Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenPyramidene og stonehenge

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

>wiz

Pyramidene og stonehenge

Innlegg av >wiz »

Det er en gjennomgangstone på forumet at man ikke vet hvordan pyramidene eller stoneheng ble bygget.

Under har jeg linket til en enkel artikkel som forklarer hvordan. Det finnes sikkert flere hvis man søker. Stonehenge er bevist. De har klart å frakte steinene fra Irland til England ved primitive teknikker. Dog bare en stein, men det beviser poenget. De har også klart å gjenskape hvordan de ble løftet.

Hvordan pyramidene ble bygget står beskrevet i artikkelen. Men det som artikkelen ikke tar opp er ny viten på dette området. Jeg har ikke klart å få finne dokumentasjon på det, men fysikk læreren min er satt i arbeid. Det er ikke så mye forskjellg fra den gamle teorien. Men forskere har for lenge siden funnet simple trekonstruksjoner som de inntil nylig ikke visste hvordan ble brukt. Dette er nå testet ut og forskjellen i kraft som må til er stor. Den gamle teorien baserer seg på at steinene ble plassert på tømmer og rullet bortover. Det nok ikke tilfellet. I hvert hjørne av steinen ble det festet på ekstra hjørner som var formet utover som halvsirkler. På den måten trengte de bare å feste på tau og dra den rundt. Man må selvfølgelig gjøre dette veldig mange ganger, men man bruker mye mindre tid og energi og det vil også være mulig å frakte steinene oppover på pyramiden selv i ganske bratte vinkler.
http://www.eutopia.no/Pyramider.htm
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

jeg så noe lingnende forklaring på diskovery for en tid siden, men bra du fant det fram for folk
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links