Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenkornsirkler

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Tone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

kornsirkler

Innlegg av Tone »

heihei

innlegget er flyttet dit det hørte hjemme, under ufo og kronsirkler
Tone

MEN SLIK SER DET UT
Hei.
Har nylig vært i England og sett på og vært inni flere kornsirkler. De er ikke menneskelagde!
Masse energi i kornsirklene( også de som er noen ukewr gamle) og alle vi som dro fikk skikkelige rødprikkete håndflater inne sirklene og jeg kjente energiene i hele kroppen.

Se årets engelske sirkler på
http://www.cropcircleconnector.com/2005/2005.html

Vi har hatt noen få sirkler i norge også , se http://www.kornsirkler.org

Hilsen Tone
Sist redigert av Tone på 03 Aug 2005 21:47, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

WOW! :shock: Dit ned kunne jeg også tenkt meg! Må ta meg en tur nedover en gang..
Følte du det skjedde noe med energiene dine etter å ha stått inne i sirklene da? En følelse av healing kanskje?
Takk for linken foresten....har ikke funnet noe nettsted med helt ferske kornsirkler før :)

Du kan jo skrive mer under temaet UFO og Kornsirkler
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Natte

Innlegg av Natte »

Så stusselige de norske kornsirklene er i forhold til de engelske!

Hva sier bøndene til at det kommer folk inn på jordene deres, egentlig? Betaler man for å se kornsirklene, finnes det guidede turer?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Tone »

Heisan
Jeg skifter innlegget til tema Ufo og kornsirkler
Tone
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cessa

Innlegg av Cessa »

så spennende!

vis det likevel er mennesker som har lagd dem er de uutrolig flinke!

noen av dem er jo kjempe fine.

om det er romvesener er jeg ikke helt sikker på at jeg tror på, kanskje det heller er noe annet spiritistisk
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Freia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Nov 2005 16:41
18

Innlegg av Freia »

Hva sier bøndene til at det kommer folk inn på jordene deres, egentlig? Betaler man for å se kornsirklene, finnes det guidede turer?[/quote]

Jeg var på kornsirkeljakt i england sommeren 05, og vil anbefale andre å ta samme tur.
Ta en leiebil å dra til Wiltshire, 3-5 timers kjøring vest for london. Lett som bare det :mozilla_smile:

Jeg fikk ingen følelse av energier i sirklene, ei heller ble jeg rødprikket eller fikk mobil og kamera ute av funksjon som noen opplever. Uansett var det fantastisk å være i en slik.

Hvis de er laget av mennesker er det bare å ta av seg hatten. Inne i en sirkel har man null oversikt over hvordan mønsteret er. Og de er alltid 100% vellykkede. Man skulle jo tro at en gang i blant ville man bomme litt på formen. ("Fae* skjæra, nå har jeg helt kommet ut av mønstert. Kom, vi får prøve på nytt litt lenger borte") #-o

Kornsirkler har oppstått hver sommer i årevis -hvorfor tar ingen kriterier for å ha laget noe så utrolig? En mann alene kan ikke lage en sirkel i løpet av noen få mørke nattetimer. Rart at ikke èn av en eventuell gruppe mennesker ikke klarer holde tett om at han er med på dette mysteriet..?

Noe annet som forundret meg er at i de områdene kornsiklene oppstår hyppigst, snakker de minst om det. Jeg hadde trodd at disse små landsbyene ville dra turister med å lage kornsirkelbrød, kornsirkeløl, kornsirkelditt og datt. Men det var null niks.
En kornsirkelcafè var det eneste, og de har ikke engang lov til å reklamere noe på utsiden. Kafèen var for kornsikelentusiaster som kom for å se på et kart hvor sommerens kornsirkler har oppstått den sommeren, for så å dra til stedene selv.

Det var ingen guidede turer da dette ikke var noe turistbasert. Vi snakket med noen i landsbygdene som fortalte at blant de "innfødte" snakket de lite om det innbyrdes.
Ingen ville "tro" noen i hvilken som helst retning.

