Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKK1 AV 5 I NORSKE FENGSEL

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

qinqong skrev:
misty-gutt skrev: Ja det er godt å ha noen syndebukker.
Ja, ikke sant.......... :mozilla_laughing:
Jeg stemte FrP, og er da en av disse nevnte, ifølge du. Hvilken straff synes du at jeg burde få da?
Antall ord: 39
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Jeg er ikke ute etter å straffe noen, og jeg ser at her straffer man andre og seg selv uten å trenge hjelp av andre.......
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

qinqong skrev:Jeg er ikke ute etter å straffe noen, og jeg ser at her straffer man andre og seg selv uten å trenge hjelp av andre.......
åja
Antall ord: 26
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

qinqong skrev:Jeg er ikke ute etter å straffe noen, og jeg ser at her straffer man andre og seg selv uten å trenge hjelp av andre.......
Hadde vært fint om du kom med noe eksempler. Sånne påstander bør begrunnes ikke bare lires av seg. Du stigmatiserer faktisk over 20% av de som stemte ved valget.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Jan 2005 14:29
19

Innlegg av Martine »

Bare en lite kommentar til et av de tidlige innleggene; Det er grunnleggende psykiatri å kunne si at posttraumatiske stresslidelser kan føre til grove ugjerrninger f.eks i form av utagering ; drap/ knivdrap/ annen vold mot mennesker. Alt har en årsak, iallefall om mantror på de etablerte psykologiske og sosiologiske retninger.

mennesker fra krigsherjede land lider ofte under posttrauma, men i forskjellige grader.
Om du hadde sett dine nærmeste bli slaktet og foret til hunder uten den minste mulighet til å kunne forhindre det, så ville det gjort noe med deg også - avmakten endrer etter hvert form og gir trang til utløp.

Vi skal ikke unnskylde at folk går bananas mot andre uskyldige, men atferd og handlinger forklares.

BA viser til noe vedlig viktig ang. etablerte kriminelle nettverk og hvilke nasjoner som er sterkest representert. Dette bør ikke glemmes i slike debatter da mennesker med mørk hudfarge gjerne stemples i et avsindig tempo uten at det alltid er berettiget .

OBS! HAR IKKE LEST ALLE INNLEGGENE, SÅ BEKLAGER HVIS JEG GÅR FULLSTENDIG PÅ TVERS AV DEBATTEN ! :mozilla_foot:
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Fleste parten af de kriminelle er norske ja.. Hvad gør I med dem så? Smid dem ud af landet også? Hvorhen da??
Nei, vi kan ikke kaste ut Nordmenn fra sitt eget land. Vi kan heller ikke kaste ut innvandrere med norsk statsborgerskap. Det vi snakker om nå er mennesker som ikke bor i Norge, men kun kommer for å begå kriminalitet. De bør merkes og utvises for en viss stund. Det gjelder og asylsøkere som ikke klarer å la være og begå kriminalitet mens søknaden er bahandlet. Det gjelder også innvandrere som ennå ikke har fått statsborgerskap. Samtidig bør dette også gjelde for nordmenn i utlandet så her har vi full likhet for loven. Jeg har full forståelse med innvandrere som kommer hit og jeg ønsker dem velkommen, men norge er et lite land og vi tåler ikke mye. For meg er dette bare sunn fornuft og handler ikke om nasjonalisme i det hele tatt.
Samtidig anklager du andre for racisme, og siger at selv er du i hvert fald ikke racist. Så kunne det være du var nationalist eller?
Rasisme er å vurdere menneskeverdet ut fra rase. Jeg gjør ikke det. Alle mennesker er i utgangspunktet like gode uavhengig av rase. Det QQ gjør er å vurdere nordmenn opp mot innvandrere å si; Vi forventer mer av nordmenn. Det er diskriminerende ovenfor innvandrere. Det skal leve etter samme regler og normer.


.. for hvordan kan det være lige vilkår for alle at du vil kaste alle de som ikke er nordmænd ud af landet?

