Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderDisse bildene her inne

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 233
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Re: Disse bildene her inne

Innlegg av Myntenes Dronning »

jovian skrev:
Myntenes Dronning skrev:Det virker på meg som at vi bare kan sende inn bilder her og si at "i nederste hjørnet til høyre" eller "bak treet, oppi lia, på andre siden av jordet er det ett eller annet!" Og folk biter på med en gang! Jeg vet at forumet ikke har noe med å bestemme hvorvidt disse bildene har noe for seg og at de er oppe til diskusjon. Men det er da bare damp, røyk, regn, støv eller det har skjedd noe med fremkallingen. Hallo, folkens..??

Jeg har ennå ikke sett et eneste bilde jeg mener det kan være "noe" på enten det er en såkalt "orb" eller ektoplasma eller ånder eller hva det nå skal forestille. Jeg vet jeg kommer til å få pepper for dette her men ærlig talt så driter jeg i det.
Er så lei av at forumet mister troverdighet av å ha en slik tullepost.

Ja så troverdig et slikt forum blir da.

Sånn der fikk jeg ut gørra mi. Ha en fortsatt fin førjulstid.


Hva er "seriøse" og "ekte bilder" da? Dersom du kan gi meg et hint om dette, gi beskjed. Fordi problemet er nettopp at: HVEM SKAL AVGJØRE OM ET BILDE ER EKTE ELLER IKKE? Skal noen her sitte og bestemme hvilke bilder som er falske, og hvilke som ikke er falske?
For eksempel, dersom du har sett et bilde som du mener er ekte, hva med dem som ikke tror DEG da?
Jeg skjønner nøyaktig hva du mener, jeg tenke på det når jeg skrev innlegget. Jeg er heller ikke den som skal sitte og si hva jeg mener er ekte og falskt. Faktum er jo at det er veldig vanskelig å skaffe billedbevis av noe som helst for det blir gjerne plukket i filler med en gang. Det er jeg har blitt lei er f. eks det man får på følelsen av er folk som tar bilder av vinduer, vegger, ting og tang, bilder det egentlig ikke er noen mening i, bare for å kanskje fange opp en "orb". (for å ta et eksempel)

Wiz sa det jeg tenkte på en bra måte:" Ellers kan det virke som om folk sitter hjemme og bevisst leter etter en eller annen kontur som kan minne om 2 øyne eller et bein eller litt av et bakhode."

Det er denne useriøsiteten jeg mener. Folk mener det sikkert seriøst nok, men jeg har på følelsen av at "orb" har blitt det nye moteordet her inne og det er nesten ingen som helt sikkert kan si hva en "orb" egentlig er engang.

Jeg ser ikke på bildene hver dag og irriterer meg på trass over de!. Jeg har ikke noe godt eksempel på et "godt" bilde heller, da jeg ikke vet hvordan et slikt ser ut..!
Antall ord: 479
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

lost skrev:Tror de fleste som sender inn bilder ser på sine bilder som meget seriøse.
Men da mener jeg også at de fleste som sender inn bilder her bør ta seg en tur til psykolog!
nå skal jeg ikke si noe stygt her inne, for det er ikke pent. men jeg tenker mange stygge tanker akkurat nå. :mozilla_yell:
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Viss du wiz har mange betre bilder enn dei som ligg her på forumet, kvifor sende du dei ikkje inn slik at andre kan få sjå?
Fordi de er uinteressante.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

lost skrev:Og hvem er du Wiz som skal fortelle meg hva som er sant og ikke sant her i verden?

Er det så ille å bli gjennfødt når man ikke husker et pip fra tidligere liv, kanskje jeg blir gjennfødt som en konge?

Kanskje er du lite utviklet Wiz, som tror på alt dette?


Personlig så tror jeg til en hvis grad at det er mer mellom himmel og jord.
Men på 90% av alle disse bildene har folk klart det kunststykket å finne ansikter og diverse på helt vanlige hus vegger og det vitner vel ikke akkurat om skarphet.
Nei, men nå tror jo ikke den oppegående delen av forumet på brøkdelen av bildene heller.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

>wiz skrev:
lost skrev:Og hvem er du Wiz som skal fortelle meg hva som er sant og ikke sant her i verden?

