Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEn liten healinghistorie

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

qinqong

En liten healinghistorie

Innlegg av qinqong »

jeg vil bare raskt fortelle om en veninde som er rammet av kreft og desverre for henne er hun rammet av forskjellige typer kreft med spredning, og senest i dag fikk beskjed om enda mere spredning, og i denne sammenheng med denne sykdommen som hun ble rammet av for et par måneder siden, ja så har hun oppsøkt og blitt oppsøkt av og anbefalt av forskjellige healere, stort sett av den typen som er dyktige til å markedsføre seg, og noen av dem har sogar lenger utdannelse innen markedsføring enn hva dreier seg om åndsvitenskap og healing. Disse healerne tømmer hennes pengebeholdning raskt med nye løfter, tilbud og diverse duppeditter og remedier, og da hun i utgangspunktet er velbeslåt så er det lett for henne å overføre titusener av kroner for disse forskjellige tilbudene, og sogar er noen av disse krabatene rå nok til å mene at de kan få kreften til å forsvinne. Ikke en av dem og jeg poengterer: Ikke en av dem har på noe tidspunkt kommet med noen form for hjelp uten at det koster fra 1000.- kroner og oppover til 24.000.- kroner, med floksler om at det i USA ville ha kostet 100.000.- eller at auraendring for eksempel skulle forandre på sykdommen, og forbedre hennes tilstand.

Så vil nok noen si til dette at hun har vært uheldig og valgt feil healere eller behandlere, men sannheten er at mange av disse som hun i aften har fortalt meg om, ja det er mennesker som profilerer seg selv ofte via nettet som f.eks. forum, eller annonser i forumsammenheng, og som fra tid til annen anbefales av enkelte her inne også.

Dette er ikke ment som noe forsøk på å henge ut noen, men til å være litt mere skeptisk til gode markedsførere og kanskje ta seg selv i akt for hvor lett det er å la seg lure i en verden hvor penger er altoverskyggende og profit er det sterkeste begjæret.

Tenk litt over at det da ikke finnes en jævel der ute som med hånd på hjertet kan si at jeg vil hjelpe deg, og siden du er døende så vil jeg hjelpe deg......tenk littegrann over dette, og forestill deg at du selv kan være den som en vakker dag står i en slik rolle, på enten den ene eller den andre siden av bordet i en slik situasjon...

Så ønsker jeg dere alle en god kveld og takker for oppmerksomheten....
Antall ord: 422

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rose78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 31 Des 2005 00:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

hei

Innlegg av Rose78 »

Hei

Ja uff det er trist.....ser ut til å være sinnsyke priser,
nesten som det kan sees på som å utnytte svært syke folk pga kanskje det
alternative er siste eller eneste løsning når ikke annet hjelper.

Det hadde vært fint om noen kunne gjort det gratis da det er snakk om et menneskeliv
som er mere verdt enn penger å som ikke kan sammenliknes med penger.

Men så er det sånn at noen healere,har det som yrke å jobbe som healer å tar betalt da di å skal ha noe a leve av.

Men skjønner hva du mener å syntes det er trist.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Alle healere vet at ingen kan si de skal behandle kreft. Fatter ikke hva som skjer om dagen jeg.

Atmi
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

jeg var på nettsiden til whitecougar og i en av hans etiske retningslinjer står det noe slikt: jeg kan ikke love deg at du skal bli frisk.. dette synes jeg er meget ærlig og vitner om en god intensjon og realisme i det å ha evner som bla går utpå å hjelpe andre, fysisk og psykisk :)
Antall ord: 56
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

qq du har pm.
Antall ord: 4
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg syns det er leit at venninnen din qinqong har opplevd dette, og eg vil jaffal hjelpe til med det eg kan. Og eg vil ikkje ha betaling heller. :D

Far min og nokre fleire har prøvd ein urte-te som kapsla inn krefta og lar dei med kreft leve nokre år til mange år lengre. Det har fungert fint på far min, han har levd fint i over 15 år nå og sjukehuset finner ikkje kreft hjå han lenger, men eg veit om tilfelle der det ikkje gav forventa resultat.

Denne urte-teen vart kjøpt hjå Sandnes Helsekost og det er Torleif Stangelands urte-te av eit eller anna slag som virker godt på helsa generellt og mot kreft. Sandnes Helsekost holdt til i Sandnes og føre forhåpentligvis Stangelands produkter enda.
Håper dette kan være til hjelp, men vil påpeike at teen smakte pyton. Verste dritten eg har smakt, men den hjalp jaffal far min og nokre andre. :)
Antall ord: 165
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: En liten healinghistorie

Innlegg av Qwizleiz »

qinqong skrev:jeg vil bare raskt fortelle om en veninde som er rammet av kreft og desverre for henne er hun rammet av forskjellige typer kreft med spredning, og senest i dag fikk beskjed om enda mere spredning, og i denne sammenheng med denne sykdommen som hun ble rammet av for et par måneder siden, ja så har hun oppsøkt og blitt oppsøkt av og anbefalt av forskjellige healere, stort sett av den typen som er dyktige til å markedsføre seg, og noen av dem har sogar lenger utdannelse innen markedsføring enn hva dreier seg om åndsvitenskap og healing. Disse healerne tømmer hennes pengebeholdning raskt med nye løfter, tilbud og diverse duppeditter og remedier, og da hun i utgangspunktet er velbeslåt så er det lett for henne å overføre titusener av kroner for disse forskjellige tilbudene, og sogar er noen av disse krabatene rå nok til å mene at de kan få kreften til å forsvinne. Ikke en av dem og jeg poengterer: Ikke en av dem har på noe tidspunkt kommet med noen form for hjelp uten at det koster fra 1000.- kroner og oppover til 24.000.- kroner, med floksler om at det i USA ville ha kostet 100.000.- eller at auraendring for eksempel skulle forandre på sykdommen, og forbedre hennes tilstand.

Så vil nok noen si til dette at hun har vært uheldig og valgt feil healere eller behandlere, men sannheten er at mange av disse som hun i aften har fortalt meg om, ja det er mennesker som profilerer seg selv ofte via nettet som f.eks. forum, eller annonser i forumsammenheng, og som fra tid til annen anbefales av enkelte her inne også.

Dette er ikke ment som noe forsøk på å henge ut noen, men til å være litt mere skeptisk til gode markedsførere og kanskje ta seg selv i akt for hvor lett det er å la seg lure i en verden hvor penger er altoverskyggende og profit er det sterkeste begjæret.

Tenk litt over at det da ikke finnes en jævel der ute som med hånd på hjertet kan si at jeg vil hjelpe deg, og siden du er døende så vil jeg hjelpe deg......tenk littegrann over dette, og forestill deg at du selv kan være den som en vakker dag står i en slik rolle, på enten den ene eller den andre siden av bordet i en slik situasjon...

Så ønsker jeg dere alle en god kveld og takker for oppmerksomheten....


qinqong..

Siden jeg opplever å stå i en slik situasjon du beskriver i slutten av innlegget ditt her, sier jeg bare dette:
Tankene dine bak dette innlegget vitner om at du er opprørt og oppriktig indignert over mye av "tilbudene" som bys frem. (også her på forumet.)

Har lest dette, og vil med dette takke for at du kom med det her. Enkelte ganger kan det være godt å la frustrasjon få utløp gjennom noe så enkelt som å skrive ned noen ord..
Antall ord: 507
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Ja, det er desverre slik at mange av de som blir sett på som de mest troverdige alt.behandlerne/medier/klarsynte etc er de som er best på selvskryt og å markedsføre seg selv...

Det er virkelig noe å tenke på
Antall ord: 40
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links