Sorry, det forstår jeg ikke, så vil du venligst forklare mig hvordan dette hænger sammen.
Som jeg forklarte over. I norge skal nordmenn og mennesker med norsk statsborgerskap straffes av gjeldende rettsvesen. De som ikke er norske bør ikke vi bruke tid og ressurser på. Det finnes nok av lidende mennesker i verden uten av vi skal svi av millioner i rettsaker mot mennesker vi bare kunne sendt ut av landet. Hvis man er i nød og trenger asyl bør man kunne holde seg lovlydig. Hvis ikke er det nok av mennesker i verden som ville takket ja til å bo i Norge, få gratis norskopplæring og utdanning uten å ty til kriminalitet.
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Begrepet innvandrer kan vel ffs også gjelde svensker, dansker og alle andre hvite. Har ikke noe med hudfarge å gjøre. Det jeg mener er at vi starter med det letteste og det er å ta de kriminelle innvandrerne som ikke viser tegn til forbedring å sende dem ut av landet.
Selvfølgelig burde vi også ha mye strengere strafferamme for de Norske kriminelle.
Men vi kan jo ikke ta alt i en fei sånn plutselig, så da burde vi jo bare starte smått og rolig.
Det vil si begrense innvandringa og luke ut innvandrere som ikke viser tegn til forbedring på den kriminelle fronten.

Håper ikke jeg blir oppfatta som rasist pga. dette. Bare en fjern ytring om åssen jeg mener det burde vært.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Vel. Det er nå slik i dette forumet, at om man finner noen å kritisere - da skal det kritiseres til gagns. Og de som prøver å gjøre noe annet, de er som vanlig bare idiotiske sosialister.

Er der rart det er krig i verden?

Hvis du ikke gjør som jeg, da er du idiot. Hvis du ikke tenker som meg da plaffer jeg deg ned. For ellers er jeg helt sikker på at du vil plaffe meg ned, det har jeg nemlig bestemt meg for. Og ikke minst. Dersom du gjør noe dumt og det skal unnskyldes, da er det jeg som skal gjøre dette dumme og kunne unnskylde meg - du - du har ingen unnskyldning. Du har bare med å oppføre deg eksemplarisk eller så ....

Og at innvandrere bør holde seg til loven. Selvfølgelig. Men nå har det seg slik at noen tydeligvis ikke klarer det - hadde det kanskje vært en ide å se litt på om vi kunne finne en grunn eller to til hvorfor? Eller skal vi bare sparke dem ut av landet med en gang, så slipper vi bryet med dem?

Atmi
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Siden jeg ikke tilhører den sosialistiske blokken, og stemte FrP ved siste valg,(de fæle frp-erne) så føler jeg at det er viktig for meg å pressisere at jeg er motstander av vold, og kunne ikke tenkt meg å "plaffe" ned noen som helst av noen raser, heller ikke dyr eller for den del heller ikke drepe foster i mors liv.

Klarere kan jeg vel ikke si det, mon tro om dette kan missforståes av noen? skulle ikke forundre meg i så måte.
Antall ord: 87
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 99
Startet: 14 Jun 2005 15:06
18
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Atmi skrev:Er der rart det er krig i verden?
Nei, det er ikke rart at det er krig i verden.
Antall ord: 21
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

lost skrev:Enig med Wiz. Når jeg skriver innvandrere så mener jeg alle, ikke noe untak for svensker.

BA: dette er ingen hjelpe ordning,dette er for å rense litt opp her i landet.

Mange fine innvandrer gjenger å spare på som A og B-gjengen..:P
Betyr dette at du vil ha et kvotesystem for turister? At hvis de kommer til Norge så kan de være kriminelle helt til de blir tatt n antall ganger, og da blir de hivd ut?

Hva har A og B-gjengen med hva jeg skrev å gjøre? Visst har vi kriminelle innvandrere i Norge, og de bør behandles som enhver annen kriminell i Norge.

