Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKK1 AV 5 I NORSKE FENGSEL

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Før vi i det hele tatt hadde tatt inn noen burde vi hvertfall pålagt de å lære Norsk før de fikk statsborgerskap.

Å Norsk hjelp burde de selvfølgelig få av staten, sånn at det er sagt så ingen her klarer å vende det til at de skal lære Norsk av seg selv..
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

>wiz:
Du sier alle kriminelle utlendinger bør utvises. Da blir Norge et "engangsland" da. Kom til Norge og vær kriminell helt til du blir tatt, og så kan du reise hjem igjen. Dette handler i stor grad om østeuropeere som har hjem og familie i et annet land, og bare er her for å stjele eller omsette narkotika e.l.

Utbruddet ditt mot QQ var skivebom.
Ingen her har forsvart kriminalitet hverken fra nordmenn eller utlendinger. Det er bare deg og lost som mener at utlendinger skal straffes mildere enn andre (ved å vise dem ut av landet).
QQ påpeker en del dobbelmoral som foregår i Norge, og med mindre du føler deg uthengt er det ingen grunn til at du skal ta slik på vei for det.
Engangsland? Hva mener du? At vi skal bruker millioner av kroner på vietnamisiske butikkbander, sette dem i Norske fengsel? Synes det er rart? De butikkbandene er svenske statsborgere så de skal utvises til sverige. Hvis du mener at det er bedre å blir sendt tilbake til hjemlandet enn å sitte i et Norsk fengsel er du på bærtur.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Atmi skrev:Vel. Det er nå slik i dette forumet, at om man finner noen å kritisere - da skal det kritiseres til gagns. Og de som prøver å gjøre noe annet, de er som vanlig bare idiotiske sosialister.

Er der rart det er krig i verden?

Hvis du ikke gjør som jeg, da er du idiot. Hvis du ikke tenker som meg da plaffer jeg deg ned. For ellers er jeg helt sikker på at du vil plaffe meg ned, det har jeg nemlig bestemt meg for. Og ikke minst. Dersom du gjør noe dumt og det skal unnskyldes, da er det jeg som skal gjøre dette dumme og kunne unnskylde meg - du - du har ingen unnskyldning. Du har bare med å oppføre deg eksemplarisk eller så ....

Og at innvandrere bør holde seg til loven. Selvfølgelig. Men nå har det seg slik at noen tydeligvis ikke klarer det - hadde det kanskje vært en ide å se litt på om vi kunne finne en grunn eller to til hvorfor? Eller skal vi bare sparke dem ut av landet med en gang, så slipper vi bryet med dem?

Atmi
Nå er det min skyld at det er krig i verden. Det er min skyld at innvandrere blir kriminelle???

Det har JEG blitt beskyldt for i denne tråden. Denne debatten er like teit som Holmgang. Altså her har vi noen som vil sende ut kriminelle innvandrere så har vi de andre som sier; Nei, vi må lære om hvorfor dem blir kriminelle! Ærlig talt. Det ene utelukker ikke det andre.

Kan også informere om at jeg har gode venner fra Irak, Kosovo og Bosnia og ALLE har det samme synet på innvandring som meg. Problemet er at vi kan ikke alle møtes og diskutere fordi kosovoalbanere og Bosniere hater hverandre. Og Bosniere er sunnimuslimer, mens irakerene jg kjenner er Shia. Ganske morsomt egentlig.

Det finnes mange årsaker til kriminalitet. Noen av årsakene er faktisk så formildende at man faktisk ikke bør straffes for det. Men det vi snakker om nå er politikk. Og HVOR skal dere ta pengene fra?

Det beste hadde vel vært om det ikke var så stort behov å søke asyl i norge, men åssen skal vi klare det? Ethvert forsøk på å snakke om problemer i utlandet blir møtt med nazibeskyldninger?

Problemet er at noen mennesker faktisk ikke klarer å si eller tenke at noen er bare mer kriminelle enn andre.

Se på statistikken folkens! Mye av grunnen til kriminaliteten er faktisk lav straff og null konsekvens. Og ikke kom her og lag unnskyldninger for mennesker som er født i Norge. De har hatt like vilkår som nordmenn.

JA ATMI; Jeg synes vi skal pælme de ut slik at vi slipper bryet med dem.
Antall ord: 468

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA skrev:Om man ikke har argumenter, så føles det ihvertfall godt å få liret av seg litt søppel. og kanskje finne et eller annet å angripe noen annen for.
Skal vi se...um..mere søppel..? Jo, nå slåss jo sosialistene også nede i Afganistan.

