Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenkornsirkler

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Denne filmen dere snakker om, er det den hvor han som filmer står oppe på en høyde, og filmer ned på en åker? Så kommer det ett eller flere små runde lys og feier over åkeren og etterlater ett mønster.

I såfall så ble den filmen avslørt som fake i national geographics program "is it real". Da intervjuet de også han som hadde laget filmen mener jeg å huske.
Antall ord: 73
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BMFLEX skrev:Denne filmen dere snakker om, er det den hvor han som filmer står oppe på en høyde, og filmer ned på en åker? Så kommer det ett eller flere små runde lys og feier over åkeren og etterlater ett mønster.

I såfall så ble den filmen avslørt som fake i national geographics program "is it real". Da intervjuet de også han som hadde laget filmen mener jeg å huske.
ja er den.
å eg legger meg flat om at den sikkert er uekta.
men om kornsirkler er ekta eller ikke. noen ja noen nei. den gir eg meg ikke på.. :P
Antall ord: 105
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
X-Com
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Apr 2006 16:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av X-Com »

Er litt merkelig da hvis dette er fake og menneskelagd.......hvorfor dukker det stadig opp nye filmer,bilder og observasjoner av de samme lysene kulene\ballene som flyr over åkerene, og hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!
Sant nok så er det laget kornsirkler på bestilling av mennesker men de brukte 4 dager og var 30 man og to heisekraner for å få til det som skjer på noen minutter ved hjelp av de lysene kulene.Han mannen som laget filmen forsvant faktisk.......alt ved hele fyren forsvant og så dukket det opp en som ¨¨skal¨¨ være samme karen og sier at alt var fake......vet ikke jeg,men det høres litt suspekt ut!dessuten har de sjekket at det er to forskjellige menn ved å se på ørene til og sammenligne de.....for det finnes ikke to like ører på jorda:) vet ikke jeg,men det virker som myndighetene har lagt ned fryktlig mye arbeid bare for en fake filmsnutt;)
Antall ord: 171
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

X-Com skrev:Er litt merkelig da hvis dette er fake og menneskelagd.......hvorfor dukker det stadig opp nye filmer,bilder og observasjoner av de samme lysene kulene\ballene som flyr over åkerene, og hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!
Sant nok så er det laget kornsirkler på bestilling av mennesker men de brukte 4 dager og var 30 man og to heisekraner for å få til det som skjer på noen minutter ved hjelp av de lysene kulene.Han mannen som laget filmen forsvant faktisk.......alt ved hele fyren forsvant og så dukket det opp en som ¨¨skal¨¨ være samme karen og sier at alt var fake......vet ikke jeg,men det høres litt suspekt ut!dessuten har de sjekket at det er to forskjellige menn ved å se på ørene til og sammenligne de.....for det finnes ikke to like ører på jorda:) vet ikke jeg,men det virker som myndighetene har lagt ned fryktlig mye arbeid bare for en fake filmsnutt;)
:D Dette er et typisk eksempel på hvordan disse kornsirklene gjøres så spesielle.
"hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!"
For det første skjer ikke dette hver gang, selv om det sikkert har forekommet noen ganger.
Dernest gjelder påstandene observasjoner av militære eller sorte helikoptere, ikke sorte militærhelikoptre. Militære helikoptere er grønne.
FBI har sikkert sorte helikoptre med solbriller og uten kjennemerker. ;)

John Wabe reiste igjen, men ga fra seg telefonnummeret og falskt navn. Man har i ettertid funnet igjen mannen og presset ham til å tilstå bløffen.

Det du snakker om vedr. øressammenlikning virker rett og slett latterlig. Du får nok vise til solide kilder for slike påstander. :)
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
X-Com skrev:Er litt merkelig da hvis dette er fake og menneskelagd.......hvorfor dukker det stadig opp nye filmer,bilder og observasjoner av de samme lysene kulene\ballene som flyr over åkerene, og hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!
Sant nok så er det laget kornsirkler på bestilling av mennesker men de brukte 4 dager og var 30 man og to heisekraner for å få til det som skjer på noen minutter ved hjelp av de lysene kulene.Han mannen som laget filmen forsvant faktisk.......alt ved hele fyren forsvant og så dukket det opp en som ¨¨skal¨¨ være samme karen og sier at alt var fake......vet ikke jeg,men det høres litt suspekt ut!dessuten har de sjekket at det er to forskjellige menn ved å se på ørene til og sammenligne de.....for det finnes ikke to like ører på jorda:) vet ikke jeg,men det virker som myndighetene har lagt ned fryktlig mye arbeid bare for en fake filmsnutt;)
:D Dette er et typisk eksempel på hvordan disse kornsirklene gjøres så spesielle.
"hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!"
For det første skjer ikke dette hver gang, selv om det sikkert har forekommet noen ganger.
Dernest gjelder påstandene observasjoner av militære eller sorte helikoptere, ikke sorte militærhelikoptre. Militære helikoptere er grønne.
FBI har sikkert sorte helikoptre med solbriller og uten kjennemerker. ;)

John Wabe reiste igjen, men ga fra seg telefonnummeret og falskt navn. Man har i ettertid funnet igjen mannen og presset ham til å tilstå bløffen.