I et senere innlegg vil du begrense innvandringa. Hvordan vil dette hjelpe mot omreisende "turister" på ransturne i Norge?

>wiz:
Du sier alle kriminelle utlendinger bør utvises. Da blir Norge et "engangsland" da. Kom til Norge og vær kriminell helt til du blir tatt, og så kan du reise hjem igjen. Dette handler i stor grad om østeuropeere som har hjem og familie i et annet land, og bare er her for å stjele eller omsette narkotika e.l.

Utbruddet ditt mot QQ var skivebom.
Ingen her har forsvart kriminalitet hverken fra nordmenn eller utlendinger. Det er bare deg og lost som mener at utlendinger skal straffes mildere enn andre (ved å vise dem ut av landet).
QQ påpeker en del dobbelmoral som foregår i Norge, og med mindre du føler deg uthengt er det ingen grunn til at du skal ta slik på vei for det.

misty-gutt skrev "at rasisme og frp nevnes i samme åndedrag, "å så forferdelig disse menneskene er" Ja det er godt å ha noen syndebukker."
Om man ikke har argumenter, så føles det ihvertfall godt å få liret av seg litt søppel.
og kanskje finne et eller annet å angripe noen annen for. :)

Atmi:
Selv om jeg er enig i meningen din, er jeg ikke enig i beskrivelsen av innvandringsmotstanderne.


I denne tråden er faktisk innvandrings- og integreringspolitikken off topic. Artikkelen i Aftenposten sier ganske klart at vi her i stor grad snakker om personer som ikke kommer inn under innvandringsstatistikken.
Antall ord: 361

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

Med en del av disse overstående holdningene er det pokker ikke rart at folk blir kriminelle, da de møter fordommer og frykt som dere skaper.
Disse kriminelle gruperingene fra Balkan er bare en sped begynnelse av hva som kommer når det blir større åpning på verdens største grennse mellom fattig og rik, og her snakker jeg ikke om lengden men forskjellen på normenn og russere.

2. generasjons invandrere, hvor skal dere sende dem om de ikke er snille, og bare frustrerte over deres egen fordomsfulle holdning til dem? Hvilket land skal dere sende dem til da, som er født i Norge, oppvokst i Norge, osv. osv.

Dette minner nesten om debatforumet til vigrid.

Tør ikke sende barna ut av døra...... Latterlig.
Hva slags påstand er dette?

For en fryktelig verden dere lever i, stakkars dere..

har dere vurdert å gjøre noe med politikerne som tar imot disse, boikotte bønder som utnytter deres arbeidskraft, multiinternasjonale kompanier som bare ansetter utlendinger, fordi de krever eller rettere sagt får mye mindre lønn og rettigheter.

Norges stolte flåte på de syv hav som ikke har en jævla nordmann ombord med unntak av noen kapteiner som opprettholder orden ombord på en eller annen rusten holk

Idiotene som solgte freja til Craftfood og tar med hele dritten ut av landet etter å ha laget suppe av det lille stykke norge som var driftet med underbetalte asiater.

Eller ** som sikler tunga nedpå asfalten når de ser negresser til 50 kroner stykket samtidig som de stemmer FRP og hater utlendinger.

Den vitsen om lastebilen var særs dårlig, og det syntes jeg hele tråden er inne på et paranormalt forum.
Dette innlegget (altså de holdninger som fremvises - ikke personen!) og spesielt den linja jeg har uthevet
er etter min mening et veldig godt bilde på hva som er galt med med norsk holdning til innvandring!

Innvandrere blir etter min mening rett og slett ikke tatt på alvor av alle hobby-sosialistene som bare skal klappe dem på hodet og ikke stille et eneste krav til dem!

Og om noen av oss som ikke er enige i denne fremgangsmåten (vi ser den ikke virker!)
våger å åpne kjeften får vi med en gang beskjed om at vi er rasister og nazister og det som verre er!

