Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO bak stallen

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
pinksolution
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Aug 2005 21:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nesodden

UFO bak stallen

Innlegg av pinksolution »

Dette skjedde for et par år tilbake, når jeg var et sted mellom 10 og 12 år. Allikevel husker jeg som om det var i går.

Jeg var på stallen (alltid vært en stalljente :)), det var vinter, klokka var vel rundt 20, men det var allikevel bemørkt. Jeg var på baksiden av stallen helt alene og skulle sjekke noe (husker ikke helt hva, sikkert noe med en hest...).

Det var stjerneklar himmel og mens jeg gikk langs ridehuset tittet jeg opp på stjernene. Snøen knaket under rideskoene, det var kaldt og vakkert ute. Vakkert, lille bjørn, karlsvogna, orions belte. Stjerner har alltid vært fascinerende. Plutselig ser jeg noe jeg trodde var stjerneskudd (eller hva det heter). Det var 6 eller 8 runde lys som formet en rektangel/kvadrat. Dette oppfattet jeg med en gang som en ufo. Ikke sånne ufoer vi ser i filmer som ser ut som metalltallerkner, nei, dette var lys.

Disse lysene virret rundt på himmelen, frem og tilbake, et eneste virrvarr kan jeg vel kalle denne bevegelsen! Som denne ungjenta jeg var, alene ute i mørket, mørkredd og allerede overtroisk, var jeg helt sikker på at dette, ja, dette var en UFO.

Jeg stod der, lammet av skrekk, klarte ikke skrike, løpe, eller bevege meg, det følte som om at jeg var tvunget til å se på denne hendelsen(UFOen).

Plutselig forsvant den. Borte vekk, var ikke å oppdrive på himmelen.

Fortumlet, redd og temmelig forskrekket gikk jeg skjelvende tilbake til stallen og nevnte ikke et ord til mine "med-stallejenter".

Samme vinter opplevde jeg det samme igjen, samme sted bak stallen, UFOen på samme sted som himmelen.

Måtte bare få det ut :D Har ikke sagt det til så mange. Synes det er skummelt :/
Antall ord: 299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

hjelp! dette hørtes litt skummelt ut! ingen mulighet for at du kan få tatt et bilde eller filmet dette da? liksom.. du sier at du har sett det 2 ganger..!?Den neste får du ta med et kamera vetdu;) hehe...

Dette er egentlig meget intresant!
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pinksolution
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 09 Aug 2005 21:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nesodden

Innlegg av pinksolution »

Jeg har hverken sett det før eller siden. Den gangen hadde jeg ikke kamera, og jeg har (dessverre) ikke sett det siden.

Jeg er heller ikke på stallen lenger, ettersom at jeg har sluttet å ri. Men jeg skal ta bilde om jeg ser en annen gang eller har kamera på meg ;) *ikke skrulle* :P
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zen0x
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 23 Aug 2005 20:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Karmøy\Vedavågen

Innlegg av Zen0x »

Kult jeg har ikke opplevd noe mystisk som helst jeg :( elelr en episode som ikke helt kan forklares.

Det var en sen kveld og stjerneklart. Jeg gikk ut for og avkjøle meg litt ute på tarassen. Jeg titter selvklart opp og studerer stjernene. Plutselig kommer et blinkende lys over meg . Det blinket så sterkt som en tja middels svar lommelykt. Tittet vekk for tenkte det var en sattelitt med det samme men så tittet jeg opp igjen og da var den vekk.

Så tenkte jeg på mulighetene.

Sattelitt ? Nei tror ikke det den fløy for fort for det og sattelitter blinker ikke.

Fly ?
Nei det fløy aaalt for fort og jeg så ikke babor og styrbor lysene og det lagde ikke lyd + det forsvinner ikke uten videre!
Antall ord: 130
Jeg tror på det før jeg før jeg ser det !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

er slett ikke utenkelig at det var en ufo dere så. hvorfor skal vi være de eneste i universet? det er vel å ta seg selv litt høytidelig mener nå jeg... :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mjølnir
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 13 Mar 2006 03:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Midgard

Re: UFO bak stallen

Innlegg av Mjølnir »

pinksolution skrev:Dette skjedde for et par år tilbake, når jeg var et sted mellom 10 og 12 år. Allikevel husker jeg som om det var i går.

Jeg var på stallen (alltid vært en stalljente :)), det var vinter, klokka var vel rundt 20, men det var allikevel bemørkt. Jeg var på baksiden av stallen helt alene og skulle sjekke noe (husker ikke helt hva, sikkert noe med en hest...).

Det var stjerneklar himmel og mens jeg gikk langs ridehuset tittet jeg opp på stjernene. Snøen knaket under rideskoene, det var kaldt og vakkert ute. Vakkert, lille bjørn, karlsvogna, orions belte. Stjerner har alltid vært fascinerende. Plutselig ser jeg noe jeg trodde var stjerneskudd (eller hva det heter). Det var 6 eller 8 runde lys som formet en rektangel/kvadrat. Dette oppfattet jeg med en gang som en ufo. Ikke sånne ufoer vi ser i filmer som ser ut som metalltallerkner, nei, dette var lys.