Èn bonde ville ha betaling for at folk tråkket i åkeren. Han hadde sveiset på en boks oppå en gedigen jerndings hvor vi kunne putte på en klingende mynt.

I de nye sirklene møtte vi andre folk, men stort sett var vi alene. Sirlene holdt seg fine i ukesvis.

Så det er bare å ta seg en tur til sommeren. Ta med telt og sovepose så blir det en billig tur med fine opplevelser. Her møter man folk i samme ærend fra hele verden.

God tur :mozilla_wink:
Antall ord: 435

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

såg den dokumentaren
å den vidioen der di faktisk fekk filma den lysende "kula" som
lagde korn sirklene på noen sekunder.
berre swisha over korn åkrene å der var korn sirkelen
akkuratt som en energi berre blåste ned i eit spesielt mønster.
ble helt sjokert når eg såg den.
alltid følt at kornsirkler er utomjordiske personer\gjenstander som lager di
korn sirklene. etter den filmen ble eg overbevist å glad. :D
vi er ikke alene sier berre eg :D:D:D
Antall ord: 82
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Freia skrev:
Hva sier bøndene til at det kommer folk inn på jordene deres, egentlig? Betaler man for å se kornsirklene, finnes det guidede turer?
Jeg var på kornsirkeljakt i england sommeren 05, og vil anbefale andre å ta samme tur.
Ta en leiebil å dra til Wiltshire, 3-5 timers kjøring vest for london. Lett som bare det :mozilla_smile:

Jeg fikk ingen følelse av energier i sirklene, ei heller ble jeg rødprikket eller fikk mobil og kamera ute av funksjon som noen opplever. Uansett var det fantastisk å være i en slik.

Hvis de er laget av mennesker er det bare å ta av seg hatten. Inne i en sirkel har man null oversikt over hvordan mønsteret er. Og de er alltid 100% vellykkede. Man skulle jo tro at en gang i blant ville man bomme litt på formen. ("Fae* skjæra, nå har jeg helt kommet ut av mønstert. Kom, vi får prøve på nytt litt lenger borte") #-o
Alle kornsirkler er ikke hundre prosent vellykkede, og om man feiler litt, kan man jo bare nedre mønsteret litt. Ellers så er nok de fleste sirklene planlagt godt på forhånd, og jo bedre planlegging, jo mindre sannsynlighet for slike feil.
Kornsirkler har oppstått hver sommer i årevis -hvorfor tar ingen kriterier for å ha laget noe så utrolig? En mann alene kan ikke lage en sirkel i løpet av noen få mørke nattetimer. Rart at ikke èn av en eventuell gruppe mennesker ikke klarer holde tett om at han er med på dette mysteriet..?
Det er i hvertfall 2 personer som har vedstått seg en del sirkler. Jeg mener også flere har innrømmet å ha laget figurer i sine egne jorder. Dette kan jeg ikke dokumentere, men som en annen har nevnt, det kan bli dyrt å innrømme å ha ødelagt andres kornåkrer.
Noe annet som forundret meg er at i de områdene kornsiklene oppstår hyppigst, snakker de minst om det. Jeg hadde trodd at disse små landsbyene ville dra turister med å lage kornsirkelbrød, kornsirkeløl, kornsirkelditt og datt. Men det var null niks.
En kornsirkelcafè var det eneste, og de har ikke engang lov til å reklamere noe på utsiden. Kafèen var for kornsikelentusiaster som kom for å se på et kart hvor sommerens kornsirkler har oppstått den sommeren, for så å dra til stedene selv.

Det var ingen guidede turer da dette ikke var noe turistbasert. Vi snakket med noen i landsbygdene som fortalte at blant de "innfødte" snakket de lite om det innbyrdes.
Ingen ville "tro" noen i hvilken som helst retning.

