Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ ta med seg kroppen til "himmelen"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Å ta med seg kroppen til "himmelen"

Innlegg av Hecate »

Har lest litt om oppstegne mestere som Jesus, Buddha, Krishna o.s.v.
Det som forundrer meg litt er at enkelte hevdes å ha tatt med seg sitt legeme "opp" også. Jesus skal etter sigende ha fysisk gjenoppstått....
Det jeg ikke begriper er hvordan dette med molekyltetthet og kinetisk energi får kroppene til jordiske mennesker til å henge sammen i en høyere dimensjon..? :shock:
Noen som har noen ideer?
Antall ord: 69
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kan bare gjenta fra en seth bok jeg har lest. Jesus var tre forskjellige personligheter som levde på samme tid. De ble alle forvekslet med hverandre. Døperen johannes var en av de skikkelsene. Det kan jo forklare påsken! Seth sier vidre at menneskeheten skapte disse 3 personlighetene fra sitt psykiske forråd, da de hadde det meget vondt
på det tidspunkt.

Synes det høres mer naturlig ut enn bibelen.
Antall ord: 72
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dette er så forvirrende!
Jeg har sett at det skilles mellom Yeshua Ben Josef, Jesus fra Nazareth og Jesus Kristus.
Slik jeg har forstått det er Jesus fra Nazareth den inkarnerte Sananda og Jesus Kristus det Høyere Selvet til Sananda.....men som sagt; jeg synes det er sååå irriterende forvirrende. Ikke minst fordi det er forskjellige tolkninger fra person til person. Det gir jo ikke akkurat kanaliseringer økt kredibilitet!! :!:
Antall ord: 71
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Kanaliseringer er jeg en smule skeptisk til,
selv om jeg synes dette med mestere er spennende.

Det at man skal "ta med seg sitt legeme opp" til en dimensjon hvor vibrasjonsnivået er mye høyere enn det fysiske skjønner jeg ikke helt.. Eller hvorfor man skal ha bruk for denne kroppen i en høyere dimensjon
Antall ord: 58
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Har du først lagt i fra deg legemet, skal det mye til for å få det med seg vidre.
Det er ok nok, at vi består av de fire elementer , jord luft , ild og vann.

Jorden kan vibrere, luften kan svaie, ilden kan frese, eller slukke og vannet kan koke, eller bli til en kjempebølge.
Men det høres lite sannsynlig ut at man kan ta med seg sitt redskap til høyere nivåer. Uansett hva legemet består mest av.
Antall ord: 84
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Kan heller ikke fatte dette. Må være skrevet i overført betydning. Vi vet jo alle at den fysiske kroppen blir begravet, kremert etc. Og hva skal de med kroppen opp i åndelige dimensjoner? Der eksisterer jo nettopp ikke grådighet, eiertrang etc fordi de har fortall den jordligekroppen.

Men hvilken symbolikk det skal være i en slik beskrivelse, ja det kan ikke jeg klare å tenke meg..........
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

I boken Den 9 Innsikt tar de med seg kroppen til en høyere dimensjon.

Blir kanskje ikke det samme?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Er nok problematisk å ta meg seg kroppen til himmelen,samme hvor mye mester en er :wink:
Antall ord: 15
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anki

Innlegg av Anki »

Hmmm..man kan vel ikke ta med seg kroppen opp? Sånn jeg ser det er kroppen et sneglehus som forlates. Det kan ikke være sånn at "du ligner på deg selv som mennske" der opp for at folk skal kjenne deg igjen, eller at det er slik de husker deg? hmm...er jeg helt på bærtur nå?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Nå har jeg lest igjennom en gang til. Jeg har nok misforstått. Det jeg tror er riktig (med forbehold om feil igjen) er at det er lyskroppen som stiger opp. I noen tilfeller fortsetter de å inkarnere fysisk for å hjelpe til på jorden.

Her er linken dersom noen føler for å nøste opp i det :wink:

http://www.greatdreams.com/masters/ascended-masters.htm
Antall ord: 64
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abrj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 163
Startet: 07 Sep 2004 12:25
19
Kjønn (valgfri): Hannkjønn
Lokalisering: Asker
Blitt takket: 1 gang
Kjønn:

Innlegg av abrj »

Så vidt jeg har forstått er det kun det åndelige legeme som stiger opp til et høyere nivå. Man er likevel i stand til å gjenkjenne sine nærmeste, venner osv.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det jeg har misforstått betydningen av var "....took his body into the light"
på St. Germaine og på Babaji:
"After ascension he promised to stay in his physical body to help all humanity and still appears to groups of disciples."

Men dette må jo bety at St. Germaine endelig steg opp som en mester og at Babaji fortsatt inkarnerer som menneske....???
Antall ord: 62
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anki

Innlegg av Anki »

Høres ut som en høyt åndelig mester som har lovet å vie sine evner til mennesker ved å hele tiden reinkarnere seg selv. Får litt sånn Jesus feeling jeg :oops:
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Anki skrev:Høres ut som en høyt åndelig mester som har lovet å vie sine evner til mennesker ved å hele tiden reinkarnere seg selv. Får litt sånn Jesus feeling jeg :oops:
Ja, men jeg fikk litt rare vibber selv, da jeg så på hjemmesiden hans....vet ikke helt om det bare er hoax eller om han virkelig er noe spesielt. Hvorvidt han er Babaji, vet jeg ikke, men en guru er han nok..pussig :shock:
Antall ord: 76
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Babaji betyr kjære far på tyrkisk hvertfall. Tekstene har jeg ikke lest.

Jeg vet av erfaring at man blir tatt til høyere åndelige nivå når man jobber med mediumbiten i seg selv. Dette innebærer i praksis at du utvikler evnene dine og at du vil møte flere spirits som er dine lærere. Jeg har f.aks en dame som heter Anna som hjelper med maling, Gustav hjelper oss med å skrive, så har jeg andre åndelige mestre innenfor healing og helse +++. Det er et helt kobbel med lærere og de dukker opp ettersom man når et nytt nivå.

Når det gjelder oss mennesker så kommer vi på jorden etter at vi har valgt guide og foreldre. Dette er et veldig innviklet system. Det er ikke fritt valg på øverste hylle, men Rådet velger ut en gruppe som du kan velge blandt.

Den oppgaven som du ikke har klart å løse i ditt tidligere liv, vil du komme tilbake for å løse i dette livet. Ved regresjons meditasjon kan du komme nærmere for å finne din oppgave her på jorden. Ofte så er det samme tema som er gjentagende. Så du kan ikke rydde opp i tidligere liv, men du kan stoppe snøballen å rulle om du forstår hva din oppgave er og som skal løses i dette livet! Da oppnår man den harmoni som sjelen jakter på.

Alle har evner som de kan benytte.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links