Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSlitne sjeler

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

qinqong

Innlegg av qinqong »

>wiz skrev:
Does it bother you that I`m always right.
Hvis det hadde vært sant ville ikke du vært her!
Does it bother you..........

jeg er en gammel sjel mon vide........ 8)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei det plager meg ikke. Kanskje fordi jeg har min egen sannhet. Eller mangel på sannhet...
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Kødda........
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

I know!
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

wow, wiz og qq kominiserer....
Antall ord: 5
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

*Velvet Vamp* skrev:wow, wiz og qq kominiserer....
Ja det har vart ei stund det. QQ fant ut en dag at, dæven steike wiz er smart. Ja, så sånn er det 8)
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Han vet ingenting, men tror han vet alt - det peker tydelig i retning av en politisk karriere.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, som Nofx synger om Bush. He to dumb to eat pretzel, apparently smart enought to fix an election.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Så søte dere er sammen..... 8)
Antall ord: 6
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zpiritussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 28 Sep 2005 15:14
18

Innlegg av Zpiritussa »

Det sies at før man trer inn i den jordiske verden er det allerede utformet en grunnplan på den andre siden vi skal lære og leve etter. Grunnplanenene består igjen av primær- og sekundæroppgaver. Siden vi er mennesker er utstyrt med individuelle valg og har alle våre feil, betyr det at vi velger selv om vi ønsker å følge vår grunnplan og at vi også skal lære av våre feil.

Ofte når "man går på en smell" gang etter gang, er det kanskje lurt å tenke over "Hva var det jeg ikke lærte sist gang?" Kommer det flere smell er det tydelig at man fortsatt har mere å lære, eller at man rett og slett overså lærdommen man skulle hatt tilegnet seg tidligere ved en lignende hendelse.

Den jordiske verden kan sees på som en skolebenk hvor det er individuelt for hver sjel for hvor mange ganger man må vende tilbake for å gjennomføre flere "prøver", "eksamner", eller oppgaver.

Ett liv kan bety kun en oppgave... Spørsmålet er kanskje hvor mange oppgaver hver sjel har til hensikt og utføre og lære....
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Har lest hva du skrev Velvet flere ganger nå og sa til meg selv:At egentlig er det godt skrevet og tenkt.
Sjelen min føles ganske sliten ut nå,men den dagen jeg går over/dør håper jeg den blir fyllt opp med ny energi! Ikke at jeg har noe veldig sterkt ønske om å komme tilbake hit,men jeg trenger vel energi dit jeg kommer også...
Tror det er livet på jorden som sliter på sjela og gjør at mange føler seg gamle...På "den andre siden" er sjelen/ vi evig unge.. 8)
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Icca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 14 Okt 2005 18:21
18

Innlegg av Icca »

Myntenes Dronning skrev:Selvmord har ikke noe med sjelen å gjøre. Når noen velger å ta sitt eget liv er det nettopp på grunn av at de er totalt frakoblet sin egen sjel og hva som viskelig er formålet med livet deres her på jorden.
Eller ikke... hvem vet?
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 03 Aug 2005 13:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

Nettopp:Hvem vet?Ingen av oss har tatt selvmord-tenkt tanken,prøvd kanskje,men om det ikke er en masse spøkelser som sitter her å skriver så kan ingen av oss si dette så bastant!

Og om personen skulle være totalt frakoblet sin sjel,hva er det eller hvem er det da som bestemmer at nok er nok?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er en selv som bestemmer alt. Vi er ikke frakoblet sjelen eller lyset vårt noen gang, men utfordringen ligger i å finne koblingen. Jeg vet at mange her inne tror at selvmord ikke har noe med kontrakten å gjøre, men jeg er ikke enig.(jfr. selvmordstråden) Livet er ikke forutbestemt, men forutdisponert. Vi styrer faktisk galeien mer eller mindre selv hele tiden, selv når andres avgjørelser og valg påvirker oss direkte. Det er ikke tilfeldig at vi har havnet der og da. Dette er vårt liv, vår kontrakt med oss sjøl. Men når det er sagt, så er det ikke bare oss selv planen innbefatter, men også alle andre karmagrupper og sjelegrupper. Det er et kjempepuslespill hvor alle potensielle muligheter blir vurdert. Husk at når vi ikke er her, ser vi alle potensialene i fremtiden på én gang. Vi skal alle jobbe gjennom karma og noen av oss har karma sammen. Her åpner det en mulighet for at nettopp selvmord kan være en lekse for noen. Hva er så mye verre med å begå selvmord enn å bli drept i en ulykke?(karmamessig, altså) Dersom noen går inn i et "kort oppdrag" hvem er det som bestemmer hvordan oppdraget skal fullbyrdes? Det er fri vilje, ingen som sjefer over oss, selv om vi mennesker tror det.
Jeg synes det er ganske arrogant å mene at selvmord er en feil måte å avbryte på, det minner meg om ego, noe mennesklig. Er det fordi et kristent grunnsyn fortsatt henger igjen og ser på dette som synd?
Jeg kan forstå etikken her. Som tidligere helsearbeider har jeg både vært sint på de som har forsøkt å ta sitt liv for "tilsynelatende bagateller", og faktisk unnet andre å få slippe det helvete livet hadde blitt for dem. Jeg er t.o.m. for eutanasi. Men dette er mennesklige attributter. Vi kan ikke tenke som mennesker når vi snakker om hva vi har bestemt oss for på et sjelsplan.
Dette er hva jeg tror og mener, jeg sier ikke at det er slik det er. :wink:
Antall ord: 352
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 188
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jan-Olav »

Jeg skjønner hva du mener Velvet Vamp. Men jeg ville ha byttet om sjelenes "alder" jeg da. En gammel sjel ville ikke bli deppa og tatt sitt liv. En gammel sjel er vel en utholdende sjel, som har begynt (i ung tilstand) med å bli sliten av la oss si bare ett 20-årig liv. Men som etterhvert har fått bedre kondis, og mer innsikt og ikke avslutter sine jordiske liv av tretthet, men venter til de har gjort sin eventuelle jordiske oppgave. Er du med meg her nå eller? :) SÅ..jeg ville tippe at det har kommet inn masse rekrutter (les unge sjeler) nå i den senere tid, og at det er de som ikke klarer livets slit, og dermed velger selvmord.
Antall ord: 124
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU


www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links