Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenBetyr denne drømmen noe?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Nov 2005 16:51
18
Kjønn (valgfri): Gutt

Betyr denne drømmen noe?

Innlegg av Joachim »

Hei alle sammen!
Jeg lurer på om denne drømmen kan bety noe:
Det starter med at jeg sitter i en campingvogn, og på en måte "flørter" eller har en god samtale med ei jente. Etter en stund merker jeg at noe er galt(som om noen holder ett øye med meg), men vil ikke sjekke hva det er fordi jeg vil ikke gå fra jenta og kanskje ødelegge den gode samtalen(har lenge savna å ha ei jente å snakke med). Plutselig er det noe som får meg til å kysse denne jenta, men merker fort at noe ikke er som det skal. Tennene hennes begynte å bli "skarpe". Av en eller annen grund løper jeg ut av vognen og ser opp mot skogen som er like ved. Det er skumring så jeg ser ikke helt tydelig, men kan se at det står 2 ungdomsgutter som stirrer på meg. Jeg begynner å løpe ned en bakke, snur meg rundt og ser at guttene kommer bak meg. Så kommer jeg rundt en sving og plutselig er jeg ved huset der jeg bor. Jeg ser en liten sykkel og det eneste som faller meg er å ta opp sykkelen å slå ned den ene gutten så det blir en mindre. Å jeg gjorde som jeg tenkte. Slo ned den ene gutten. Men alikevel er det en igjen. Jeg får tak i hus nøkkelen og låser meg inn, stenger døren og løper opp trappen til kjøkkenet. Jeg kan se trappen fra kjøkkenet og stirrer for å se om han kommer etter. Å det gjør han. Han går opp trappa sakte mens han stirrer på meg. Når han kommer nærmere blir jeg så redd at jeg tar opp en brødkniv. Jeg har ikke lyst til å vite hva han kommer til å gjøre, så jeg stikker meg selv i magen, for å dø fra alt. Jeg kjenner stikket men alikevel dør jeg ikke. Så jeg stikker meg enda en gang i magen, og kjenner stikket igjen, men dør ikke denne gangen heller. Det siste jeg ser er at han kommer nærmere og nærmere. Så våkner jeg. Har drømt dette flere ganger.
ikke akuratt arti å drømme at man stikker seg selv med en kniv heller.

Jeg er ny her forresten, så ikke bli sinte hvis jeg har skrevet i feil forum. :mozilla_oops:
Antall ord: 400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Hei og velkommen hit! :mozilla_smile:

Det første som slår meg er at du straffer deg selv for noe, som om det er noe du har dårlig samvittighet for. :-k
Antall ord: 32
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Jan 2005 14:29
19

Innlegg av Martine »

Hm..kan det være at du forsøker å unngå noe ? Er det sånn at du heller vil bære smerten enn å uttale problemet/ bli konfrontert? Hvis vi vinkler det sånn at dine hjelpere prøver å nå deg med ett eller annet hint eller budskap, så kan jo det være årsaken til at du har den samme drømmen gjentatte ganger - som om de forsøker å si at nå må du virkelig gjøre noe med dette( hva enn det er) Bare et forslag altså :) Jeg vet jo ingenting om deg, men håper du kommer godt ut av det.
Jeg er heller ingen proff drømmetyder men jeg tror at vi har en liten drømmetolk i oss selv alle mann.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Re: Betyr denne drømmen noe?

Innlegg av Tussa »

Alltid vanskelig med mennesker en ikke omgås til vanlig, men jeg får lyst til å spørre deg om du har veldig dårlig selvtillit? Er du redd for å involvere deg med en jente fordi du er redd for hva som da skjer? Redd for at det ikke skal fungere, at hun skal dumpe deg på en dårlig måte? Har du vært i et forhold der du ble forlatt til fordel for en annen/ ble du bedratt? Ble du snakket stygt om etterpå? Eller er noe av dette noe du frykter dersom du finner en jente å være sammen med? Er det denne smerten du flykter ifra, men som innhenter deg i drømme?

Velkommen skal du være :)
Antall ord: 123
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Nov 2005 16:51
18
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av Joachim »

Takk for velkommsten.
Du lurte på om jeg hadde dårlig selvtillit...vel, jeg må inrømme at jeg har det.. Det er et problem jeg har holdt på i hele livet. Noe jeg verken har sagt til mamma eller pappa. Jeg har ikke sagt det til noen! holdt det for meg selv hele livet. rett og slett fordi jeg er flau og skammer meg over det. Men det er noe jeg ikke kan noe for. Jeg har lenge hatt lyst på en kjereste, men jeg er redd for at hun skal få greie på hva som er problemet mitt. hvis hun får det, er jeg redd for at hun skal si det til andre osv. Dette problemet gir meg dårlig selvtillit. Jeg veit ikke hvordan jeg skal "bekjempe" det..
Kanskje det er på tide å begynne å gjøre noe? Har prøvd før, men ga opp.

