Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenkornsirkler

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

X-Com
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Apr 2006 16:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av X-Com »

Det at det blir observert militærhelikoptre trenger ikke å være noe mer mystisk enn at pilotene er like nysgjerrige som andre folk. Militæret har jo en stor helikopterbase like ved Wiltshire, så det er ikke så langt for dem å ta turen innom en sirkel heller
Men på en annen side kan det jo hende at pilotene har til oppdrag å foreta målinger o.l ved sirklene, hvem vet.

Nok om helikoptre...over til kornsirkler...
Har noen her lurt på hvorfor uferdige kornsirkler er så fantastisk sjeldne??!

Kornåker-bonden Polly Carson som har gården sin mitt i Wiltshire har stilt seg det spørsmålet.... og beskrev saken så genialt at jeg må bare sitere henne her. :

Sitat:
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."



blir spennende å høre hva BA har å si til denne!
sinnsykt bra formulert:)
Antall ord: 345
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:Det at det blir observert militærhelikoptre trenger ikke å være noe mer mystisk enn at pilotene er like nysgjerrige som andre folk. Militæret har jo en stor helikopterbase like ved Wiltshire, så det er ikke så langt for dem å ta turen innom en sirkel heller :)
Men på en annen side kan det jo hende at pilotene har til oppdrag å foreta målinger o.l ved sirklene, hvem vet.

Nok om helikoptre...over til kornsirkler...
Har noen her lurt på hvorfor uferdige kornsirkler er så fantastisk sjeldne??!

Kornåker-bonden Polly Carson som har gården sin mitt i Wiltshire har stilt seg det spørsmålet.... og beskrev saken så genialt at jeg må bare sitere henne her. :
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."
Usannsynlig vert alt viss vi vil stille det opp på ein slik måte. For å seie det slik, usannsynlig lite kornsirkler i norge, bare 25 på 15 år, elendig laga og små av størrelse. Ville ikkje aliens gjort seg større flid og fått sine "beskjeder" framlagt på ein betre måte enn kornsirkler, som alle kan lage med litt innsikt?

Av det eg finner ut har ikkje kornsirkler blitt systematisk dokumentert før etter 1990. Av den slutninga finner eg at dette er nok eit propaganda-framstøt fra kornsirkel-fanatikere som ikkje kan godta anna enn at aliens lager kornsirkler.
Antall ord: 437
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 126
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Usannsynlig vert alt viss vi vil stille det opp på ein slik måte.
Hva er det du sier i overfornevnte setning? Hvis du kan stokke litt om på den? :)
Ville ikkje aliens gjort seg større flid og fått sine "beskjeder" framlagt på ein betre måte enn kornsirkler, som alle kan lage med litt innsikt?
Vel - her må jeg nok igjen be deg om å gjøre hjemmeleksa de på nytt. :) Hvis du hadde gjort det, dvs: lest forskningen rundt det, sudert noen bilder kanskje, ville det vært UMULIG for deg å komme med en slik påstand.
Av det eg finner ut har ikkje kornsirkler blitt systematisk dokumentert før etter 1990. Av den slutninga finner eg at dette er nok eit propaganda-framstøt fra kornsirkel-fanatikere som ikkje kan godta anna enn at aliens lager kornsirkler
Det er ikke for INGEN grunn at man MÅ konkludere med at det ikke er mennesker som har laget de EKTE kornsirklene. Som sagt, gjør hjemmeleksa di. :)

Og kan du gi oss en forklaring på det hun sier her:
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."
Jeg syntes denne forklaringen din ble litt tynn skjønner du :) :
Usannsynlig vert alt viss vi vil stille det opp på ein slik måte
Antall ord: 417
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Det at det blir observert militærhelikoptre trenger ikke å være noe mer mystisk enn at pilotene er like nysgjerrige som andre folk. Militæret har jo en stor helikopterbase like ved Wiltshire, så det er ikke så langt for dem å ta turen innom en sirkel heller :)
Men på en annen side kan det jo hende at pilotene har til oppdrag å foreta målinger o.l ved sirklene, hvem vet.

Nok om helikoptre...over til kornsirkler...
Har noen her lurt på hvorfor uferdige kornsirkler er så fantastisk sjeldne??!

