Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenEn liten teori bare...

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

En liten teori bare...

Innlegg av ^Idril^ »

Hva om jomfru Maria egentli ble bortført av et romskip, og når hun kom tilbake var hun blitt gravid.. Derfor kunne ingen vite hvem faren var.. Jesus, han kunne gå på vannet han, gjøre vann om til vin og helbrede.. Egenskaper tilhørende en utenomjordisk er vi alle enige om, men hva om han ikke var sendt fra himmelen.. men heller fra en planet ute i universet? En Clark Kent på et vis.. Etter jesus døde og sto opp igjen, står det skrevet i bibelen at han ble ført til himmelen i en ildvogn... Var dette et romskip kanskje?

Bare en liten teori ;)
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Hmm...tja, hvorfor ikke? :D En interessant teori, det der.
Antall ord: 9
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Kan vel ikke se nødvendigheten av å oppfinne kruttet på nytt.
Alt det trådstarter innleder med her, er teoretisert i tonnevis med litteratur opp gjennom de siste årene.

Selv var jeg en gang fanatisk tilhenger av størstedelen av dette som åpningsinnlegget sier, da det jo er Erich von Daniken's teorier opp av dage, dette..

Lykke til med å finne sannheten og svaret. :)
Antall ord: 64
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Nostradamus2 skrev:Kan vel ikke se nødvendigheten av å oppfinne kruttet på nytt.
Alt det trådstarter innleder med her, er teoretisert i tonnevis med litteratur opp gjennom de siste årene.

Selv var jeg en gang fanatisk tilhenger av størstedelen av dette som åpningsinnlegget sier, da det jo er Erich von Daniken's teorier opp av dage, dette..

Lykke til med å finne sannheten og svaret. :)
Aldri hørt eller lest om det før, jeg.
Antall ord: 76
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Nostradamus2 skrev:Kan vel ikke se nødvendigheten av å oppfinne kruttet på nytt.
Alt det trådstarter innleder med her, er teoretisert i tonnevis med litteratur opp gjennom de siste årene.

Selv var jeg en gang fanatisk tilhenger av størstedelen av dette som åpningsinnlegget sier, da det jo er Erich von Daniken's teorier opp av dage, dette..

Lykke til med å finne sannheten og svaret. :)
Jeg synes bare det var en interessant vinkling, og jeg sa ikke at jeg hadde funnet den på selv... Erich von Daniken's har jeg ikke hørt om, men tusen takk for tipset! Han vil jeg vite mer om ;)
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Direkte og usminket:
http://www.evdaniken.com/

Han er bare en av de som deler dine tanker, ^Idril^ :)
Antall ord: 18
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Nostradamus2 skrev:Direkte og usminket:
http://www.evdaniken.com/

Han er bare en av de som deler dine tanker, ^Idril^ :)
Tusen takk for linken ;)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

Tror ikke at Jesus var utenomjordisk i det hele tatt.... Iallefall ikke mer enn deg og meg, og alle andre.... :mozilla_wink:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
andani
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 06 Des 2005 07:31
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av andani »

Etter jesus døde og sto opp igjen, står det skrevet i bibelen at han ble ført til himmelen i en ildvogn...
Hvor har du lest det? Var vel Elias som opplevet dette?

Andre Kongebok
Kapittel 1
11Mens de så gikk og talte sammen, kom det med én gang en gloende vogn og gloende hester og skilte dem fra hverandre; og Elias fór i stormen op til himmelen.
Her er beskrivelsen av Jesu "avreise":
Apostlenes gjerninger
Kapittel 1
9Og da han hadde sagt dette, fór han op mens de så på, og en sky tok ham bort fra deres øine. 10Og mens de stirret op mot himmelen idet han fór bort, se, da stod to menn hos dem i hvite klær, 11og de sa: I galileiske menn! hvorfor står I og ser op mot himmelen? Denne Jesus som er optatt fra eder til himmelen, skal komme igjen på samme måte som I så ham fare op til himmelen.
Her er forreste en annen "kuriositet" fra bibelsk tid, som beskriver at de allerede den gangen behersket førstehjelp/munn til munn metoden:
Andre Kongebok
Kapittel 4
34Derefter steg han op og la sig over barnet med sin munn mot dets munn og sine øine mot dets øine og sine hender på dets hender, og da han således bøide sig over barnet, blev dets legeme varmt.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Jaja, så husker jeg litt feil da... Det var bare en teori.. Ikke noe å hisse seg opp over...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Alvejenta skrev:Tror ikke at Jesus var utenomjordisk i det hele tatt.... Iallefall ikke mer enn deg og meg, og alle andre.... :mozilla_wink:
Nei, det tror jo ikke jeg heller... Dette var bare snakk om en teori.. Jeg tenker bare at hvis det skulle vært sant mye av det som står i bibelen, så hadde ikke han vært så lik som oss... men jeg tror jesus var en helt vanlig mann jeg, sånn som alle oss andre....(menn og kvinne, store som små)
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Alvejenta »