Snakk om å møte seg selv i døra.*Ler* Ja, ja, nei la no afganerne få være i fred da, sier no jeg. Mon tro om jeg også her blir tolket for rasist å være må vite? skulle slett ikke forundre meg det minste. *Ler*
Antall ord: 94
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Sjå hit dere gode norrmænn, så ska dere få se øssen det egentlig ska væra om dette ska være på ækte norsk, nemmere bestemt odalsk..

http://odalizer.com/cgi-bin/odalizer.cg ... highlight=
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Wiz, jeg har mange venner som opprinnelig er fra kosovo, de har ingen problemer med Bosnere her i Norge og heller ikke Serbere.
Så der går det helt greit.

Er det sånn med de du kjenner at de ikke tåler trynet på hverandre?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

qinqong skrev:Sjå hit dere gode norrmænn, så ska dere få se øssen det egentlig ska væra om dette ska være på ækte norsk, nemmere bestemt odalsk..

http://odalizer.com/cgi-bin/odalizer.cg ... highlight=
hahaha hysterisk morsomt :D fsb!
Antall ord: 42
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

lost skrev:Wiz, jeg har mange venner som opprinnelig er fra kosovo, de har ingen problemer med Bosnere her i Norge og heller ikke Serbere.
Så der går det helt greit.

Er det sånn med de du kjenner at de ikke tåler trynet på hverandre?
Nja. De er ikke så ille egentlig. De er ikke glad i hverande, men de hater hverandre ikke. Serbere er en annen sak, men det skjønne jeg godt. Hun ene jeg kjenner fra Bosnia har ikke lenger foreldre fordi de ble skutt foran øynene hennes da hun var liten. Man kan ikke forvente at de skal tilgi sånn med det første.

Men det som var hovedpoenget mitt er at de innvandrere jeg kjenner er ganske liberale. De tar utdannelse, både mann og kvinne. Ungene går på skole under ramadan osv osv
Og de lovlydige innvandrerne vil ha strengere regler for de kriminelle setter dem i dårlig lys. Det var egentlig det som var poenget.

Men de har litt tungt for å møte hverandre av grunner jeg ikke orker å skrive om nå, men det er ganske velbegrunnet. Ja forståelig ialfall.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Morsomt, men hvorfor bruker du tid på dette?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

qinqong skrev: 2. generasjons invandrere, hvor skal dere sende dem om de ikke er snille, og bare frustrerte over deres egen fordomsfulle holdning til dem? Hvilket land skal dere sende dem til da, som er født i Norge, oppvokst i Norge, osv. osv.

Dette minner nesten om debatforumet til vigrid.

Tør ikke sende barna ut av døra...... :) Latterlig.
Hva slags påstand er dette?

For en fryktelig verden dere lever i, stakkars dere..

Norges stolte flåte på de syv hav som ikke har en jævla nordmann ombord med unntak av noen kapteiner som opprettholder orden ombord på en eller annen rusten holk

Eller ** som sikler tunga nedpå asfalten når de ser negresser til 50 kroner stykket samtidig som de stemmer FRP og hater utlendinger.

Den vitsen om lastebilen var særs dårlig, og det syntes jeg hele tråden er inne på et paranormalt forum.
Hvor i bor du da siden du kan slippe barna ut uten og tenke på alt som skjer? Står jo om voldtekter og dritt i avisen daglig, men siden du ikke bryr deg bor du sikkert midt på Finmarksvidda?
Norges stolte flåte som ikke har en "jævla" nordmann ombord. høres felt ut , men synnest du dette høres bedre ut ? Norges stolte flåte med en nordmann ombord og resten er jævla utlendinger?
Gir du penger til negresser eller er du ** siden du vet hva de tar"50 kroner"?

Synnest du en er rasist bare for det brukes en somalier i en vits? Hva med den med svensken , nordmannen og dansken da? Nei det virker som du er en som ......... :mozilla_wink:
Antall ord: 279

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

BA skrev: Atmi:
Selv om jeg er enig i meningen din, er jeg ikke enig i beskrivelsen av innvandringsmotstanderne.


.
Det er ikke så rart. For jeg beskrev ikke innvandringsmotstanderene, jeg beskrev tendenser her inne på forumet. :)

Atmi
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Atmi skrev:
BA skrev: Atmi:
Selv om jeg er enig i meningen din, er jeg ikke enig i beskrivelsen av innvandringsmotstanderne.


.
Det er ikke så rart. For jeg beskrev ikke innvandringsmotstanderene, jeg beskrev tendenser her inne på forumet. :)

Atmi
Noen ganger når du snakker generelt har jeg en mistanke om det handler om meg. Mulig jeg bare er paranoid?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Atmi skrev:
BA skrev: Atmi:
Selv om jeg er enig i meningen din, er jeg ikke enig i beskrivelsen av innvandringsmotstanderne.


