Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer og sånt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Drømmer og sånt

Innlegg av ludoburgero »

Det fins sikkert mange av dere der ute som har opplevd noe av det samme jeg har. Nemlig å drømme eksakt samme drømmen som en annen person. Og hvem er med i drømmen? Du og han/henne...

Så si meg; hvis du gjør som forskningen sier - altså drømmer flere drømmer iløpet av en natt - så er det jo igjen ganske logisk at du husker den siste før du våkner. Riktig?
Og kombinert med hva mer uoffisiell forskning, og heller mer sterke indisier forteller oss, så finnes det jo et astralt plan hvor en går ut av kroppen sin når man er under søvn.
Hva om du avtaler med en du drømmer ofte om å synkronisere mobilklokkene/vekkeralarmene deres, våkner, og noterer ned drømmen dere sist hadde, dersom dere hadde en (mye mulig, men å huske at du har hatt en interessant/sterk nok drøm, det er jo en annen ting...)

Jeg har nemlig begynt å se at det astrale plan faktisk eksisterer, siden jeg så mange ganger til nå iløpet av livet mitt, med så mange forskjellige mennesker, har opplevd nettopp dette. Det er ikke tilfeldigheter når begge to utfyller historien av hva som forløp seg i drømmen, identisk.

Jeg elsker å drømme. Det er en verden jeg flykter til når jeg trenger det.
Og vi trenger det alle. En verden uten våre fastslåtte fysiske barrierer,
og hindere som tross alt i bunn og grunn er menneskeskapte.
For hvis en kan flytte objekter uten å berøre dem, som med telekinese,
så er det et tegn på at sinnet vårt kan benyttes til ubegrenselig, uendelig mye rart, og at det eneste som setter våre begrensninger er at vi er så komfortable eller underkuet nok av rutinene vi er oppvokst med, at vi har impregnert en slags begrensning for vår kapasitet som mennesker iløpet av utviklingen. For hva ellers kan vi da si, når dyrene enda har klart å ivareta telepati som førsteprioritert kommunikasjon seg imellom?
Dette anser vi tross alt som en slags spesiell egenskap, når det i bunn og grunn er en mer primitiv form enn å tale som vi mennesker gjør.

Det store spørsmålet for meg, som jeg føler er aktuelt (personlig) for meg, er tanken om at vi kanskje er styrte slik for å bevare en viss verdensorden, slik at ikke vi mennesker skal utnytte kreftene våre på ondt vis.
Vi er tross alt destruktive nok fra før.
Antall ord: 429
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Om jeg vet hva en legger i ordet, er det kanskje du mener?
(antar det)

Ja, det spørs da hvem som legger noe i ordet.
Men når det gjelder meg, hva jeg legger i ordet verdensorden, kan jeg vel prøve å være så konsis som jeg selv klarer da, og det er ikke alltid jeg er det... overhode ikke... men jeg får gi det en sjangs:

"Verdensorden";
Mennesker med makt, koordinerte med hverandre, satt ut i hver sine inndelte territorer, ofte forente i organisasjoner (og muligens skjult som et helt alminnelig firma skal man tro konspirasjonsteorier), som har som hovedoppgave å sørge for å oppretteholde en slags balanse i verden, generelt sett, dette ved å holde den vanlige mann i sjakk og sørge for at "verden skal gå sin gang" ved at mennesker kjøper seg falsk lykke og at dermed verdens pengemaskineri går videre, slik at enkelte mennesker kan velte seg i luksus og bidra med mer penger til organisasjonene igjen som kan la teknologien utvikles uforstyrret, slik at man kan kontrollere mennesker enda mere.
Selv om dette går i en loop, vil det allikevel gi resultater som en "tryggere" verden for den vanlige mann og hans familie. Ideologien bak det hele er vel å selge litt av sin verdighet, litt av sitt sinn, litt av sin sjel, for å kunne spasere trygt i sitt nabolag med masse smilende mennesker.
Hele ideen er litt ambivalent med tanke på at media, som er og forblir en del av de som fører verdensordenen, enten de har gått inn for det med eget initiativ/motivasjon eller ikke, spiller på frykt - og holder folk i sjakk på denne måten.
Men da får de solgt avisene sine, for folk liker å bli sjokkerte og lure seg selv. Og folk kjøper ting for å føle seg tryggere og gladere.

