Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppen"Opplevelser" som skyldes Søvnforstyrrelser,

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Ja, det var omtrent det jeg mente.
Det kan ikke forklare alle UFO rapportene eller NDO tilfellene.
Det hadde vert interessant og vite sånn ca. hvor stor størrelsesorden den KAN forklare i forhold til de den ikke kan forklare.
Du finner ikke en eneste forklaring som kan være forklaring for alle UFO-opplevelser, NDO'er, UKO'er, spøkelsesfortellinger og healingpåstander på en gang.

Ut fra ditt ressonnement så er det da heller ikke noen forklaring på disse fenomenene, og de kan da heller ikke eksistere.

Søvnforstyrrelser og drømmer kan forklare veldig mange historier, men noe tall kan jeg ikke gi. Du kan jo tenke etter selv, hvor mange slike episoder som foregår om natten, i stillesittende perioder, i sengen, sofaen eller andre situasjoner der en kan tenke seg muligheten for å ha sovnet en liten stund.

Det kan kanskje gi en pekepinn om hvor mange slike episoder som kan skyldes søvn. :)
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

BA. skrev:
Metodisten skrev:Ja, det var omtrent det jeg mente.
Det kan ikke forklare alle UFO rapportene eller NDO tilfellene.
Det hadde vert interessant og vite sånn ca. hvor stor størrelsesorden den KAN forklare i forhold til de den ikke kan forklare.
Du finner ikke en eneste forklaring som kan være forklaring for alle UFO-opplevelser, NDO'er, UKO'er, spøkelsesfortellinger og healingpåstander på en gang.

Ut fra ditt ressonnement så er det da heller ikke noen forklaring på disse fenomenene, og de kan da heller ikke eksistere.

. :)
Ja, jeg kjenner argumentene dine og stilen.
Så om det ikke er noen forklaring på disse fenomenene så kan de heller ikke eksitere"?

Av alle fenomener som har eksistert til alle tider, har de fått sine forklaringer litt etter litt.
Noen gjenstår fremdeles, men mange har fått en forklaring.

Resonemanget ditt om att de ikke kan eksistere for de ikke har fått en forklaring, er så på jordet at jeg kan nesten ikke tro du sa det.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Metodisten skrev:Ja, jeg kjenner argumentene dine og stilen.
Så om det ikke er noen forklaring på disse fenomenene så kan de heller ikke eksitere"?

Av alle fenomener som har eksistert til alle tider, har de fått sine forklaringer litt etter litt.
Noen gjenstår fremdeles, men mange har fått en forklaring.

Resonemanget ditt om att de ikke kan eksistere for de ikke har fått en forklaring, er så på jordet at jeg kan nesten ikke tro du sa det.
Av alle fenomener som har eksistert til alle tider, har de fått naturlige forklaringer litt etter litt.
Knapt noen gjenstår, for de aller aller fleste har fått en naturlig forklaring.

Resonnementet er at ifølge din tenkemåte er det ikke noen forklaring hvis den ikke kan forklare alle fenomenene med samme forklaring. Ut fra en slik tenkemåte finnes det overhodet ingen forklaring på fenomenene, ikke bare at vi ikke har funnet forklaring, men den finnes ikke.

I og med at alt har en årsak, så kan det ikke finnes fenomener uten årsak (forklaring), og fenomenene kan ikke eksistere.

Dette er ikke noe argument for at fenomenene ikke eksisterer, men for at din avvisning av gode forklaringer ikke er rasjonell. Forklaringene er gode, selv om det finnes anekdoter de ikke kan forklare.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fender24
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 24 Mar 2012 11:21
12

- "Opplevelser" som skyldes Søvnforstyrrelser,

Innlegg av Fender24 »

Kan vi bli berørt av vesner fra andre dimensjoner?

Jeg begynte å få søvn paralyse i 2011 og kunne få det flere ganger på en natt, og det skjedde gjentagende ganger hele året noen ganger med noen måneder imellom.
Jeg har aldri hatt det før i livet hadde aldri hørt om det før. Jeg har ingen sykdommer eller andre lidelser, jeg er helt frisk, kan ikke huske sist jeg var syk engang. De første gangene var skremmende fordi jeg ikke viste noe. Jeg har aldri gått til en lege på grunn av det jeg har aldri følt behov for det. De nevner alle de samme lidelsene som Communicado referer til. De kunne ikke ha gitt meg bedre svar enn det jeg selv har funnet ut og prøver å skrive nå. alt de gjør er å gi resepter på det og det jeg ikke har.

Så hva er søvnparalyse? vær snill å les videre.

Første gang jeg fikk det så jeg noe som ikke har noe med vår verden å gjøre eller noe jeg har sett før. jeg gir blaffen i hva andre har å si om det, dette er hva jeg så: noe svevde over sengen til meg og kjæresten, det var lysende nesten gjennomsiktig, akkuratt som om det var en masse av energi. Hver gang jeg har vært i denne tilstanden har jeg vært fult bevist inni meg jeg har aldri hallusinert siden, men senere er jeg blitt sikker på at dette var virkelig. De første gangene ble jeg livredd og mitt instinkt sier at dette vil jeg ut av. så det er en kamp for å komme ut av det, for å få kontroll. Hvis det er onde krefter som vil gjøre deg vondt så vil du ut av det.