Kornåker-bonden Polly Carson som har gården sin mitt i Wiltshire har stilt seg det spørsmålet.... og beskrev saken så genialt at jeg må bare sitere henne her. :
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."
Nei, som du sier, vet vi ikke hvorfor de helikopterne er der, og hvor ofte de dukker opp. De som lager kornsirklene vil kanskje også ta noen bilder av dem, og andre ønsker det samme. Det kan være mange årsaker til at helikoptere dukker opp.

For det første prøver jeg ikke å si at alle kornsirklene er menneskelagede. Noen kan av forskjellige årsaker dannes av naturen selv, men det gjelder ikke de mest fantastiske kornsirklene. De er mest sannsynlig laget av mennesker. Den mest fantastiske som har vært en gjenganger her, den med alien face, viser alle tegn på å være menneskelaget. Når mennesker kan lage denne, hvilken sirkel er det da de ikke kan lage?

Kornsirkler har oppstått lenge før 1960-tallet, men de ble for alvor fulgt opp av media fra en gang på -80-90-tallet, med enkle sirkler. Deretter har det virkelig tatt av, og i dag er de utrolig fascinerende, med infløkte mønstre, og matematiske koder. Hvis de inneholder en pentagon, så må de jo også inneholde det gyldne snitt, ikke sant? De som består av sirkler har klart å finne fram til pi også, er det ikke fantastisk? </ironi>

At man ikke finner uferdige sirkler synes jeg ikke er merkelig. Hvorfor skal de gå fra en uferdig sirkel? Da ødelegger de muligheten for å lage ny der senere. og de avslører litt for mye. Hvis de ikke rekker å bli ferdig, eller får ødelagt sirkelen litt, ville ihvertfall jeg sørget for å ødelegge den skikkelig, slik at det ikke ligger en halvferdig kornfigur igjen etter meg.

Hvis jeg er ute i et spesielt ærend, sørger jeg først for å sjekke forholdene, f.eks. værforholdene. Hvis det er meldt uvær, så kan jeg utsette ærendet, eller jeg kan kle meg etter forholdene. Tror du ikke andre også kan det?

Dette virker ikke så forferdelig usannsynlig på meg. Synes du det virker mer sannsynlig at aliens som ikke vil at vi skal vite de er her lager slike for å si fra at de er her, men så skjult for at vi ikke skal forstå at de faktisk er her? Eller at de skal lage bilde av en av menneskehetens mest kortvarige lagringsmedier for å sende "uforståelige" beskjeder som enhver som gidder kan lese?

Sashaian:

Alt blir usannsynlig hvis vi stiller det opp på en slik måte. Det var egentlig ganske greit å forstå.
Antall ord: 741

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
X-Com
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 03 Apr 2006 16:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av X-Com »

BA skrev:
Gaute skrev:Det at det blir observert militærhelikoptre trenger ikke å være noe mer mystisk enn at pilotene er like nysgjerrige som andre folk. Militæret har jo en stor helikopterbase like ved Wiltshire, så det er ikke så langt for dem å ta turen innom en sirkel heller :)
Men på en annen side kan det jo hende at pilotene har til oppdrag å foreta målinger o.l ved sirklene, hvem vet.

Nok om helikoptre...over til kornsirkler...
Har noen her lurt på hvorfor uferdige kornsirkler er så fantastisk sjeldne??!

Kornåker-bonden Polly Carson som har gården sin mitt i Wiltshire har stilt seg det spørsmålet.... og beskrev saken så genialt at jeg må bare sitere henne her. :
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."
Nei, som du sier, vet vi ikke hvorfor de helikopterne er der, og hvor ofte de dukker opp. De som lager kornsirklene vil kanskje også ta noen bilder av dem, og andre ønsker det samme. Det kan være mange årsaker til at helikoptere dukker opp.

For det første prøver jeg ikke å si at alle kornsirklene er menneskelagede. Noen kan av forskjellige årsaker dannes av naturen selv, men det gjelder ikke de mest fantastiske kornsirklene. De er mest sannsynlig laget av mennesker. Den mest fantastiske som har vært en gjenganger her, den med alien face, viser alle tegn på å være menneskelaget. Når mennesker kan lage denne, hvilken sirkel er det da de ikke kan lage?