Så.
Der har du vel hva jeg legger inn under denne såkalte "verdensordenen".
Nettopp ideen om å manipulere mennesker såpass i sin hule hånd at de kun fungerer som tankeløse roboter med disse målene i livet:
Spise, kjøpe ting, sove, kjøpe ting, utdanne seg, få seg en jobb, kjøpe ting, kjøpe mere ting, kjøpe masse ting, kjøpe forsikringer, gifte seg, kjøpe mat, kjøpe ting, kjøpe ting, få barn, kjøpe en hel masse ting, pensjonere seg og reise til utlandet på lang ferie og kjøpe masse ting, dø, og få de etterlatte til å kjøpe gravstein.
Antall ord: 421
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Hyggelig at du plutselig var tilbake her ludoburgero :)

Jeg tør ikke en gang tenke på hvor mye informasjon som ligger skjult for resten av menneskeheten. Det foregår nok mer mellom lukkede dører enn vi aner, helt sikkert masse innenfor forskningen. Det blir selvsagt bare spekulasjoner å sitte å si noe sånt, men jeg er paranoid/lur nok til å mistanke at det helt sikkert foregår på mange plan.
Jeg kjenner en som har gått i dybden av disse tingene, og han er helt overbevist om at det er store konspirasjoner på tvers av nasjoner som styrer oss i den retningen de vil. Akkurat den vil jeg ikke sluke rått, men spørsmålet er jo hvor lett det faktisk lar seg gjøre?
Jeg heller nok mer mot at det er økonomi og penger som styrer skuta nå. Avgjørelser blir tatt på bekostning av menneskelige verdier så lenge noen vet de kan tjene gode penger på det. Forferdelig triste greier..

Media.. *brekker seg*
Æsj. Innimellom sitter jeg å drømmer om å lage en ordentlig avis, som tar for seg ting av betydning. Etterhvert kommer jeg jo frem til at folk liker avisene med store overskrifter, fengende farger og informasjon om hva slags farge Cameron Diaz har på trusa.
Antall ord: 212
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev:Hyggelig at du plutselig var tilbake her ludoburgero :)
Er alltid gjemt bak datamaskinen her jeg, men ikke så ofte innom.
Jeg er vel en av dem som ikke gidder å skylde på mye vas her inne akkurat nå, for dersom vi gamlinger her inne heller hadde vært litt mer aktive, hadde det uansett utgjort seg som et bra forum igjen. Synd at mange har forlatt nettstedet også.
Spesielt at de har markert det så bra.
Altså, ikke synd som i umodent, men synd som i at det er trist at de har forsvunnet.
Jeg tør ikke en gang tenke på hvor mye informasjon som ligger skjult for resten av menneskeheten. Det foregår nok mer mellom lukkede dører enn vi aner, helt sikkert masse innenfor forskningen. Det blir selvsagt bare spekulasjoner å sitte å si noe sånt, men jeg er paranoid/lur nok til å mistanke at det helt sikkert foregår på mange plan.
Interessante tanker likevel. Det er ikke å være paranoid. Det å tro det om seg selv, er vel heller egentlig bare et produkt av å være redd for å stå fram å si noe sånt, pga gruppepresset som allerede er skapt av dem som ikke vil at man skal mistenke de som styrer oss for mye? ;P
Neida, ta det jeg sier med en klype salt. Men noen holder ihvertfall kontroll på systemet, hvis ikke hadde det vært mer kaos enn det allerede er for lenge siden. Og uansett, mye av kaoset som allerede eksisterer, er for å rette vår fokus fra mer viktige ting i livene våre, nettopp for å oppretteholde balansen ytterligere.
Jeg er ihvertfall av den oppfatningen.
Media. Blæh.
Jeg kjenner en som har gått i dybden av disse tingene, og han er helt overbevist om at det er store konspirasjoner på tvers av nasjoner som styrer oss i den retningen de vil. Akkurat den vil jeg ikke sluke rått, men spørsmålet er jo hvor lett det faktisk lar seg gjøre?
Det er også jeg overbevist om. Fordi jeg har hatt personlige opplevelser som kan tyde mye på det. Og fordi jeg også har observert mye på egenhånd, samtidig som jeg har hørt andre fortelle meg ting som virker ganske så kjent ut for meg igjen også. Og så overanalyserende jeg er, så skeptisk som jeg er til alt rundt meg, inkludert meg selv (men jeg er dog langt ifra feilfri), så føler jeg meg også overbevist.
Jeg heller nok mer mot at det er økonomi og penger som styrer skuta nå. Avgjørelser blir tatt på bekostning av menneskelige verdier så lenge noen vet de kan tjene gode penger på det. Forferdelig triste greier..
At folk blir med på Slankekrigen bare virker for meg som om de vil eksponere seg for hånelse av mange, og virker helt tankeløst, og jeg sitter som et spørsmålstegn og forstår ikke bæret av hva folk følger med på serien for i det hele tatt.
Jeg føler meg uvel og synes det er skremmende at folk kan se på noe slikt. Men det er bare ETT eksempel som datt i hodet på meg nå da. Og det er nokså harmløst i forhold til det der Sex Inspectors greiene eller hva det heter. Jeg har heldigvis bare hørt om det fra andre som har sett på det. Jeg føler meg rett og slett uvel, for å si det fint.
Hva skjedde med verdighet?
Alt er bare dømt til å ende i fullstendig kaos.
Kanskje jeg blir fanatisk kristen en dag og tror at helvete er kommet på jord.
Det er ihvertfall ikke langt unna. Og det er det siste jeg vil bli.
Media.. *brekker seg*
Æsj. Innimellom sitter jeg å drømmer om å lage en ordentlig avis, som tar for seg ting av betydning. Etterhvert kommer jeg jo frem til at folk liker avisene med store overskrifter, fengende farger og informasjon om hva slags farge Cameron Diaz har på trusa.
Det finnes nok på nettet av alternative nyheter.
Jeg er så inderlig glad for at vi har nettet.
Bare synd at også dette blir utnyttet av "høyere makter",
som framstiller seg som det omvendte av det de står for,
og gjemmer inn informasjon (av og til rent spekulativt, som å gjemme inn hypnotiske mønstre og skjulte budskap i tekstene sine... NLP... for å få underbevisstheten din til å programmeres med det budskapet de virkelig vil gi deg)

