Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerMerkelige gaver...

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ninin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jul 2005 02:17
18

Merkelige gaver...

Innlegg av Ninin »

Min verge,er så vidt jeg vet en veldig gammel kvinne,dog hun virker ganske ungdommelig,jeg vet ikke hva for navn hun har,for det er veldig merkelig...
Men uansett,denne vergen virker det som er veldig opptatt av å vise meg forskjellene på rett & galt

Det hender meg at hun gir meg en slags midlertidig gave for å vise meg hva som er rett,det kan hende jeg blir mer følsom ovenfor ting,og hun har bl.a lært meg at man ikke skal dømme noen hvis du ikke har vært i deres fotspor osv.

MEN! Hvordan vet jeg at det faktisk er noen der,og at jeg ikke snakker med meg selv :?:

Og... er det i det hele tatt en verge,hvordan vet jeg forskjellen?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Verge? Vel kjært barn har mange navn. De fleste her inne bruker hjelpere og guider som benevning. Er jo greit å vite at man snakker om det samme...

Det står ganske mye her inne på nettet ang disse åndene. Du kan lese mye om du kikker litt rundt.

Guiden din er din åndelige veileder (sannsynligvis den personen du kaller en verge). Guiden din passer på at du få lære de tingene du skal åndelig og gir deg oppgaver å løse.

Dørvokteren. Dette kan være guiden din, men er ikke alltid det. Dørvokteren passer på at du kun får besøk at de åndene som gagner deg.

Lærerene. Etterhvert som du utvikler deg åndelig vil det komme til flere lærere. De er alle flinke på sitt område. Og sammen er de sterke.

Hjelpere. Her er det dine families avdøde medlemmer og venner. De vil alltid være med deg, og særlig om du er veldig emosjonell vil de komme til for å hjelpe og støtte.
_____________________________________________________________




Jeg vet av erfaring at man blir tatt til høyere åndelige nivå når man jobber med mediumbiten i seg selv. Dette innebærer i praksis at du utvikler evnene dine og at du vil møte flere spirits som er dine lærere. Jeg har f.aks en dame som heter Anna som hjelper med maling, Gustav hjelper oss med å skrive, så har jeg andre åndelige mestre innenfor healing og helse +++. Det er et helt kobbel med lærere og de dukker opp ettersom man når et nytt nivå.

Når det gjelder oss mennesker så kommer vi på jorden etter at vi har valgt guide og foreldre. Dette er et veldig innviklet system. Det er ikke fritt valg på øverste hylle, men Rådet velger ut en gruppe som du kan velge blandt.

Den oppgaven som du ikke har klart å løse i ditt tidligere liv, vil du komme tilbake for å løse i dette livet. Ved regresjons meditasjon kan du komme nærmere for å finne din oppgave her på jorden. Ofte så er det samme tema som er gjentagende. Så du kan ikke rydde opp i tidligere liv, men du kan stoppe snøballen å rulle om du forstår hva din oppgave er og som skal løses i dette livet! Da oppnår man den harmoni som sjelen jakter på.

Alle har evner som de kan benytte.
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Vel.. du bare "vet" tror jeg :)
Det var vel noe vagt, men forhåpentligvis skjønner du hva jeg mener

Kjært barn har som Octopuzzy skriver, mange navn.
Og selv om denne stemmen "bare" kommer fra deg selv, så synes jeg du skal lytte til den. For det du lærer er i allefall av kjærlighet, og kanskje er det ikke så viktig hvor informasjonen kommer fra så lenge det er noe du kan dra nytte av
Antall ord: 79
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ninin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jul 2005 02:17
18

Innlegg av Ninin »

Det er ofte slik at denne guiden eller hva jeg skal kalle den sier hva som vil skje meg i fremtiden... Den sa for eksempel engang at forholdet mitt ikke ville vare i 3 månder,og uka før slo kjæresten opp... den sa også at det var til det beste,for av slutten kommer en ny begynnelse,en bedre begynnelse.Jeg var ikke sikker på hva den (vet ikke hvilket kjønn den er) mente,men jeg ble sammen med den samme jenta igjen,og vi har et mye bedre forhold nå.

Jo,den står alltid på min høyre side,jeg leste at verger sto på venstre,så hva er høyre?
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anki

Innlegg av Anki »

Octopuzzy skrev:Verge? Vel kjært barn har mange navn. De fleste her inne bruker hjelpere og guider som benevning. Er jo greit å vite at man snakker om det samme...

Det står ganske mye her inne på nettet ang disse åndene. Du kan lese mye om du kikker litt rundt.

Guiden din er din åndelige veileder (sannsynligvis den personen du kaller en verge). Guiden din passer på at du få lære de tingene du skal åndelig og gir deg oppgaver å løse.

