Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenutenfor meg selv

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

utenfor meg selv

Innlegg av maie »

Ofte opplever jeg når jeg sitter å snakker med noen eller tilsvarende situasjoner at jeg plutselig blir helt fjern... som om jeg sitter sidenav meg selv og bare observerer situasjonen og ser på meg selv.... jeg kan være midt i en samtale når dette skjer og da greier jeg bare ikke få ut et eneste ord... selv om jeg er helt klar over hva jeg skal si...
Sist skjedde dette på et møte på jobb... Jeg skulle legge fram noe og åpnet munnen og "svuuup" så sitter jeg sidenav meg selv og greier ikke få ut et ord av munnen....Det er fryktelig ekkelt og folk sitter rundt deg og ser på deg... venter på svar og lurer på om det er noe galt, ser rart på meg og der sitter jeg og gaper å prøver hardt å komme med det jeg vil si og tenker febrilsk... nå ¨må du si noe snart så de ikke tror du er helt på jordet... ekkelt er det men samtidig har jeg en pussig deilig ro og fred i kroppen... som om jeg gjerne skulle bare blitt sittende der i fred med meg selv hadde det bare ikke vært for alle som sitter rundt meg i denne fysiske verden og krever av meg at jeg er tilsede...
Pussig opplevelse dette og jeg vet vel egentlig ikke hvorfor det er slik... noen fler som opplever det samme?
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

....opplever ofte at jeg "faller ut",kan lese mange sider i en bok eller se et program og plutselig oppdage at jeg ikke har fått med noe!Er det dette du mener eller er du er ute av kroppen?Ved siden av deg selv?Hm...At man "faller ut" er nok veldig vanlig!Man er så stresset og det er så mye inntrykk over alt at jeg tror kroppen tar seg en pause.... :wink: Mulig jeg misforstod deg helt?
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kan minne om noe jeg hadde mye av da jeg var liten. Jeg fikk en svevende følelse. Husker jeg sa at jeg kunne fly...ingen trodde på meg, men jeg følte det sånn :lol:
Vet ikke helt hva det er, en liten pause i bevisstheten? Uko? Epileptisk anfall? :?:
Antall ord: 50
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

:lol: Det hørtes jo morsomt ut da!"Jeg kan fly!" Men har du ikke opplevd det senere?Typisk oss voksne det vel,tror sjelden på barn,avfeier det med fantasier.Epileptisk anfall høres det ikke ut som.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Nei, jeg har ikke epilepsi heller, men det kan minne litt om et "stille anfall" der en fortsatt er "våken", uten gtk-anfall, men bare er litt fjern i noen sekunder... :roll:
Ikke hatt det i voksen alder....
Antall ord: 38
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Det er sikkert noen som kommer med flere forslag på hva det kan ha vært. En eneste gang har jeg opplevd å faktisk lette fra gulvet!Har du hørt noe så sprøtt?Hadde jeg ikke opplevd det selv,hadde jeg vel bare svart:"Ja?Fint det!"....neida,ingen løftet meg og jeg hoppet ikke! :lol:
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

Hei... takk for svar... Jeg kan prøve å forklare åssen det føles... Det er ikke som når kroppen tar seg en pause og blir fjern men mer som om man kan fly eller gå seg en tur i rommet uten å røre på kroppen... eller som om jeg sitter sidenav meg selv...sidenav min egen kropp og ser på den om du forstår... Det pussige er at jeg kan gjøre dette av fri vilje... forlate kroppen og projisere meg selv til en eller annen plass for å sjekke noe og så komme tilbake i meg selv.... men noen ganger skjer det helt plutselig og uventet og da har jeg ikke kontroll på å komme tilbake til meg selv/fullt bevisst inne i min egen kropp og klar i hodet som før om du skjønner.... og det er litt skremmende å ikke ha den kontrollen...spesielt når jeg sitter i sammenheng med andre og de venter et svar og jeg ikke greier å få det til fordi jeg ikke har kontakt med den fysiske kroppen min i øyeblikket... høres helt sprøtt ut jeg vet det men det er nå sånn det føles...
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

Hei Maie
Jeg kan ikke forklare helt hva som skjer med deg, men det virker som om du har en slags ut-av-kroppen opplevelse. Det minner meg om noe som kalles remote veiwing.

Men du forteller at du kan ha problemer med å komme tilbake til deg selv når du har en slik opplevelse. Jeg tror derfor det er viktig at du lærer deg å visualisere en "lys-tråd" el. lignende som kobler mellom deg og kroppen din. Hvis du bruker dette aktivt vil du ikke få noen problemer med å finne tilbake til deg selv når du ønsker. Etterhvert kan du jo øve på å ta deg lengre "turer".

Dette må du jo selvsagt øve litt på...

Lykke til!
klesm
Antall ord: 122
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alice
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 28 Aug 2005 13:41
18

Innlegg av alice »

:mozilla_surprised:
Sist redigert av alice på 23 Apr 2006 14:20, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

Da jeg var liten opplevde jeg at kameraten min, vi var kanskje 4-5 år gamle datt utenfor en skrent. Det gikk utrolig nok bra med han. Barn tåler jo mye. Men det gikk såpass innpå meg at i flere år etter på så svevde jeg hver eneste natt. Drømte at jeg falt utenfor skrenten selv, men falt aldri helt ned, bare svevde avgårde. Det pussige er at hver gang jeg hadde den svevedrømmen så våkna jeg på gulvet og hadde rett og slett ramlet ut av senga
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links