Kornsirkler har oppstått lenge før 1960-tallet, men de ble for alvor fulgt opp av media fra en gang på -80-90-tallet, med enkle sirkler. Deretter har det virkelig tatt av, og i dag er de utrolig fascinerende, med infløkte mønstre, og matematiske koder. Hvis de inneholder en pentagon, så må de jo også inneholde det gyldne snitt, ikke sant? De som består av sirkler har klart å finne fram til pi også, er det ikke fantastisk? </ironi>

At man ikke finner uferdige sirkler synes jeg ikke er merkelig. Hvorfor skal de gå fra en uferdig sirkel? Da ødelegger de muligheten for å lage ny der senere. og de avslører litt for mye. Hvis de ikke rekker å bli ferdig, eller får ødelagt sirkelen litt, ville ihvertfall jeg sørget for å ødelegge den skikkelig, slik at det ikke ligger en halvferdig kornfigur igjen etter meg.

Hvis jeg er ute i et spesielt ærend, sørger jeg først for å sjekke forholdene, f.eks. værforholdene. Hvis det er meldt uvær, så kan jeg utsette ærendet, eller jeg kan kle meg etter forholdene. Tror du ikke andre også kan det?

Dette virker ikke så forferdelig usannsynlig på meg. Synes du det virker mer sannsynlig at aliens som ikke vil at vi skal vite de er her lager slike for å si fra at de er her, men så skjult for at vi ikke skal forstå at de faktisk er her? Eller at de skal lage bilde av en av menneskehetens mest kortvarige lagringsmedier for å sende "uforståelige" beskjeder som enhver som gidder kan lese?

Sashaian:

Alt blir usannsynlig hvis vi stiller det opp på en slik måte. Det var egentlig ganske greit å forstå.
synes den forklaringa var litt tynn......hvis de var mennsekelagd ville man funne fotavtrykk et eller annet sted og flere av kornsirklene er laget med sånn presisjon at det ikke er mulig å gå innimellom kornene.....og det at de er laget så perfekte med trigonometriske mønstre som stemmer helt. er vel ganske vanskelig for et menneske på bakke nivå å få til på første forsøk hver gang!
Antall ord: 813
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Sashaian skrev:
Usannsynlig vert alt viss vi vil stille det opp på ein slik måte.
Hva er det du sier i overfornevnte setning? Hvis du kan stokke litt om på den? :)
Ville ikkje aliens gjort seg større flid og fått sine "beskjeder" framlagt på ein betre måte enn kornsirkler, som alle kan lage med litt innsikt?
Vel - her må jeg nok igjen be deg om å gjøre hjemmeleksa de på nytt. :) Hvis du hadde gjort det, dvs: lest forskningen rundt det, sudert noen bilder kanskje, ville det vært UMULIG for deg å komme med en slik påstand.
Av det eg finner ut har ikkje kornsirkler blitt systematisk dokumentert før etter 1990. Av den slutninga finner eg at dette er nok eit propaganda-framstøt fra kornsirkel-fanatikere som ikkje kan godta anna enn at aliens lager kornsirkler
Det er ikke for INGEN grunn at man MÅ konkludere med at det ikke er mennesker som har laget de EKTE kornsirklene. Som sagt, gjør hjemmeleksa di. :)

Og kan du gi oss en forklaring på det hun sier her:
"Jeg er fullt klar over at det finnes menneskelagde kornsirkler. Jeg tror ikke at alle formasjonene vi ser i åkrene våre er ekte saker. Men menneskelige aktiviteter kan ikke forklare fenomenet som helhet. Hvis menneskelige aktiviteter kunne gi et utfyllende svar på mysteriet, så OK, men det gjør de ikke!

Kornsirklene har siden 1960-tallet oppstått over hele verden. De opptrer i hele Storbritannia og har blitt systematisk dokumentert siden 1970-tallet. Vi snakker altså om en periode på minst 30 år. (......)

Er det noen som for alvor tror at mennesker har gått ut natt etter natt, i all slags vær, i over 30 år og lagd over10 000 kornsirkler?!
Og hvis de hadde det, hvor er det de øver seg?
Hvorfor finner vi aldri halvferdige formasjoner?
Hvor er alle de mislykkede forsøkene?
Gjør disse menneskene aldri noen tabber?
Forhindrer aldri dårlig vær dem i å gjøre seg ferdig?
Mange av sirklene oppstår jo på skikkelige uværsnetter. Drar de aldri hjem når de blir overrasket av øsregn eller haglbyger?

