Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSlitne sjeler

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Slitne sjeler

Innlegg av *Velvet* »

Jeg bare kom til å tenke på en ting...

Hva skjer med sjelene når de blir gamle? Sånn veldig gamle?

Tenk dere at det blir laget sett med sjeler, så og så mange sjeler, og når de ble satt inn i mennesket så slapp de gamle sjelene. At det hele tiden ble satt in nye sjeler, altså ikke hele tiden men med jevne mellomrom. Ikke at alle ble "bytta ut" på en gang, men i puljer. Er dere med så langt?

Kanskje vi nå er inne i en tid at det ern en pulje med sjeler som er svært gamle og slitne. At disse sjelenes kropper er de ungdom og unge som er svært deprimert og nede nå i denne tid. Dere vet jo at det er svært mange av de, og at selvmordstallene er høye. Om dere ser tilbake noen år, ser dere at tallene går ned, for så å fyke opp noen år, å så gå ned igjen. Skjønner dere hvor jeg vil?

At man sliter blir sett på som en prøve, osv. Men kanskje det bare er sjlene som er gammel? Og hva skjer i så fall med den sjeleb til en ung gutt eller pike som tar selvmord, blir den også satt fra, eller hva man nå skal si?
Antall ord: 220
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Tenk om sjelene også har sjel ...?
Antall ord: 6
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Uuuuhm.....
Antall ord: 1
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Selvmord har ikke noe med sjelen å gjøre. Når noen velger å ta sitt eget liv er det nettopp på grunn av at de er totalt frakoblet sin egen sjel og hva som viskelig er formålet med livet deres her på jorden.
Antall ord: 43
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Det er to galaktiske kors som skal krysse hverandre.
Dette skjer i en periode en gang hver 6450 år, altså ikke så veldig ofte. Men det er kraftig nok til å ha etterlatt enorme spor i jordens historie.
De gamle egypterne bygget pyramidene på Giza-platået som en refleksjon av et slikt øyeblikk for 12 500 år siden. Pyramidene ble ikke bygget da, men de gjenspeiler det øyeblikket, som egypterne kalte Zep Tepi – "Den første tid".

Når de to korsene ligger oppå hverandre, så åpnes en stjerneport i tiden. Da forbindes jorden med Melkeveien på en måte som ellers ikke skjer. Det finnes gamle spirituelle tradisjoner som beskriver dette som at sjeler nå kan passere fritt mellom vår verden og en høyere verden.

Nye friske sjeler kommer inn, gamle jord-slitne sjeler kan endelig komme hjem.
Dette er muligheten for det man i India kaller å få sjelen befridd fra karmahjulet og reinkarnasjonens nødvendighet, og det man i kristen sammenheng opprinnelig mente med oppstandelse.

Du kan forøvrig lese mer om dette i min artikkel om Vannmannens tidsalder og Zep Tepi - tiden begynnelse - på nettstedet mitt
Antall ord: 191
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

Jeg tror at når sjeler blir skikkelig gamle, så slutter de å inkarnere på jorden. Sånn cirka.
Antall ord: 18
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

larsrolle PPV skrev:Det er to galaktiske kors som skal krysse hverandre.
Dette skjer i en periode en gang hver 6450 år, altså ikke så veldig ofte. Men det er kraftig nok til å ha etterlatt enorme spor i jordens historie.
De gamle egypterne bygget pyramidene på Giza-platået som en refleksjon av et slikt øyeblikk for 12 500 år siden. Pyramidene ble ikke bygget da, men de gjenspeiler det øyeblikket, som egypterne kalte Zep Tepi – "Den første tid".

Når de to korsene ligger oppå hverandre, så åpnes en stjerneport i tiden. Da forbindes jorden med Melkeveien på en måte som ellers ikke skjer. Det finnes gamle spirituelle tradisjoner som beskriver dette som at sjeler nå kan passere fritt mellom vår verden og en høyere verden.

Nye friske sjeler kommer inn, gamle jord-slitne sjeler kan endelig komme hjem.
Dette er muligheten for det man i India kaller å få sjelen befridd fra karmahjulet og reinkarnasjonens nødvendighet, og det man i kristen sammenheng opprinnelig mente med oppstandelse.

Du kan forøvrig lese mer om dette i min artikkel om Vannmannens tidsalder og Zep Tepi - tiden begynnelse - på nettstedet mitt
Takk, var noe slik jeg var ute etter! :D :wink:
Antall ord: 202
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja altså 10^5000 år er jo ikke mye av evigheten. Hva skal vi gjøre da lissom? Vet ikke, kanskje vi ikke har en sjel? Kanskje vi er så lei at vi ødelegger oss selv og starter på nytt akkurat som et dataspill?
Kanskje vi legger oss til å sove i noen millioner år, men allikevel vil man våkne en dag også er det på`n igjen.
Begrepet evigheten er umulig å forstå.

