Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler4 år og fikk hjelp av engel

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Tone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

4 år og fikk hjelp av engel

Innlegg av Tone »

Her har jeg klippet fra http://www.gjengangeren.no/ (lokalavis for Horten), dette stod i avias torsdag 11 august 2005:

Ingen barn å miste

HORTEN: Det kunne endt så fryktelig galt, da Kjell Magne falt ut i det dype skogstjernet. Den eneste som kunne redde ham var lille Jeanette. Det greide fireåringen, utrolig nok.

Av Ellen Johannessen




Foreldrene Birgitte og Per Gunnar Ellefsen trodde Jeanette og Kjell Magne lekte med de andre barna rett utenfor hytteveggen i Hof, men smårollingene la i stedet ut på langtur for å plukke bringebær.
Omtrent en kilometer inn i skogen er det en bålplass hvor ungene hadde vært én gang tidligere, sammen med sine foreldre og eldre søsken. Like bortenfor ligger det store tjernet, hvor det vokser vakre vannliljer.
Kjell Magne strakte hånden ut over den mørke vannflaten for å rekke bort til de hvite, fristende blomstene, mens lillesøsteren på fire år sto og så på.
Dypt tjern
Fjellet han satt på var sleipt. Brått skled han ut i det flere meter dype vannet.
Kjell Magne er fortrolig med vann, men svømme kan han ikke.
? Jeg ble så redd at jeg begynte å gråte mens jeg forsøkte å svømme, forteller han til Gjengangeren. Det en uke siden dramaet skjedde, men denne hendelsen vil han trolig huske resten av livet.
Han gikk under vannet to ganger, før han greide å kravle fire-fem meter bort til søsteren som ropte på ham.
Jeanette satt på huk, på et modegrodd fjellknatt som stakk ut i vannet.
Hun rakte ham hånden sin, og greide utrolig nok å trekke den tyngre og søkkvåte storebroren opp på land.
? Jeanette var den eneste som kunne redde meg, sier Kjell Magne og skotter bort på lillesøsteren, som sjenert søker trøst på pappas fang.
Da småbarna kom inn på hyttekjøkkenet, fikk foreldrene den store skjelven.
Favorittbroren
Jeanette forklarte like etter hendelsen at hun var så redd for å miste favorittbroren sin. Hun bare måtte hjelpe ham. Hun fortalte også at hun ble så sterk fordi det var en engel som dro sammen med henne. En voksen dameengel, som lignet litt på eventyrfiguren Tingeling.
Jeanette nikker bekreftende, men tør ikke å åpne munnen.
Birgitte og Per Gunnar har ti barn, men ingen å miste. De tenker på hvor forferdelig galt det kunne gått. I dag er de grenseløst takknemlige for at de har fått beholde hele ungeflokken sin.
? Seksåringen var fullt påkledd, og tung der han lå i vannet. Vi forstår ikke hvordan hun greide å dra ham opp, der hun sto på det glatte, men bratte fjellknausen. Vi har gått tilbake og sett sklisporene i mosen der det skjedde. Det var så nær at hun selv kunne falt ut i vannet, forteller moren beveget og grøsser. Det var så nære, så nære hun hadde mistet begge barna sine.
Hun tenker også på hva som kunne skjedd hvis Jeanette bare hadde blitt stående og se på broren i vannet. Eller om hun hadde gått for å hente hjelp.
Fikk mareritt
Det som skjedde har preget hele familien. Barna har hatt mareritt om natten.
Hytta ligger like ved Vikvannet.
Foreldrene synes det er bra at ungene tidlig blir fortrolig med vannet, men nå har de lovet på tro og ære at de ikke skal gå bort til tjernet en gang til uten lov.

SITAT: ? Jeg ble så redd at jeg begynte å gråte mens jeg forsøkte å svømme. KJELL MAGNE (6)
Antall ord: 594

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Leste den historien idag selv:) nydelig at det gikk bra og beit i meg i merke hva heltinnen "så"... bor i Horten kommune og stolt av bysheltene våre he he...
Antall ord: 31
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Tone »

ser at vi treffe på skillingmark. Har du vært der før?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Tone skrev:ser at vi treffe på skillingmark. Har du vært der før?
nei aldri vært med før på noe sånt:)
spent hi hi---
Antall ord: 29
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Amanda*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 12 Aug 2005 22:40
18

Innlegg av Amanda* »

For en fantastisk slutt på en hendelse som kunne ha endet i en tragedie.
Jeg er overbevist om at den lille "heltinnen" virkelig fikk hjelp.For brorens tid er nok ikke der ennå.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Amanda* skrev:For en fantastisk slutt på en hendelse som kunne ha endet i en tragedie.
Jeg er overbevist om at den lille "heltinnen" virkelig fikk hjelp.For brorens tid er nok ikke der ennå.
helt enig og helt riktig :)
Antall ord: 40
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tone
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 42
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Horten

Innlegg av Tone »

Jeg er så enig med dere, får klare bekreftelser at dette er sant hver gang jeg forteller andre om det.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links