Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Elvira
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 43
Startet: 26 Mai 2005 10:52
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

UFO

Innlegg av Elvira »

Hva menesr du om UFO? Tror du det finnes liv på en annen planet, og har du noen gang hvert vitne til et slikt fenomen?

*nysjerrig*
Antall ord: 26
Verden er en evighet, jeg lever av å gi den energi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

For mange år siden så jeg et eller annet på himmelen, å bortsett fra det så er det noe i meg som velger å tro at det finnes liv der ute et sted. At noen kan ha kommet lengre enn oss her nede i utvikling er vel heller ikke en merkelig tanke..

Så ja -jeg velger å tro :wink:
Antall ord: 55
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Jeg har sett uforklarlig lys på himmelen to ganger i mitt liv. En gang i tenårene hvor en ildkule forflyttet seg så fort over himmelen at jeg rakk ikke engang å rope se til vennene mine før den var borte. Da de snudde seg så de ingenting og ingen trodde såklart på meg. I jule- og nyttårstiden for ca. 10 år siden kom det inn flere rapporter om et mystisk lys i dalstrøket hvor jeg bor og områdene nærliggende rundt. De fleste trodde det var nødsignal fordi lyset hang liksom i lufta. Det var derfor mange telefoner til politiet med beskjed om at noen var i nød. Det var også en god del avisskriverier om dette. Jeg og samboeren min feiret nyttårsaften alene og da vi stod ute og beskuet rakettene la vi merke til et lys over fjellene foran oss. Det stod helt i ro og dalte aldri, så vi skjønte at det ikke var en rakett. Lyset var rødt, så vi fikk det ikke til å stemme med noe fly heller. Vi ble så fascinert av dette lyset at vi la overhodet ikke merke til rakettene og ble bare stående og se på det. Tilslutt var samboeren min så vettug at han løp inn og hentet fotoapparatet. Vi knipset bilder i noen minutter og gjennom linsa la jeg merke til at lyset skiftet farve til oransje og kom sigende sakte i den retningen vi stod. Vi visste ikke hva vi skulle tro. Var det en type fly allikevel? Så skiftet det retning en gang til og denne gangen var lyset blitt hvitt. Det for sakte avgårde utover fjorden i retning fra oss. Da jeg tok opp kameraet for å knipse en gang til skjøt det fart. I løpet av en brøkdel av et sekund føk det over fjorden og forsvant. Totalt lydløst og borte i en fei! Har aldri opplevd makan! Heldigvis var vi flere som så det og jeg har bilde av lyset som bevis. Dessverre/heldigvis har jeg aldri greid å forstørre det godt nok til å se om det er et objekt bak lyset. Jaja! Det er vel kanskje ikke så merkelig heller at det er flere der ute. Vi er jo UFOer selv egentlig :)
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 17 Aug 2005 01:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

Ja jeg er veldig sikker på at det finnes liv på andre planeter enn jorda. Men jeg har ikke noe tro på at jorda har besøk fra andre. Har heller aldri sett noe merkelig på himmelen. Men som kjent så viser jo ikke DE seg for skeptikere.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Er det riktig så bomma den UFOen jeg så helt! Sambon min var nemlig skeptiker til 1000 :lol: Nå er han ikke fult så skeptisk lengre
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

UFOer er reelle. Det er Uidentifiserte Flyvende Objekter, og kan være hva som helst på himmelen man ikke har identifisert. Oftest viser det seg ved nærmere undersøkelser å være månen eller ballonger eller andre helt vanlige objekter, i en uvanlig situasjon.

Det finnes så utrolig mange galakser, som inneholder så sinnsykt mange stjerner, at det er usannsynlig at ikke vanvittig mange av disse har solsystemer der det kan oppstå liv.
Der det kan oppstå liv, vil det etterhvert oppstå liv.

Ja, jeg har vært vitne til en UFO. Jeg er fortsatt ikke sikker på hva det var, men muligens en lommelykt eller som Asbjørn har forslått, et kulelyn.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Selvfølgelig eksisterer det intelligent liv på andre planeter. Livsformer som har kommer mye lengre enn oss. Men om de har vært her er jo litt usikkert, men hvis man tar alle ufo observasjoner og fjerner de 99,99% minst troverdige sitter man fortsatt igjen med mye interessant stoff.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>wiz skrev:...Hvis man tar alle ufo observasjoner og fjerner de 99,99% minst troverdige sitter man fortsatt igjen med mye interessant stoff.
Og selv om du igjen fjerner 99,99% av disse, og så enda engang, så vil du allikevel sitte igjen med mange hendelser som vi ikke kan forklare.

Men å få sikre tegn som man gjorde i "hine hårde dage" - ( bibelen- esekiel ) der ett romfartøy faktisk ble beskrevet ( med datidens språk og forståelse), se det kan bli værre.

Uansett; At det er liv i universet er jeg like sikker på som jeg er sikker på at jeg sitter her og hakker på tastaturet...

Om vå får besøk, vil det mest sannsynlig ( logisk sett) være svært sjelden.
De avstandene man snakker om her, er så vannvittig store, at uansett hvor mye vi prøver, kan vi ikke forstå det.

At vi har hatt besøk ? Ja.
Kommer vi til å få slike besøk igjen ? Ja, det tror jeg.
Når; Ja DET blir spennende å se. Om det skjer i VÅR levetid, det er dog en annen sak...
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

å velge å tro at det ikke finnes liv på andre planeter, ville vel være å ta seg selv litt for høytidelig.... eller??? :shock:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Jeg tenker som så jeg at hvis det finnes liv her, hvorfor skulle det ikke finnes andre steder i det enorme universet?

Og jeg er enig med >wiz. Oppspinn og løgner til tross.. Det er fortsatt igjen mye som ikke kan forklares utfra et menneskelig perspektiv.
Antall ord: 47
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

En ting er hva vi ser, en helt annen ting er hva vi tror vi ser. F.eks. kan du se noe som har form som en bil. Dermed sier en at en så en bil. Ved nærmere ettersyn kan det ha vært noe annet.

Slik er det også med en del av fortellingene som går. Noen så et fyrtårn i England, og det har blitt et av Disclosure Projects viktigste vitneobservasjoner.

I tillegg har historien vokst undertiden, slik at man også skal ha sett aliens ved dette romskipet.

Det finnes faktisk ikke så mange historier som det har vært mulig å undersøke grundig, som ikke har fått en naturlig forklaring.

Ellers, så er det så overveiende sannsynlig at det finnes liv andre steder, at ingen lenger tror at vi er alene i universet.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

tror nok det finnes liv på andre planeter ja.....nesten litt rart hvis det ikke finnes liv på noen andre planeter enn jorden.... :wink:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AizQueen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 13 Aug 2005 16:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av AizQueen »

Så stort som dette universet er (uendelig) tviler jeg på at det er KUN denna/planet det lever noen på...
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

ja d er sant.... ..... .... noen her som har et bilde eller film av en UFO da?hadde vært litt moro å sett...
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 98
Startet: 26 Aug 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Finn.ghost »

Personlig har jeg ikke sett noe spesielt til liv der oppe ennå, men jeg er overbevist på at det eksisterer et annet form for liv der ute et eller annet sted ute i universet :wink:
Antall ord: 34
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links