Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenut-av-kroppen opplevelser

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

ut-av-kroppen opplevelser

Innlegg av Satsuki »

Hei!

Jeg personlig har ingen erfaring med dette, men jeg er veldig nysgjerrig og håper at noen kan svare på disse spørsmålene jeg lå og grunnet på i natt.

1, Jeg har hørt at man kan -dø- av å bli vekket mens sjelen er ute av kroppen. stemmer dette, eller er det bare for å skremme? Dvs, er det farlig?

2, kommer alle ut-av-kroppen opplevelser spontant, eller kan man trene seg opp til å lære det? I så fall, hvordan?

3, Hvis man reiser et sted og møter en person, kan personen se eller evt. føle deg?

4, Er man i stand til å gjøre ting når man er på reise ut av kroppen, eller observerer man bare?

Jeg har ingen planer om å lære meg dette med det første, hvis det er mulig, ettersom jeg er usikker og egentlig litt redd. Jeg er rett og slett bare nysgjerrig, ettersom dette er et tema jeg ikke vet noe særlig om, men syns er ganske interessant. Så får jeg bare håpe noen har kunnskap/egne erfaringer de vil dele :)

Taimi
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg kunnet skrevet 14 sider om dette, men for å bare svare kort på det ene du spurte om; Om man kan gjøre ting eller bare observere?

Bare obrservere tror jeg. Men det er igrunn ikke bare. Det er veldig interessant. Hvis sjelen faktisk er ute av kroppen burde det vært mulig for medier å se sjelen. Hvis noen hadde kunnet kontrollere dette 100% ville det nok vært bevist for lenge siden. Det er bare å foreta tester det. Det har også blitt gjort med testene er så dårlige lagt opp at man kan betvile resultatene i etterkant. Det gjelder i noen tilfeller.

Det eneste jeg kan si til deg er at jeg har hatt noen erfaringer med dette og jeg er ikke sikker på om vi er ute av kroppen engang. Det er MYE som tyder på at vi ikke forlater kroppen i det hele tatt. Det er kun basert på egne fortolkning av opplevelser + det at mine opplevelser er prikk like det som står beskrevet i bøker. Allikevel har jeg kommet til en annen konklusjon enn at det er ut av kroppen opplevelse.

Nei du kan ikke dø av å blir vekket. Eller det vet jeg jo ikke, men jeg har selv blitt bråvekket ved 2 anledninger mens jeg var "ute av kroppen"! Det er ikke verre enn når man blir bråvekket når man sover ellers.

Ja nå er jeg så godt igang. Jeg har ikke hatt spontane UKO`er. Dvs at det er litt løgn. Jeg har spontant opplevd det, men det er fra søvn ikke fra våken tilstand. Man kan trene seg opp til det, men det er vanskelig. Eller det synes iallefall jeg og siden det er dusinvis av bøker som forklarer hvordan man lærer seg det er det svært få jeg har hørt om som kontrollerer sånne opplevelser på en slik måte at dem kan si når skal jeg en tur på astralplanet. Det kan tyde på at det ikke er så hokus pokus som det står i bøker.

Men som sagt, dette er bare mine erfaringer og ting jeg har funnet ut sjøl. Og jeg stoler på mine egne opplevelser mer enn det jeg leser i bøker. Uansett hvem som har skrevet dem.

Det er ikke farlig, men kan være ubehagelig siden søvnparalyse kan opptre når du går ut eller inn av kroppen. DVS at kroppen din er helt låst, mens du er helt bevisst i tillegg til det fornemmer man at du noen skal ta deg eller kvele deg. Stort sett begge deler. Man tror man skal dø og det er helt jævlig. Men man venner seg til det etter noen ganger. Det positivet er at hjernen er bevisst slik at sier du til deg selv at det er ikke er farlig på forhånd er det stor sannsynlighet for at du klarer å tenke rasjonelt når det opptrer.