Ser dere ikke at dette er en helt usannsynlig forklaring?
Teorien om at alle kornsirkler er lagd av mennesker holder rett og slett ikke stikk.
Den forklarer simpelthen ikke fenomenet."
Jeg syntes denne forklaringen din ble litt tynn skjønner du :) :
Usannsynlig vert alt viss vi vil stille det opp på ein slik måte
Du er ikkje sann. Motsvaret ditt innehelde jo ingenting. Du seie ikkje noko. Har du ikkje egne meiningar utover å være uenig? Kanskje du kunne begrunna ditt syn med noko meir enn sitat.

Viss du leser setningane som eit avsnitt, dvs ikkje henger deg opp i ei setning når neste setning henger saman med forrige, kan det være at du får med deg det eg seie.

Elles refererte eg til norge og det med vitande vilje fordi her har det ikkje vore det trykket på desse få kornsirklane som har dukka opp og desse har ikkje hatt samme standard som i england for eksempel. Tenk litt på den. :)
Antall ord: 529
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

X-Com skrev:synes den forklaringa var litt tynn......hvis de var mennsekelagd ville man funne fotavtrykk et eller annet sted og flere av kornsirklene er laget med sånn presisjon at det ikke er mulig å gå innimellom kornene.....og det at de er laget så perfekte med trigonometriske mønstre som stemmer helt. er vel ganske vanskelig for et menneske på bakke nivå å få til på første forsøk hver gang!
Hvilken forklaring? Forklaringa på hvorfor de ikke finner halvferdige eller ødelagte sirkler? Jeg vet ikke alle grunnene til det, men disse årsakene var noen jeg kom på i farta, og som er en årsak til at ikke jeg ville gått fra en halvferdig sirkel.
Hvis du trenger en bedre grunn for å ikke gå fra halvferdige sirkler, kan du prøve å tenke ut noen selv, samt at jeg kan bidra noe med at det kan være fordi en halvferdig sirkel vil kunne avsløre metoder for å lage sirklene.
Når du henviser til spesielle egenskaper ved enkelte sirkler, bør du også vise til hvilke sirkler det er snakk om, så en annen kan finne fakta rundt disse påstandene.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
X-Com skrev:synes den forklaringa var litt tynn......hvis de var mennsekelagd ville man funne fotavtrykk et eller annet sted og flere av kornsirklene er laget med sånn presisjon at det ikke er mulig å gå innimellom kornene.....og det at de er laget så perfekte med trigonometriske mønstre som stemmer helt. er vel ganske vanskelig for et menneske på bakke nivå å få til på første forsøk hver gang!
Hvilken forklaring? Forklaringa på hvorfor de ikke finner halvferdige eller ødelagte sirkler? Jeg vet ikke alle grunnene til det, men disse årsakene var noen jeg kom på i farta, og som er en årsak til at ikke jeg ville gått fra en halvferdig sirkel.
Hvis du trenger en bedre grunn for å ikke gå fra halvferdige sirkler, kan du prøve å tenke ut noen selv, samt at jeg kan bidra noe med at det kan være fordi en halvferdig sirkel vil kunne avsløre metoder for å lage sirklene.
Når du henviser til spesielle egenskaper ved enkelte sirkler, bør du også vise til hvilke sirkler det er snakk om, så en annen kan finne fakta rundt disse påstandene.
Nettopp det at ingen sirkler er laget halvferdige er faktisk et sterkt indisium på at vi har med et paranormalt fenomen å gjøre. Mange kornsirkler av imponerende størrelse og utførelse er laget om svarte natta i regnvær, da er det rart at det ikke finnes spor av gjørme og lignende på kornet som er lagt ned. BA mener tydeligvis at anonyme "supermennesker" går rundt år etter år uten å etterlate seg ett eneste spor eller feiltrinn. Et annet tankekors er de som er beviselig forsøkt laget av mennesker på kort tid - de har så å si ingenting til felles med kornsirklene man ikke har funnet noen forklaring på.
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Nettopp det at ingen sirkler er laget halvferdige er faktisk et sterkt indisium på at vi har med et paranormalt fenomen å gjøre. Mange kornsirkler av imponerende størrelse og utførelse er laget om svarte natta i regnvær, da er det rart at det ikke finnes spor av gjørme og lignende på kornet som er lagt ned. BA mener tydeligvis at anonyme "supermennesker" går rundt år etter år uten å etterlate seg ett eneste spor eller feiltrinn. Et annet tankekors er de som er beviselig forsøkt laget av mennesker på kort tid - de har så å si ingenting til felles med kornsirklene man ikke har funnet noen forklaring på.
Nå har jeg flere ganger gått igjennom noen grunner til at man ikke vet om halvferdige kornsirkler. Andre grunner kan være at de ikke har blitt fokusert på i media siden de ikke kan ha vært laget av utenomjordiske.

