Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenLivet og Døden!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Icca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 14 Okt 2005 18:21
18

Livet og Døden!

Innlegg av Icca »

Hva om vi blir født på ny hele tiden, uten å huske at vi har levd før? Kommer aldri ut av det... egentlig en forferdelig tanke. eller hva tror du?
Døden er et mysteium, men jeg synes også livet er et eneste stort mysteium! Jeg føler at alle synes at livet og det vi foretar oss er det mest naturlige som finnes! Men hvorfor
handler alt om livet?
Er alt vi gjør forutbestemt?
Finnes det en Gud?
Vil vi noen gang klare å finne ut hva livet er for noe?
Jeg vet det at ingen har noe fasit-svar på dette, men jeg vil høre hva du tror?
Sist redigert av Icca på 17 Okt 2005 20:21, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Livet og Døden!

Innlegg av Gjest »

Icca skrev:Hva om vi blir født på ny hele tiden, uten å huske at vi har levd før? Kommer aldri ut av det... egentlig en forferdelig tanke. eller hva tror du sjer når vi dør?
Døden er et mysteium, men jeg synes også livet er et eneste stort mysteium! Jeg føler at alle synes at livet og det vi foretar oss er det mest naturlige som finnes! Men hvorfor
handler alt om livet?
Er alt vi gjør forutbestemt?
Finnes det en Gud?
Vil vi noen gang klare å finne ut hva livet er for noe?
Jeg vet det at ingen har noe fasit-svar på dette, men jeg vil høre hva du tror?
Er alt vi gjør forutbestemt?

Eg tror livet er forutbestemt, alle har ein oppgave i livet, men saken er den at det er du som har bestemt den oppgava, det er du sjølv som har planlagt din fremtid og liv.

Finnes det en Gud?

Eg tror ikkje gud er ein mann i himmelen, eg kan ikkje seie ka Gud er for noko, skal nokon prøve å forklare Gud så er dei på vilspor. Men på ein måte så er du også Gud, alt er Gud, Gud er alle potensialer.

Vil vi finne ut ka livet er for noe?

Livet er jo det du ser, vil lever for å erfare, og for å vokse og nå høyere og høyere potensialer. Du er eit åndevesen som har valgt å leve på jorda, ein av årsakene er at eg trur på den andre sida så lengtar ein etter det jordiske livet og alt det er.

Eg tror me blir født på ny heile tida uten å huske dei forige liva, men er det så gale da? Du har jo samme sjela, men du velger nye erfaringer, liv og kropp. Når du dør så kommer du til den andre sida som bevisthet og sjel, du kan leve lenge på den andre sida, men eg trur på eit tidspunkt så vil du lengte tilbake til jorda, for nye erfaringer og vekst.

Du kan komme ut av den karmiske syklusen vist du velger det, det er mange mennesker som gjør det på jorda i dag, tida er inne. Mennesker som har levd x antal liv på jorda vil aldri komme tilbake til jorda etter sin død.
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Livet og Døden!

Innlegg av zind »

Icca skrev:Hva om vi blir født på ny hele tiden, uten å huske at vi har levd før? Kommer aldri ut av det... egentlig en forferdelig tanke. eller hva tror du sjer når vi dør??
Egentlig ikke en såå forferdelig tanke, for vi i det tilfellet husker jo ikke det som har skjedd før det livet her likevel, og vil bare ha et liv å hanskes med om gangen.
Personlig så tror jeg på reinkarnasjon, akkurat hva som skjer mellom liv er litt vanskeligere, selv om jeg har en viss teori...
Døden er et mysteium, men jeg synes også livet er et eneste stort mysteium! Jeg føler at alle synes at livet og det vi foretar oss er det mest naturlige som finnes! Men hvorfor
handler alt om livet?
Helt enig! Livet ER jo et mysterium. Skal man bruke tiden sin på en av delene, så tror jeg man har mye mer igjen for å finne ut hvorfor man er her, enn å finne ut hva som skjer når man er ferdig her :) Hvis man noen gang klarer å finne svar på det..
Livet er fint og flott og fargerikt og vakkert og.. masse masse mer, men den kan også fort bli akkurat det motsatte. Og jeg mistenker at livet virker litt som et speil på det vi sender ut av tanker og forhåpninger, vi kan til en stor grad selv være med å velge hvordan livet og verden rundt oss skal være.
Er alt vi gjør forutbestemt?
Finnes det en Gud?
Vil vi noen gang klare å finne ut hva livet er for noe?
Jeg vet det at ingen har noe fasit-svar på dette, men jeg vil høre hva du tror?
Jeg tenker ikke på Gud som personlifisert, men mer som en kilde til alt, noe som også finnes i alt. Jeg har egentlig gitt opp å skulle finne ut hva "gud" egentlig er, for jeg tror ikke jeg ville vært i stand til å forklare det likevel. Jeg tror, ja, men vil være forsiktig med å si hva jeg tror gud er og ikke er. Nei forresten, hehe, jeg velger å si det sånn: Gud er alt. Hva tror du?

Vi vet hva livet er, men om vi noen gang klarer å se hva det innebærer.. det spørs.
Vi er jo nå skaperne på denne planeten, det er ingen som forteller oss hva vi skal og ikke skal gjøre med den. Vi er såpass intelligente vesner at vi klarer å få til det utroligste innenfor teknologi, men å få en slutt på krig og sult..? Kanskje har vi påtatt oss så mye ansvar, kanskje har oppgaven blitt for stor for det lille mennesket, kanskje kommer vi til å klage uansett hvor godt vi har det.. Jeg tror i allefall at vi har alle muligheter til å skape en bedre verden ;)
Antall ord: 479
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Icca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 14 Okt 2005 18:21
18

Re: Livet og Døden!

Innlegg av Icca »

Jeg tenker ikke på Gud som personlifisert, men mer som en kilde til alt, noe som også finnes i alt. Jeg har egentlig gitt opp å skulle finne ut hva "gud" egentlig er, for jeg tror ikke jeg ville vært i stand til å forklare det likevel. Jeg tror, ja, men vil være forsiktig med å si hva jeg tror gud er og ikke er. Nei forresten, hehe, jeg velger å si det sånn: Gud er alt. Hva tror du?
Jo... jeg har aldri trodd at Gud er en fysisk skikkelse. Når du sier at Gud kanskje er en kilde til alt, forstår jeg hva du mener, men å forstå hvordan... da har jeg ikke lenger mulighet til å engang forestille meg hvordan det kan være. Det som ligger bak ordene: Gud er alt, er så ufattelig og utenkelig. Bare jeg hadde hatt evne til å fatte det. Jeg blir overrasket om du har det...

Hva om Gud er en "mann" i himmelen som har skapt menneskene? Hva om vi kommer til himmelen når vi dør. Da har vi det fantastisk og ingen flere bekymringer!
Denne tanken er mye bedre enn at vi hele tiden blir født på ny.
Grunnen til at jeg ikke liker tanken på å bli født på ny, er at jeg synes livet er som et mørkt sted der det kan skimtes litt lys langt borte. Lyset blir som en hinne rundt mørket. Det skal være så overfladisk. Men det er mørket som veier mest!
Er du med?

Men når alt kommer til alt, er det antagelig en mening med at ingen skal forstå livets og dødens mysterier. Det tror jeg!
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links