Dørvokteren. Dette kan være guiden din, men er ikke alltid det. Dørvokteren passer på at du kun får besøk at de åndene som gagner deg.

Lærerene. Etterhvert som du utvikler deg åndelig vil det komme til flere lærere. De er alle flinke på sitt område. Og sammen er de sterke.

Hjelpere. Her er det dine families avdøde medlemmer og venner. De vil alltid være med deg, og særlig om du er veldig emosjonell vil de komme til for å hjelpe og støtte.
_____________________________________________________________




Jeg vet av erfaring at man blir tatt til høyere åndelige nivå når man jobber med mediumbiten i seg selv. Dette innebærer i praksis at du utvikler evnene dine og at du vil møte flere spirits som er dine lærere. Jeg har f.aks en dame som heter Anna som hjelper med maling, Gustav hjelper oss med å skrive, så har jeg andre åndelige mestre innenfor healing og helse +++. Det er et helt kobbel med lærere og de dukker opp ettersom man når et nytt nivå.

Når det gjelder oss mennesker så kommer vi på jorden etter at vi har valgt guide og foreldre. Dette er et veldig innviklet system. Det er ikke fritt valg på øverste hylle, men Rådet velger ut en gruppe som du kan velge blandt.

Den oppgaven som du ikke har klart å løse i ditt tidligere liv, vil du komme tilbake for å løse i dette livet. Ved regresjons meditasjon kan du komme nærmere for å finne din oppgave her på jorden. Ofte så er det samme tema som er gjentagende. Så du kan ikke rydde opp i tidligere liv, men du kan stoppe snøballen å rulle om du forstår hva din oppgave er og som skal løses i dette livet! Da oppnår man den harmoni som sjelen jakter på.

Alle har evner som de kan benytte.
Hjelpere trenger vel ikke nødvendigvis å være avdøde familiemedlemmer og venner?!

Hjelpern min heter Hanael og er erkeengel,hmm..kan han ha vært i familien min?
Antall ord: 439

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octopuzzy
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 350
Startet: 13 Des 2004 23:30
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tyristrand
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Octopuzzy »

Anki.
Alle hjelper deg. Men en guide er knyttet til deg for å lære deg noe. Og dine hjelpere er din familie og venner som er knyttet til deg via følelser.
Her er det bare sammenblanding av "titler". Lettere å kalle alle spirits :P . Ofte er dine guider og lærere på et høyere nivå i spirits skolen. I følge spirits selv så har de 49 nivåer.

Min guide bytter side. Han sitter noen ganger ved siden av meg, noen ganger står han et stykke unna, og noen ganger får jeg en klem. Så min personlige erfaring er at de flytter seg rundt. Når jeg skriver på pc'n sitter han på stolen ved siden av meg som oftest. Noen ganger er han ikke her og dette er fordi han også er guide for andre og er opptatt med gjøremål i forbindelse med dem.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ninin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 26 Jul 2005 02:17
18

Innlegg av Ninin »

Ninin skrev:Det er ofte slik at denne guiden eller hva jeg skal kalle den sier hva som vil skje meg i fremtiden... Den sa for eksempel engang at forholdet mitt ikke ville vare i 3 månder,og uka før slo kjæresten opp... den sa også at det var til det beste,for av slutten kommer en ny begynnelse,en bedre begynnelse.Jeg var ikke sikker på hva den (vet ikke hvilket kjønn den er) mente,men jeg ble sammen med den samme jenta igjen,og vi har et mye bedre forhold nå.

Jo,den står alltid på min høyre side,jeg leste at verger sto på venstre,så hva er høyre?
Det minner meg på at da han/hun (tror det er en hun) sa at det var for det beste,så kjente jeg en varme gjennom hendene,også ble alt liksom bra :roll:
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tulla81
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 03 Jul 2005 21:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Tulla81 »

Jeg hadde et navn som stadig dukket opp i hodet mitt. Akasha. jeg hadde aldri hørt om det før. og navnet var helt nytt for meg. noen uker etter at det navnet kom til meg, skulle jeg på kurs. Kurslederen hadde med seg Englekort der det var med en liten bok med forklaringer og navn i alfabetisk rekkefølge. Plutselig er det noe som sier meg;- Du får svar i boken. Jeg hopper opp og og bare må se. den førset siden jeg blar opp på står det Akasha... Det som sto der passet perfekt til min situasjon. Hjelperne gir oss de svarene vi søker når vi slutter å lete.
Antall ord: 116
Nøkkelen til glede er ikkje å få tia til å gå, men få tia til å leve.
For livet er ikkje et problem du skal løyse.
Livet er et mysterium du skal oppleve.
Klem fra Tulla81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links