*sukker dypt og føler meg faktisk litt flaut paranoid selv enkelte ganger... det viktigste er likevel å nyte livet i fred, og det er vel min kamp slik jeg ser det... selv om jeg vet at den eneste man i bunn og grunn kan kjempe med OG imot, er seg selv*

Too bad :P
Antall ord: 802
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Og så vil jeg bare føye til noe, og det er;

Hvis du vil finne ut hvem du er, så nytter det ikke å reise verden rundt og lete.
Du starter i speilet. Du starter nettopp med deg selv.
Du trenger ikke gå mange skrittene etter sannheten,
når den ligger inni deg selv.
Stadig flere oppdager at ensomheten gir dem noe.
Det er blant annet derfor vi har utviklet den åndelige intelligensen vi den dag idag har, ved å sitte her alene foran dataen og nå ut til resten av verden på denne... øhm... umenneskelige måten (kan jeg si det sånn..?) - alene... for alene finner en seg selv, og en lærer mye. En kan finne verden i seg selv, men ikke finne seg selv i verden.

Å kjenne seg selv er første skritt du tar til å kunne kjenne resten av verden.
Å gjøre det i omvendt rekkefølge skaper ubalanse i deg selv,
og hvis alle skaper ubalanse i seg selv, så blir det også ubalanse i verden.

Hvis alle lærer å elske sine neste,
og kjenne seg selv,
så vil verden bli et vakkert sted.