Greit; hvis rasist betyr person som synes det er totalt feil at så mange hyggelige, greie og hardtarbeidene personer med utenlandsk bakgrunn skal møte fordommer hver j**** dag pga at det norske samfunnet ikke har vett til å sette igang tiltak mot -evt for- de folkene som ikke viser interesse for å integrere seg, havnet utfor, havner i media og dermed svartmaler alle innvandrere i norge, javel da er jeg rasist....

Når tilogmed politikere med innvandrer bakgrunn sitter og sier at norge har en for dårlig/snill innvandrings- og integreringspolitikk, da blir det for dumt at det skal sitte noen uten innvandringsbakgrunn på andre siden av bordet å si; nei da! vi må jo passe på dem og klappe dem på hodet og de har jo hatt det så vanskelig og derfor kan vi ikke stille noen krav, bare gi dem masse penger og hus og dvdspiller og tv -lissom!

Det blir så latterlig at man skal la flertallet lide for at man ikke kan sette klare tiltak mot de som trenger det.
Selvfølgelig utnytter man systemet hvis man kan!
Det ville nok stort sett hvem som helst gjort det, greit å slippe å ta ansvar...

Jeg bryr meg ikke om hvordan folk ser ut; jeg bryr meg om hva de gjør!
Og jeg mener det at det kreves kraftige tiltak (iallefall en stund) som for eksempel å sende persomer til hjemlandet om de begår kriminalitet (3 strikes) - vel og merke personer uten statsborgerskap....
Og ja jeg mener det må bli stillt sterkere krav fra det øyeblikket de setter fot på norsk jord. Om det er terapi, bedre norsk opplæring ell.lign.

kunne sikkert skrevet om dette i en time til, men det får holde...

Skal bare si en ting til; Hold Vigrid utenfor dette! Jo mindre de blir nevnt ( i noen sammenheng!) jo bedre etter min mening. For maken til flokk idioter skal man lete lenge etter..................... (forresten; den komentaren om at dette minnet om diskusjonsforumet til tidl.nevnte org. gjør det omtrent nærliggende å tro at du har vært der..... hvorfor?)
Antall ord: 742
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

BA.. alt jeg skriver er ikke referert til deg. tenker på A og B-gjengen greiene.


Men det var da fælt hvor viktig det var med disse turistene som rana rundt i landet, blir en turist tatt i noe kriminelt så er det første fly hjem.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Greit; hvis rasist betyr person som synes det er totalt feil at så mange hyggelige, greie og hardtarbeidene personer med utenlandsk bakgrunn skal møte fordommer hver j**** dag pga at det norske samfunnet ikke har vett til å sette igang tiltak mot -evt for- de folkene som ikke viser interesse for å integrere seg, havnet utfor, havner i media og dermed svartmaler alle innvandrere i norge, javel da er jeg rasist....
når du sier "hyggelige, greie og hardtarbeidende personer", mener du da "de snille innvandrerne" som tar alle drittjobbene normenn ikke vil ha? Selvfølgelig burde det ha fantes bedre tiltak for å integrere innvandrere i samfunnet enn det gjør nå, jeg sikter da til språkkurs etc. At man har sosialistiske holdninger betyr ikke at man applauderer den rød-grønne regjeringa slik den er. Hvem er det uansett som har påstått at du blir rasist hvis du mener kriminelle etc. innvandrere svartmaler bildet av de vi ikke ser i media? En rasist er, slik jeg har forstått det, en person som mener en "rase" er mer høyerestående enn en annen. (har dessverre ikke ordbok tilgjengelig)
Og ja jeg mener det må bli stillt sterkere krav fra det øyeblikket de setter fot på norsk jord. Om det er terapi, bedre norsk opplæring ell.lign.
Ja, helt enig. Men jeg ville foretrukket å bruke utrykket rettigheter fremfor krav. At innvandrerne bør få rettigheter til terapi, norskopplæring e.l fra det øyeblikket de kommer.
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links