Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKFilmer om eksorsisme

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Deildegast
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 26 Okt 2005 19:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Filmer om eksorsisme

Innlegg av Deildegast »

Hehe, jeg maser litt om dette temaet, men er som sagt intressert.
Noen som vet om noen fakta filmer også om dette temaet? Viktig at dette er ''dedikert'' stoff og ikke på noen slags måte uproffesjonellt. Også takknemmlig for alle svar her, og for at dere gidder å i det hele tatt lese denne tråden
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Bare å søke på google, det - så dukker det opp mye rart å lese på.
Antall ord: 14
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Delayed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 22 Jun 2005 18:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Delayed »

Jeg var i bursdags selskap for lenge siden, var vel i femte klassen. Vell, vi fannt hvertfall noen rare filmer på rommet til foreldrene i huset som vi bare MÅTTE se.

Vet ikke om det var film eller dokumentar, men det vi så var en prest og noen til som liksom drev og skulle få ut onde åndre fra en person. Dem snakka latin eller noe sånnt så vi forsto ikke noe som ble sagt. Ingen som sa noe direkte til kameraet så det virket veldig ekte ut.

Hvor dem hadde fått tak i filmen er usikkert, men dem selger garantert ikke sånne filmer i Norge. Og dem folks som hadde det sverger til amerika turer hvert år, så lurer på om det er derifra dem hadde dem fra..
Antall ord: 133
When It Starts Getting Serius, I Go Ooooooooooooh! ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellokitty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 16 Des 2005 02:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: troms

Innlegg av hellokitty »

utdrivelse av demoner eller onde ånder av mennesker som blir betegnet som besatte, ved hjelp av besvergelse. Eksorsisme foretas av en eksorsist, en åndelig leder eller prest. Demonutdrivelse er en sjelden foreteelse i vårt land. Vi møter imidlertid utdrivelse av onde ånder både i Det nye testamente (Matt 8,28ff) og i misjonsarbeidet. Eksorsisme er omstridt i den kristne kirke.
Antall ord: 63
Det er bedre og angre på noe man har gjort en noe man ikke har gjort!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Utdrivelse av onde ånder, (i ytterste konsekvens eksorsisme) er ikke mulig å gi en "oppskrift" på. Dette har minst like mange metoder og hendelsesforløp som det finnes antall sekter i verden, og det er MANGE.

Faktafilm om eksorsisme har jeg tilgode å se. Selv ikke eksempel på ekte eksorsisme fra katolsk miljø, har jeg sett festet på film noengang. En ekte film med såkalt "utdrivelse" fra voodoo-miljø har jeg derimot sett ett eksempel på.

At djevelutdrivelse foregår mange steder i verden , og faktisk i større omfang enn enkelte tror, er en realitet. Vatikanet har da også en egen spesialgruppe for utførelse og rådgiving, i de tilfeller der de finner en sak nok dokumentert til oppfølgelse..

En film av en eksorsisme ville kunne bli nokså langdryg, da slikt kan ta opptil et par uker.

Amerikanske Hollywoodproduksjoner kan fenge mange, men i denne sammenheng må en nok stikke fingeren i jorden og godta at slik fiction er laget med ett mål:
Å tjene penger. :mozilla_wink:
Antall ord: 170
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deildegast
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 26 Okt 2005 19:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Deildegast »

Nostradamus2 skrev:Utdrivelse av onde ånder, (i ytterste konsekvens eksorsisme) er ikke mulig å gi en "oppskrift" på. Dette har minst like mange metoder og hendelsesforløp som det finnes antall sekter i verden, og det er MANGE.

Faktafilm om eksorsisme har jeg tilgode å se. Selv ikke eksempel på ekte eksorsisme fra katolsk miljø, har jeg sett festet på film noengang. En ekte film med såkalt "utdrivelse" fra voodoo-miljø har jeg derimot sett ett eksempel på.

At djevelutdrivelse foregår mange steder i verden , og faktisk i større omfang enn enkelte tror, er en realitet. Vatikanet har da også en egen spesialgruppe for utførelse og rådgiving, i de tilfeller der de finner en sak nok dokumentert til oppfølgelse..

En film av en eksorsisme ville kunne bli nokså langdryg, da slikt kan ta opptil et par uker.

Amerikanske Hollywoodproduksjoner kan fenge mange, men i denne sammenheng må en nok stikke fingeren i jorden og godta at slik fiction er laget med ett mål:
Å tjene penger. :mozilla_wink:
For en knusende avsluttning :mozilla_cry: Hadde håpt på en kort fortalt video eller noe, men men.. Life is hard :mozilla_cool:
Antall ord: 193
Tag afsked till livet för första och sista gång, och välkomna Djäfvulen till ditt hjärta

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links