Vi trenger ikke mer teknologi.
Dør vi nå, så dør vi fredeligere enn hvis vi driver det lengre.
Da vil vi alle bli utslettet av bomber overalt.
Jeg tror ikke alle ser den store sammenhengen i produksjon av våpen, medisiner, utviklingen av genetisk teknologi og alt som har med inntjening av penger å gjøre.
Det er i bunn og grunn bare en perversjon som finnes naturlig i alle oss mennesker, en lyst som vi burde styre unna, som sier: mer mer mer.
Vi mennesker liker å drive ting så langt vi kan for å lære oss å kjenne.
Men det eneste vi trenger å lære oss å kjenne er, som sagt fra starten av, seg selv.
Og da vil vi finne kjærlighet.
Og det er alt vi trenger.
Antall ord: 318
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 04 Jun 2005 00:39
18

Innlegg av Amine »

Tror ikke jeg er så veldig paranoid. Men er ikke ukjente tanker for meg heller dette.
Bra skrevet ludoburgero og zind.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Amine skrev:Tror ikke jeg er så veldig paranoid. Men er ikke ukjente tanker for meg heller dette.
Bra skrevet ludoburgero og zind.
Jo, takk. :)
Men "deres sannhet" og din egen vil alltid være to separate ting.
Vi vil aldri nærme oss tett nok innpå backstagen.
Vi må bare ivareta vår egen sannhet,
kjærligheten vår, og våre nærmeste.
Det kan vi ikke miste, og vi kan ikke risikere at noen får overtaket på oss.

Mer paranoid enn det der er jeg ikke.
Og det er tross alt bare ment godt. :mozilla_tongue:
Antall ord: 98
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev: Men noen holder ihvertfall kontroll på systemet, hvis ikke hadde det vært mer kaos enn det allerede er for lenge siden. Og uansett, mye av kaoset som allerede eksisterer, er for å rette vår fokus fra mer viktige ting i livene våre, nettopp for å oppretteholde balansen ytterligere.
Jeg er ihvertfall av den oppfatningen.
Media. Blæh.
Hvis man tenker utenfor det at vi mennesker er en gjeng apekatter som gjør masse snåle valg, så håper jeg virkelig at det finnes litt orden i det hele. Jeg vil jo gjerne tro at det er en "oppvåkning" på gang blant folk, ellers så tror jeg generelt vi sliter ganske bra. NOE må jo skje.. Nåja, dette er dèt den frustrerte (og ekstremt søvnløse) delen av meg sier.

Det er også jeg overbevist om. Fordi jeg har hatt personlige opplevelser som kan tyde mye på det. Og fordi jeg også har observert mye på egenhånd, samtidig som jeg har hørt andre fortelle meg ting som virker ganske så kjent ut for meg igjen også. Og så overanalyserende jeg er, så skeptisk som jeg er til alt rundt meg, inkludert meg selv (men jeg er dog langt ifra feilfri), så føler jeg meg også overbevist.
Jeg overanalyserer ting til de grader selv. Årsak er jeg veldig opptatt av for tiden. Ingenting er mer interessant enn årsaken, og se hvor lett mennesker lar seg styre. Nlp, som du nevner, er jo en genial måte å "hjernevaske" mennesker på.
Jeg er enig i at det er mye søppel på tv for tida. Likevel synes jeg reality kan være interessant, fordi man får se virkelige mennesker i en vi.. eh, noe merkelig, setting. Det er spennende å se hvordan folk reagerer i forskjellige situasjoner. Jeg koser meg faktisk med det noen ganger :) Grensene blir jo tøyd hele tiden, fordi det skal så mye mer til for å sjokkere og overraske oss. Og akkurat det er litt skummelt å tenke på hvis man skal tenke fremover i tid.
Kanskje jeg blir fanatisk kristen en dag og tror at helvete er kommet på jord.
Det er ihvertfall ikke langt unna. Og det er det siste jeg vil bli.
Haha! Jeg tipper andre veien, jeg blir så oppgitt noen ganger at jeg begynner å lure på om det kan være noe som helst form for orden og harmoni i det kaoset her.


Appropo dette med drømmer, så har jeg masse urolige drømmer der bl annet Bush var innblandet med mørkere makter. hehe. Drømmer om masse aktivitet på himmelen og veeeldig mørke skyer.
Så, kanskje jeg er litt paranoid alikevel? :) Disse drømmene er så virkelige at jeg er kvalm når jeg våkner opp etter de. Nå høres jeg veldig negativ ut her, jeg er egentlig ikke det, det er bare fordi jeg har sovet så lite :) Jeg tror virkelig på det beste, det gode, i mennesket. Det tror jeg aldri jeg kommer til å slutte med.