Disse lysene virret rundt på himmelen, frem og tilbake, et eneste virrvarr kan jeg vel kalle denne bevegelsen! Som denne ungjenta jeg var, alene ute i mørket, mørkredd og allerede overtroisk, var jeg helt sikker på at dette, ja, dette var en UFO.

Jeg stod der, lammet av skrekk, klarte ikke skrike, løpe, eller bevege meg, det følte som om at jeg var tvunget til å se på denne hendelsen(UFOen).

Plutselig forsvant den. Borte vekk, var ikke å oppdrive på himmelen.

Fortumlet, redd og temmelig forskrekket gikk jeg skjelvende tilbake til stallen og nevnte ikke et ord til mine "med-stallejenter".

Samme vinter opplevde jeg det samme igjen, samme sted bak stallen, UFOen på samme sted som himmelen.

Måtte bare få det ut :D Har ikke sagt det til så mange. Synes det er skummelt :/

Endelig noen som har sett det samme som meg! Bare at det var en tre-kant med 6 eller 8 røde eller grøne lys. Jeg har også funnet bilder av det fenomenet jeg såg. Det skal visst vere mange som har gitt samme forklaringer uavhengig av hverandre, og skal vere observert verden over. Jeg må si at jeg var skeptisk i begjynnelsen, men da jeg i ettertid fikk se bilder av disse obervasjonene fikk jeg et lite sjokk ja.
Antall ord: 383
Universets evige kamp for å gjennvinne likevekt er fasinerende.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: UFO bak stallen

Innlegg av Gjesten »

pinksolution skrev:Dette skjedde for et par år tilbake, når jeg var et sted mellom 10 og 12 år. Allikevel husker jeg som om det var i går.

Jeg var på stallen (alltid vært en stalljente :)), det var vinter, klokka var vel rundt 20, men det var allikevel bemørkt. Jeg var på baksiden av stallen helt alene og skulle sjekke noe (husker ikke helt hva, sikkert noe med en hest...).

Det var stjerneklar himmel og mens jeg gikk langs ridehuset tittet jeg opp på stjernene. Snøen knaket under rideskoene, det var kaldt og vakkert ute. Vakkert, lille bjørn, karlsvogna, orions belte. Stjerner har alltid vært fascinerende. Plutselig ser jeg noe jeg trodde var stjerneskudd (eller hva det heter). Det var 6 eller 8 runde lys som formet en rektangel/kvadrat. Dette oppfattet jeg med en gang som en ufo. Ikke sånne ufoer vi ser i filmer som ser ut som metalltallerkner, nei, dette var lys.

Disse lysene virret rundt på himmelen, frem og tilbake, et eneste virrvarr kan jeg vel kalle denne bevegelsen! Som denne ungjenta jeg var, alene ute i mørket, mørkredd og allerede overtroisk, var jeg helt sikker på at dette, ja, dette var en UFO.

Jeg stod der, lammet av skrekk, klarte ikke skrike, løpe, eller bevege meg, det følte som om at jeg var tvunget til å se på denne hendelsen(UFOen).

Plutselig forsvant den. Borte vekk, var ikke å oppdrive på himmelen.

Fortumlet, redd og temmelig forskrekket gikk jeg skjelvende tilbake til stallen og nevnte ikke et ord til mine "med-stallejenter".

Samme vinter opplevde jeg det samme igjen, samme sted bak stallen, UFOen på samme sted som himmelen.

Måtte bare få det ut :D Har ikke sagt det til så mange. Synes det er skummelt :/
Hei
Ja dette har jeg også sett to gnger begge gangen var vi flere som såg det så ike noe å lure på nei..
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tommy :)
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 15 Mar 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Brumunddal

Innlegg av Tommy :) »

JUNE skrev:er slett ikke utenkelig at det var en ufo dere så. hvorfor skal vi være de eneste i universet? det er vel å ta seg selv litt høytidelig mener nå jeg... :D
Bra det ikke er bare jeg som tenker sånn :D
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Tommy skrev:
JUNE skrev:er slett ikke utenkelig at det var en ufo dere så. hvorfor skal vi være de eneste i universet? det er vel å ta seg selv litt høytidelig mener nå jeg... :D
Bra det ikke er bare jeg som tenker sånn :D
e det en ufo du har på øret ditt(avtar\bilde) ?


Hi hi bare tuller,,, klart det finnes liv andre plasser en på tellus,,,det tror no jeg da :mozilla_cool:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tommy :)
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 15 Mar 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Brumunddal

Innlegg av Tommy :) »

jaktmann skrev:
Tommy skrev:
JUNE skrev:er slett ikke utenkelig at det var en ufo dere så. hvorfor skal vi være de eneste i universet? det er vel å ta seg selv litt høytidelig mener nå jeg... :D
Bra det ikke er bare jeg som tenker sånn :D
e det en ufo du har på øret ditt(avtar\bilde) ?


Hi hi bare tuller,,, klart det finnes liv andre plasser en på tellus,,,det tror no jeg da :mozilla_cool:

ja 2 ufo`er, en på hver side;) neida det er et headsett :) sånt et: http://www.icemat.com/images/products/siberia_web_3.jpg
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links