eksempel:
Vi er vant med at alle mennesker har hodet øverst. Dette er også mer eller mindre observert på alle kjente dyrearter som går. Dette har en hensikt, fordi hjernen da får maksimal støtdemping. Øynene får best mulig oversikt, og man kan best mulig snu hodet, og se seg rundt til fler kanter.
Dette gjør at vi kan anta at dette også vil gjøre seg gjeldende hos arter fra andre planeter, fordi det ser ut til å være mest hensiktsmessig.
Og, igjen beviser du at du legger jordiske forutsetninger til grunn for å uttale deg om hvorvidt fremmede sivilisasjoner besøker oss eller ikke.
Situasjonen kan være helt annerledes andre steder i universet. Hva om de kommuniserer med tankekraft, å nei det stemmer det. De kan jo ikke det for det kan ikke vi mennesker gjøre og da kan ingen andre heller.
Slik kan vi ikke tenke. Vi må kunne forutsette at de har andre egenskaper enn oss og at de er kommet mye lenger på det teknologiske plan. Men, det finnes sikkert også sivilisasjoner der ute som ikke har kommet lenger enn til vårt steinalderstadie.
Vi kan anta at disse vesenene har hatt andre påvirkninger enn oss, og dermed har hatt en annen utvikling også. Om vi ser på artene på jorden, ser vi mange forskjellige utviklingsmønstre, men de har en del til felles også. Så hvorfor skal vi da anta at dette ikke er felles for andre planeters utvikling også?
Så hvis du i fullt alvor mener at men på død og liv skal legge jordisk utvikling til grunn for å diskutere om aliens har vært her eller ikke. Da er jeg helt enig med deg.
Ikke på død og liv, men som et utgangspunkt for kreativ tenkning om hvordan det kan arte seg andre steder.
Aliens har aldri besøkt jorden. Og alle som påstår de har hatt opplevelser med aliens har enten livlig fantasi eller blitt lurt.
Enig, til tross for din sarkastiske måte å si det på.
Antall ord: 878

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Jeg sakser fortsatt ikke. (for mye klipp og lim)

Du er lett å overraske du. Men, jeg ser forskjell på ubetydelig og flere millioner. Gjør ikke du?

Det kan hende at vi er nærmere deres teknologi og derses psyke enn det vi og kanskje de tror.
De som tror at månen eller en planet eller en stjerne for den saks skyld er en UFO (romskip) bør få seg en synstest.

100 stk er ikke nok? Og selvfølgelig er de alle blitt lurt opp i stry. Typisk holdning for en skeptiker (eller skal jeg si motstander?)

At du fornekter en (paranormal) mulighet overrasker meg ikke. :D

Nei! På dette forumet er nok meeeeget få som tror at vi er kronen på Guds skaperverk. Men, noe annet hadde jeg heller ikke forventet. Og det var vel ikke dette forumet spesielt vi snakket om? Vi snakket vel om verden. eller hva?

Men, du nekter å bruke fantasi/kreativitet i forbindelse med fremmede sivilisasjoner? :shock:

Men de kan da vel ha hatt en raskere og kanskje spissere utvikling enn det vi har hatt? Jeg synes nok det er relativt snevert å kun bygge på jordisk utvikling og observasjoner når man skal snakke om fremmede sivilisasjoner.

På meg så virker det som om du er redd for at jeg og personer med mine meninger skal ha rett. :D

Du er ikke skeptisk til paranormale fenomener, du er en motstander av alt paranormalt.

Helt personlig vil jeg si du er redd, og det er helt i orden. Aksepterer det fullt ut.

Synes faktisk litt synd på deg.