Hvorfor jeg føler reddsel?
Vi mennesker frykter det ukjente. for eksempel ett svart hull er vi redd for fordi vi har mennesker som sier det sluker alt, men det er blitt bevist at lys slipper igjennom så da er det jo håp. vitenskapen gir oss bare teorier om det og det det har skjeldent gitt meg noen svar. Om det er gode eller onde hensikter med søvnparalyse kan være begge deler hver hendelse kan ha ulike kilder. det er forskjellige grader søvnparalyse noen værre enn andre, noen blir kanskje aldri kvitt det. Har lest på forskjellige debatt forums at folk har fått fysiske skader av det. så hvorfor er jeg bevist under søvnparalyse? kan være en kontakt med guds dimmensjon som beskytter oss mot det onde hvor vi kan låne krefter fra. fordi vi er skapt i guds bilde. Her er en dokumentar som kan være av interesse http://topdocumentaryfilms.com/sleep-pa ... t-visions/

Etterhvert som jeg ble mer bevist om hva det var når jeg gjorde egen reasearch var jeg ikke redd lenger men bare kjempet, så det tokk lenger og lenger tid mellom hver gang. Dama også bråvåknet hver gang og rister på meg, og slo på meg for å vekke meg. Det tokk ca 15 - 20 sekunder før det var borte. Jeg kan føle det på kroppen når søvnparalysen skjer akkuratt som en en strømm av energi gjennom kroppen. Den siste gangen jeg fikk det hørte jeg en stemme når jeg begynte å fighte imot. Det var ett språk som jeg ikke kjenner til eller har hørt før, så har ikke anelse om hva "det" prøvde å si, men noe sier meg at den ikke liker at jeg fighter. Så hva det enn er som prøver å få kontakt tærer på din redsel, ikke vær redd ha tolmodighet så forsvinner det. Nå er det borte men den stemmen kommer jeg aldri til å glemme. Det året kommer jeg aldri til å glemme det året var en åpenbaring for meg.

vitenskapen sier mye rart at det er en feil som skjer i hode. Det er nok sant men den feilen kommer fra en utvendig kilde. Det er jeg overbevist på. Jeg tror mer på Gud nå enn hva jeg noen gang har gjort, å erkjenne det er stort for meg. Tror jeg på Gud tror jeg på Djevelen, du har lys og du har mørke, det er en universiell balanse. Det er akseptert at universet består av mørk matterie som er ukjent. Jeg har lest om søvnparlyse i bibelen og gamle skifter. Gjennom menneskets historie har vi hatt en kamp mot mørke krefter her i verden. Under søvnen eller R.E.M ,som det kalles, kan vi være mer mottakelige for forskjellige vesner fra andre dimmensjoner, som prøver å få kontakt. Noen mennesker er mer mottakelige for dette enn andre og noen har aldri hatt søvnparalyse. Jeg tror folk må våkne og se ting med ett åpent sinn om de energier vi har rundt oss. Jesus forteller:
”Guds rike kommer ikke på en slik måte at en kan se det med øynene. Ingen vil kunne si: Se, her er det, eller: Der er det. For Guds rike er inni dere”
Jesus sier her at Gud er i oss, Når Jesus snakker om Gudsriket ”inni” oss, dreier det seg om et nivå av bevisstheten som vi vanligvis ikke er våkne på - men som vi kan våkne på. For i vårt indre er vi i kontakt med det guddommelige selv om vi vanligvis ikke kjenner det. Våkn opp fra den daglige og nedsatte bevissthetstilstand, og bli klar over det guddommelige i deres indre, at ”gudsriket” er i dere, vi har tilgang til den skapende kraften i universet. I det innerste av oss er vi alle forbundet med det guddommelige. Det er vår indre storhet. ”Å bli frelst” - det er å ”få øye på sin egen storhet” det vil hjelpe deg med å kjempe mot for det har hjulpet meg. Mange har opplevd glimt av den storheten. Og de glimtene kommer plutselig. Uventet.

Universet er delt inn i flere dimmensjoner, en for demoner og onde krefter(mørke), en for gudene (lys), og en for oss. takk for at du tokk deg tid til dette, hvis noen har behov for å snakke så send meg en mail: XXX
Endret: Mailadresser skal ikke legges åpent i forumet, ref. regelverket.
Bruk PM-funksjonen for å dele denne type informasjon.
Lilja, mod.
Antall ord: 1077

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- "Opplevelser" som skyldes Søvnforstyrrelser,

Innlegg av Sleepyastral »

Dette vet jeg mye om, da jeg i tillegg til mine "overnaturlige" opplevelser har vært plaget med ekstrem trøtthet på dagtid som gjorde skole- og arbeidsliv helt ulevelig. Har derfor blitt grundig utredet for narkolepsi, hvilket jeg mest sannsynlig egentlig "burde" blitt diagnostisert med, men utrolig nok fanget ikke laboratorietestene opp at jeg går rett i REM-søvn (Men en kan jo spørre seg, hva søren er det da?) derfor har jeg blant annet fått diagnosen idiopatisk hypersomni.

