Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDejaVu?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
stardust
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 20 Jun 2005 19:45
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

DejaVu?

Innlegg av stardust »

Jeg vet ikke hvor jeg skal legge dette innlegget, så prøver meg her.
Leste nettopp en historie om ei som mener hun reagerer så veldig på DejaVu'er og får som svar at dette bare er hjernen som registrerer samme tingen to ganger..

Så da lurer jeg på hvordan jeg kan ha drømmer om steder som jeg kanskje kjenner og vet hvor er, men som ser helt annerledes ut i drømmen? F.eks, jeg drømte at jeg var på en byggetomt. Det hadde tidligere stått et stort betongbygg der, men det var revet og alt som var igjen var et digert hull i bakken. Neste gang jeg kjører forbi der (kjører kanskje forbi der 3 ganger i året..) er det bare et eneste digert hull der, de har nemlig revet betongbygget for å bygge leilighetskomplekser der. Jeg ante ingenting på forhånd om at bygget var revet.
Jeg husker veldig ofte drømmer, og jeg tror og mener at jeg veldig ofte er sanndrømt.

Hva mener dere om dette?
Antall ord: 177
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

er ikke "lucide drømmer" drømmer der man er bevisst på at man sover, vet at man drømmer og egentlig kan styre drømmen slik man vil?

Å være sanndrømt, på en annen side, er å drømme om hendelser etc. som senere skjer i virkeligheten.

Mens Déjà vu er å, i våken tilstand, føle at man har vært et sted før/kjenne igjen steder og evt. situasjoner, selv om man vet man ikke har vært på stedet før/vært i situasjonen.

Eller er jeg helt på jordet nå?
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

regner med at det er meg det er snakk om her... :)

jeg skrev ikke at deja vu er noe man kan drømme. det er noe helt annet.

det er forsket på deja vu, og resultatet var at hjernen registrerer en ting to ganger etter hverandre.

sanndrøm er noe helt annet. :)
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det var vel egentlig ikke spørsmålet, men når det gjelder deja-vu i drømmer, så har jeg forsket litt på dette fordi jeg ofte fikk denne følelsene i drømmer, men ikke var i stand til å si om følelsen bare var en del av drømmen, om det hadde skjedd før i det virkelige liv, eller om jeg hadde drømt det tidligere. Jeg skrev ned alle drømmene mine(Jeg har en liten bok med en del ganske sære historier :lol:) i et års tid(eller noe sånt noe) og konklusjonen ble at jeg faktisk drømte drømmer som lignet på hverandre nå og da, og det var derfor jeg fikk deja-vu i drømmende tilstand!
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links