Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
sjanna
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 256
Startet: 10 Aug 2005 01:48
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: lørenskog

Innlegg av sjanna »

ja d er jeg oxo....men mye av d folk mener er UFO er bare tull.... er litt merkelig at det alltid er i statene d blir observert UFO....mesteparen av d er bare tull...men tror også det finnes noe mer der ute...hvordan tror dere de ser ut da? :D
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

sjanna skrev:ja d er sant.... ..... .... noen her som har et bilde eller film av en UFO da?hadde vært litt moro å sett...
Se på UFO Norge sine websider : http://www.ufo.no/

Såvidt jeg vet, så er de som står bak Ufor Norge seriøse folk.
( Les og om Hessdalen-fenomenene der...)

Asbjørn
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

sjanna skrev:ja d er jeg oxo....men mye av d folk mener er UFO er bare tull.... er litt merkelig at det alltid er i statene d blir observert UFO....mesteparen av d er bare tull...men tror også det finnes noe mer der ute...hvordan tror dere de ser ut da? :D
Det blir sagt mye om UFO. Og mye ufoprat er bygget på fantasi -tv , kino og videofilmer av forskjellige slag.
Så mye av det vi finner rundtomkring er tull - eller fantasiprodukter.

Problemet er : Når man fjerner ALLE de tingene som åpenbart er tull, de ting som har naturlige forklaringer, så har man fremdeles masse materiale igjen.

Videre så skiller vi ut alt det som sannsynligvis har naturlige forklaringer, det som kan forklares med sysnbedrag, og det vi skjønner må være fri fantasi ( men ikke bevist at det er fri fantasi ), så sitter vi fremdeles igjen med noen ting vi ikke har noen fornuftige forklaringer på.

Hessdalen fenomenene, mye trolig (min mening) er dette en eller annen form av naturfenomen vi enda ikke har fått dokumentert.

IKKE TRO at VI vet om alle naturfenomener, og andre rariteter på vår jord.
Det er ikke før det siste århundre vi skjønte hva Nordlys var...

Fremdeles er det vannvittige mengder med insekter, og andre livsformer vi ikke engang er klar over her på jorden.

Men : Kunnskapen øker dag for dag. Fordi folk har interesse for disse tingene.

Slik er det med det paranormale og.
Før så kunne man ikke forklare bindinger mellom spesielt mor og barn, idag vet vi litt mer om det. Men fremdeles er mye fremdeles ukjent.
Så og med det paranormale.

Mange paranormale fenomen vil vi etterhvert få forklaringer på.
Naturlover som blir oppdaget ?

Uansett hva vi innbiller oss og tror idag, så vil ny informasjon komme etterhvert.


Kansje oppdager vi at det vi kaller paranormale fenomener er som å snakke blandt "ufonautene" ?
At de har kunnskapene om alt paranormalt, og at for disse er dette like naturlig som smør på skiva hos oss ?

Kansje er alt som har med ufo å gjøre, ting som faktisk har med åndeverdenen å gjøre ?

At det man har sett er åndelige fenomen, som har blitt mistolket ?

Eller er det kansje en og samme ting ?

Det er ett ordtak som sier : Ingen røyk uten ild...
Snart får vi gjerne se ilden og...;-)

Asbjørn
Antall ord: 402

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 14 Jun 2005 15:06
18
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ja, denne var litt spesiell.... Men spørs om den er konstruert...

Har man info om hvor den kommer fra, og omstendighetene rundt ?

Asbjørn
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jepp, det tror jeg. Har også sett noe jeg ikke har kommet frem til noen annen fornuftig forklaring på...
Antall ord: 19
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Litt å titte på..

http://rune.galactic.to/udxen.html

Pluss masse stoff på norsk m.v.

http://rune.galactic.to/udxno.html

Lyden stoppes med "stopp" ikonet på øvre verktøylinje
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

qinqong skrev:Litt å titte på..
Hehe. Ja, han harmange fantastiske konspirasjonsteorier og andre spekulasjoner.