.
Det er ikke så rart. For jeg beskrev ikke innvandringsmotstanderene, jeg beskrev tendenser her inne på forumet. :)

Atmi
Noen ganger når du snakker generelt har jeg en mistanke om det handler om meg. Mulig jeg bare er paranoid?
Du er nok kanskje litt paranoid ja :) Jeg har en tendens til å prate generelt fordi jeg stort sett ikke egentlig vet hvem som sier hva. Jeg bare leser hva som blir sagt :) Selv om der jo er noen nick jeg legger merke til, ditt for eksempel. Men ingen grunn til at du skal ta det personlig. Helt sant :)

Atmi
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

odalizeren tar denne jobben på sekunder, så det er ikke så ille for de få som klarer å se humoren i det.

Hva gjelder jaktmann så skulle lite forundre meg om ikke du trenger lesekurs i norsk, men pass på så det ikke kommer noen a- eller b- gjengmedlemmer og tar deg da du, eller dreper familien din, slik som de gjør med alle som ikke tar seg i akt og låser seg og barna inne i sin helnorske heim.

Grunnen til at jeg er så freidig å foreslår dette for deg er at du mener jeg må være ** fordi jeg vet at nigerianske damer fallbyr sine tjenester på strøket, se det trenger man ikke å være ** for å vite, men kunne lese littegran norsk, på internett eller i aviser.
På samme måte som jeg ikke beskylder noen for å være rasist overhodet, men jeg syntes somalierhets er litt malplasert på et forum som omhandler paranormale ting.

Jeg er ikke så dum at jeg ikke vet at somalierne er overrepresentert innenfor visse former for kriminalitet, men du jaktmann, når forbrøt en somalier seg mot deg sist?
Eller andre utlendinger for den saks skyld?
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

lost skrev:BA.. alt jeg skriver er ikke referert til deg. tenker på A og B-gjengen greiene.


Men det var da fælt hvor viktig det var med disse turistene som rana rundt i landet, blir en turist tatt i noe kriminelt så er det første fly hjem.
Bokstavkombinasjonen haddde jeg ikke lagt merke til før du nevnte det nå. Disse kjeltringene som befinner seg rundt omkring i Norge som turister er en veldig stor andel av disse som sitter i fengsel, og derfor er disse blandt de første man må få bukt med.

Man har noen få som står bak den alvorligste kriminaliteten, og vi har de mange som står bak den mindre alvorlige kriminaliteten. Begge disse gruppene må vi finne løsninger mot, og i artikkelen som er grunnlaget for denne tråden er det de mange som er topic.
>wiz skrev:Engangsland? Hva mener du? At vi skal bruker millioner av kroner på vietnamisiske butikkbander, sette dem i Norske fengsel? Synes det er rart? De butikkbandene er svenske statsborgere så de skal utvises til sverige. Hvis du mener at det er bedre å blir sendt tilbake til hjemlandet enn å sitte i et Norsk fengsel er du på bærtur.
Å sendes hjem til sin familie i f.eks. Sverige eller Polen er ikke så avskrekkende straff. Å sitte i norsk fengsel regner jeg som større straff, uansett hvem som er på bærtur.
misty-gutt skrev:Skal vi se...um..mere søppel..? Jo, nå slåss jo sosialistene også nede i Afganistan.

Snakk om å møte seg selv i døra.*Ler* Ja, ja, nei la no afganerne få være i fred da, sier no jeg. Mon tro om jeg også her blir tolket for rasist å være må vite? skulle slett ikke forundre meg det minste. *Ler*
Nei. Jeg skal ikke beskylde deg for å være rasist, men for å være usaklig. Slikt som jeg viste i forrige innlegg og slikt du viser nå er bare usaklig og på fjortistendenser.
jaktmann skrev:Synnest du en er rasist bare for det brukes en somalier i en vits? Hva med den med svensken , nordmannen og dansken da? Nei det virker som du er en som ......... :mozilla_wink:
Her kan jeg bare svare for meg selv og hva jeg mener om slke vitser.
Hvis vitsen bare blir morsom fordi det var en somalier, uten at dette er nødvendig for poengets skyld, er den ikke morsom uansett.
Mange vitser som handler om raser er morsomme, f.eks. om negeren som ble funnet i en bakgate i Texas med 17 dødelige knivstikk. Politiet mente dette var det verste selvmordet de noengang hadde sett.
Antall ord: 450

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links