Èn bonde ville ha betaling for at folk tråkket i åkeren. Han hadde sveiset på en boks oppå en gedigen jerndings hvor vi kunne putte på en klingende mynt.

I de nye sirklene møtte vi andre folk, men stort sett var vi alene. Sirlene holdt seg fine i ukesvis.

Så det er bare å ta seg en tur til sommeren. Ta med telt og sovepose så blir det en billig tur med fine opplevelser. Her møter man folk i samme ærend fra hele verden.

God tur :mozilla_wink:
At det blir pratet mindre om kornsirklene på de plassene enn det gjøres her i mitt nærområde stiller jeg meg veldig skeptisk til. ;)

Selv har jeg ikke vært på noen slike steder, men jeg vil nok anta at det finnes både plasser der de utnytter mediafokuset, og plasser der de ikke ønsker mediafokuset.

Dj_Devil skrev:såg den dokumentaren
å den vidioen der di faktisk fekk filma den lysende "kula" som
lagde korn sirklene på noen sekunder.
berre swisha over korn åkrene å der var korn sirkelen
akkuratt som en energi berre blåste ned i eit spesielt mønster.
ble helt sjokert når eg såg den.
alltid følt at kornsirkler er utomjordiske personer\gjenstander som lager di
korn sirklene. etter den filmen ble eg overbevist å glad. :D
vi er ikke alene sier berre eg :D:D:D
Dette høres ut som filmen fra Oliver's Castle. Den er nok redigert avJohn Wabe, slik han også eterhvert måtte innrømme.
Antall ord: 694

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

kansje et dumt spørsmål, men...

er mønstret i kornsirklene tråkket/kjørt ned eller hugget/klippet av? :mozilla_oops:

jeg tror ikke det er mennesker som har lagd de der.

the truth is out there :mozilla_laughing:
Antall ord: 39
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Dj_Devil skrev:såg den dokumentaren
å den vidioen der di faktisk fekk filma den lysende "kula" som
lagde korn sirklene på noen sekunder.
berre swisha over korn åkrene å der var korn sirkelen
akkuratt som en energi berre blåste ned i eit spesielt mønster.
ble helt sjokert når eg såg den.
alltid følt at kornsirkler er utomjordiske personer\gjenstander som lager di
korn sirklene. etter den filmen ble eg overbevist å glad. :D
vi er ikke alene sier berre eg :D:D:D
Dette høres ut som filmen fra Oliver's Castle. Den er nok redigert avJohn Wabe, slik han også eterhvert måtte innrømme.[/quote]

den vidioen er blit testa å bevist ekta
han som filmer holder kamra alt for ustødigt til å kunna redigera filmen i ettertid emd så stor
presisjon som er vist.
det er også bevist at di merkligste kornsirklene ikke kan ha blitt lagd av menesker.
hvordan i helvete kan eit meneske lage ein stor kornsirkel som måler over mange meter med mange vansklige og ikkeminst avangserte mønster med 100% nøyaktighet på noen sekunder.
det går ikke. ja det er mange som lager kornsirkler. MEN du ser klar forkjell på ein menskelagd som har kommet gradivs fra en kveld og ein som er kommet på noen få menutter/sekunder med 100% nøyaktighet på lyse dagen
Antall ord: 227
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:
Dj_Devil skrev:såg den dokumentaren
å den vidioen der di faktisk fekk filma den lysende "kula" som
lagde korn sirklene på noen sekunder.
berre swisha over korn åkrene å der var korn sirkelen
akkuratt som en energi berre blåste ned i eit spesielt mønster.
ble helt sjokert når eg såg den.
alltid følt at kornsirkler er utomjordiske personer\gjenstander som lager di
korn sirklene. etter den filmen ble eg overbevist å glad. :D
vi er ikke alene sier berre eg :D:D:D
Dette høres ut som filmen fra Oliver's Castle. Den er nok redigert avJohn Wabe, slik han også eterhvert måtte innrømme.
den vidioen er blit testa å bevist ekta
han som filmer holder kamra alt for ustødigt til å kunna redigera filmen i ettertid emd så stor
presisjon som er vist.
det er også bevist at di merkligste kornsirklene ikke kan ha blitt lagd av menesker.
hvordan i helvete kan eit meneske lage ein stor kornsirkel som måler over mange meter med mange vansklige og ikkeminst avangserte mønster med 100% nøyaktighet på noen sekunder.
det går ikke. ja det er mange som lager kornsirkler. MEN du ser klar forkjell på ein menskelagd som har kommet gradivs fra en kveld og ein som er kommet på noen få menutter/sekunder med 100% nøyaktighet på lyse dagen
Hehe.
Her skal jeg gi et par indisier på at dette er en spøk.