Natt og regnvær lager ikke store problemer for dagens teknologi. Det betyr bare mindre sjanse for å bli oppdaget. Når man legger ned kornet først, og så går oppå dette behøver man ikke lage gjørmespor o.l. For alt vi vet kan de bruke truger for å ikke lage fotspor mellom kornstråene.

At de som beviselig er laget av mennesker ikke har fellesnevnere med de såkalte "ekte" kornsirklene er bare tull. F.eks. denne som det tok fire timer å lage betegnes som en ekstremt detaljrik kornsirkel.
Bilde
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

BA skrev:
84507 skrev:Nettopp det at ingen sirkler er laget halvferdige er faktisk et sterkt indisium på at vi har med et paranormalt fenomen å gjøre. Mange kornsirkler av imponerende størrelse og utførelse er laget om svarte natta i regnvær, da er det rart at det ikke finnes spor av gjørme og lignende på kornet som er lagt ned. BA mener tydeligvis at anonyme "supermennesker" går rundt år etter år uten å etterlate seg ett eneste spor eller feiltrinn. Et annet tankekors er de som er beviselig forsøkt laget av mennesker på kort tid - de har så å si ingenting til felles med kornsirklene man ikke har funnet noen forklaring på.
Nå har jeg flere ganger gått igjennom noen grunner til at man ikke vet om halvferdige kornsirkler. Andre grunner kan være at de ikke har blitt fokusert på i media siden de ikke kan ha vært laget av utenomjordiske.

Natt og regnvær lager ikke store problemer for dagens teknologi. Det betyr bare mindre sjanse for å bli oppdaget. Når man legger ned kornet først, og så går oppå dette behøver man ikke lage gjørmespor o.l. For alt vi vet kan de bruke truger for å ikke lage fotspor mellom kornstråene.

At de som beviselig er laget av mennesker ikke har fellesnevnere med de såkalte "ekte" kornsirklene er bare tull. F.eks. denne som det tok fire timer å lage betegnes som en ekstremt detaljrik kornsirkel.
Bilde
Når det gjelder Lundberg og hans kompanjonger er det blitt avslørt som juks ganske umiddelbart når man har studert sirklene. Når det gjelder de "ekte" som jeg snakker om tar jeg med noen ord som viser hvor lite sannsynlig det er at alle sirklene er menneskelagde: "Det første høydepunktet inntraff den 12. august ved Milk Hill i
Wiltshire, der man målløs kunne beskue verdens hittil største
åkermønster. Motivet var en fraktal-aktig spiralgalakse med seks
armer som snor seg ut fra sentrum. Fra sidene på hver arm ser
man begynnelsen til nye armer. Kolossen hadde en diameter på
270 meter, og besto av 409 sirkler. Sirklene varierte i diameter
fra 1,2 - 21 meter. Pilotene måtte fly høyere enn vanlig for at
fotografene skulle få hele vidunderet med på kamera! Spiral-
galaksen tiltrakk seg hele verdens oppmerksomhet, en endeløs
prosesjon av fly og helikoptre surret over. Ingen bløffmakere var
dumme nok til å ta æren for denne! Med utgangspunkt i at den
har blitt til på maksimalt fem timer, må hver sirkel ha blitt til med
et gjennomsnitt på maksimalt 44 sekunder. Hvis noen av leserne
vil ha en liten smak på hvor hurtig dette er, kan de prøve å lage
en minimodell på papiret i løpet av fem timer. Samme grad av
geometrisk perfeksjon må forventes. Et annet interessant
moment ved formasjonen var at den oppsto på en fryktelig våt
natt etter flere dager med sammenhengende regn. De første som
besøkte formasjonen sank ned i gjørme til anklene da de gikk ut
på jordet. Likevel fant de ikke så mye som en søleklump i sirklene." Dette er hentet fra www.kornsirkler.org/Introduksjon
Antall ord: 543