Takk for svar alle sammen
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Joachim skrev:Takk for velkommsten.
Du lurte på om jeg hadde dårlig selvtillit...vel, jeg må inrømme at jeg har det.. Det er et problem jeg har holdt på i hele livet. Noe jeg verken har sagt til mamma eller pappa. Jeg har ikke sagt det til noen! holdt det for meg selv hele livet. rett og slett fordi jeg er flau og skammer meg over det. Men det er noe jeg ikke kan noe for. Jeg har lenge hatt lyst på en kjereste, men jeg er redd for at hun skal få greie på hva som er problemet mitt. hvis hun får det, er jeg redd for at hun skal si det til andre osv. Dette problemet gir meg dårlig selvtillit. Jeg veit ikke hvordan jeg skal "bekjempe" det..
Kanskje det er på tide å begynne å gjøre noe? Har prøvd før, men ga opp.

Takk for svar alle sammen
Ja, det synes jeg du skal gjøre. Du ser jo hva som skjer på slutten av drømmen din. Du er trengt opp i et hjørne og prøver å komme deg ut av knipa ved å ta "enkleste utvei." Men som du ser, det hjelper ikke. Problemet forsvinner ikke før du reiser deg og går mot han i trappa (hvis du skjønner hva jeg mener). Skjønner godt du har lyst på en kjæreste jeg, og synes det er trist at du tydelig bærer på noe som hemmer deg i din søken etter partner. Når du sier at du har prøvd før, men ga opp. Hva innebærer det? Prøvde du å si det til noen, men fikk det ikke til helt? Eller var det noen som ikke ville lytte til deg? Søkte du profesjonell hjelp? Hvor gammel er du? Er det ok at jeg spør så mye?
Antall ord: 316
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Nov 2005 16:51
18
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av Joachim »

Når jeg sier at jeg har prøvd før, mener jeg at jeg har prøvd å sagt det til mamma og pappa, men det er noe som holder meg igjen. Jeg klarer det ikke.

Jeg er en gutt på 15år. blir 16 etter nyttår.

Det er greit at du spør. Dette er faktisk den første gangen jeg snakker om det.
godt å kunne si det til noen
Antall ord: 72
"Ved sannhetens kraft har jeg levende erobret universet."
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

15, snart 16. Ja, da er det ikke rart at du plages. Både kropp og sinn vet at du er på vei inn i en ny avdeling av livet ditt og at det ikke lenger er enkelt å forbigå det som plager deg. Men jeg må si jeg synes duer flink, for du har igrunnen tatt det første skrittet ved å skrive her og du sier også at du har lyst til å si det til foreldrene dine, det er bare motet som svikter der. Vet jo ikke hva som er problemet ditt da, men vil velge å tro at det er tildet beste for deg å ta fatt i det nå som du står på terskelen til det voksne liv. Så slipper du å slepe det med deg videre i fremtiden. Det blir mye vanskeligere senere. Hva er det som stopper deg i forhold til foreldrene dine. Er du ikke vant til å snakke med dem om følelser og intime ting? Hva er du redd skal skje når de får vite det?
Antall ord: 172
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Det er ikke bra at du bærer på dette alene, det er alltid godt å snakke om sånt. Mennesker med dårlig selvtillit føler at de ikke fortjener å ha det godt, det virker som om det er tilfelle med deg ang. kjæreste. Og du er kanskje redd for avvisning fra foreldrene dine også. Husk at de er glade i deg uansett hva du forteller dem.. Håper du klarer å snakke med noen "in person".. Ellers får du få det ut her da!
Antall ord: 86
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Nov 2005 16:51
18
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av Joachim »

Nei, jeg er ikke vant til å snakke med følelser og sånt til foreldrene mine.
Dette er kanskje en dum grunn,men det kan hende at det er fordi jeg er en gutt(hvis du skjønner)
Vi gutter er kanskje liksom sånn at vi skal ikke vise følelsene våre til andre.
Vi skal holde det for oss selv og klare det alene(selvom det kan være hardt)

vannskelig å forklare, men håper du skjønner
Antall ord: 81
"Ved sannhetens kraft har jeg levende erobret universet."
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tussa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 21 Aug 2005 11:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jorda
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Tussa »

