Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomener dette ufo??

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

monicah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 25 Sep 2005 16:04
18

er dette ufo??

Innlegg av monicah »

Så dette over Stavanger på Fredag 23.09 tidlig om morningen. Fikk filmet det siden jeg hadde sett det en gang tidligere i uken også og håpet det ville komme igjen.
Her er filmen:

www.monica-hagen.com/lys_stavanger.WMV

Første gang jeg så det kom det flygende bortover himmelen fra høyre. Det gikk litt fort til å være et fly. Det stoppet plutselig opp og svevde i ro i ca. 30 minutter. Så fløy det videre bortover himmelen i samme retning det kom fra.

Noen ideer på hva det kan være?

Monica
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Hakke peil, kan jo være alt mulig. Skulle gjerne sett det i et mer perspektiv, slik som at Stavanger hadde kommet med på filmen.
Savnet også en heseblesende kommentar til det hele... Nei det måtte da bare bli spekulasjoner , vet ikke.
Antall ord: 43
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
monicah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 25 Sep 2005 16:04
18

Innlegg av monicah »

jeg var på ferjen fra Tau til Stavanger da jeg filmet. Jeg lå i bilen og hadde litt problemer med å filme lyset uten å zoome litt inn. I begynnelsen av filmen er jeg litt ustødig på hånden. I slutten på filmen når jeg har fått zoomet ganske langt inn på lyset, holder jeg kameraet ganske stødig. Så da ser ser vi hvordan det beveger seg opp og ned, og til sidene ganske raskt. Jeg har ikke peiling på hva det kan være!
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja det er mye mellom himmel og jord, det er sikkert.

Venter spent på å høre hva andre her tror eller mener om dette, for det skjer mange merkelige ting ja, derom er det ingen tvil.
Antall ord: 36
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Kan vel trygt kalles ufo, da ingen vet hva det er :o
Antall ord: 11
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shikaru~
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 169
Startet: 01 Mai 2005 20:19
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rælingen en plass

Innlegg av Shikaru~ »

Så egentlig mest ut som om at det var et kamera som filma på en lysflekk, men klarte ikke å stå i ro.

Men det er definnitivt en ufo ( Ukjent Flygende Objekt ) etter hva det ser ut som. tenkte første på at det var en sånn ildflue :P
Antall ord: 48
Parkour for life!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cilie+2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 123
Startet: 16 Sep 2005 20:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordvestlandet

Innlegg av Cilie+2 »

Hmm, siden du ikke har noe annet i bildet enn lyskulen så er det veldig vanskelig å vurdere hva dette her. Men som andre har sagt her tidligere, så er det jo en U.F.O. (Uidentifisert flygende objekt)
Er igrunnen veldig skeptisk til slike bilder og filmer, er så lett å bløffe (ikke det at du gjør det). Hvis du en annen gang filmer noe lignende, så please få med noe mer enn bare lyskulen :D
Antall ord: 76
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.

O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
monicah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 25 Sep 2005 16:04
18

Innlegg av monicah »

jeg har hentet begynnelsen av filmen der månen er med, hvis det hjelper litt? Det røde lyset er refleksjon fra kameraet på frontruten på bilen. Jeg sliter med å fange lyset på kameraet i begynnelsen og må zoome for å finne det.

www.monica-hagen.com/lys2.WMV

Jeg kan ta kameraet med på Mandag også og håpe at jeg får et glimt av det igjen. Da kan jeg gå ut av bilen og prøve å få med litt mer. Det er jo litt flaut og å stå der med et kamera kl. 06:00 om morningen. Det var noen folk som kikket rart på meg der jeg satt med kameraet. De skudde på lyset på ferjen da vi nærmet oss land, og da kunne folk se meg, he he! :oops:
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja, det var bedre :D Det virker da som at det er en ufo, men hva den består av bortsett fra lys, energi, ja se det hmm..?? Spennende er det!
Antall ord: 30
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel_of_Death
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 27 Sep 2005 15:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Transylvania

Innlegg av Angel_of_Death »

merkelig!!har sett noe lignende..men det var bare på himmelen i noen sekunder..og dagen etter stod det om det i avisa..de funderte på om det var en ufo..kan jo være forskjellige ufo'er.. :)
Antall ord: 38
One should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Cathrine_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 17 Mar 2005 14:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av _Cathrine_ »

Hmm...skulle gjerne likt å sett det! :shock:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Utifra bildene ( filmen) jeg har sett sålangt, så er det noe som lyser, ingen tvil om det.

