Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHvordan forandre verden til noe godt

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Hvordan forandre verden til noe godt

Innlegg av OOTSP »

Det er slike ting jeg fokuserer veldig mye nå. Men kanskje noe av det vanskeligste å komme frem til. Selv er jeg veldig mye imot at hele verden bstår av penger, fattige, middels og rike. Penger skaper jo mye ødeleggelser, raning, dreping, makt, egoisme ++. Det synes jeg er veldig trist at vi blir styrt av penger. Men er det mulighet til å forandre det?

Hvordan skape en verden der alt er godt og utrolig nydelig? Det er det jeg nå tenker mye på.

Tenker også mye på hvordan vi kan skape gratis energi. Vi har jo ting vi kan få det av, som magnetisme, gravitasjonen og ikke minst solen. Hvorfor har det enda ikke kommet. Selv så skal jeg teste ut med magnetisme og gravitasjonen og bare se om det fungerer, håper inderlig det, hehe... Men får bare se.

Det som gjør det meste ond kommer fra penger og ikke minst religion. Religionen er vel ikke bare å fikse, og sikkert utrolig vanskelig med pengene også. Får bare tiden vise fremover og se hva som skjer.
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

penger og religion er roten til alt ondt mener jeg. det kommer nok aldri til å bli annerledes heller. men vi kan jo for all del håpe...
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Hei, OOTSP.

At du skal teste ut muligheter for gratis energi gjennom magnetisme og gravitasjon er prisverdig. Du blir ikke den første som prøver seg på det, men allikevel.. Lykke til med dette.

Når det gjelder forsøk på avskaffelse av religioner og penger, trenges nok mere enn gode lykkeønskninger. Disse tingene er nok heller ikke de eneste store grunnene til ondskap i verden. Kanskje man glemmer den viktigste: Mennesket selv?

Utopia er ingen ny ide'. :mozilla_wink:
Antall ord: 82
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Jeg har ingen videre stor tro på at de neste generasjonene vil komme til å gjøre verden bedre. Jeg syntes de som er barn og unge nå er alt for bortskjemte og egoistiske.
Religion er roten til alt ondt!
ett eksempel :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179015
Antall ord: 50
"initative comes to thems that wait!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Mennesker er roten til alt ondt! Vi har fått evnen til å ta våre egne valg, men istede kaster vi dem bort på religion...
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Nostradamus2 skrev:Disse tingene er nok heller ikke de eneste store grunnene til ondskap i verden. Kanskje man glemmer den viktigste: Mennesket selv?

Utopia er ingen ny ide'. :mozilla_wink:
Akkurat!
Hver og en har enorme muligheter til å skape en bedre "verden" rundt seg selv og de en er i kontakt med. Hvis alle hadde gjort dette hadde verden fort vært et bedre sted. Lettere sagt en gjort dog. Så enkelt, likevel så ekstremt vanskelig å skulle realisere fordi en del av å leve i harmoni inkluderer vel automatisk at en ikke kan tvinge sine meninger på andre. Desverre er det like lett å bryte ned som og bygge opp..
En annen ting er at positivitet og kjærlighet er voldsomt smittende, og kan gjøre en stor forskjell ikke bare for de man er i direkte kontakt med, men også de som de er i kontakt med igjen.

Jeg tror det enkleste grepet man kan gjøre er å gjøre forskjeller i skolen. Da helst barneskolen. Jeg tror ikke man kan regne med at barna får den oppfølgingen som er nødvendig hjemme (i allefall langt fra alle). Dette vil jo før eller senere slå tilbake på samfunnet. Noe så enkelt som å undervise temaer som ´respekt for miljø og medmennesker´, miljøvern/dyrevern, medmenneskelighet etc tror jeg kan gjøre enorme forskjeller. Samt fler lærere, større tilbud for elevene og ikke minst større (andre) tiltakt for unngå mobbing.

Jeg synes det blir helt feil å si at religion er roten til all ondskap. Det ER faktisk mye godt i religion, og mange religioner følger også mange av de samme retningslinjene. Det er vel mulig at religion har vært med på å holde mennesker litt "i sjakk" også. Når mennesket følger regler som de 10 bud så er vel det i det store og hele positivt?
Jeg sier ikke at det har skjedd mye vondt i kjølevannet av religion, men det er viktig å se på byggestenene i religion og ikke bare alt mennesket har lagt til og trukket fra underveis.
Antall ord: 347
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

JUNE skrev:penger og religion er roten til alt ondt mener jeg. det kommer nok aldri til å bli annerledes heller. men vi kan jo for all del håpe...
Religion blir ondt pga alle fanatikere og ekstreme grupperinger. Tror religion gjør mer godt enn vondt. Det er jo strengt tatt bare muslimer og kristne som på død og liv skal fremme sin egen religion.


Hvordan tror du verden hadde vært uten penger? Hva er alternativet til penger?
Antall ord: 80
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dragonheart
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 262
Startet: 11 Apr 2005 11:51
19
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Skiptvet

Innlegg av Dragonheart »

Det er ikke selve relgionen som er roten til ondt i dagens samfun men persjonene i troen, alle kjente regioner belærer om balanse og aksepteringer av andre trosrettninger, men får ikke mange hundre år tilbake hvar dette anderledes og det hvar mange som ikke trodde på hele relgionen de underkastet seg
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Penger er også roten til mye godt etter min mening, og det som er godt i noens øyne vil være vondt i andres, greinene som springer ut av stammen ser forskjellige ut fra forskjellige vinkler. Slik er det jo med så å si alt.

Religion er også roten til mye godt, f.eks i de gamle samfunnene der de ikke hadde noen andre former for normer eller samfunnslover. Vi kan finne mange likhetstrekk mellom normene i vårt samfunn og normene som står beskrevet i bibelen. Jeg tror ikke dere forstår betydningen dette har hatt for menneskets sosiale eksistens de siste årene, og jeg tror nok dette veier opp for mange av de vonde forgreiningene. Man kan vel kanskje sammenligne reglene i bibelen som "diktatur" for et troende samfunn, men for å ta et eksempel så tror jeg ikke de ti bud har vært noe annet enn godt for de personene som fulgte de. Fra en som ikke liker de vil de nok ses på som noe vondt. Det finnes en balanse mellom pessimisme og optimisme, men ikke for de som bare ser vondt i ting.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links