Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenI mørket

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ArT JUNIOR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 09 Okt 2005 18:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

I mørket

Innlegg av ArT JUNIOR »

Hvis jeg hadde gått ut av kroppen, kunne jeg da "sett" i mørket? Bare noe jeg kom på i stad :) hehe.. Eller gjennom det 3 øyet, kan man se i mørket da? :)
Antall ord: 35
klem ArT JR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det var søren meg ukas spørsmål. Det var et sinnsykt interessant spørsmål.
Jeg har ikke tenkt på det før faktisk.

Det eneste jeg vet er at jeg har svevd ute om dagen og på natten og jeg har merket forskjellen på lyset, men om jeg hadde sett i bekkmørke?


Jeg applauderer spørsmålet =D>
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: I mørket

Innlegg av Asbjørn »

ArT JUNIOR skrev:Hvis jeg hadde gått ut av kroppen, kunne jeg da "sett" i mørket? Bare noe jeg kom på i stad :) hehe.. Eller gjennom det 3 øyet, kan man se i mørket da? :)
Ja.

Du er ikke bundet av begrensningene i kroppen lengre...
Øynene dine har et smalt spekter av frekvenser de kan se ; de frekvensene som er utenfor dette, ser ikke øynene.
( f. infrarødt og ultrafiolett...)

Sjelen har ikke øyne som har begrensninger, da sjelen er ren energi.

Det 3.dje øyet ser alt. Men om du får signalene fra det frem til bevisstheten din, det er en annen sak...;-)

Asbjørn
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Så du mener at det blir litt som å se med nattkamara eller infrarødt kamara?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

>wiz skrev:Så du mener at det blir litt som å se med nattkamara eller infrarødt kamara?
Ja iflg. Asbjørn så er du jo utenfor det spekteret som øynene oppfatter så da skulle lys egentlig ikke ha noe å si.
Farger er jo absobsjon av alle andre farger enn den som kastes tilbake. Sort er ingen farge og hvitt er blanding av alle farger. Vi ser alle fargene fra fiolett på den ene siden til rødt på den andre siden av spekteret. Alt utenfor dette er egentlig ikke synlig lys for vårt vanlige syn.
Dersom sjelen ser utenfor vårt spekter så burde ikke mørke spille noen rolle, vi ville se i alle fall.
Antall ord: 117
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Men dette er jo veldig interessant i forhold til ut av kroppen opplevelser. Da burde det være mulig å se farger man aldri før har sett. Men det har jeg kun lest om i forbindelse med nær døden oppleevelser.

Kan man trekke den slutningen at hvis alt ser ut som det pleier i virkeligheten så er det en lucid drøm og ikke UKO?

Kan man da også se igjennom ting? Tenker da på hus eller bh. Feks!
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>wiz skrev:Men dette er jo veldig interessant i forhold til ut av kroppen opplevelser. Da burde det være mulig å se farger man aldri før har sett. Men det har jeg kun lest om i forbindelse med nær døden oppleevelser.

Kan man trekke den slutningen at hvis alt ser ut som det pleier i virkeligheten så er det en lucid drøm og ikke UKO?

Kan man da også se igjennom ting? Tenker da på hus eller bh. Feks!
Jeg har aldri vært i den situasjonen selv, men tror nok det.
Men , tror ikke det du ser igjennom en bh ser særlig sexy ut, da du vil se tvers igjennom saker og ting også uten BHen...

Farger man aldri før har sett; ja sannsynligvis ! Er man ute av kroppen, så gjelder ikke kroppens begrensninger.
Og da...
Spørs hva du bestemmer deg for å se, det..
( ref en viss magiker...)