Men HVA det er ; det sier egentlig filmen ingenting om ! Desverre.
Av 2 grunner:

- Det er ingen referanse på at lyset beveger seg, såvidt jeg ser,
jeg greier ikke å se dette lyset på filmen, sammtidig med at jeg ser månen....
( eller annen FAST referanse...)
At man ser det røde lyset fra kamera, viser kun at man filmer gjennom ett vindu. ( det kan ikke betegnes som fast referanse...)

Ristingen i bildet, spesielt ved innzoooming, er og blir risting i dine egne muskler, samt eventuell små vibrasjoner i selve kamera.
( en mulig forklaring...)

Utifra bildene jeg har sett, KAN det være ei lyssterk stjerne, det kan ha vært fly, og selvfølgelig noe annet flyvende uidentifisert objekt... ( ufo).

At du har sett noe, det tviler jeg ikke på ! Tror ikke dette er forsøk på noe forfalskning....
Spørsmålet er heller HVA du har sett ;-)

Ta kontakt med Bilde Ufo Norge, http://www.ufo.no/ Bilde,og hør om de har forslag !
( De er vel det nærmeste vi kommer "fagfolk" når det gjelder UFO... ;-)

Asbjørn Bilde som også er UFO intressert !
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
monicah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 25 Sep 2005 16:04
18

Innlegg av monicah »

Ja, jeg var ganske ustødig på hånden når jeg prøvde å filme lyset. Når jeg fikk zoomet inn skikkelig på lyset, holder jeg kameraet stødig. Det er rundt 40 sekunder inn i videoen. De bevegelsene lyset gjør før det ridspunktet, er fra kamera som jeg prøver å holde i ro. Når jeg skikket på lyset uten å bruke kameraet, så lyset ut som en stjerne som lyste meget sterkt. Jeg hadde ikke oppdaget lyset hadde det ikke vært for at jeg kikket opp akkurat da det kom flygende bortover himmelen. Jeg synes det fløy så fort til å være fly og da det stoppet opp og stod i ro begynte jeg virkelig å lure! Jeg kunne så vidt se at det beveget seg litt frem og tilbake da det sto i ro. Jeg har sent videoen til UFO Norge, men de har ikke tatt kontakt enda. Har også sent det til en annen person som driver et nettsted om UFO'er og han har bedt om mer informasjon. Jeg er spent på hva han tror det kan være!

Siden jeg har sett lyset på himmelen to ganger, har jeg kameraet liggende i bilen nå. Hvis jeg er så heldig å få se det igjen så skal jeg prøve å filme bedre! :)
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

monicah skrev:Siden jeg har sett lyset på himmelen to ganger, har jeg kameraet liggende i bilen nå. Hvis jeg er så heldig å få se det igjen så skal jeg prøve å filme bedre! :)
Flott !

Ps; Dersom du når du filmer greier å få med ett fast punkt i horisonten ( hus, vei, eller annet som lyser ( også selve MÅNEN),
så vil det være lettere å fastslåp hva som er "lokale vibrasjoner" ( fra deg selv, fra kamera, fra ferjas motor ( ! ), det er utrolig vanskelig å holde ett kamera stabilt, dersom man ikke har motvekt.
Og alle typer vibrasjoner som påvirker filming blir forsterket når man bruker zoom.

Men flott du har med kameraet!
Jeg har selv med meg ett digitalkamera, jeg har i skjortelomma...
Kan ta filmsnutter med det... ( HP R507 ).
Og dersom jeg finner noe spesielt å filme, håper jeg at jeg i farten husker jeg har kameraet med... ;-)

Du må fortelle hvilke svar du får fra Ufo Norge, og andre...
( kan ta tid før du får svar, de har mye å se igjennom av materiale....)

mvh Asbjørn
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Hei;
Har sett filem med lyset over stavanger, og ble ikke overbevist. Som de ovenfor sier også...uten noe annet i bildet å sammenligne det med er det ikke godt å vite hva det er.
Men eg ønsker å si hva det første eg tenkte på når eg såg filmen. Eg tenkte på et dyr som er selvlysende i spesielle lyd. Type yngel eller lignende. Det ser jo faktisk ut som "det" går rett mor linsa....ennå mer som taler for det eg nevner ovenfor. Man kan o se nesten om en hale bak selve kroppen.

Beklager. ikke meningen å være negativ. Men eg må jo si det eg tenkte på etter filmen.

Lille Du :roll:
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links