Paralysen forsvinner med øvelse og når frykten slipper.
Antall ord: 512

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Takk for bra svar! Interessant å høre ett syn på saken, selv om jeg selvfølgelig ikke tar noe svar som "fasit".

Søvnparalyse har opplevd. Jeg skjønner at jeg er våken, men kan ikke åpne øynene eller bevege meg.

Kun en gang har det hendt at jeg ikke fikk puste, at jeg "satt fast inne i dynetrekket" (selv om jeg ikke kan ha gjort det) og da kjempet jeg i noe som føltes som en evighet før jeg måtte gi meg og slappe av. Da sovnet jeg igjen.

Ingen av delene er spesielt behagelig eller frister til gjentagelse.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
NoMore

Innlegg av NoMore »

Hei Wiz...

Takk for at du deler litt. Endelig får vi kjenne Wiz bittebittelittegranne bedre. Men angående det som skjer før man opplever en UKO. Det er ikke det som kalles søvnlammelse som du opplever?

Les artikkelen under. Den er litt utenfor temaet, men tar opp dette med at folk føler seg låst fast i senga og ikke klarer og bevege seg.

http://www.forskning.no/Artikler/2005/n ... 0938191.52

For de som ikke vil lese hele saken så plukker jeg ut det jeg sikter til:

Søvnlammelser er en slags tilstand midt mellom søvn og våken tilstand, hvor hodet er ved bevissthet, mens kroppen er lammet. Det er altså ikke mulig å lee på lemmene, uansett hvor mye man prøver, og munnen og stemmen er også ute av drift.

Som om ikke søvnlammelsene var skumle nok i seg selv, kommer de ofte sammen med søvnhallusinasjoner. Disse er gjerne skremmende syner og lydinntrykk som opptrer sammen med en distinkt følelse av skrekk, gru og ondskap i nærheten.



Venter spent på svar. :mozilla_cool:
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jo det er søvnlammelse jeg opplever. Eller skyggevesen som det heter på para :mozilla_cool:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
NoMore

Innlegg av NoMore »

>wiz skrev:Jo det er søvnlammelse jeg opplever. Eller skyggevesen som det heter på para :mozilla_cool:
ROFLMAO!... som det heter på dataspråket :mozilla_laughing:

Hvor mye skal til for at du får en stjerne til tro for antall innlegg? Så plutselig hvor psykt mange innlegg du hadde!

Tilbake til tema:

Disse UKO-ene du snakker om; Kan det være hallusinasjoner du opplever? Eller har du mulighet til å gå ut av kroppen og finne ut av ting rundt deg? Ville det vært mulig for en person og laget en lapp med f.eks. et tall på, som ligger i rommet ved siden av, og som du stikker og sjekker hva det står på?
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Goog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 15 Mar 2006 19:58
18

Innlegg av Goog »

Jeg leste en gang om ut-av-kroppen opplevelser. Da leste jeg om en mann som ble torturert kraftig ved å bli surret hardt inn i et laken og tau. Alle syntes det var utrolig at han overlevde, og det gjorde han ved å flykte fra kroppen og smertene ved å ta seg ut-av-kroppen opplevelser.

Leste også om en kvinne som skulle være alene hjemme et par dager mens mannen hennes var ute på et cruise. Mens hun sov fikk hun en ut-av-kroppen opplevelse og hun kunne dra til mannen sin som var ute på cruise. Hun stod rett bak ham. Han hadde visst snudd seg også. Da han kom hjem fortalte han at han hadde syntes å sett en gjennomsiktig skikkelse som lignet på henne, eller at han hadde fått fornemmelsen av at hun hadde vært der. Jeg husker ikke helt.

En siste ting. Jeg leste at når man er ute på en slik reise, så kan man plutselig få et slags kall fra kroppen om at NÅ må du komme deg tilbake. Synes å huske at hvis man ikke kom seg tilbake (alstå med vilje), kunne man omså dø.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !