Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKlokka begynte å gå igjen...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
fjottemor

Klokka begynte å gå igjen...

Innlegg av fjottemor »

Her en morgen våknet jeg og ble oppmerksom på at vekkerklokka vår hadde stoppet. Ok, tenkte jeg, må huske å kjøpe nytt batteri før ferien er over så jeg kommer meg opp om morgenen.
Og så her en kveld snakket jeg med sønnen min om hans avdøde far mens gutten lå i min seng for å sove om kvelden.
Med meg selv tenkte jeg at det er lenge siden jeg har fått noen tegn fra ham der på den andre siden. Så jeg tenkt med meg selv;

"hvis klokka begynner å gå igjen så har du vært her hos oss...et lite tegn fra deg til oss."

Morgenen etter våkner jeg av at klokka tikker som den aldri har hatt pause/stopp. Så da kom han da om natta!
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja, sånt skjer. Har hørt historier om klokker som enten har stoppet eller begynt å gå igjen på mystisk eller merkelig vis. Ett eks. er dødsyeblikket til en person,kl.stoppet akkurat på det tidspunktet døden inntraff.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

l-aolsen skrev:Ja, sånt skjer. Har hørt historier om klokker som enten har stoppet eller begynt å gå igjen på mystisk eller merkelig vis. Ett eks. er dødsyeblikket til en person,kl.stoppet akkurat på det tidspunktet døden inntraff.
Dette er riktig.
Det har hendt i min familie ( min bestefar).
Han hadde ett veggur av den gamle sorten med stor pendel.

Etter hva jeg har hørt, var det på grunn av stillheten når klokka stoppet, at man oppdaget at min bestefar ikke pustet lengre...
Den klokka kom aldri igang igjen, på tross av at den var til 2 forskjellige urmakere. De fant ikke ut hva som var galt, "den burde gå"...

Asbjørn
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Klokka begynte å gå igjen...

Innlegg av Lone »

fjottemor skrev:Her en morgen våknet jeg og ble oppmerksom på at vekkerklokka vår hadde stoppet. Ok, tenkte jeg, må huske å kjøpe nytt batteri før ferien er over så jeg kommer meg opp om morgenen.
Og så her en kveld snakket jeg med sønnen min om hans avdøde far mens gutten lå i min seng for å sove om kvelden.
Med meg selv tenkte jeg at det er lenge siden jeg har fått noen tegn fra ham der på den andre siden. Så jeg tenkt med meg selv;

"hvis klokka begynner å gå igjen så har du vært her hos oss...et lite tegn fra deg til oss."

Morgenen etter våkner jeg av at klokka tikker som den aldri har hatt pause/stopp. Så da kom han da om natta!
Næ så koselig å lese fjottemor. Fint at du deler med oss :D
Antall ord: 148
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

synes slike historier er veldig fine og trygge. :)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

For en hyggelig historie. Jeg tror faktisk at det er lettere for oss som tror på ''den andre siden'' å takle dødsfall enn det kan være for mange andre.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjottemor

Innlegg av fjottemor »

Ja trøsten for meg har vært og er det at jeg er overbevist om et liv etter dette her på jorden.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
waize
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 31 Jul 2005 12:02
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Storsteinnes, Troms

Innlegg av waize »

vi har en slik bestefarklokke, men jeg håper i det lengste at den ikke vil gå fordi fjæra er trukket for mye til...
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Har en konkret historie om en klokke som stoppet på merkelig vis vil jeg tro. Dette hendte på 70-tallet, så jeg får ta det etter hukommelsen. :wink: slik det ble meg fortalt for en god del år siden.

Jo det var slik. Min mor og far var på kino den kvelden, dette var på den tid da enda dette koselige foretak enda fantes her på plassen.
Min far (som har hatt en del opplevelser med det ukjente) følte at noe var fryktelig galt, han sa til min mor at "nå skjer det noe fryktelig" uroen som kom over han slapp ikke taket...Vel, etter kinoen, vel hjemme, hører de på nyhetene at Paven var død, det var den paven som satt bare noen få måneder i stillingen. (husker ikke Pavens navn)
På nyhetene ble også dødstidspunktet oppgitt, og da var vegg-klokken i stuen hjemme stoppet på akkurat det tidspunktet. Merkelig ikke sant ?

Har vært borti det eller hørt noen si, har og lest om det en gang at denne Pave ikke skulle ha dødd en naturlig død, men dette har jeg ikke noe særlig kunnskap om. Som sagt, dette er noen år siden. Hvis jeg ikke husker feil så døde... denne paven i -78.
Antall ord: 217
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links