Det du snakker om vedr. øressammenlikning virker rett og slett latterlig. Du får nok vise til solide kilder for slike påstander. :)
Jeg har hatt en laaang diskusjon med BA om kornsirkler, men jeg vil kommentere det du sier om helikoptere. Har du dokumentasjon på at alle militærhelikoptere er grønne?

Det er videre bemerkelsesverdig hvor lettvint du hopper over faktorer som går imot ditt syn, som at "sikkert har forekommet noen ganger". Og så har du skeptikerenes evinnelige latterliggjøring av det paranormale som det med FBI. Da er utgangspunktet håpløst med tanke på en konstruktiv debatt om fenomenet.
Antall ord: 384

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Tone »

og jeg skal si de flyr LAVT!
Så dette selv i England ifjor.
:mozilla_cool:
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

Hvem har sagt alle helikopterne er grønne og er fra hæren? På uttallige nettsider og i artikler finnes perfekte bilder av hundrevis av sirkler..Alle tatt fra......ja ovenfra..De bildene må nesten komme fra en plass. Ja der tror jeg helikopterne kommer inn i bildet...Noen av dem er nok sorte....men finnes nok og gule, blå, hvite osv...Ikke noe rart med det vel? Syntes det blir litt rart å bruke helikopterne til å mystifisere sirklene egentlig..
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Jeg har hatt en laaang diskusjon med BA om kornsirkler, men jeg vil kommentere det du sier om helikoptere. Har du dokumentasjon på at alle militærhelikoptere er grønne?

Det er videre bemerkelsesverdig hvor lettvint du hopper over faktorer som går imot ditt syn, som at "sikkert har forekommet noen ganger". Og så har du skeptikerenes evinnelige latterliggjøring av det paranormale som det med FBI. Da er utgangspunktet håpløst med tanke på en konstruktiv debatt om fenomenet.
:mozilla_cool:
Selvfølgelig har jeg ikke dokumentasjon på at alle militære helikoptere er grønne. Noe slikt kan aldri dokumenteres. Her er dokumentasjon på at militærhelikoptere er grønne.
BildeBilde :D

Selvfølgelig kan det finnes andre farger også, og ett eneste rosa militærhelikopter ville slått bena under en påstand om at alle er grønne. :)

Det er ikke å hoppe over fakta at det sikkert har forekommet helikoptre over kornsirkler noen ganger. Det er å ta påstandene på alvor. Det finnes påstander om at det har forekommet noen ganger, men det er ikke ved alle kornsirkler det er påstått sorte eller grønne militærhelikoptre hverken med eller uten kjennetegn.

Dette var første gang jeg latterliggjorde en påstand med skjevt blikk til "Men in Black", og noe slikt har jeg heller ikke sett før, så hva du mener med 'evinnelige' begriper jeg ikke.

Dialogen om emnet er ødelagt når man snekrer sammen påstander ut fra hva som høres bra ut, og ikke bryr seg om sannheten.
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
X-Com
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Apr 2006 16:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av X-Com »

BA skrev:
X-Com skrev:Er litt merkelig da hvis dette er fake og menneskelagd.......hvorfor dukker det stadig opp nye filmer,bilder og observasjoner av de samme lysene kulene\ballene som flyr over åkerene, og hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!
Sant nok så er det laget kornsirkler på bestilling av mennesker men de brukte 4 dager og var 30 man og to heisekraner for å få til det som skjer på noen minutter ved hjelp av de lysene kulene.Han mannen som laget filmen forsvant faktisk.......alt ved hele fyren forsvant og så dukket det opp en som ¨¨skal¨¨ være samme karen og sier at alt var fake......vet ikke jeg,men det høres litt suspekt ut!dessuten har de sjekket at det er to forskjellige menn ved å se på ørene til og sammenligne de.....for det finnes ikke to like ører på jorda:) vet ikke jeg,men det virker som myndighetene har lagt ned fryktlig mye arbeid bare for en fake filmsnutt;)
:D Dette er et typisk eksempel på hvordan disse kornsirklene gjøres så spesielle.
"hver gang dette skjer dukker det opp svarte helikoptere fra en militærbase i nærheten!"
For det første skjer ikke dette hver gang, selv om det sikkert har forekommet noen ganger.
Dernest gjelder påstandene observasjoner av militære eller sorte helikoptere, ikke sorte militærhelikoptre. Militære helikoptere er grønne.
FBI har sikkert sorte helikoptre med solbriller og uten kjennemerker. ;)

John Wabe reiste igjen, men ga fra seg telefonnummeret og falskt navn. Man har i ettertid funnet igjen mannen og presset ham til å tilstå bløffen.