Er det så ille å bli gjennfødt når man ikke husker et pip fra tidligere liv, kanskje jeg blir gjennfødt som en konge?

Kanskje er du lite utviklet Wiz, som tror på alt dette?


Personlig så tror jeg til en hvis grad at det er mer mellom himmel og jord.
Men på 90% av alle disse bildene har folk klart det kunststykket å finne ansikter og diverse på helt vanlige hus vegger og det vitner vel ikke akkurat om skarphet.
Nei, men nå tror jo ikke den oppegående delen av forumet på brøkdelen av bildene heller.
herrejesus...tror folk er oppegående selv om de ser ting på et bilde. kanskje det er de som ikke ser noe som er lite oppegående ... hvem vet? bare en tanke.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Re: Disse bildene her inne

Innlegg av Gjesten »

Myntenes Dronning skrev:Det virker på meg som at vi bare kan sende inn bilder her og si at "i nederste hjørnet til høyre" eller "bak treet, oppi lia, på andre siden av jordet er det ett eller annet!" Og folk biter på med en gang! Jeg vet at forumet ikke har noe med å bestemme hvorvidt disse bildene har noe for seg og at de er oppe til diskusjon. Men det er da bare damp, røyk, regn, støv eller det har skjedd noe med fremkallingen. Hallo, folkens..??

Jeg har ennå ikke sett et eneste bilde jeg mener det kan være "noe" på enten det er en såkalt "orb" eller ektoplasma eller ånder eller hva det nå skal forestille. Jeg vet jeg kommer til å få pepper for dette her men ærlig talt så driter jeg i det.
Er så lei av at forumet mister troverdighet av å ha en slik tullepost.

Ja så troverdig et slikt forum blir da.

Sånn der fikk jeg ut gørra mi. Ha en fortsatt fin førjulstid.
Ja ser hva du skriver og det er din mening, har jo lov til og mene hva vi vil eller ?

Har du noen ganger hatt syner eller føleser av at det er noen andre rundt deg ? Om du har det så tror jeg du blei dritt redd første gangen, det blei no iallefall jeg. Hva gjør folk da ? Jo i mitt tillfelle så var ikke jeg opptatt av det paranormale i det hele tatt, men begynte og lete etter svar.Det var slik jeg havna her inne, og jeg søkte andre som hadde liknende opplevelser og det er mangen slike her inne. Men om du vil så kan du søke litt på hva slike har skrevet, nesten alle meg inkludert pøste ut en mengde med , ja vil si nesten desperate hisorier om våres opplevelser, angrer på noe som jeg har lirt av meg , men gjort er gjort.
Det som du kan merke deg er om du følger innlegende til slike som meg med flere så roer vi liksom ned det hele etter å ha fått lov til og vere så heldig at vi her inne har kunne lest om andres opplevelser. Jeg for min del er en voksen mann, tror også at jeg blir oppfattet som en rolig og omgjengelig kar med sterk syke (Trenger det i min jobb ) .
Så at noen tar bilder i en slik situasjon ser jeg på som helt klart en menneskelig reaksjon, det har jo tross alt sett noe der og da. Jeg har selv slike bilder men har valgt og ikke ligge de ut, litt personlig.

Jeg forklarte litt for ene jenta mi om dette her no en dag, hun lurte på om hvordan jeg kan føle at det er noen her? Jo det er ikke lett og forklare sa jeg men jeg skal prøve og bevise for deg, vi sitter på hver sin side av salongbordet med fire te lys brennende mellom oss.
Hmm Spennende no?
Det går noen minutter så sier jeg at de som er her må slukke lyset som står til venstre for meg, og riktig , lyset slukker. :mozilla_wink: Datteren min her helt forskrekket, naturlig nok , hun såg jo ingen andre der. Men mine føleser og min kontakt var sterk så kunklusjonen er. JA dette ville jeg gjere ha tatt film av men, har funnet ut at det blir en opplevelse mellom oss to.
Og til deg som lurer på om det kunne vert et vindu som sto oppe eller om det var utbrendt så må jeg skuffe deg, nei jeg skal ikke til psykolog har mangen te lys i skuffa. :mozilla_laughing: .

