Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKbøker for nybegynnere..?

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
zara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Aug 2005 16:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

bøker for nybegynnere..?

Innlegg av zara »

Noen som kan anbefale bøker for en nybegynner....?

Hadde vært supert!

klem :P
Antall ord: 14
zikk zakk buksa sprakk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: bøker for nybegynnere..?

Innlegg av Eireen »

zara skrev:Noen som kan anbefale bøker for en nybegynner....?

Hadde vært supert!

klem :P
Hva ønsker du å lære om? Er det spesiell tema som opptar deg mer enn andre?
Antall ord: 32
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vanskelig spørsmål. Jeg har tatt mye fra internett. De bøkene jeg har er veldig forskjellige. Alt fra tarot, runer, astrologi, magi, wicca, healing...

Hva er du mest interessert i å lære? Hvis du er konkret så er det lettere å komme med tips.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 27 Aug 2005 16:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av zara »

tja, er vel egentlig åpen for det meste. er interresert i naturmedsin, spes homeopati, kinesiologi, akupunktur osv.

og så er jeg lite bevandra i litteratur om healing, men det har jeg veldig lyst å lære mer om... :P

meditasjon, yoga etc er også noe for meg

og kankskje a la silva-metoden (lest den ene)- noe lignende..

takker og bukker for alle tips!
Antall ord: 62
zikk zakk buksa sprakk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Leste nettopp at homeopati var vitenskapelig revet i filler og man mente at det ikke hadde noen annen virkning enn placebo-effekt.
Det er greit å få med seg.

Visstnok skal bøkene til Jose Silva være bra. Jeg har ikke lest dem sjøl.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

>wiz skrev:Leste nettopp at homeopati var vitenskapelig revet i filler og man mente at det ikke hadde noen annen virkning enn placebo-effekt.
Det er greit å få med seg.

Visstnok skal bøkene til Jose Silva være bra. Jeg har ikke lest dem sjøl.
Gjør ikke noe at det ikke er noen annen virkning en placebo...så lenge det virker :)
Antall ord: 64
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:Leste nettopp at homeopati var vitenskapelig revet i filler og man mente at det ikke hadde noen annen virkning enn placebo-effekt.
Det er greit å få med seg.
Men det spiller vel ingen rolle om det er placebo-effekt vel? Så lenge det hjelper, mener jeg. Så lenge en klarer å programmere cellene sine slik at en blir bra, så er vel metoden ett fett, mener jeg..

Zara:
Bøker....vel personlig likte jeg "The Reconnection" av Eric Pearl. Han er ganske jordnær og rett frem. Ellers er det ufattelig mange bøker om Reiki. Når det gjelder akupunktur o.s.v., er jeg ikke så bevandret i den kategorien, dessverre.
Antall ord: 114
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Placebo er i seg selv bra, men det er jo interessant å merke seg. Hvorfor skal man bruke masse penger på noe som kan fortelle deg at du blir frisk når du kan fortelle det til deg sjøl?

Gjennom hypnose kan man programmere kroppen til å bli frisk. Men det er en annen diskusjon.

Poenget mitt er; Hvis noen lider av migrene og tar dyre piller som funker fordi man tror på det, hvorfor skal man da betale masse penger når man bare kunne dratt på butikken og kjøpt en pose med knott?
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

Heia skrev:
>wiz skrev:Leste nettopp at homeopati var vitenskapelig revet i filler og man mente at det ikke hadde noen annen virkning enn placebo-effekt.
Det er greit å få med seg.
Men det spiller vel ingen rolle om det er placebo-effekt vel? Så lenge det hjelper, mener jeg. Så lenge en klarer å programmere cellene sine slik at en blir bra, så er vel metoden ett fett, mener jeg..
http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/ ... 33224.html

En ganske interessant artikkel om placebo og dets virkning. Dette området er det etterhvert blitt forsket litt på, og selv vestlig skolemedisin må etterhvert innse at det er deler ved kroppens evne til å "behandle" seg selv de ikke helt greier å forklare. (Anførselstegn siden det her stort sett er snakk om smertelindring, og ikke kurering av sykdom direkte.)
Antall ord: 137
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

>wiz skrev:Placebo er i seg selv bra, men det er jo interessant å merke seg. Hvorfor skal man bruke masse penger på noe som kan fortelle deg at du blir frisk når du kan fortelle det til deg sjøl?

Gjennom hypnose kan man programmere kroppen til å bli frisk. Men det er en annen diskusjon.