http://home.wanadoo.nl/mufooz/cropcircles/oliver.htm Paul Vigay igjen, han har undersøkt flere kornsirkler, og etter å ha undersøkt denne videoen sier han "I am personally convinced that it is a hoax.
Whoever perpetrated the hoax obviously had access to fairly elaborate video equipment and computers, although it would not require large amounts of money, as has been suggested by some researchers. I estimate you could do it with under £3000.00 worth of equipment. However, it is well made and was obviously planned. Was it an attempt to fool Colin Andrews? who was first researcher to be approached. Colin has a high profile in the world of crop circle research and any organised attempt by the hoaxers to discredit him would surely need careful planning."

Siden han nevner Colin Andrews, kan vi jo se hva han sier: http://www.cropcircleconnector.com/CPRI ... aud99.html

"My only rider is to say that I do sense a larger plan, which this confession does not explain. People both sides of the Atlantic have placed so much energy supporting the video, against all rational evidence for a hoax, one is left wondering why??"

Altså er mannen som ledet Operation Blackbird overbevist om at denne videoen er falsk.

Da kan du servere dine entydige bevis.

1. Bevis for at filmen må være ekte. Nå har jeg vist til kornsirkelforskere som sier at filmen er falsk.

2. Bevis for at de merkeligste kornsirkler ikke kan ha blitt laget av mennesker. Øyenvitneskildringer holder ikke som bevis, for vi vet at mange mennesker lyver. Bevis også påstanden din om sekunder.
Antall ord: 511

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
Dj_Devil skrev:
Dj_Devil skrev:såg den dokumentaren
å den vidioen der di faktisk fekk filma den lysende "kula" som
lagde korn sirklene på noen sekunder.
berre swisha over korn åkrene å der var korn sirkelen
akkuratt som en energi berre blåste ned i eit spesielt mønster.
ble helt sjokert når eg såg den.
alltid følt at kornsirkler er utomjordiske personer\gjenstander som lager di
korn sirklene. etter den filmen ble eg overbevist å glad. :D
vi er ikke alene sier berre eg :D:D:D
Dette høres ut som filmen fra Oliver's Castle. Den er nok redigert avJohn Wabe, slik han også eterhvert måtte innrømme.
den vidioen er blit testa å bevist ekta
han som filmer holder kamra alt for ustødigt til å kunna redigera filmen i ettertid emd så stor
presisjon som er vist.
det er også bevist at di merkligste kornsirklene ikke kan ha blitt lagd av menesker.
hvordan i helvete kan eit meneske lage ein stor kornsirkel som måler over mange meter med mange vansklige og ikkeminst avangserte mønster med 100% nøyaktighet på noen sekunder.
det går ikke. ja det er mange som lager kornsirkler. MEN du ser klar forkjell på ein menskelagd som har kommet gradivs fra en kveld og ein som er kommet på noen få menutter/sekunder med 100% nøyaktighet på lyse dagen
Hehe.
Her skal jeg gi et par indisier på at dette er en spøk.

http://home.wanadoo.nl/mufooz/cropcircles/oliver.htm Paul Vigay igjen, han har undersøkt flere kornsirkler, og etter å ha undersøkt denne videoen sier han "I am personally convinced that it is a hoax.
Whoever perpetrated the hoax obviously had access to fairly elaborate video equipment and computers, although it would not require large amounts of money, as has been suggested by some researchers. I estimate you could do it with under £3000.00 worth of equipment. However, it is well made and was obviously planned. Was it an attempt to fool Colin Andrews? who was first researcher to be approached. Colin has a high profile in the world of crop circle research and any organised attempt by the hoaxers to discredit him would surely need careful planning."