A
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Hvordan skulle man da kunne se det man ville se under en bh.. ville det ikke kunne se gjennom huden også da? Og videre og videre?? :?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Interessant..
jeg er fryktelig opptatt av disse fargene og lydene vi ikke kan se og høre :)

Slenger inn noe jeg postet på gaiaforum som har litt med dette å gjøre,
hovedspørsmålet kan jeg dog ikke svare på, men det var et godt et :shock:

"Alt i universet er i bevegelse,både det solide, det flytende og gasser. Alle ting beveger seg, vibrerer og beveger seg i sirkulære mønster. Hver eneste ting som eksisterer er identifisert av dets egne unike vibrasjonsfrekvens.
For å ta et eksempel:
Når som vibrerer veldig sakte, kan vi ikke høre det. Fysiske objekter vibrerer lavest, det er det som er grunnen til at vi ikke hører at de gir fra seg lyd. Når noe vibrerer høyere kan vi høre høyere toner, som når man slår på et piano. Vibrasjonen kan også øke høyere, slik at vi ikke kan oppfatte dem.. Sånn er det også med fargene vi ser. Vi er begrenset til å se kun spektrene i lys -regnbuen. Det første vi ser av fargene er mørk rød. Ettersom vibrasjonene øker blir det røde lysere, går over i oransje, så gult, grønt, blått, indigo og fiolett. Fiolett vibrerer høyere opp til ultrafiolet hvor vi ikke lenger har mulighet til å se fargen, på samme måte som vi ikke kan se infrarødt med det blotte øye.

Våre tanker, følelser og ønsker sender vibrasjon ut i universet. Hver tanke eller mental tilstand har sin egen vibrasjon. Det høyere vibrasjoner, jo lenger virker effekten av de. Jo lavere vibrasjonen er dess mer potensielt er det at effektene har en kortere effekt.
Optimisme vibrerer på en høyere frekvens, pessimisme på lavere frekvens....

-fritt oversatt fra "The light shall set you free"

Damn it, spørs om jeg ikke må prøve å få til noen ut av kroppen opplevelser nå da.
Og jeg som blir så redd at jeg holder på å pisse på meg hver gang jeg er på vei ut :lol:
Antall ord: 347
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

jasså, noen som ønsker seg røntgensyn til jul? :lol:
Antall ord: 9
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Anette skrev:Hvordan skulle man da kunne se det man ville se under en bh.. ville det ikke kunne se gjennom huden også da? Og videre og videre?? :?
Jo, men noe må man jo se eller ville jo ikke ånder kunne sett mennesker. Eller noen ting for den sagt skyld. Men jeg har opplevd noe som kanskje er UKO og da er virkeligheten rar. Omtrent sånn som Frodo i Ringenes herre ser omgivelsene nå han har på ringen.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Anette skrev:Hvordan skulle man da kunne se det man ville se under en bh.. ville det ikke kunne se gjennom huden også da? Og videre og videre?? :?
Jo, et godt poeng.
( Var det jeg mente med at det var kansje ikke så sexy syn ;-)

Tenk på ultralyd og røntgen. Hvordan slike apparater ser igjennom kropp, osv.

Kansje man kan velge hva man vil se, - en slags "lesning" ?

Asbjørn
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

>wiz skrev:Jo, men noe må man jo se eller ville jo ikke ånder kunne sett mennesker. Eller noen ting for den sagt skyld. Men jeg har opplevd noe som kanskje er UKO og da er virkeligheten rar. Omtrent sånn som Frodo i Ringenes herre ser omgivelsene nå han har på ringen.
Ja, kansje frodo's "syner" er basert på beskrivelser av UKO ?

Husk ; en UKO vil jo være spesiell, med tanke på at det du forventer å se, er hva du innstiller deg på å se. Og da er det vel det du ser ?

Asbjørn
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Kansje man kan velge hva man vil se, - en slags "lesning" ?
Da trenger man vel ikke røntgensyn.. bare god fantasi :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Å ikke se like bra som oss mennesker vil jo da være en slags svakhet hos sjelen og med åndeverden. En skulle tro at det var mulig å justere synet. Lenge siden jeg har hatt slike opplevelser nå, men det er verdt å utforske nærmere. Bare det å bevege seg på det planet krever øvelse og når opplevelsen var i maks 2 minutter en sjelden gang tar det tid.

Jeg anbefaler alle å prøve på dette siden opplevesen er så fantastisk. Mitt problem er at når jeg en sjelden gang klarer det blir jeg så gira at jeg faller ut. Derfor kan det være lurt å planlegge hva man skal gjøre når det plutselig skjer.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links