Poenget mitt er; Hvis noen lider av migrene og tar dyre piller som funker fordi man tror på det, hvorfor skal man da betale masse penger når man bare kunne dratt på butikken og kjøpt en pose med knott?
Og knott smaker mye bedre, spesielt de hvite :)
Antall ord: 105
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Foretrekker de svarte jeg da :D
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

>wiz skrev:Foretrekker de svarte jeg da :D
Da ville vi det minste ikke hatt problemer med å dele. Noen som vil ha de grå?
Antall ord: 23
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

zara skrev:tja, er vel egentlig åpen for det meste. er interresert i naturmedsin, spes homeopati, kinesiologi, akupunktur osv.

og så er jeg lite bevandra i litteratur om healing, men det har jeg veldig lyst å lære mer om... :P

meditasjon, yoga etc er også noe for meg

og kankskje a la silva-metoden (lest den ene)- noe lignende..

takker og bukker for alle tips!
Men tilbake til tema. Sorry at det ble dratt ut. Ta deg en tur på det lokale biblioteket ditt. Finn frem noen alternative bøker og begynn og les. Det vil gi deg en god pekepinn på hva du liker og ikke liker. Senere kan du kjøpe deg noe bøker fra nettet feks www.arwen.no har mye rart. Faktisk det meste. Der har jeg handlet mye og det er trygt og sikkert. Bøker koster masse så prøv biblioteket først så slipper du å bruke masse penger på bøker som støver ned.

Når det gjelder healing vil jeg anbefale the art of spiritual healing med Keith Sherwood. Boken finner du her; http://bokhandel.arwen.no/boker/bok0022.htm
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Kenneth skrev:
Heia skrev:
>wiz skrev:Leste nettopp at homeopati var vitenskapelig revet i filler og man mente at det ikke hadde noen annen virkning enn placebo-effekt.
Det er greit å få med seg.
Men det spiller vel ingen rolle om det er placebo-effekt vel? Så lenge det hjelper, mener jeg. Så lenge en klarer å programmere cellene sine slik at en blir <a style='text-decoration: none; border-bottom: 3px double;' href="http://www.serverlogic3.com/lm/rtl3.asp?si=22&k=bra%20s" onmouseover="window.status='bra, s'; return true;" onmouseout="window.status=''; return true;">bra, s</a>å er vel metoden ett fett, mener jeg..


http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/ ... 33224.html

En ganske interessant artikkel om placebo og dets virkning. Dette området er det etterhvert blitt forsket litt på, og selv vestlig skolemedisin må etterhvert innse at det er deler ved kroppens evne til å "behandle" seg selv de ikke helt greier å forklare. (Anførselstegn siden det her stort sett er snakk om smertelindring, og ikke kurering av sykdom direkte.)


Hmm nå tror jeg det ble noe krøll med quote'n?

Uansett; i følge teorier (jeg får vel kalle det teori selv om New Age tar dette for gitt) så er DNA'et vårt mye mer omfattende enn hva som er påvist av vitenskapen. Det er 12 strenger hvorav kun to er synlige, på samme måte er det 12 energimeridianer i tillegg til de kjente 12 i alt. medisin. Forskjellen på oss og f.eks. Jesus er at han hadde alle 12 DNA-lag aktivert. Vi andre "slitere" har kun en liten brøkdel aktivert.
Jeg digger jo, som kanskje kjent, Kryonmaterialet; Kryon sier: "forestill dere at DNA er en fancy racerbil foran dere. Dere kan se på at den kjører og kan tildels kjøre den litt, men etter en stund går den dårligere og vil begynne å fuske dersom en ikke vet hvordan en skal ta vare på den og ikke minst vet hvordan den funker slik at en kan reparere den o.s.v". Så sier Kryon: "med 12 strenger aktivert blir dere "racerbil-mestere". DNA er nemlig bygget for fart!" 8)

Det blir ufattelig spennende å følge denne utviklingen fremover i psykologi/medisin/biokjemi/biologi....tenk om det stemmer! :shock:
Antall ord: 384
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kenneth
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 69
Startet: 15 Aug 2005 15:22
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bærum

Innlegg av Kenneth »

Heia skrev:

Hmm nå tror jeg det ble noe krøll med quote'n?

Uansett; i følge teorier (jeg får vel kalle det teori selv om New Age tar dette for gitt) så er DNA'et vårt mye mer omfattende enn hva som er påvist av vitenskapen. Det er 12 strenger hvorav kun to er synlige, på samme måte er det 12 energimeridianer i tillegg til de kjente 12 i alt. medisin. Forskjellen på oss og f.eks. Jesus er at han hadde alle 12 DNA-lag aktivert. Vi andre "slitere" har kun en liten brøkdel aktivert.
Jeg digger jo, som kanskje kjent, Kryonmaterialet; Kryon sier: "forestill dere at DNA er en fancy racerbil foran dere. Dere kan se på at den kjører og kan tildels kjøre den litt, men etter en stund går den dårligere og vil begynne å fuske dersom en ikke vet hvordan en skal ta vare på den og ikke minst vet hvordan den funker slik at en kan reparere den o.s.v". Så sier Kryon: "med 12 strenger aktivert blir dere "racerbil-mestere". DNA er nemlig bygget for fart!" 8)

Det blir ufattelig spennende å følge denne utviklingen fremover i psykologi/medisin/biokjemi/biologi....tenk om det stemmer! :shock:
Noe gode boktips vedrørende disse teoriene? Jeg syns også dette er spennende, og tror svar på mye av det vi i dag stempler som "overnaturlig" og "paranormalt" finnes i våres egen kropp og psyke. Vi har bare ikke oppdaget det ennå. Spennende tider som du sier.
Antall ord: 260
Initium sapientiae est dubium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links