Siden han nevner Colin Andrews, kan vi jo se hva han sier: http://www.cropcircleconnector.com/CPRI ... aud99.html

"My only rider is to say that I do sense a larger plan, which this confession does not explain. People both sides of the Atlantic have placed so much energy supporting the video, against all rational evidence for a hoax, one is left wondering why??"

Altså er mannen som ledet Operation Blackbird overbevist om at denne videoen er falsk.

Da kan du servere dine entydige bevis.

1. Bevis for at filmen må være ekte. Nå har jeg vist til kornsirkelforskere som sier at filmen er falsk.

2. Bevis for at de merkeligste kornsirkler ikke kan ha blitt laget av mennesker. Øyenvitneskildringer holder ikke som bevis, for vi vet at mange mennesker lyver. Bevis også påstanden din om sekunder.
'

vell
du vet lika godt som meg at alle kan finna en grunn for å si noe er falsk
akkuratt som di forskerne sier at di ikke er under en global oppvarming
det er fakta at vi er under global oppvarming.
men likavell er det forskere som sier di har "bevis" på at ingenting av det er sant.
det med sekunder. vell. du kan ike gå å si at alle lyver. klart noen gjør. men det er mange folk der ute som ikke lyver. klart at dokumentaren går for at det er for at det er ikke menesker som har laget korn sirklene. men da må eg spøra deg.
hvordan får man di kornstilkane til å stå rett etter di er bøyd av sin egen vekt?
det er ikke muligt med hand kraft. heller ikke muligt med å berre bøya stråene.
å hva sku di personane gjort? lagd komplekse korn sirkler for så å bøya tilbake
ALLE korn "hus" for å bevisa sitt poeng. tenkt på det? å hva med di mikroskopiske
jern partikler som er magnetiske med spesielle energier? å berre i sirkelen? sku di personane lagd komplekse kornsirkler med å legge jernstøv som er magnetiske med spesiell energi OG i tillegg bøye ALLE korn "hus" i åkeren???? da hadde det jo tatt år å ikke en kveld eller sekunder eller menutter for den saks skyld. å ikke minst at man ikke kunne gjøre alt det UTEN å gi eit spor fra seg.
å hva med alle militær helekoptere eller fly som flyr over med en gang? dokumentaren viser også bevis på at dei første som dukker opp til en kornsirkel spesielt i usa er militære. trur du militære dukker opp om di hadde vert overbevist om at det var menesker som hadde lagd di? tviler sterkt på det.men det er opp til værenkelt om man blint vil tro på at det er utomjordiske eller ikke utomjordiske. ja eg har også sett den dokumetaren der di viser menesker som har lagd kornsirkler. men di var ikke på langt nær så komplexe eller nøyaktige som di som ingen har påtatt seg ansvaret for. dette har eg hatt interesse for lenge. men aldrig surfa etter det på nette så har ingen kilder fra nette. berre kilder fra dokumentarer og bøker.