Det du snakker om vedr. øressammenlikning virker rett og slett latterlig. Du får nok vise til solide kilder for slike påstander. :)
for det første nevnte jeg aldri at det var militærhelikopter......jeg sa det kom helikopter FRA en militærbase i nærheten! dessuten kan du jo se på dine egene ører.....skal vedde påat ikke de er like en gang;) for det tredje så har det ikke noe å si hvor mange bevis jeg eller hvem som hels andre kommer med hvis du har bestemt deg for å ikke tror.....
Antall ord: 373
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

X-Com skrev:for det tredje så har det ikke noe å si hvor mange bevis jeg eller hvem som hels andre kommer med hvis du har bestemt deg for å ikke tror.....
Du er ikke den første som sier det til BA... :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Er dette en diskusjon om hvorvidt kornsirkler er menneskelagd eller ikke, eller er det debatt om fargen og formen på militærhelikoptere?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

X-Com skrev:for det første nevnte jeg aldri at det var militærhelikopter......jeg sa det kom helikopter FRA en militærbase i nærheten! dessuten kan du jo se på dine egene ører.....skal vedde påat ikke de er like en gang;) for det tredje så har det ikke noe å si hvor mange bevis jeg eller hvem som hels andre kommer med hvis du har bestemt deg for å ikke tror.....
Det med helikopterne gir jeg egentlig blaffen i. Hvis du gikk glipp av poenget, gjentar jeg det her.
Det er ikke observert helikoptre hver gang.
Noen ganger påstås det at det har vært sorte helikoptre der, andre ganger påstås det at det har vært militærhelikoptre der. Som regel nevnes ikke helikoptre i det hele tatt.

Mener du at de som snakket med John Wabe på kafeteriaen husker nøyaktig hvordan ørene hans så ut, så de kan foreta en øressammenligning med hvordan de husker ørene så ut på en mann for en god stund siden?

Det er ikke jeg som har bestemt meg, men de som ikke aksepterer at noen faktisk innrømmer en bløff.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
X-Com
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Apr 2006 16:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av X-Com »

BA skrev:
X-Com skrev:for det første nevnte jeg aldri at det var militærhelikopter......jeg sa det kom helikopter FRA en militærbase i nærheten! dessuten kan du jo se på dine egene ører.....skal vedde påat ikke de er like en gang;) for det tredje så har det ikke noe å si hvor mange bevis jeg eller hvem som hels andre kommer med hvis du har bestemt deg for å ikke tror.....
Det med helikopterne gir jeg egentlig blaffen i. Hvis du gikk glipp av poenget, gjentar jeg det her.
Det er ikke observert helikoptre hver gang.
Noen ganger påstås det at det har vært sorte helikoptre der, andre ganger påstås det at det har vært militærhelikoptre der. Som regel nevnes ikke helikoptre i det hele tatt.

Mener du at de som snakket med John Wabe på kafeteriaen husker nøyaktig hvordan ørene hans så ut, så de kan foreta en øressammenligning med hvordan de husker ørene så ut på en mann for en god stund siden?

Det er ikke jeg som har bestemt meg, men de som ikke aksepterer at noen faktisk innrømmer en bløff.
sinnsykt bra bløffer da som ingen greier å avsløre men alle "vet" at det er en bløff.....helt utrolig.......det med ørene kan sees på bilder,filmsnutter og sånt trenger ikke stå å pelle på de for se hvordan de ser ut.....
Antall ord: 243
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Det at det blir observert militærhelikoptre trenger ikke å være noe mer mystisk enn at pilotene er like nysgjerrige som andre folk. Militæret har jo en stor helikopterbase like ved Wiltshire, så det er ikke så langt for dem å ta turen innom en sirkel heller :)
Men på en annen side kan det jo hende at pilotene har til oppdrag å foreta målinger o.l ved sirklene, hvem vet.

Nok om helikoptre...over til kornsirkler...
Har noen her lurt på hvorfor uferdige kornsirkler er så fantastisk sjeldne??!

Kornåker-bonden Polly Carson som har gården sin mitt i Wiltshire har stilt seg det spørsmålet.... og beskrev saken så genialt at jeg må bare sitere henne her. :
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Gaute skrev:Det at det blir observert militærhelikoptre trenger ikke å være noe mer mystisk enn at pilotene er like nysgjerrige som andre folk. Militæret har jo en stor helikopterbase like ved Wiltshire, så det er ikke så langt for dem å ta turen innom en sirkel heller :)
Men på en annen side kan det jo hende at pilotene har til oppdrag å foreta målinger o.l ved sirklene, hvem vet.

Nok om helikoptre...over til kornsirkler...
Har noen her lurt på hvorfor uferdige kornsirkler er så fantastisk sjeldne??!

Kornåker-bonden Polly Carson som har gården sin mitt i Wiltshire har stilt seg det spørsmålet.... og beskrev saken så genialt at jeg må bare sitere henne her. :
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."

=D> så sant så sant! :)
Antall ord: 337
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links