Ja, det skjønner jeg veldig godt. Kjenner mange gutter som er slik jeg. Både om følelser og kroppslige ting. Men du har det jo ikke godt da, så det må jo "fikses" på et vis. Kan du skrive et brev til foreldrene dine om det? Noen annen måte du kan si det på? Jeg må si deg at jeg har selv to gutter i hus. En stesønn på 16 og et fosterbarn på 18. Den eldste snakker nå om følelser og slikt, men han er litt "Romeo" da og ettertraktet av damene. Den yngste er veldig lukket og ser ikke ut til å ha fnugg av interesse for annet enn data. Som voksen ser jeg jo at det er noe som plager ham innimellom, men det er ikke greit å være den som skal prøve å finne ut hva det er heller. Være den som prøver å gjøre ting riktig, si de forløsende ordene som gjør at tenåringen åpner seg opp. Jeg gjetter på at foreldrene dine skjønner at noe plager deg innimellom og som mor selv tror jeg nok at de er bekymret til tider. Å ikke vite er verre enn å høre hva det er. Du gjør noe stort for dem hvis du greier å formidle til dem hva det er. Foreldre vil jo så gjerne det beste for sine barn, men hvordan hjelpe hvis man ikke vet hvor man skal begynne? Dessverre så er det du som må si de forløsende ordene, men jeg lover deg at det blir mindre "ekkelt" etterhvert. Som jeg skriver, så kan det hende det er andre måter å gjøre det på. Kanskje det blir enklere for deg ved å snakke med noen andre først. Få være anonym og snakke med en voksen, eller hva med helsestasjonen der du bor? Har de et tilbud til ungdom? Legger ved noen lenker som du kanskje kan finne mer informasjon på. Kanskje noe der kan være til hjelp. Nå skal jeg straks gå og legge meg. Skal holde øye med innlegget ditt i dagene fremover og vil gjerne høre hvordan det går med deg. Du får nå iallefall en varm nattaklem fra meg. God natt, Joachim :)

http://www.klara-klok.no/

http://www.ung.no/
Antall ord: 387
Man skal ikke tro at man vet noe, før man vet hva man tror!

http://www.start.no/tegneserier/m/?1127858400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thor23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 24 Okt 2005 15:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thor23 »

Ja, tydligvis ikke noe lett tema for deg dette og kanskje har det noe med drømmen å gjøre, kanskje ikke... Men om du skulle hatt lyst til å prate med en som også har vært sjenert å ikke turt så mye med damene så er jeg den rette..hehe. Er samboer nå men husker det fortsatt godt når jeg var 15 - 16 år å oppover.. Send meg en pm(privat melding) eller skriv her om du har lyst. Ikke sikkert jeg kan hjelpe deg men jeg er en god lytter å ikke så lenge siden jeg var 15 selv, og opplevde nedturer med tanke på damer osv...


Lykke til uansett..
Antall ord: 109
Alt som er ukjent kan forbindes med frykt!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Betyr denne drømmen noe?

Innlegg av Gjesten »

[quote="Joachim"]Hei alle sammen!
Jeg lurer på om denne drømmen kan bety noe:
, og på en måte "flørter" eller har en god samtale med ei jente.


Hei Joachim, tror ikke du skal ligge så mye annet i drømmen din en at du er 16 år og hormonene er i høy gir, det er absolutt helt vanlig i denne alderen og drømme om jenter og at utfallet i drømmen ikke tar den veien du vil.
Kansje er det en jente du har et gått øye med til vanlig, men ikke tør og si det til henne?

Husk at det og vere ung og forelsket er roten til mye både på godt og vondt, så mitt råd er at du fokuserer på det positive i drømmen, nemelig at du er helt normal og drømmer om KVINFOLK :mozilla_wink:

Tror ikke det finnes noen verken her eller der som kan si at de har vert 16 år og ikke drømt noe i nerheten av din drøm.

Lev livet du Joachim og drøm om jenter hver eneste natt om du vil :mozilla_smile:
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joachim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 08 Nov 2005 16:51
18
Kjønn (valgfri): Gutt

Innlegg av Joachim »

Takk for at dere svarte, og takk for sidene du ga meg Tussa.

Hadde jeg kunnet styrt drømmene mine, ville jeg bare drømt de gode drømmene;)
Den jenta jeg drømte om, var ikke noen jeg kjente, hun bare hoppet inn i drømmen.
Men det jeg ikke likte var hun forandret seg(tennene ble skarpe og huden fikk en svak grønn farge).
Håper jeg klarer å fikse problemet føre jeg får meg jente i allefall.
Antall ord: 82
"Ved sannhetens kraft har jeg levende erobret universet."
-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links