Jeg regner med at du i fremtiden også vil basere dine UFO diskusjoner på Jordisk teknologi og utvikling?
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Jeg sakser fortsatt ikke. (for mye klipp og lim)

Du er lett å overraske du. Men, jeg ser forskjell på ubetydelig og flere millioner. Gjør ikke du?
Når verden består av milliarder, blir millioner bortimot ubetydelig.
Det kan hende at vi er nærmere deres teknologi og derses psyke enn det vi og kanskje de tror.
De som tror at månen eller en planet eller en stjerne for den saks skyld er en UFO (romskip) bør få seg en synstest.
Dette tyder på en arrogant og lite forstående holdning til andres opplevelser.
100 stk er ikke nok? Og selvfølgelig er de alle blitt lurt opp i stry. Typisk holdning for en skeptiker (eller skal jeg si motstander?)
100 løgnere fordelt over hele verden overrasker meg ikke nei.
Ikke alle er lurt opp i stry, men det er mange helt ordinære ting som er blitt feilaktig tatt for andre fenomener enn de faktisk er.
At du fornekter en (paranormal) mulighet overrasker meg ikke. :D

Nei! På dette forumet er nok meeeeget få som tror at vi er kronen på Guds skaperverk. Men, noe annet hadde jeg heller ikke forventet. Og det var vel ikke dette forumet spesielt vi snakket om? Vi snakket vel om verden. eller hva?
Mitt utsagn om ingen handlet ikke om noen spesiell gruppe. Det var en overdrivelse av veldig få, fortsatt uten noen gruppetilhørighet, men dette forumet kan være grunnlaget like godt som hele verden.
Men, du nekter å bruke fantasi/kreativitet i forbindelse med fremmede sivilisasjoner? :shock:
jeg skrev:Fantasi/kreativitet er viktig som redskap i forskning også. Det brukes til å lage hypoteser som testes og kontrolleres. Forskning på historie og biologi kan også gi visjoner om hvordan framtiden vil bli.
En kombinasjon av fantasi/kreativitet og kunnskap synes jeg er et godt utgangspunkt for å gjøre modeller av hvordan ting vi ikke vet noe om kan være.
Men de kan da vel ha hatt en raskere og kanskje spissere utvikling enn det vi har hatt? Jeg synes nok det er relativt snevert å kun bygge på jordisk utvikling og observasjoner når man skal snakke om fremmede sivilisasjoner.
Selvfølgelig kan noen ha hatt det, og det er vel sannsynlig også at noen har hatt det. Nå må du holde opp med å slåss mot vrengebilder av hva jeg sier. Jeg sier at man ikke kan si hvordan fremmede sivilasjoner er bygd kun ved fri fantasi. Man bør bruke kunnskap og fantasi i kombinasjon.
På meg så virker det som om du er redd for at jeg og personer med mine meninger skal ha rett. :D
Du er ikke skeptisk til paranormale fenomener, du er en motstander av alt paranormalt.
Helt personlig vil jeg si du er redd, og det er helt i orden. Aksepterer det fullt ut.
Synes faktisk litt synd på deg.
Jeg regner med at du i fremtiden også vil basere dine UFO diskusjoner på Jordisk teknologi og utvikling?
Sånn. Kan vi nå bli ferdige med dine vurderinger av meg, og diskutere sak?
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Holder meg til sak, men finner det meget lite formålstjenelig å diskutere med personer som prøver å vri seg unna og samtidig motsi seg selv. Det at du er redd for at aliens skal lande på jorden er helt i orden for meg. Den holdningen deler du med milliarder av andre mennesker og det er helt naturlig.
Jeg synes det er litt trist at det skal være grunnlaget for denne diskusjonen, Så lenge jeg sier at vi må kunne forutsette at andre sivilisasjoner har kommet mye lenger enn oss både teknologisk og åndelig. Samtidig som du tviholder på at vi kun skal bruke jordisk viten og væremåte for å vurdere andre sivilisasjoner. Ja da er denne diskusjonen fåfengt. Vi kommer aldri til å nærme oss hverandre.
Jeg er fullstendig enig at vår kunnskap må legges til grunn, men ikke bare den. Vi må kunne se lenger enn som så. Dette har du vist gang på gang at du ikke er villig til. Psykologisk sett har jeg funnet ut at dette er for at du er redd. Og det er i og for seg helt normalt, men det passer dårlig inn i en slik situasjon. Du henger deg opp i bagateller og for at du ikke skal kverulere istykker et innlegg må jeg være veldig forsiktig med å antyde noe som helst. Dette for at du ikke skal kverulere istykker mine utsagn. Når jeg snakker om 100 personer så mente jeg 100 personer som opplever den samme opplevelsen samtidig på samme sted og tid. Dette vrir du til å bli 100 personer over hele verden i en ubestemt tid og på ubestemt sted. Du påstår at jeg sloss mot vrengebilder av hva du sier. Det er vel snarere tvert imot. Du nekter jo å forstå det jeg sier. Du krever dokumentasjon og forklaringer på gud hjelpe meg alt hva jeg sier. Dette finner jeg meget lite interresant. Det at jeg sier at du er redd og motstander av paranormale fenomener er min oppriktige mening og er ikke ment som negativ kritikk av deg på noen som helst måte. Personlig forstår jeg ikke hvilken glede du har av å diskutere disse tingene. Jeg har mange teorier, men det får være min sak. Jeg kan klart se saken fra din side, men finner det veldig lite givende å jatte med deg når du viser så liten forståelse for å se saken fra min side.

Vi kunne jo tatt et eksempel om at utenomjordiske faktisk har besøkt oss. Vi kunne diskutere hvorfor de prøver å holde seg i skjul og hva de ville oss. Vi kunne ha diskutert hvordan deres teknologi var og hva som gjorde dem i stand til å komme hit. Men så lenge du kommer tilbake med jordisk utviklingsnivå og tankegang i en hver sammenheng er en slik diskusjon med deg umulig. Hvis jeg i en slik diskusjon kom med en påstand om at det et eller annet sted i verden ble drevet med forskning på et eller annet relevant, så ville du bare ha krevet bevis og dokumentasjon. Du ville ikke stole på at mine kunnskaper og viten var god nok. Og det min venn er en god forutsetning i slike diskusjoner. Det å kunne stole på hverandre. Men, jeg kan jo starte en tråd med akkurat det temaet. Mulig teknologi hos en fremmed sivilisasjon. Så får vi se om du kan være med på den uten å måtte kverulere, kreve bevis og dokumentasjon, men med innslag av kreativitet og fantasi.
Da ville du overraske meg i possitiv retning.

Jeg anser denne diskusjonen som avsluttet.
Antall ord: 608

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Holder meg til sak, men finner det meget lite formålstjenelig å diskutere med personer som prøver å vri seg unna og samtidig motsi seg selv. Det at du er redd for at aliens skal lande på jorden er helt i orden for meg. Den holdningen deler du med milliarder av andre mennesker og det er helt naturlig.
Hva har dette oppgulpet med saken å gjøre?
Jeg synes det er litt trist at det skal være grunnlaget for denne diskusjonen, Så lenge jeg sier at vi må kunne forutsette at andre sivilisasjoner har kommet mye lenger enn oss både teknologisk og åndelig. Samtidig som du tviholder på at vi kun skal bruke jordisk viten og væremåte for å vurdere andre sivilisasjoner. Ja da er denne diskusjonen fåfengt. Vi kommer aldri til å nærme oss hverandre.
Vi må kunne forutsette at andre vesener har kommet lenger enn oss teknologisk ja. Dette har jeg ikke sagt imot. Men jeg har påpekt at med teknologi for å reise enorme avstander, og allikevel kunne kommunisere hjem, er det merkelig at de ikke kan holde seg skjult for oss.
Åndelig, ut fra det jeg antar du mener med det i denne sammenhengen, har vi ingen grunn til å tro de har funnet noe vi ikke har funnet.
Jeg er fullstendig enig at vår kunnskap må legges til grunn, men ikke bare den. Vi må kunne se lenger enn som så. Dette har du vist gang på gang at du ikke er villig til.
Dette har jeg sagt gang på gang at vi må.
Psykologisk sett har jeg funnet ut at dette er for at du er redd. Og det er i og for seg helt normalt, men det passer dårlig inn i en slik situasjon. Du henger deg opp i bagateller og for at du ikke skal kverulere istykker et innlegg må jeg være veldig forsiktig med å antyde noe som helst. Dette for at du ikke skal kverulere istykker mine utsagn.
Dette personangrepet gidder jeg ikke diskutere videre.
Når jeg snakker om 100 personer så mente jeg 100 personer som opplever den samme opplevelsen samtidig på samme sted og tid. Dette vrir du til å bli 100 personer over hele verden i en ubestemt tid og på ubestemt sted.
Det ga du meg ingen mulighet til å forstå.
Om du mener det, må du skrive det. Ikke skylde på meg for at du ikke ordlegger deg godt nok.
Du påstår at jeg sloss mot vrengebilder av hva du sier. Det er vel snarere tvert imot. Du nekter jo å forstå det jeg sier. Du krever dokumentasjon og forklaringer på gud hjelpe meg alt hva jeg sier. Dette finner jeg meget lite interresant.
Når du legger fram påstander som ikke stemmer med informasjon jeg har fra før, ber jeg om at du sannsynliggjør dine påstander. Dermed kan jeg vurdere disse informasjonskildene opp mot hverandre, og forkaste/fornye en eller begge informasjonene.
Det at jeg sier at du er redd og motstander av paranormale fenomener er min oppriktige mening og er ikke ment som negativ kritikk av deg på noen som helst måte. Personlig forstår jeg ikke hvilken glede du har av å diskutere disse tingene. Jeg har mange teorier, men det får være min sak. Jeg kan klart se saken fra din side, men finner det veldig lite givende å jatte med deg når du viser så liten forståelse for å se saken fra min side.
Mer om personene i diskusjonen. Fullstendig uinteressant.
Vi kunne jo tatt et eksempel om at utenomjordiske faktisk har besøkt oss. Vi kunne diskutere hvorfor de prøver å holde seg i skjul og hva de ville oss. Vi kunne ha diskutert hvordan deres teknologi var og hva som gjorde dem i stand til å komme hit. Men så lenge du kommer tilbake med jordisk utviklingsnivå og tankegang i en hver sammenheng er en slik diskusjon med deg umulig.
Det er ikke umulig. Det var du som lurte på hvorfor jeg ikke tror vi har hatt besøk av aliens, og jeg besvarer det. Om du blir sur fordi jeg bruker kunnskaper vi faktisk besitter som basis for min tankegang, er det ditt problem.
Hvis jeg i en slik diskusjon kom med en påstand om at det et eller annet sted i verden ble drevet med forskning på et eller annet relevant, så ville du bare ha krevet bevis og dokumentasjon. Du ville ikke stole på at mine kunnskaper og viten var god nok. Og det min venn er en god forutsetning i slike diskusjoner. Det å kunne stole på hverandre.
Du har jo vist i en annen diskusjon at du protesterer på innlegg, og bruker dine egne gjetninger som dokumentasjon på at jeg tar feil.
Men, jeg kan jo starte en tråd med akkurat det temaet. Mulig teknologi hos en fremmed sivilisasjon. Så får vi se om du kan være med på den uten å måtte kverulere, kreve bevis og dokumentasjon, men med innslag av kreativitet og fantasi.
Da ville du overraske meg i possitiv retning.
Egentlig ikke så interessant diskusjon, fordi det vil bare bestå av spekulasjoner, og da er de villeste ideene like gode som godt funderte teorier.
Jeg anser denne diskusjonen som avsluttet.
Det er ikke første gang. Du har jo prøvd å stikke av fra diskusjonen, og gjøre tråden til personlig skittkasting i lang tid.
Antall ord: 910

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

heisann.
for noen år siden så jeg også en sånn prikk som gikk i sikk sakk. eneste måten jeg kunne forklare det på, var at det så ut som om den styrte unna stjernene...... høres jo helt dumt ut, så jeg kan jo forstå hvorfor alle lo av meg når jeg fortalte det. men jeg vet hva jeg så, og det var spesielt.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Til BA!

Ja BA, du har helt rett. Jeg stikker fra denne diskusjonen, Jeg gidder ikke å krangle med deg.
Kall meg feig eller hva som helst. Men, jeg gidder ikke å kverulere med en motstander av paranormale fenomener. Det fører ingen steds hen. Så får du anklage meg for personangrep så mye du vil.

Sjalabais!
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Til BA!

Ja BA, du har helt rett. Jeg stikker fra denne diskusjonen, Jeg gidder ikke å krangle med deg.
Kall meg feig eller hva som helst. Men, jeg gidder ikke å kverulere med en motstander av paranormale fenomener. Det fører ingen steds hen. Så får du anklage meg for personangrep så mye du vil.

Sjalabais!
Takk for praten.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links