La oss si 2 mennesker blr dømt til fengsel.
Den ene blir dømt til fengsel for all evighet, den andre slipper med 1/1000000000000000000del av evigheten. Hvem slipper ut først eller sist?
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

sjelen er evig, så kan den ikke bli sliten.............

Hva gjelder selvmord, ja så er det innenfor erfaringsmaterialet alle sjeler må gjennom på et tidspunkt for å tilegne seg den viten som er knyttet til en slik handling....
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hva gjelder selvmord, ja så er det innenfor erfaringsmaterialet alle sjeler må gjennom på et tidspunkt for å tilegne seg den viten som er knyttet til en slik handling....
Så ALT må prøves en gang liksom? Da må jeg kanskje sette i gang og få gjort en hel haug med greier da.. skynde på litt. Men nå har jeg jo ikke helt oversikten over hva jeg allerede har gjort, kanskje dumt å gjøre ting om igjen bare for å prøve å snike litt i køen?? Og enkelte ting, deriblant selvmord, er HELT utelukket!! :shock: Kanskje jeg alt er ferdig med den biten..! :twisted:
Antall ord: 102
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men hva om sjelen er evig? Gammel er vel et relativt begrep?


Det har vel alltid vært mulig å stige opp, men ikke like enkelt før. Nå er det jo på den spirituelle dagsorden at alle skal få kunnskap om hvordan en omskriver sin kontrakt, sletter karmaen og stiger opp- uten å "dø" først.
:roll:
Antall ord: 55
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Først til bearchild, ja, erfaringer må smales, men selvfølgelig ikke i dette livet med alt av erfaringsmateriale, men du kan vel kjenne litt på følelser omkring fortåelser for eventuelle hendelser og lidelser som enkelte blir utsatt for, om du har innlevelsesevne eller forståelse for disse opplevelser. Enkelt fortalt kan du ikke evne å vite at du ikke skal sette baken på ovnen om du ikke har referansepunkt og forholde deg til. At man ikke husker fra liv til liv er jo en eiendommelig anordning da det ville være kaotisk å huske all den lidelse man har påført andre og seg selv, utenom gjennom de talentkjerner man bringer med seg uten å være direkte bevisst i den opprinnelige opplevelsen.

og til heia, så er det vel ikke annerledes nå enn før, ei heller vanskeligere eller lettere, men dette er også tilstander som mange har gått gjennom før, men at det i dag er et større antall sjeler som begynner å utvikle seg mot en høyere sfære, men det kan lett sees at det fortsatt er en laaang vei å gå, og at det ikke er noe man selv kan kurses i, altså at man via unike selvutviklingskurs skal evne å kunne gå videre. Dette kan man kun komme til gjennom livets direkte tale, altså ved opplevelser av samlet erfaingsmateriale.

Gammel, nei, i evigheten er intet nytt og intet gammelt, og aldri har det begynt, og aldri vil det ta slutt, men vi vil stige opp i spiralkretsløpet og komme til en høyere og mere forklart tilværelse, men som sagt, gammel og sliten, bestemt nei..........
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Does it bother you that I`m always right.
Hvis det hadde vært sant ville ikke du vært her!
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

qinqong skrev:
og til heia, så er det vel ikke annerledes nå enn før, ei heller vanskeligere eller lettere, men dette er også tilstander som mange har gått gjennom før, men at det i dag er et større antall sjeler som begynner å utvikle seg mot en høyere sfære, men det kan lett sees at det fortsatt er en laaang vei å gå, og at det ikke er noe man selv kan kurses i, altså at man via unike selvutviklingskurs skal evne å kunne gå videre. Dette kan man kun komme til gjennom livets direkte tale, altså ved opplevelser av samlet erfaingsmateriale.
Det har ikke vært allment kjent for folk at det som skiller menigmann fra f.eks. Jesus er at han visste hvem han var, mens gjennomsnittsmennesket vet ikke det, og tilber en mann som en guddommelig person uten å ane at en selv er laget av akkurat samme kaliber?

Men jeg er helt enig med deg i at det ikke er en lettvint er vei å gå og allverdens kurs for ditt og datt er slett ikke min stil heller. Det er kun en selv som sitter på nøkkelen til sin egen guddommelighet, men forskjellen fra den gang da og nå, er at flere har hørt at det er fysisk mulig å få det til. Som du sier er flere i ferd med å våkne opp til en interdimensjonal virkelighet.
Men akk ja, jeg vet veien er laaaang :?
Antall ord: 243
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links