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:Når det gjelder Lundberg og hans kompanjonger er det blitt avslørt som juks ganske umiddelbart når man har studert sirklene. Når det gjelder de "ekte" som jeg snakker om tar jeg med noen ord som viser hvor lite sannsynlig det er at alle sirklene er menneskelagde: "Det første høydepunktet inntraff den 12. august ved Milk Hill i
Wiltshire, der man målløs kunne beskue verdens hittil største åkermønster. Motivet var en fraktal-aktig spiralgalakse med seks armer som snor seg ut fra sentrum. Fra sidene på hver arm ser man begynnelsen til nye armer. Kolossen hadde en diameter på 270 meter, og besto av 409 sirkler. Sirklene varierte i diameter fra 1,2 - 21 meter. Pilotene måtte fly høyere enn vanlig for at fotografene skulle få hele vidunderet med på kamera! Spiral-
galaksen tiltrakk seg hele verdens oppmerksomhet, en endeløs prosesjon av fly og helikoptre surret over. Ingen bløffmakere var dumme nok til å ta æren for denne! Med utgangspunkt i at den har blitt til på maksimalt fem timer, må hver sirkel ha blitt til med
et gjennomsnitt på maksimalt 44 sekunder. Hvis noen av leserne vil ha en liten smak på hvor hurtig dette er, kan de prøve å lage en minimodell på papiret i løpet av fem timer. Samme grad av geometrisk perfeksjon må forventes. Et annet interessant moment ved formasjonen var at den oppsto på en fryktelig våt natt etter flere dager med sammenhengende regn. De første som besøkte formasjonen sank ned i gjørme til anklene da de gikk ut på jordet. Likevel fant de ikke så mye som en søleklump i sirklene." Dette er hentet fra kornsirkler.org/Introduksjon
Hvor kan du dokumentere at denne sirkelen ble avslørt, før den ble avslørt av sirkelprodusentene selv? At kornsirklers detaljrikdom og finesse faller straks det blir kjent at de er menneskelagede er ikke noe nytt mener jeg.

Milk Hill sirkelen er vel den absolutt mest fantastiske kornsirkelen som er laget.
Nå har det seg slik at Chibilton Arecibo Message ble laget omtrent samtidig. Trolig for å trekke oppmerksomheten dit, slik at man hadde adskillig bedre tid enn 5 timer på å lage Milk Hill figuren.

Hvis bare tiden de hadde til rådighet, var alt det andre også mulig her. Mange sirkler, ja, men ikke uoverkommelig med tanke på hva Lundberg et co klarte her.
Bilde
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

84507 skrev:
BA skrev:
84507 skrev:Nettopp det at ingen sirkler er laget halvferdige er faktisk et sterkt indisium på at vi har med et paranormalt fenomen å gjøre. Mange kornsirkler av imponerende størrelse og utførelse er laget om svarte natta i regnvær, da er det rart at det ikke finnes spor av gjørme og lignende på kornet som er lagt ned. BA mener tydeligvis at anonyme "supermennesker" går rundt år etter år uten å etterlate seg ett eneste spor eller feiltrinn. Et annet tankekors er de som er beviselig forsøkt laget av mennesker på kort tid - de har så å si ingenting til felles med kornsirklene man ikke har funnet noen forklaring på.
Nå har jeg flere ganger gått igjennom noen grunner til at man ikke vet om halvferdige kornsirkler. Andre grunner kan være at de ikke har blitt fokusert på i media siden de ikke kan ha vært laget av utenomjordiske.

Natt og regnvær lager ikke store problemer for dagens teknologi. Det betyr bare mindre sjanse for å bli oppdaget. Når man legger ned kornet først, og så går oppå dette behøver man ikke lage gjørmespor o.l. For alt vi vet kan de bruke truger for å ikke lage fotspor mellom kornstråene.

