Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin"Tigerøye"

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

>wiz skrev:Ja, men det er ikke derfor hun startet tråden. Hun ville snakke om tigerøye. Det er det saken handler om.
da prøvde jeg å si min mening om dette tigerøyet da.... tror ikke det virker. men å gå til lege pleier å være lurt. når det gjelder spisevegring, angst osv. sjalusi kan man lære seg å bekjempe med f.eks. å gå til psykolog.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

Jeg synes det blir litt feil å angripe June når V.V selv åpnet med å si at hun følte det var et hån mot de med spisevegringer.(de/oss/dem)

Å ta seg så nær av hva alternativ butikken skriver om tigerøye er litt merkelig spørr du meg , for det er jo ikke ment som noe hån, de skriver bare hva stenen evt kunne brukes til. Alt er ikke ment til å ta personlig vet du.

Mvh My
Antall ord: 82
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg har ikke angrepet noen jeg. Ikke her som har gjort noe galt.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

lille-my skrev:Jeg synes det blir litt feil å angripe June når V.V selv åpnet med å si at hun følte det var et hån mot de med spisevegringer.(de/oss/dem)

Å ta seg så nær av hva alternativ butikken skriver om tigerøye er litt merkelig spørr du meg , for det er jo ikke ment som noe hån, de skriver bare hva stenen evt kunne brukes til. Alt er ikke ment til å ta personlig vet du.

Mvh My
thanks lille my....
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

lille-my skrev:Jeg synes det blir litt feil å angripe June når V.V selv åpnet med å si at hun følte det var et hån mot de med spisevegringer.(de/oss/dem)

Å ta seg så nær av hva alternativ butikken skriver om tigerøye er litt merkelig spørr du meg , for det er jo ikke ment som noe hån, de skriver bare hva stenen evt kunne brukes til. Alt er ikke ment til å ta personlig vet du.

Mvh My
Ikke akuratt hån... Fant ikke helt et dekkende ord... Et som ikke kan misforstås...
Antall ord: 101
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Man ska være ytterst forsiktig med å avgjøre hvordan man tror -andre tenker.
Bare så det er sakt :mozilla_smile:

Ang slike steiner og krystaller -det går vel litt på myter og slikt tenker jeg :D
Antall ord: 37
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

*Velvet Vamp* skrev:
lille-my skrev:Jeg synes det blir litt feil å angripe June når V.V selv åpnet med å si at hun følte det var et hån mot de med spisevegringer.(de/oss/dem)

Å ta seg så nær av hva alternativ butikken skriver om tigerøye er litt merkelig spørr du meg , for det er jo ikke ment som noe hån, de skriver bare hva stenen evt kunne brukes til. Alt er ikke ment til å ta personlig vet du.

Mvh My
Ikke akuratt hån... Fant ikke helt et dekkende ord... Et som ikke kan misforstås...
Hva mener du med det ? et som ikke kan misforstås?
Mener du at man burde unnlate å skrive at det kan kurere visse lidelser? Så er jeg enig med deg der , men de skriver jo hva man mener stenen har innflytelse på og det er jo opptil hver enkelt om man vil tro på det eller ei. Noen føler kanskje at stenen gir dem en psykisk styrke som de ikke hadde hatt uten, men det behøver nødvendigvis ikke å være stenen som gjør det det er bare det at de tror stenen hjelper dem.

:)

Mvh My
Antall ord: 204
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

lille-my skrev:
*Velvet Vamp* skrev:
lille-my skrev:Jeg synes det blir litt feil å angripe June når V.V selv åpnet med å si at hun følte det var et hån mot de med spisevegringer.(de/oss/dem)

Å ta seg så nær av hva alternativ butikken skriver om tigerøye er litt merkelig spørr du meg , for det er jo ikke ment som noe hån, de skriver bare hva stenen evt kunne brukes til. Alt er ikke ment til å ta personlig vet du.

Mvh My
Ikke akuratt hån... Fant ikke helt et dekkende ord... Et som ikke kan misforstås...
Hva mener du med det ? et som ikke kan misforstås?
Mener du at man burde unnlate å skrive at det kan kurere visse lidelser? Så er jeg enig med deg der , men de skriver jo hva man mener stenen har innflytelse på og det er jo opptil hver enkelt om man vil tro på det eller ei. Noen føler kanskje at stenen gir dem en psykisk styrke som de ikke hadde hatt uten, men det behøver nødvendigvis ikke å være stenen som gjør det det er bare det at de tror stenen hjelper dem.

:)

Mvh My
Nei jeg mener at jeg burde valgt et annet ord en "hån". Folk har forskjellig oppfattning av det ordet.
Antall ord: 227
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Hvilket ord da VV? Prøv å beskrive hva du mener, så kanskje vi andre skjønner det også!
Antall ord: 18
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Uansett hva diskusjonen sålangt har bragt frem, tror jeg vi skal konsentrere oss om hva vi egentlig snakker om ; Nemlig Tigerøye.

Andre "bisetninger", kan vi jo gjerne droppe her, og de som ønsker kan fortsette på PM.

( Ps; Dersom noen ønsker å fjerne innhold i sine meldinger, kan man selv endre innholdet... eller sende en av MOD'ene en PM...)
* * *

LarsRolle har laget til endel websider ( en enorm jobb ! ! ) hvor vi bla.a. finner følgende side:
http://www.rollteck.net/Steinbeskrivelser/tigeroye.htm

Utdrag:
Larsrolles Websider - Tigerøye : Her er litt av hva Larsrolle skrev:Hvis du har et forhold, kan den også hjelpe deg til å "tune inn" på din elskede på en telepatisk måte.

Tigerøyet forbinder solenergiens varme og lidenskaper gjennom den gule fargen sammen med den brune fargens jordbundne energi.

