Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisin"Tigerøye"

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Greit, du har rett JUNE, så dropper vi bare det og går tilbake til det egentlige temaet, tigerøye.

Asbjørn sa ikke at dere skulle sinnholdet i innleggene deres, han sa at DERSOM noen ønsket det... Kan de gjøre det SELV!
Antall ord: 44
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

:mozilla_wink:

da får jeg si igjen at jeg tror ikke steiner hjelper på noe som helst. blir skummelt hvis man skal stole på at en stein kurerer sykdommer. ihvertfall dødelige sykdommer. angst kan for så vidt være dødelig. indirekte kan vel ekstrem sjalusi være det også... og spisevegring er dødelig hvis det går for langt.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

Jeg tror kanskje snuppedilla er inne på noe , placebo effekt.

Når jeg skulle ta eksamen så hadde jeg alltid noen merkelig ting som feks lykke kulepennen min og lykkesokkene mine, men det var bare i min egen psyke /tankegang at det hjalp.

Når jeg var til konkurranser så hadde jeg også noen overtroiske ting jeg måtte ha med og en gang oppdaget jeg at jeg hadde glemt det og jeg var sikker på at alt kom til å gå galt men det gjorde det ikke, jeg vant og da måtte jeg jo le litt av meg selv, det var jo kun min egen psyke som hadde skapt disse tingene.

Og det er det samme med steiner, jeg liker å gå rundt med steiner i lomma, når jeg blir stresset så putter jeg bare hånden i lomma og kjenner på steinen også blir jeg rolig , det har egentlig ikke noe med steinen å gjøre den bare får meg til å tenke på noe annet når jeg blir stresset. Jeg liker også å ha steiner stående i huset fordi jeg synes de er beroligene å se på. Men det er ikke alle som har det sånn det er forskjellig fra menneske til menneske hva som fungerer også må man bruke det som virker riktig for en selv. :)

Hilsen My
Antall ord: 222
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

snuppedilla skrev:
madjava skrev:Eg syns du Velvet Vamp drog inn både spisevegring og usikkerhet på ein slik måte at eg følte du sleit med nevnte problem. Da må du og takle dei svara som kjem. Men viss du er åpen, tør å være seg sjøl, tør å ta feil, tør å stå for det du seie, så er ikkje det negativt. Da vinner du på det til slutt. :)

Steinen tigerøye har i seg sjøl ingen kraft til å gjere stort, men viss du trur at steinen virker positivt for noko så vil den gjere det. Egentlig treng du ikkje noko stein for å oppnå det samme, men ei sterk, positiv og god tru på deg sjøl. :D
så du kan godt si at for en som sliter med noen av de nevnte problemene og denne går og bærer på en slik sten og føler den får en virkning.. vel da har stenen fungert slik som lovet for bæreren av den...

men da er vi inne på placebo effekten?
eller kan man tillate seg å si at Tigerøye, i dette tilfellet, fungerer?
eller alt fungerer bare du tror på det.. troen åpner andre kanaler til selvbearbeidelse og utvikling gjør den ikke det.. (blant mange ting tro og håper fører til.. og godt er det :D )

en annen ting... jeg tror det er vanskelig å rangere spisevegring, usikkerhet og sjalusi etc.. i hva som forekommer mest og hva som er vanskeligst å kurere... de har gjerne en sammenheng og for mange regjerer den enkeltes tilstand og følelse høyt og skaper problemer langt inn i de minste hverdagslige ting..

for en som har spisevegring skaper dette store utfordringer mens en annen som sliter med sjalusi støter også på store utfordinger som vi ikke bør rangere om hva som tar mest tid å "kurere" og hva som er mest plagsomt å ha... det er ille nok for den som sliter.. altså utifra den enkeltes ståsted... derfor vil det være vanskelig å gjøre denne rangeringen objektiv fordi de fungerer ofte subjektivt for oss

jeg kan lett innbille meg at det er ganske så like ille å slite med spisevegring i perioder som at jeg kan slite med sjalusi og dertil slitsom mistillit daglig.. dette blir som en byll inni deg som sprer seg ut og videre.
Trur ikkje det er lett å rangere plager i og med at dei opplevast forskjellig fra person til person. Syns du seie mykje bra her. :)
Antall ord: 419
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

JUNE skrev::mozilla_wink:

da får jeg si igjen at jeg tror ikke steiner hjelper på noe som helst. blir skummelt hvis man skal stole på at en stein kurerer sykdommer. ihvertfall dødelige sykdommer. angst kan for så vidt være dødelig. indirekte kan vel ekstrem sjalusi være det også... og spisevegring er dødelig hvis det går for langt.
Yepp, indirekte kan sjalusi være dødelig for kven som helst. Elles vil eg og minne om det JUNE skrev i eit tidlegare innlegg her, om å oppsøke helsevesenet først, før ein eventuellt tyr til ein Tigerstein eller bruker tankens kraft. :)
Antall ord: 109
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links