At de som beviselig er laget av mennesker ikke har fellesnevnere med de såkalte "ekte" kornsirklene er bare tull. F.eks. denne som det tok fire timer å lage betegnes som en ekstremt detaljrik kornsirkel.
Bilde
Når det gjelder Lundberg og hans kompanjonger er det blitt avslørt som juks ganske umiddelbart når man har studert sirklene. Når det gjelder de "ekte" som jeg snakker om tar jeg med noen ord som viser hvor lite sannsynlig det er at alle sirklene er menneskelagde: "Det første høydepunktet inntraff den 12. august ved Milk Hill i
Wiltshire, der man målløs kunne beskue verdens hittil største
åkermønster. Motivet var en fraktal-aktig spiralgalakse med seks
armer som snor seg ut fra sentrum. Fra sidene på hver arm ser
man begynnelsen til nye armer. Kolossen hadde en diameter på
270 meter, og besto av 409 sirkler. Sirklene varierte i diameter
fra 1,2 - 21 meter. Pilotene måtte fly høyere enn vanlig for at
fotografene skulle få hele vidunderet med på kamera! Spiral-
galaksen tiltrakk seg hele verdens oppmerksomhet, en endeløs
prosesjon av fly og helikoptre surret over. Ingen bløffmakere var
dumme nok til å ta æren for denne! Med utgangspunkt i at den
har blitt til på maksimalt fem timer, må hver sirkel ha blitt til med
et gjennomsnitt på maksimalt 44 sekunder. Hvis noen av leserne
vil ha en liten smak på hvor hurtig dette er, kan de prøve å lage
en minimodell på papiret i løpet av fem timer. Samme grad av
geometrisk perfeksjon må forventes. Et annet interessant
moment ved formasjonen var at den oppsto på en fryktelig våt
natt etter flere dager med sammenhengende regn. De første som
besøkte formasjonen sank ned i gjørme til anklene da de gikk ut
på jordet. Likevel fant de ikke så mye som en søleklump i sirklene." Dette er hentet fra www.kornsirkler.org/Introduksjon
Kor har du rekna deg fram til at det bare var 5 timar til dispensasjon for å lage den. Og sjølv om 409 sirkler skal lagast, trur du at bare ein person står bak alle og dermed bare kan bruke 44 sekund pr sirkel? Argumentasjonen din er tvilsom og satt opp for å verne om di tru på dette.

Eller enda betre, informasjonen er henta fra kornsirkler.org og viser kor objektive dei er i si framstilling. :mozilla_laughing:
Antall ord: 623
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
84507
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 125
Startet: 19 Des 2003 12:18
20
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av 84507 »

madjava skrev:
84507 skrev:
BA skrev:
84507 skrev:Nettopp det at ingen sirkler er laget halvferdige er faktisk et sterkt indisium på at vi har med et paranormalt fenomen å gjøre. Mange kornsirkler av imponerende størrelse og utførelse er laget om svarte natta i regnvær, da er det rart at det ikke finnes spor av gjørme og lignende på kornet som er lagt ned. BA mener tydeligvis at anonyme "supermennesker" går rundt år etter år uten å etterlate seg ett eneste spor eller feiltrinn. Et annet tankekors er de som er beviselig forsøkt laget av mennesker på kort tid - de har så å si ingenting til felles med kornsirklene man ikke har funnet noen forklaring på.
Nå har jeg flere ganger gått igjennom noen grunner til at man ikke vet om halvferdige kornsirkler. Andre grunner kan være at de ikke har blitt fokusert på i media siden de ikke kan ha vært laget av utenomjordiske.

Natt og regnvær lager ikke store problemer for dagens teknologi. Det betyr bare mindre sjanse for å bli oppdaget. Når man legger ned kornet først, og så går oppå dette behøver man ikke lage gjørmespor o.l. For alt vi vet kan de bruke truger for å ikke lage fotspor mellom kornstråene.