Steinens navn henviser til dens energi som drar frem egenskapen til å se like klart og tydelig hvordan tingene er, som tigeren gjør.

Tigerøye har mye kraft i seg, og de som bruker denne steinen kan forbinde seg med sin indre styrke og bruke den fornuftig.

Tigerøyet styrker viljen og selvtilitten hos de som går med den på seg, og den gir god beskyttelse.
Så kikk innom sidene der, og kom så med kommentarer...

( du finner alvorlig mye andre steiner og krystallbeskrivelser der også ! )

mvh Asbjørn Bilde
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg syns du Velvet Vamp drog inn både spisevegring og usikkerhet på ein slik måte at eg følte du sleit med nevnte problem. Da må du og takle dei svara som kjem. Men viss du er åpen, tør å være seg sjøl, tør å ta feil, tør å stå for det du seie, så er ikkje det negativt. Da vinner du på det til slutt. :)

Steinen tigerøye har i seg sjøl ingen kraft til å gjere stort, men viss du trur at steinen virker positivt for noko så vil den gjere det. Egentlig treng du ikkje noko stein for å oppnå det samme, men ei sterk, positiv og god tru på deg sjøl. :D
Antall ord: 119
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

madjava skrev:Eg syns du Velvet Vamp drog inn både spisevegring og usikkerhet på ein slik måte at eg følte du sleit med nevnte problem. Da må du og takle dei svara som kjem. Men viss du er åpen, tør å være seg sjøl, tør å ta feil, tør å stå for det du seie, så er ikkje det negativt. Da vinner du på det til slutt. :)

Steinen tigerøye har i seg sjøl ingen kraft til å gjere stort, men viss du trur at steinen virker positivt for noko så vil den gjere det. Egentlig treng du ikkje noko stein for å oppnå det samme, men ei sterk, positiv og god tru på deg sjøl. :D
dette er jeg helt enig i, og jeg mener selv at jeg ikke har noen som helst grunn til å endre eller fjerne noe i innleggene mine.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

[/quote]

Ja... Men jeg oppfatter det som, ja jeg veit ikke, hån mot dem/oss som har det? "Spisevegring? No problemo! Bare kjøp tigerøyesmykke så blir alt så mye bedre!" Og jeg vil påstå at det er flere som har spisevegring enn langvarig sjalusi eller tvil...[/quote]

måtte bare sitere dette. så ser vi jo tydelig at jeg ikke tok feil. beklager at jeg er litt opphengt i dette, men jeg går for rettferdig behandling!!!
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

madjava skrev:Eg syns du Velvet Vamp drog inn både spisevegring og usikkerhet på ein slik måte at eg følte du sleit med nevnte problem. Da må du og takle dei svara som kjem. Men viss du er åpen, tør å være seg sjøl, tør å ta feil, tør å stå for det du seie, så er ikkje det negativt. Da vinner du på det til slutt. :)

Steinen tigerøye har i seg sjøl ingen kraft til å gjere stort, men viss du trur at steinen virker positivt for noko så vil den gjere det. Egentlig treng du ikkje noko stein for å oppnå det samme, men ei sterk, positiv og god tru på deg sjøl. :D
så du kan godt si at for en som sliter med noen av de nevnte problemene og denne går og bærer på en slik sten og føler den får en virkning.. vel da har stenen fungert slik som lovet for bæreren av den...

men da er vi inne på placebo effekten?
eller kan man tillate seg å si at Tigerøye, i dette tilfellet, fungerer?
eller alt fungerer bare du tror på det.. troen åpner andre kanaler til selvbearbeidelse og utvikling gjør den ikke det.. (blant mange ting tro og håper fører til.. og godt er det :D )

en annen ting... jeg tror det er vanskelig å rangere spisevegring, usikkerhet og sjalusi etc.. i hva som forekommer mest og hva som er vanskeligst å kurere... de har gjerne en sammenheng og for mange regjerer den enkeltes tilstand og følelse høyt og skaper problemer langt inn i de minste hverdagslige ting..

for en som har spisevegring skaper dette store utfordringer mens en annen som sliter med sjalusi støter også på store utfordinger som vi ikke bør rangere om hva som tar mest tid å "kurere" og hva som er mest plagsomt å ha... det er ille nok for den som sliter.. altså utifra den enkeltes ståsted... derfor vil det være vanskelig å gjøre denne rangeringen objektiv fordi de fungerer ofte subjektivt for oss

jeg kan lett innbille meg at det er ganske så like ille å slite med spisevegring i perioder som at jeg kan slite med sjalusi og dertil slitsom mistillit daglig.. dette blir som en byll inni deg som sprer seg ut og videre.
Antall ord: 393
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

Asbjørn skrev:Uansett hva diskusjonen sålangt har bragt frem, tror jeg vi skal konsentrere oss om hva vi egentlig snakker om ; Nemlig Tigerøye.

Andre "bisetninger", kan vi jo gjerne droppe her, og de som ønsker kan fortsette på PM.

( Ps; Dersom noen ønsker å fjerne innhold i sine meldinger, kan man selv endre innholdet... eller sende en av MOD'ene en PM...)
Jeg ønsker ikke å slette eller endre mine innlegg her , da sletter jeg jo det jeg egentlig mener ,jeg føler ikke at jeg har gjort noe galt eller tråkket noen på tærne. men siden du bringer dette opp Asbjørn så må du jo synes at dette ikke har vært en passende tråd, jeg trodde man diskuterte alt mulig her og fikk belyst ting fra flere sider. Og folk velger helt selv hvor mye av sitt private de vil legge her ut, det er ingen som tvinger dem til det og føler de at de har lagt ut noe de angrer på kan man jo bare trykke endre.

Mvh My
Antall ord: 179
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links