Conclusions
From a technical viewpoint, the video is very well made. The movement of the balls of light is very 'fluid' and smooth. The action appears to take place in real-time and it looks impressive. However, when subjected to scrutiny and technical analysis, major flaws start to appear. I am personally convinced that it is a hoax.
aldså. her snakker han om sin egen personlige mening. etter beviser som man kan finna om man vet fra starten av at det er juks. blir små sint av det fordi at med tanke på at andre forskere sier at isen i nordpolen ikke smelter å det har di "bevis" på. leter man med eit allerede bestemt hode så finner man bevis for sin sak. hadde han vert overbevist om at den var ekta hadde han funnet bevis for at den er ekta.
Antall ord: 1039
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:vell
du vet lika godt som meg at alle kan finna en grunn for å si noe er falsk
akkuratt som di forskerne sier at di ikke er under en global oppvarming
det er fakta at vi er under global oppvarming.
men likavell er det forskere som sier di har "bevis" på at ingenting av det er sant.
det med sekunder. vell. du kan ike gå å si at alle lyver. klart noen gjør. men det er mange folk der ute som ikke lyver. klart at dokumentaren går for at det er for at det er ikke menesker som har laget korn sirklene. men da må eg spøra deg.
hvordan får man di kornstilkane til å stå rett etter di er bøyd av sin egen vekt?
det er ikke muligt med hand kraft. heller ikke muligt med å berre bøya stråene.
å hva sku di personane gjort? lagd komplekse korn sirkler for så å bøya tilbake
ALLE korn "hus" for å bevisa sitt poeng. tenkt på det? å hva med di mikroskopiske
jern partikler som er magnetiske med spesielle energier? å berre i sirkelen? sku di personane lagd komplekse kornsirkler med å legge jernstøv som er magnetiske med spesiell energi OG i tillegg bøye ALLE korn "hus" i åkeren???? da hadde det jo tatt år å ikke en kveld eller sekunder eller menutter for den saks skyld. å ikke minst at man ikke kunne gjøre alt det UTEN å gi eit spor fra seg.
å hva med alle militær helekoptere eller fly som flyr over med en gang? dokumentaren viser også bevis på at dei første som dukker opp til en kornsirkel spesielt i usa er militære. trur du militære dukker opp om di hadde vert overbevist om at det var menesker som hadde lagd di? tviler sterkt på det.men det er opp til værenkelt om man blint vil tro på at det er utomjordiske eller ikke utomjordiske. ja eg har også sett den dokumetaren der di viser menesker som har lagd kornsirkler. men di var ikke på langt nær så komplexe eller nøyaktige som di som ingen har påtatt seg ansvaret for. dette har eg hatt interesse for lenge. men aldrig surfa etter det på nette så har ingen kilder fra nette. berre kilder fra dokumentarer og bøker.
Forskerne som sier noe er bevist, skal du i utgangspunktet være skeptisk til. Det er nemlig slik at vitenskapen ikke beviser noe som helst. Vitenskap er å bruke den viten vi har, og lage falsifiserbare hypoteser og teorier, som man så forsøker å motbevise. Om ingen klarer å motbevise teorien, står så teorien sterkt.
Alle lyver. :) I løpet av en samtale på fem minutter har du sannsynligvis løyet to-tre ganger. :) (Dette var bare en liten tilleggsopplysning, som egentlig ikke har noe med saken å gjøre, så den behøver du ikke kommentere.)
Nå er det ikke alle som påstår de har sett kornsirkler bli laget i løpet av sekunder heller. Faktisk har jeg ikke hørt om noen, men det har vært påstått at en kornsirkel har dukket opp i løpet av femten minutter. I det tilfellet var det noen som kjørte forbi en kornåker, uten å ha lagt merke til noen kornsirkel, men når de kom tilbake femten minutter senere var det en kornsirkel der. Uten at jeg kan være sikker på noe som helst vedr. denne observasjonen, ser jeg muligheten for at kornsirkelen kan ha blitt oversett første gangen de kjørte forbi som ganske åpenbar.

Når man har avslørt opptil flere løgner i programmet, stoler jeg heller ikke på det andre de påstår i denne såkalte dokumentaren.