At de som beviselig er laget av mennesker ikke har fellesnevnere med de såkalte "ekte" kornsirklene er bare tull. F.eks. denne som det tok fire timer å lage betegnes som en ekstremt detaljrik kornsirkel.
Bilde
Når det gjelder Lundberg og hans kompanjonger er det blitt avslørt som juks ganske umiddelbart når man har studert sirklene. Når det gjelder de "ekte" som jeg snakker om tar jeg med noen ord som viser hvor lite sannsynlig det er at alle sirklene er menneskelagde: "Det første høydepunktet inntraff den 12. august ved Milk Hill i
Wiltshire, der man målløs kunne beskue verdens hittil største
åkermønster. Motivet var en fraktal-aktig spiralgalakse med seks
armer som snor seg ut fra sentrum. Fra sidene på hver arm ser
man begynnelsen til nye armer. Kolossen hadde en diameter på
270 meter, og besto av 409 sirkler. Sirklene varierte i diameter
fra 1,2 - 21 meter. Pilotene måtte fly høyere enn vanlig for at
fotografene skulle få hele vidunderet med på kamera! Spiral-
galaksen tiltrakk seg hele verdens oppmerksomhet, en endeløs
prosesjon av fly og helikoptre surret over. Ingen bløffmakere var
dumme nok til å ta æren for denne! Med utgangspunkt i at den
har blitt til på maksimalt fem timer, må hver sirkel ha blitt til med
et gjennomsnitt på maksimalt 44 sekunder. Hvis noen av leserne
vil ha en liten smak på hvor hurtig dette er, kan de prøve å lage
en minimodell på papiret i løpet av fem timer. Samme grad av
geometrisk perfeksjon må forventes. Et annet interessant
moment ved formasjonen var at den oppsto på en fryktelig våt
natt etter flere dager med sammenhengende regn. De første som
besøkte formasjonen sank ned i gjørme til anklene da de gikk ut
på jordet. Likevel fant de ikke så mye som en søleklump i sirklene." Dette er hentet fra www.kornsirkler.org/Introduksjon
Kor har du rekna deg fram til at det bare var 5 timar til dispensasjon for å lage den. Og sjølv om 409 sirkler skal lagast, trur du at bare ein person står bak alle og dermed bare kan bruke 44 sekund pr sirkel? Argumentasjonen din er tvilsom og satt opp for å verne om di tru på dette.

Eller enda betre, informasjonen er henta fra kornsirkler.org og viser kor objektive dei er i si framstilling. :mozilla_laughing:
En behøver ikke "regne seg til" at det var 5 timer (forøvrig heter det disposisjon og ikke dispensasjon - som er noe helt annet..), dette er tiden som går fra siste observasjon av jordet uten kornsirkel til inspeksjon av jordet om morgenen - og husk at dette er maksimal tid!

Uansett om det er en hel hær av mennesker ute på dette jordet en regnfull natt, vil det være ganske så usannsynlig å tenke seg at mennesker skulle lage disse sirklene på så kort tid, og er det mange personer vil det kreve ekstra koordinering.

Argumentene jeg har satt opp er absolutt ikke tvilsomme, men det er ditt forutinntatte syn på fenomenet som gjør all argumentasjon som taler ditt syn imot tvilsom.
Antall ord: 750

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

84507 skrev:En behøver ikke "regne seg til" at det var 5 timer (forøvrig heter det disposisjon og ikke dispensasjon - som er noe helt annet..), dette er tiden som går fra siste observasjon av jordet uten kornsirkel til inspeksjon av jordet om morgenen - og husk at dette er maksimal tid!

Uansett om det er en hel hær av mennesker ute på dette jordet en regnfull natt, vil det være ganske så usannsynlig å tenke seg at mennesker skulle lage disse sirklene på så kort tid, og er det mange personer vil det kreve ekstra koordinering.

Argumentene jeg har satt opp er absolutt ikke tvilsomme, men det er ditt forutinntatte syn på fenomenet som gjør all argumentasjon som taler ditt syn imot tvilsom.
Nå vet jo selvfølgelig ikke jeg om du bare har unnlatt å besvare mitt innlegg, eller om du har oversett det, men der viser jeg til en mulighet for at Chibilton Arecibo Message-figuren ble laget samtidig for å få bedre tid til å lage denne avanserte figuren. Da hadde man isåfall adskillig mer enn fem timer tilgjengelig for denne jobben.

Å henge seg opp i skrivefeil er unødvendig og avsporende. Vi kan alle skrive feil bokstaver eller ord, og å flytte fokus til slikt er usaklig.

Argumentasjonsrekken din er avhengig av at ikke ett eneste argument tilbakevises eller ugyldiggjøres. Vi har ugyldiggjort flere, derfor blir argumentasjonen tvilsom.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anneee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 29 Jun 2006 18:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Finnmark

Magnetisk kraft?

Innlegg av anneee »

Kanskje kornsirklene er skapt av en slags magnetisk kraft eller noe? Siden det er så fantastisk mange i England tenker jeg? Det må da ligge noe i det området? Kanskje det ikke er magnetisk kraft men noe annet? Ikke noen romvesner eller noe, men fenomenet er ganske stort og nøyaktig, som om noen skulle ha stått med laser på månen.
Antall ord: 64
Live life and regret on things you've done, not the things you didn't do!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links