Da jeg var liten var jeg veldig redd "alt sammen", og enten man har en "naturlig" forklaring eller ei, så kan det være skremmende å oppleve for eksempel søvnparalyse, særlig i kombinasjon med hypnagoge eller hypnopompe hallusinasjoner. Selv om jeg vet mye den dag i dag om både "jordnære" og "overnaturlige" forklaringer på disse fenomenene, er det ikke alltid like festlig når det inntreffer, selv den beste kan bli litt maktesløs når usynlige vesner trekker dyna over hodet ditt og løper rundt oppå der med små føtter etterpå ;)

Jeg lærte meg imidlertid å få større kontroll over dette da jeg rett og slett lærte meg å foreta astralreiser/ bli bevisst på at jeg "drømte". Så i min verden kan vitenskapen forklare så mye den vil om fysiologiske årsaker, jeg ser ikke disse som noe motstridende med det åndelige. Jeg har fått påvist at hjernen og biokjemien min er unormal, og det kan nok hende det er nettopp derfor jeg har så lett for å foreta astralreiser, og for å ta inn "synsk" informasjon som for eksempel sanndrømmer...
P.S Bør understreke at jeg stiller meg åpen til både reinkarnasjon, utenomjordiske vesener, "Den andre siden" mm., men *dette* har altså høyst "jordnære" målbare og beviselige forklaringer.
Er det ikke moro at dette helt klart "åndelige" faktisk kan måles på en "jordnær" måte? Jeg ser ingen motseninger uansett hvor mange fysiologiske forklaringer forskere kommer med. Om de finner en fysisk årsak, utelukker det likevel ikke det åndelige. Og så går det liksom ikke an å utelukke det åndelige når man nettopp i astralreiser ofte ser ting fra det fysiske liv man ikke visste om (for eksempel at det har blitt nygget et nytt hus et sted man ikke har vært på lenge), eller som ikke har skjedd enda (for eksempel terroren 22 juli)...

Men man "sliter" jo litt med at det åndelige som regel ikke er målbart. Jeg tror imidlertid verden er laget slik at det er enkelte ting vi ikke skal vite med sikkerhet, bare tro. Ellers ville alt stoppet opp... det er på en måte tvilen som holder oss i gang...
Antall ord: 460

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- "Opplevelser" som skyldes Søvnforstyrrelser,

Innlegg av Sleepyastral »

...jeg har forresten vært j..... skeptisk i mange år, til tross for at jeg har hatt så mange opplevelser at jeg "burde" tro på det åndelige eller hva man skal kalle det. Jeg har vært åpen, men uhyre skeptisk. Jeg har alltid vært interessert i vitenskap, både legevitenskap og naturvitenskap, og satte meg inn i dette fra tidlig alder, og også tatt høyere utdanning innen realfag. Derfor har jeg alltid hatt "jordnære" knagger å hekte selv de underligste ting på. Og jeg har hektet og hektet... Ting har ramlet ned og jeg har hengt opp igjen, hamret, spikret og strevd for å få ting til å henge på de "tørre" teoriene... Men nå når jeg har passert tredve så har jeg valgt å overgi meg. Det finnes mer mellom himmel og jord, og sannsynligvis en eksistens etter dette. :like

Må jo bare nevne en av flere titalls ting jeg ikke lenger GIDDER å ni-stappe i "tilfeldigheter"-sekken eller surre fast på "narkolepsi-knaggen":

Jeg var mere "plaget" av søvnparalyse og andre "rørete ting i halvsøvne" da jeg var yngre og hadde mindre kontroll. Spesielt dette med utenomjordiske skremte meg, selv om jeg aldri har opplevd stort annet enn følelsen av et nærvær og kanskje et og annet vesen i rommet eller utenfor. Derfor valgte jeg å "stenge de ute". Men en natt i høst var det plutselig tilbake til "gode gamle" UFO-takter, jeg lå og vred meg i sengen og hver gang jeg døset var det som om "de" var der og lyste inn vinduet etc. Skikkelig masete... :p

Og vet dere hva? Min superjordnære samboer som aldri har sett noe som helst rart i hele sitt liv; kommer og sier at han så en UFO over stedet der vi bor når han skulle på jobb den morgenen! Han er en meget rasjonell mann, så han tar ikke feil av fly, lyskastere og planeter og slikt.

Man kan jo stappe det i den sekken eller hekte det på den knaggen man vil, men min tilfeldighets-sekk har revnet og knaggen har ramla ned...
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links