Paul Vigay har opplevd at en mobiltelefon ikke virket inne i en kornsirkel, men virket like utenfor. Dette har jeg tillitt til, selv om jeg ikke tror det har samme årsak som han tror.
Når han, som selv mener det finnes kornsirkler som ikke er laget av mennesker, går ut og sier at en kornsirkel sannsynligvis er menneskelaget er det en kommentar jeg stoler mer på, enn programskapere som allerede er fersket på løgn eller bevisst feilinformasjon.
Conclusions
From a technical viewpoint, the video is very well made. The movement of the balls of light is very 'fluid' and smooth. The action appears to take place in real-time and it looks impressive. However, when subjected to scrutiny and technical analysis, major flaws start to appear. I am personally convinced that it is a hoax.
aldså. her snakker han om sin egen personlige mening. etter beviser som man kan finna om man vet fra starten av at det er juks. blir små sint av det fordi at med tanke på at andre forskere sier at isen i nordpolen ikke smelter å det har di "bevis" på. leter man med eit allerede bestemt hode så finner man bevis for sin sak. hadde han vert overbevist om at den var ekta hadde han funnet bevis for at den er ekta.
Dette faller på sin egen urimelighet når man vet at Paul Vigay selv er "troende" i forhold til kornsirkler. Han prøver å finne ut hva som er årsaken til de "ekte" kornsirklene, og må derfor luke vekk de falske. Han har ingen ønsker om å bevise at noen er falske, uten for å ikke kaste bort tiden sin på falske kornsirkler.

Hvorvidt isen på nordpolen smelter eller ikke er ikke så interessant. Det som forskerne er uenige om, er hvorvidt dette er menneskeskapt eller om det er naturens svingninger.
Striden om hockeykøllegrafen dreier seg i stor grad om at metoder og data hemmeligholdes, og at det finnes andre ikke hemmeligholdte data og metoder som viser andre resultater.
Antall ord: 966

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
Dj_Devil skrev:vell
Forskerne som sier noe er bevist, skal du i utgangspunktet være skeptisk til. Det er nemlig slik at vitenskapen ikke beviser noe som helst. Vitenskap er å bruke den viten vi har, og lage falsifiserbare hypoteser og teorier, som man så forsøker å motbevise. Om ingen klarer å motbevise teorien, står så teorien sterkt.
Alle lyver. Smile I løpet av en samtale på fem minutter har du sannsynligvis løyet to-tre ganger. Smile (Dette var bare en liten tilleggsopplysning, som egentlig ikke har noe med saken å gjøre, så den behøver du ikke kommentere.)
Nå er det ikke alle som påstår de har sett kornsirkler bli laget i løpet av sekunder heller. Faktisk har jeg ikke hørt om noen, men det har vært påstått at en kornsirkel har dukket opp i løpet av femten minutter. I det tilfellet var det noen som kjørte forbi en kornåker, uten å ha lagt merke til noen kornsirkel, men når de kom tilbake femten minutter senere var det en kornsirkel der. Uten at jeg kan være sikker på noe som helst vedr. denne observasjonen, ser jeg muligheten for at kornsirkelen kan ha blitt oversett første gangen de kjørte forbi som ganske åpenbar.

Når man har avslørt opptil flere løgner i programmet, stoler jeg heller ikke på det andre de påstår i denne såkalte dokumentaren.

Paul Vigay har opplevd at en mobiltelefon ikke virket inne i en kornsirkel, men virket like utenfor. Dette har jeg tillitt til, selv om jeg ikke tror det har samme årsak som han tror.
Når han, som selv mener det finnes kornsirkler som ikke er laget av mennesker, går ut og sier at en kornsirkel sannsynligvis er menneskelaget er det en kommentar jeg stoler mer på, enn programskapere som allerede er fersket på løgn eller bevisst feilinformasjon.
Dette faller på sin egen urimelighet når man vet at Paul Vigay selv er "troende" i forhold til kornsirkler. Han prøver å finne ut hva som er årsaken til de "ekte" kornsirklene, og må derfor luke vekk de falske. Han har ingen ønsker om å bevise at noen er falske, uten for å ikke kaste bort tiden sin på falske kornsirkler.