Jaktmann.
Sist redigert av Gjesten på 22 Des 2005 01:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 627

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

Wiz, hvorfor diskuterer du da mot meg?

Hvis du leser innleggene så kommer det faktisk frem at jeg overhode ikke ville sende noen til psykolog bokstaveligtalt, hvis det var det du reagerte sånn på.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

[quote]Wiz, hvorfor diskuterer du da mot meg?
:mozilla_yell: :mozilla_yell: :mozilla_yell:


Herregud så latterlig, er så dritt lei alle psykologiske diskusjoner her inne , er det en gjeng med barne rumper eller voksne folk vi har med å gjøre?

Det er så jævla mangen linker som starter bra men ender med at noen vinkler og vrir på alt, dere må no for i helvete tåle litt da?
Fin en plass på nettet hvor legene holder til så vi andre kan ta dette litt for det det er.
De som ha kommet så langt at de drar frem psykiske lidelser i vert tema må ta en tur til psykolog JA psykolog no har du lest dette to ganger så ta tlf. og få deg en time :o
Sist redigert av Gjesten på 22 Des 2005 02:54, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

Spiritual Quest PPV skrev:Et bilde er et bilde og et menneske er et menneske. Et menneske er unikt og da kan man trekke konklusjonen at mennesker vil få forskjellige ting ut av å se på disse bildene. Det betyr ikke at noen trenger psykolog mer enn andre, det betyr bare at man er FORSKJELLIGE.
enig!!

og.....ikke ta alt så høytidelig!!! kjære dere. hvis noen har sendt inn et opplagt fake bilde som f.eks en arm som kommer ut av en tv, :D, da sitter jeg og flirer jeg. litt moro må det vel gå an å ha det!!
så ser jeg et bilde som jeg synes er interessant, ja da tar jeg det som en bonus!!
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 25 Apr 2005 17:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold

Innlegg av lost »

jaktmann skrev:
>wiz skrev:
lost skrev:Ja for all del, gjør ikke noe at du lufter dine meninger om meg her.

Mine synske evner kan fortelle meg at du føler deg ørlite grann truffet selvom du benekter.
Hadde du hatt synske evner hadde du ikke sagt at folk burde gå til psykolog. Personlig er jeg glad for at jeg ikke tilhører den ignorante majoriteten.

De fleste alternative er veldig hyggelige. FOR hyggelige. Fakta er at mennesker som ikke kan se det vi ser er lite utviklet. Og dere vil alltid være lite utviklet. Dere blir gjenfødt liv etter liv som en gjeng returkartonger.
:mozilla_laughing: :mozilla_laughing: Den var pykologisk bra wiz :mozilla_laughing: :mozilla_laughing:
Ja, du får frem bra her at du ikke liker psykologisk spill. Synes vel egentlig ikke du da bør klage på barnslige diskusjoner når du selv viser til å være dobbeltmoralsk.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

miss 24/7 skrev:hvor stor er kjangsen for å få et klart bilde da ? om man bevisst er på jakt etter å ta slike bilder eller om det tilfeldigvis dukket opp noe. så er det kansje en grunn for at nettop disse bildene blir uklare ?
Ja, hvor stor er sjansen for å få et klart bilde i disse datatider? Og hva mener du evt er grunnen til at åndelige bilder er uklare? Hvis åndene nå er så uklare så bør vel for søren i det minste bildet rundt o gi bakgrunnen være klart. Tull mener jeg. At bildene er kornete er fordi de ikke er fremkalt riktig eller gammel film eller feil lys eller dårlig kamera - vi lever i snart 2006, trenger ikke forholde oss til så dårlige bilder lenger. Vi har blitz og.

Atmi
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Har noen av dere sett de testene som psykologer bruker - som ser ut som blekkflekker, sommerfugler, og hvem vet hva ?

Hver klient som studerer disse, "ser" forskjellige ting utifra bildene.

Poenget med dette er å vise til at vi er forskjellige mennesker, våre hjerner er forskjellig "koblet", vår fantasi og gjenkjennelseskapasitet er forskjellig, og våre erfaringer varierer.

