Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenLevende død

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Levende død

Innlegg av Tussa »

Til alle oss energiløse:

Er du blitt et vandrende lik? Ifølge et forskninsgbrev jeg leste er i så fall sjansen stor for at du lider av cotards syndrom, enn at du virkelig er blitt en zombie.
Mennesker med cotards syndrom føler seg rett og slett daue, og er overbevist om at de er det også. Og da snakker vi ikke om den typen dau man føler seg under en depresjon, eller morgenen etter å ha tømt litersflaska med ouzo fra ferien.

Verden virker derimot helt uvirkelig, og pasientene har problemer med å kjennes ved ting og folk. Noen kan merke lukta av råtnende kjøtt og føle markene krype inn og ut av kroppen. Enkelte tror også at blodet eller deler av innmaten er forduftet.

En dame som led av denn sykdommen insisterte på å bli kledd i et likklede og lagt i ei kiste. Da omverdenen nektet å gravlegge henne, tok hun saken i egne hender, og ble rett og slett liggende i kista til hun døde noen uker senere. Etter det fikk hun det som hun ville.

I et annet tilfelle nektet en 46-årgammel mann å spise fordi han mente at han var død og ikke trengte noe fôr. På et tidspunkt påstod han at var et spøkelse som ingen kunne se. Siden kroppen var blitt en eterisk skikkelse, trengte den heller ikke noe mat, mente mannen, som gikk ned 15 kilo på to måneder.

Grøsse! Grøsse! :shock:
Antall ord: 250
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
s4n
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Okt 2005 22:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Borgen/Ullensaker/Akershus

Innlegg av s4n »

Jeg vet at det er mange mennesker som innser sannheter. Ikke bare med livet, men også om verden og Universet og døden. Jeg har fått æren av å smake på en del sannheter og for meg første gang jeg innså dybden i den så følte jeg meg tom. Ingen følelser som strømmet gjennom meg og ingen følelser når det angikk sult eller kroppens rop etter behov for omsorg. Jeg innså da i en litt senere tid hva jeg var verdt og hva alle og alt rundt meg var verdt og hvilken innflytelse alt i universet har på omgivelsene. Deretter innså jeg sannheter som gjorde opp mot det at jeg ikke taklet en del av denne informasjonen og at jeg nå kan håndtere det ganske normalt.
Har selv hørt om noe lignende syndrom på mennesker, men om det var det samme som du skreiv her, det vet jeg ikke. Uansett så tror jeg at mennesker som ikke er klarer slike sannheter, at de vil kunne blomstre fantasien på det og la det løpe løpsk så deretter tro fullstendig på noe som kan bli helt galt, som f.eks gå å tro man er død.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vip
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 20 Okt 2005 10:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Vip »

:shock: Mange uforklarlige sykdommer...........
Antall ord: 3
*Vip*
Skjebnens ironi er vag...................
******************

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Et interessant tema: jeg tenker da på ulike til dels ukjente syndromer; Jeg tenkte på dette syndromet som ble omtalt på TV for en god stund siden; At mennesker ikke ville vedkjennes seg legemsdeler og ville amputere dem. Den mannen som ikke kjente benet sitt - det var fremmed for ham så han ville ha det vekk. Det ligner jo på cotards syndrom....på en måte...
Noen av oss her inne på Paranormal, som har problemer, kan jo faktisk lide av et eller annet syndrom ute å være klar over det. Kanskje det kunne være et tema? :idea:
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Og se på hva f.eks. Tussa forteller om: (quote): Jeg har lest at mennesker som påstår de kan se aura lider av noe forskerne kaller Syntesi, og at fargefilteret rundt venner og kjente har antageligvis lite med personlige stråler og klarsyn å gjøre. I stedet kan det se ut til at de merkelige synene skyldes en krysskobling i hjernen, som gir et synsinntrykk sin egen farge.
Synestesi er en tilstand hvor stimulering av én av sansene gir opplevelser i en eller flere andre sanser. Dermed går det for eksempel an å smake lyder eller høre lukter, og ord og bokstaver få sine egne farger
(quote)

En vitenskapelig forklaring, et syndrom på hva mennesket er istand til....
Alt dette her må jo være noe for oss som leter etter vitenskapelige forklaringer - :lol: :wink:
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Taru skrev:Et interessant tema: jeg tenker da på ulike til dels ukjente syndromer; Jeg tenkte på dette syndromet som ble omtalt på TV for en god stund siden; At mennesker ikke ville vedkjennes seg legemsdeler og ville amputere dem. Den mannen som ikke kjente benet sitt - det var fremmed for ham så han ville ha det vekk. Det ligner jo på cotards syndrom....på en måte...
Noen av oss her inne på Paranormal, som har problemer, kan jo faktisk lide av et eller annet syndrom ute å være klar over det. Kanskje det kunne være et tema? :idea:
Jeg har også sett et sånt program og synes det var veldig interessant. Det rare er at folk som mister fingre etc. opplever det motsatte mange ganger. De får fantomsmerter og hjernen ofte tror at kroppsdelen fremdeles er der den bør være. Sånn som mennesker som tar bukplastikk og får ommøblert på hele mageregionen. Ikke så enkelt når man får beskjed om å klø seg i navlen, også er ikke navlen det den engang var...
Sist redigert av Tussa på 21 Okt 2005 16:24, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 183
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Taru skrev:Og se på hva f.eks. Tussa forteller om: (quote): Jeg har lest at mennesker som påstår de kan se aura lider av noe forskerne kaller Syntesi, og at fargefilteret rundt venner og kjente har antageligvis lite med personlige stråler og klarsyn å gjøre. I stedet kan det se ut til at de merkelige synene skyldes en krysskobling i hjernen, som gir et synsinntrykk sin egen farge.
Synestesi er en tilstand hvor stimulering av én av sansene gir opplevelser i en eller flere andre sanser. Dermed går det for eksempel an å smake lyder eller høre lukter, og ord og bokstaver få sine egne farger
(quote)