Skulle gitt mye for å klart å tyde disse "visit from out of space"-drømmene mine. Spooky shit ya know
Jeg tror ikke alle ser den store sammenhengen i produksjon av våpen, medisiner, utviklingen av genetisk teknologi og alt som har med inntjening av penger å gjøre.
Det er i bunn og grunn bare en perversjon som finnes naturlig i alle oss mennesker, en lyst som vi burde styre unna, som sier: mer mer mer.
Vi mennesker liker å drive ting så langt vi kan for å lære oss å kjenne.
Men det eneste vi trenger å lære oss å kjenne er, som sagt fra starten av, seg selv.
Og da vil vi finne kjærlighet.
Og det er alt vi trenger.
applaus =D>
Antall ord: 629
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg overanalyserer ting til de grader selv. Årsak er jeg veldig opptatt av for tiden. Ingenting er mer interessant enn årsaken, og se hvor lett mennesker lar seg styre. Nlp, som du nevner, er jo en genial måte å "hjernevaske" mennesker på.
Jeg er enig i at det er mye søppel på tv for tida. Likevel synes jeg reality kan være interessant, fordi man får se virkelige mennesker i en vi.. eh, noe merkelig, setting. Det er spennende å se hvordan folk reagerer i forskjellige situasjoner. Jeg koser meg faktisk med det noen ganger :) Grensene blir jo tøyd hele tiden, fordi det skal så mye mer til for å sjokkere og overraske oss. Og akkurat det er litt skummelt å tenke på hvis man skal tenke fremover i tid.
Jeg tror egentlig ikke jeg har hatt interesse for årsak på mange år. Jeg har vel heller tenkt i de baner som angår effekt og resultat. Åsaken er selvsagt kjernen, men den fremstår for meg som umulig å spore opp, ettersom jeg mener at det ikke finnes én årsak til det meste vi ser rundt oss; snarere flere årsaker. Men jeg velger å forenkle for meg selv at det finnes ett hovedresultat, og én hovedårsak. En utløsende liten faktor. Dog at resultatene kan være flere, så utmerker likevel resultatet seg mer enn årsaken.
Øh... der ble jeg kanskje litt kryptisk... men satser på at du skjønte poenget :P

Når det kommer til det å tøye grenser, noe jeg ser på som en perversjon ("mer, mer, mer"), så kommer det likevel alltid noe godt utav det. Man lærer seg å kjenne. Og det gjør vi jo hver dag, i alle slags situasjoner. Når vi står i kø i kantina på arbeidsplassen, eventuelt, når vi står i køen i butikken. Alle relasjoner til andre mennesker. Vi skal sense om vi kan gå foran han som kommer omtrent samtidig fram til kassa, man skal sense mye blant andre mennesker, man skal lære seg å kjenne. Man utfordres jo for eksempel ved den enkleste konversasjon; "Hva skal jeg si, og hvordan skal jeg si det?"
Selvsagt foregår det meste ganske automatisk og kjapt, men poenget mitt er ihvertfall at en grensetøying generelt sett er en drift hos mennesket.
Appropo dette med drømmer, så har jeg masse urolige drømmer der bl annet Bush var innblandet med mørkere makter. hehe. Drømmer om masse aktivitet på himmelen og veeeldig mørke skyer.
Så, kanskje jeg er litt paranoid alikevel? :) Disse drømmene er så virkelige at jeg er kvalm når jeg våkner opp etter de. Nå høres jeg veldig negativ ut her, jeg er egentlig ikke det, det er bare fordi jeg har sovet så lite :) Jeg tror virkelig på det beste, det gode, i mennesket. Det tror jeg aldri jeg kommer til å slutte med.
Har selv drømt gjentatte ganger at planeter kollapser utav banen sin og har kurs mot jorda, at vi ser to måner, at månen har delt seg, at Mars kan ses NEDE i horisonten som en slags solnedgang, og at skyene har forandra farge til mørkelilla, at jeg ser UFOer, og at jeg stadig er på rømmen vekk fra dette. En gang drømte jeg også at solen sloknet, og at vi hadde 8 minutter igjen å leve. Men Bush har jeg aldri drømt om, såvidt jeg kan huske. Jeg har også våknet ganske svimmel, og noen ganger fryktelig deprimert, av disse drømmene.

Er lik deg når det kommer til å tro på det beste i mennesket
...men det er fordi jeg VIL...
Antall ord: 617
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links