Derfor vil vi - når vi ser på et bilde - se forskjellige ting.

Ser vi på et bilde av en familie, vil noen se på mora, andre på dattera, noen på hunden, andre på katten, og noen vil merke seg sofaen. ( og enkelte merker seg faren... )
Og kun noen få ser at det er orange roser i vasen i bakgrunnen.

Poenget er at vi ikke ser de samme tingene på de samme bildene.
Uansett om vi vil eller ikke...

Defor kan noen se og gjenkjenne mønstre som andre ikke enser engang.
Kansje mønsteret man ser er et synsbedrag, men vedkommende som ser det, ser det likevel.

Det FINNES bilder som er fikset, trikset og mikset med for å gjøre seg interesanne.
Men hvem skal avgjøre hva JEG ser i ett bilde som er orginalt ?
Hva jeg ser i ett bilde som er manipulert, er en annen sak.

Noen sier at det er slik, andre sier det er sånn. Vi vil aldri bli enige, til det har vi for forskjellige bakgrunner og erfaringer.

Det jeg sier er falskt, sier en annen at er ekte, man vet det er ekte fordi det er orginalt og uretusjert. men det vet ikke jeg...
Og omvendt...

Så IKKE kritiser andres bilder, som ikke er åpenbart retusjert...
De behøver ikke å vise noe paranormalt, men noen ser faktisk mønstre som kan virke slik...

Jeg har sett massevis av bilder etterhvert, og noen av de er åpenbart fikset på.
Andre bilder ser også jeg noe rart på. Og noen - ja hvem vet egentlig hva vi ser på ?

Asbjørn
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Asbjørn skrev:Har noen av dere sett de testene som psykologer bruker - som ser ut som blekkflekker, sommerfugler, og hvem vet hva ?

Hver klient som studerer disse, "ser" forskjellige ting utifra bildene.

Poenget med dette er å vise til at vi er forskjellige mennesker, våre hjerner er forskjellig "koblet", vår fantasi og gjenkjennelseskapasitet er forskjellig, og våre erfaringer varierer.

Derfor vil vi - når vi ser på et bilde - se forskjellige ting.

Ser vi på et bilde av en familie, vil noen se på mora, andre på dattera, noen på hunden, andre på katten, og noen vil merke seg sofaen. ( og enkelte merker seg faren... )
Og kun noen få ser at det er orange roser i vasen i bakgrunnen.

Poenget er at vi ikke ser de samme tingene på de samme bildene.
Uansett om vi vil eller ikke...

Defor kan noen se og gjenkjenne mønstre som andre ikke enser engang.
Kansje mønsteret man ser er et synsbedrag, men vedkommende som ser det, ser det likevel.

Det FINNES bilder som er fikset, trikset og mikset med for å gjøre seg interesanne.
Men hvem skal avgjøre hva JEG ser i ett bilde som er orginalt ?
Hva jeg ser i ett bilde som er manipulert, er en annen sak.

Noen sier at det er slik, andre sier det er sånn. Vi vil aldri bli enige, til det har vi for forskjellige bakgrunner og erfaringer.

Det jeg sier er falskt, sier en annen at er ekte, man vet det er ekte fordi det er orginalt og uretusjert. men det vet ikke jeg...
Og omvendt...

Så IKKE kritiser andres bilder, som ikke er åpenbart retusjert...
De behøver ikke å vise noe paranormalt, men noen ser faktisk mønstre som kan virke slik...

Jeg har sett massevis av bilder etterhvert, og noen av de er åpenbart fikset på.
Andre bilder ser også jeg noe rart på. Og noen - ja hvem vet egentlig hva vi ser på ?

Asbjørn


diplomatisk og pent svar. nok snakka:)
Antall ord: 335
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
markoberto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 08 Okt 2009 22:07
14
Kjønn (valgfri): Gutt 15 ;)
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Disse bildene her inne

Innlegg av markoberto »

litt enig der...i vert fall med folk som REDIGERER med vilje :mozilla_wink:
Antall ord: 14
U may like stories.. but you cant escape reality.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links