Denne siden har jeg sett mange linker til tidligere, og jeg har også sett en del på de foskjellige artiklene hans. Nå begynte jeg med den første.
Han skrev:Man lærer etter hvert at alle er på toppen av sin utvikling og ikke kan være annerledes i øyeblikket enn det de nettopp NÅ er. Til dette trinn har vesener på høyere vibrasjonsplan utviklet seg - og en representant fra disse har kommet med stoffet her. Husk også at alt av "materie" er kun atomare vibrasjoner/hastigheter, og den store illusjon er at kun vår frekvens er "virkelig". Sannheten er den at kun livet BAK stoffet eller materien alene er "virkelig" - et hvert vibrasjonsplan/dimensjon er kun en temporær læresone - et kosmisk klasserom.
Dette er skrevet i -52, og almenkunnskapen om atomer var lavere enn i dag. Nå er det godt kjent at atomers bevegelse/vibrasjon er relatert til temperatur. Gasser har større vibrasjon enn væsker, mens faste stoffer har minst. Ergo, det er ikke vibrasjonen som gjør materie. Det er faktisk atomene i seg selv.

Dette var første avsnitt i forordet til første artikkel. Allerede her begynner han å forvrenge virkeligheten med tilsynelatende vitenskapelige uttrykk.

Dette er ikke engangstilfelle. Jeg har kikket gjennom listen av artikler til jeg fant "Om Roswell-tilsløringen". Dette sier vel sitt. Mer eller mindre seriøse UFO-organisasjoner har også innsett at hele Roswell-episoden var fyllt med bløff og forfalskninger. De har innsett at det ikke var noen flyvende tallerkener eller aliens der noengang.
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 14 Jun 2005 15:06
18
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

Asbjørn skrev:
Ja, denne var litt spesiell.... Men spørs om den er konstruert...

Har man info om hvor den kommer fra, og omstendighetene rundt ?

Asbjørn
Tror ikke det. Bare at den ble sett i Blagoevgrad, Bulgaria, og at klokka var
eh......7:12am
BadCarma skrev:Jeg tror BA er medlem i Mensa
Er du det? :p
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 14 Jun 2005 15:06
18
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

Her er enda et ufo-klipp:

http://aa-mot.no/pnb/Faces_Of_Death_-_W ... ms_UFO.mpg


(Takk for hjelpen Asbjørn)
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Jeg var i gausdal, på hytta til en venninne, tror vi var rundt 14 år. Vi var ute og akte på kvelden, det var ganske mørkt, og plutselig fikk vi øye på et lysende objekt på himmelen. Det var omtrent 3 sterke lys, mye sterkere enn en stjerne, og de bevegde seg bortover. Jeg vet at det ikke var et fly eller helikopter, for det bevegde seg mye saktere og vi hørte ingen lyd. Vi ble stående å se på det i noen minutter før vi løp inn i hytta og henta foreldrene til venninna mi. Vi sto alle sammen ute i kanskje 10 minutter å så på det, før det omsider forsvant bak fjellene. Men folk er forskjellige, for jeg var overbevist om at det var en ufo, mens foreldrene til venninna mi mente det "sikkert bare var ett-eller-annet som hadde en naturlig forklaring." De hadde heller aldri sett noe lignende, og visste ikke hva det kunne være, men en UFO var det ikke.. sukk.

Så - jeg tror.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Taimi skrev:...jeg var overbevist om at det var en ufo, mens foreldrene til venninna mi mente det "sikkert bare var ett-eller-annet som hadde en naturlig forklaring."...
Det var en UFO. Så lenge ingen kunne identifisere objektet var det uidentifisert, og per definisjon en UFO.

De andre hadde nok litt rett de også, for det virket på meg som dere hadde sett en satelitt.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Ja, ja.. skjønner dette med UFO-begrepet. alt flyvende man ikke vet hva er, er en UFO. Men det er ikke poenget.

Det KAN selvfølgelig ha vært en litt spesiell satelitt, men jeg tror ikke det. Foreldrene til venninna mi mente også at det ikke var noen satelitt.

Uansett har jeg annet grunnlag til å tro på at det finnes liv på andre planer, og at de har vært på besøk her..
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

Hmm..

Innlegg av kaldelilja »

Jeg har valgt å tro på det hinsidige, at det finnes mer mellom himmel og jord, med det mener jeg gjerne også fenomenet UFO og levemulighetene som finnes bak der..
Universet sies å være uendelig, da er det også fullt mulig å tenke seg at det finnes noe mer ;)
Antall ord: 47
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

BadCarma skrev:Er du det? :p
:mozilla_oops: Nei, har neppe evnene til å få medlemskap i den klubben. :)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links