^Idril^ skrev:
Alvejenta skrev:Tror ikke at Jesus var utenomjordisk i det hele tatt.... Iallefall ikke mer enn deg og meg, og alle andre.... :mozilla_wink:
Nei, det tror jo ikke jeg heller... Dette var bare snakk om en teori.. Jeg tenker bare at hvis det skulle vært sant mye av det som står i bibelen, så hadde ikke han vært så lik som oss... men jeg tror jesus var en helt vanlig mann jeg, sånn som alle oss andre....(menn og kvinne, store som små)
Det er jo bibelen som har gjort Jesus utenomjordisk.....
Og når jeg skriver at han var som deg og meg, og alle andre, så mener jeg med det,
at han godt kan ha hatt evnen til å helbrede, det er det jo mange som kan idag også, bare at da kaller vi det som oftes healing...
Kan hende var han skikkelig god på både det ene og det andre innen det som virker/kalles utenomjordisk (les paranormalt)... :mozilla_wink:
Mye av det som står om Jesus i bibelen, kan jo, og har sikkert et snev av sannhet i seg.
Men jeg tror også det er viktig at man tenker litt på hvor lenge etter Jesu død det var at bibelen ble satt sammen til (nesten) det den er idag....
Og hvorfor ble ikke alle evangeliene tatt med i denne.....
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

andani skrev: Andre Kongebok
Kapittel 1
11Mens de så gikk og talte sammen, kom det med én gang en gloende vogn og gloende hester og skilte dem fra hverandre; og Elias fór i stormen op til himmelen.

Her er beskrivelsen av Jesu "avreise":
Trur heller det var eit kulelyn som kom ned og havna under klea til Elias, noko som sikkert fekk det til å sjå ut som Elias for i ein storm opp til himmelen i det Elias slapp ei heller fæl bønne pga nevnte kulelyn som da medførte ein stor nok eksplosjon til at Elias verkelig letta mot himmelen i ein tilsynelatande storm. Men for ettermælet var jo det best å pynte litt på historia.
andani skrev: Apostlenes gjerninger
Kapittel 1
9Og da han hadde sagt dette, fór han op mens de så på, og en sky tok ham bort fra deres øine. 10Og mens de stirret op mot himmelen idet han fór bort, se, da stod to menn hos dem i hvite klær, 11og de sa: I galileiske menn! hvorfor står I og ser op mot himmelen? Denne Jesus som er optatt fra eder til himmelen, skal komme igjen på samme måte som I så ham fare op til himmelen.
Dette henspeiler bare på eit skjult bilde om at nokre allereie hadde skjønt tyngdekrafta, at noko som gjekk opp ville komme ned på samme måten. Dette oxo litt pynta på for ettermælet osv.

andani skrev: Her er forreste en annen "kuriositet" fra bibelsk tid, som beskriver at de allerede den gangen behersket førstehjelp/munn til munn metoden

Andre Kongebok
Kapittel 4
34Derefter steg han op og la sig over barnet med sin munn mot dets munn og sine øine mot dets øine og sine hender på dets hender, og da han således bøide sig over barnet, blev dets legeme varmt.
Har meir tru på at det viser pedofili på sitt verste, dog forsøgt skjult gjennom å gjere dette om til handling som passer seg for ettermælet. Skjønt nokre kristne har tolka dette dit hen at pedofili er greit sia det er gitt føringer om det i boka over alle bøker.
Antall ord: 371
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Silmarill
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 220
Startet: 08 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In a galaxy far, far away!

Innlegg av Silmarill »

Interessant var det uansett... fikk jo svar på mye man ikke visste at man lurte på her da!
Antall ord: 18
"initative comes to thems that wait!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: En liten teori bare...

Innlegg av madjava »

^Idril^ skrev:Hva om jomfru Maria egentli ble bortført av et romskip, og når hun kom tilbake var hun blitt gravid.. Derfor kunne ingen vite hvem faren var.. Jesus, han kunne gå på vannet han, gjøre vann om til vin og helbrede.. Egenskaper tilhørende en utenomjordisk er vi alle enige om, men hva om han ikke var sendt fra himmelen.. men heller fra en planet ute i universet? En Clark Kent på et vis.. Etter jesus døde og sto opp igjen, står det skrevet i bibelen at han ble ført til himmelen i en ildvogn... Var dette et romskip kanskje?

Bare en liten teori ;)
Mulig atte josef vart bortført og fødte jesus og at jomfru maria difor kunne bevise at hu egentli var jomfru forsatt, da josef fødte jesus og sia det ikkje var normalt at menn fødte barn, valgte maria og josef å lage ei skrøne om at dette var ein jomfrufødsel, slik som profetane hadde trykkt ut av seg ei stund, og desse profetane trengte egentlig eit lite under, sånn for ikkje å misse ansikt, så dette passa egentlig bra for fleire og difor trur eg det må være slik sia eg ikkje kjeme på noko betre forklaring på at maria var jomfru. Men viss maria ikkje var jomfru stille jo saken seg i eit anna hjørne, og det kan man gjerne tenke over fleire ganger kva hjørne det vert, for det var ikkje vanlig at jentene fekk være jomfru så lenge at det gjorde noko, husk bruken av salat-blad som var svært utbredt på denne tid i historia for å lure tilkomne ektemenn inn på sporet av at jenta egentlig var jomfru. Maria er egentli heldig sia hu ikkje levde her i norge, for her vart det oftast brukt bjørkebark sia salaten enda ikkje var så utbredt, noko som ofte førte til reine skjere kampen bryllapsnatta når brudgommen skulle fullføre akta som og var nødvendig å fullføre for å verte riktig gift liksom. Litt heldig hu derre maria ja, litt for heldig, så eg trur nok at det egentlig var josef som vart bortført sia dette ikkje skjedde i norge.
Antall ord: 375
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links