Hvorvidt isen på nordpolen smelter eller ikke er ikke så interessant. Det som forskerne er uenige om, er hvorvidt dette er menneskeskapt eller om det er naturens svingninger.
Striden om hockeykøllegrafen dreier seg i stor grad om at metoder og data hemmeligholdes, og at det finnes andre ikke hemmeligholdte data og metoder som viser andre resultater..
måtte berre kutta ned på sistatet. var blitt langt. vi skriver mye vi 2. hehe
eg har lese å skrive vansker som inngår i huske å lærevansker(aldså mild dysleksi) så navn husker eg ikke. sitvasjoner husker eg godt.
eg er enig i mye du sier. men eg er også uenig. er mye som er menskelagd.
det skal eg ikke nekte på. men du må sette spørsmål på det at
om en vanlig person finner ut av en matematisk teori å slikt så viser han det ikke med å lage ein korn sirkel. noe en del nye matematiske teorier er kommet utav (ifølge dokumentaren, er på jobb så makter ikke søka etter motbeviser om det som blir sakt der) for så å la ein annen forsker/professor få æren for noe han fekk vita fra den personen sin korn sirkel. å hva med korn stråene?
slikt skal di se ut
Bilde
slikt ser eit korn strå etter den er nesten ferdig. den bøyer ser pågrunn av sin egen vekt. man kan heller ikke ta disse stråene å bøya di tilbake med egen hand kraft uten å ødlegge kornstilken eller selve "huset" dette er fakta.
men i ein kornsirkel som dukker opp på kort tid så er disse korn "husene" rettet opp uten å skade vergen stilken eller selve "huset
Bilde
eit dorligt ilustrasjon bilde men håper den viser litt av poenge mitt vertfall
Antall ord: 680
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:måtte berre kutta ned på sistatet. var blitt langt. vi skriver mye vi 2. hehe
eg har lese å skrive vansker som inngår i huske å lærevansker(aldså mild dysleksi) så navn husker eg ikke. sitvasjoner husker eg godt.
eg er enig i mye du sier. men eg er også uenig. er mye som er menskelagd.
det skal eg ikke nekte på. men du må sette spørsmål på det at
om en vanlig person finner ut av en matematisk teori å slikt så viser han det ikke med å lage ein korn sirkel. noe en del nye matematiske teorier er kommet utav (ifølge dokumentaren, er på jobb så makter ikke søka etter motbeviser om det som blir sakt der) for så å la ein annen forsker/professor få æren for noe han fekk vita fra den personen sin korn sirkel. å hva med korn stråene?
slikt skal di se ut
Bilde
slikt ser eit korn strå etter den er nesten ferdig. den bøyer ser pågrunn av sin egen vekt. man kan heller ikke ta disse stråene å bøya di tilbake med egen hand kraft uten å ødlegge kornstilken eller selve "huset" dette er fakta.
men i ein kornsirkel som dukker opp på kort tid så er disse korn "husene" rettet opp uten å skade vergen stilken eller selve "huset
Bilde
eit dorligt ilustrasjon bilde men håper den viser litt av poenge mitt vertfall
En mulighet, sikkert blant mange, er at kornene inne i kornsirkelen ble lagt ned før tyngdekraften overvant kreftene i kornet.

Eller for å si det på en ammen måte, kornet ble lagt ned mens aksene fortsatt sto rett opp, og sammenlikningen ble gjort etter at kornet hadde blitt så tungt at det ble bøyd.

Hvis du sliter med dysleksi bør du f.eks. skrive innleget først i Micro$oft Word eller en annen tekstbehandler med stavekontroll.

Så vidt jeg husker, ble det ikke gjort nye oppdagelser på grunnlag av kornsirklene, men at man ut fra kornsirklene kunne finne mye av den siste viten innen matematikk m.m.

F.els. på da det var populært med fraktaler dukket det opp kornsirkler med fraktaler.
Bilde
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links