En vitenskapelig forklaring, et syndrom på hva mennesket er istand til....
Alt dette her må jo være noe for oss som leter etter vitenskapelige forklaringer - :lol: :wink:
Jeg synes også at syndromer og teorier på dette er interessant og det kan gjerne opprettes eget tema om det for mitt vedkommende også :D
Antall ord: 162
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
CrazyMy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 101
Startet: 06 Mar 2005 18:08
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: molde
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av CrazyMy »

uff, stakkars folk som lider av sånt :(
jeg var i sjokk for 2 år siden, der jeg ikke husek noe, jeg var som død. jeg måtte ha hjelp til akkurat alt :shock: jeg gikk ned 10 kg på litt over 1mnd :(
men nå er jeg frisk :D
Antall ord: 48
gjør det du vil i dag,
for i morgen kan det være for sent ;P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Ory^
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 17 Okt 2005 22:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av ^Ory^ »

Huff, stakkars deg CrazyMy.. Har hatt det sånn jeg også..Ikke akkurat sjokk men.. Noe som gjorde at jeg ikke var i kontakt med noen av mine følelser, bare gikk rundt og fantes.. Levde ikke.. Men ser på det som en periode jeg bare måtte ha og er veldig glad for at jeg hadde den.. Tross alt så lærte jeg masse under den perioden som jeg ikke kunne tenkt meg å være for uten.. :D
Antall ord: 78
Måtte lys og varme være med dere =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

CrazyMy skrev:uff, stakkars folk som lider av sånt :(
jeg var i sjokk for 2 år siden, der jeg ikke husek noe, jeg var som død. jeg måtte ha hjelp til akkurat alt :shock: jeg gikk ned 10 kg på litt over 1mnd :(
men nå er jeg frisk :D
Med andre ord så har du hatt cotards syondrom?????
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ok

Re: Levende død

Innlegg av Ok »

Tussa skrev:Til alle oss energiløse:

Er du blitt et vandrende lik? Ifølge et forskninsgbrev jeg leste er i så fall sjansen stor for at du lider av cotards syndrom, enn at du virkelig er blitt en zombie.
Mennesker med cotards syndrom føler seg rett og slett daue, og er overbevist om at de er det også. Og da snakker vi ikke om den typen dau man føler seg under en depresjon, eller morgenen etter å ha tømt litersflaska med ouzo fra ferien.

Verden virker derimot helt uvirkelig, og pasientene har problemer med å kjennes ved ting og folk. Noen kan merke lukta av råtnende kjøtt og føle markene krype inn og ut av kroppen. Enkelte tror også at blodet eller deler av innmaten er forduftet.

En dame som led av denn sykdommen insisterte på å bli kledd i et likklede og lagt i ei kiste. Da omverdenen nektet å gravlegge henne, tok hun saken i egne hender, og ble rett og slett liggende i kista til hun døde noen uker senere. Etter det fikk hun det som hun ville.

I et annet tilfelle nektet en 46-årgammel mann å spise fordi han mente at han var død og ikke trengte noe fôr. På et tidspunkt påstod han at var et spøkelse som ingen kunne se. Siden kroppen var blitt en eterisk skikkelse, trengte den heller ikke noe mat, mente mannen, som gikk ned 15 kilo på to måneder.

Grøsse! Grøsse! :shock:
:? *dobbeltgrøss*
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Jeg fant den artikkelen på google

http://www.forskning.no/Artikler/2004/a ... 1626943.15

Utrolig spennede!
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Silmarill skrev:Jeg fant den artikkelen på google

http://www.forskning.no/Artikler/2004/a ... 1626943.15

Utrolig spennede!
Det var der jeg leste om sykdommen jeg også. Aldri hørt om den før jeg. Synes også slikt er interessant ja, så enig med du!
Antall ord: 46
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaldelilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 29 Okt 2005 19:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund

wow

Innlegg av kaldelilja »

Er dette virkelig tilfelle?? :mozilla_surprised:
Jeg mener, sånn som hun damen.. Ble nesten litt sjokket!!
Antall ord: 17
Man tror på det man ser og hører..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

hvis du går på www.google.com og søker opp cotard syndrom finner får du faktisk ganske mange treff. Det står en hel avhandlig skrevet av en dansk psykolog om emnet der! Det er ganske mange utenlandske treff, står endel om det på tysk!
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links