Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKHaunting

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Haunting

Innlegg av lille-my »

På onsdag kl 22:00 kommer det et program som heter Haunting på discovery. Aner ikke hva det går ut på, men på tekst tv har de kaldt programmet Døde leieboere.


Mvh My
Antall ord: 35
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
magdalena
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 31 Mar 2005 00:59
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Re: Haunting

Innlegg av magdalena »

lille-my skrev:På onsdag kl 22:00 kommer det et program som heter Haunting på discovery. Aner ikke hva det går ut på, men på tekst tv har de kaldt programmet Døde leieboere.


Mvh My
fy søren at æ ikke har tv...høres spennende ut!
Antall ord: 49
"He should not vow to walk in the dark, who has not seen the nightfall." - J.R.R. Tolkien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

Ifølge Discoverychannel går denne episoden idag:

The Lake Club Horror

In Springfield, Illinois, the Lake Club is a monument to a bygone era - a dance hall where crowds once thrived on the sounds of classic jazz… and gamblers bet everything on a roll of the dice. Fortunes were won and lost here; entire lives built and destroyed in a single night.

In 1974, Bill and Tom transform the grand old dame into a rock n roll nightclub, and immediately begin to learn her darkest secrets. Phantom music and inexplicable blasts of cold air make each of them believe that, even when they are the only living people inside the Lake Club, they are not alone.

Others begin to share their fears, and one young woman bears the burden of a terrifying secret, a ghost’s solemn warning: One of the owners is about to die.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hemmelig
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 28 Jul 2004 21:59
19

Innlegg av Hemmelig »

Dette programmet pleier å gå på søndager kl.22.00 tror jeg. så ihvertfall på det sist søndag, om noen som hadde demon(er?)i huset sitt.Ganske guffent, men tror det var en del overdrivelser?Var det noen som så det?
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

Dramaserie eller reality, dokumentarserie?
Antall ord: 4
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MATRIX
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 75
Startet: 26 Aug 2003 17:39
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondhjems omerådet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av MATRIX »

Det går en serie på svensk TV4+ kl 21.00 i kveld, som heter Hjemsøkte hus...
En svensk dokumentar om paranormale fenomen,ser lovende ut. :mozilla_cool:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

BMFLEX skrev:Dramaserie eller reality, dokumentarserie?
Jeg tror det er en dokumentarserie. Det har vært noen ganger på søndager men jeg vet ikke om dette er det samme. :mozilla_smile:
Antall ord: 32
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Delayed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 22 Jun 2005 18:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Delayed »

Tror det het "A Haunted". Samma det, jeg har sett reklame for den serien i hele kveld å grubla svært mye over den a'en :p Det ser creepy ut, så kommer nokk til å se om onsdagen om det er brukbart. Tror det var dokumentarserie, handler om ting folk har opplevd, om jeg ikke missforsto helt.
Antall ord: 55
When It Starts Getting Serius, I Go Ooooooooooooh! ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wonder_girl

Innlegg av wonder_girl »

Hmmm, spennende.. Flere ganger det har gått dokumentarer om overnaturlige ting på discovery i det siste, men jeg har som regel skrudd på tv`en da det bare er igjen litt av programmet for jeg har jo så klart glemt helt av det eller ikke vist om det.
Håper de har fått til en bra serie nå da :)
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

Merkelige hendelser, underlige visjoner, det paranormale... «A Haunting...» er de SANNE historiene om disse uvanlige hendelsene, og folkene som opplever dem.

Søndagens episode (reprise fra november) : A Haunting in Georgia

Andy og Lisa Wyrick er bekymret… deres fire år gamle datter Heidi har to innbilte lekekamerater: "Herr Gordy", en eldre mann som dytter henne på husken, og "Con", en yngre mann som Heidi beskriver som en som "har mistet den ene armen og er dekket av blod".

Når Lisa forteller en nabo dette blir hun overrasket over å høre at disse to mennene tidligere bodde i området - og at begge har vært døde i flere år. Herr og fru Wyrick nekter å tro at Heidis innbilte venner er døde naboers ånder, helt til åndene begynner å bli farlige. Når Heidi en natt våkner opp med dype kutt i ansiktet, blir en Oxford-utdannet parapsykolog bedt om å undersøke saken.

Etter grundig undersøkelse av familiens hjem konkluderer Dr. Roll med at Heidi har sjeldne psykiske evner, som sammen med et sterkt elektromagnetisk felt skaper hallusinasjoner. Men når resten av Heidis familie begynner å oppleve skremmende fenomener er det intet vitenskapen kan gjøre for å stanse marerittet.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cilie+2
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 123
Startet: 16 Sep 2005 20:28
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordvestlandet

Innlegg av Cilie+2 »

Hemmelig skrev:Dette programmet pleier å gå på søndager kl.22.00 tror jeg. så ihvertfall på det sist søndag, om noen som hadde demon(er?)i huset sitt.Ganske guffent, men tror det var en del overdrivelser?Var det noen som så det?
Så det jeg:)sett mange av de programmene, og mange av de gangene har det vært snakk om demoner og helvetesporter.. Syns det blir litt for teit e igrunnen
Antall ord: 75
Når nettene blir lange og kulda setter inn.. en svale gjør ikke en sommer.

O'er all there hung the shadow of a fear,
A sense of mystery the spirit daunted,
And said, as plain as whisper in the ear,
The place is haunted!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Delayed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 22 Jun 2005 18:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Delayed »

catweazle skrev:Merkelige hendelser, underlige visjoner, det paranormale... «A Haunting...» er de SANNE historiene om disse uvanlige hendelsene, og folkene som opplever dem.

Søndagens episode (reprise fra november) : A Haunting in Georgia

Andy og Lisa Wyrick er bekymret… deres fire år gamle datter Heidi har to innbilte lekekamerater: "Herr Gordy", en eldre mann som dytter henne på husken, og "Con", en yngre mann som Heidi beskriver som en som "har mistet den ene armen og er dekket av blod".

Når Lisa forteller en nabo dette blir hun overrasket over å høre at disse to mennene tidligere bodde i området - og at begge har vært døde i flere år. Herr og fru Wyrick nekter å tro at Heidis innbilte venner er døde naboers ånder, helt til åndene begynner å bli farlige. Når Heidi en natt våkner opp med dype kutt i ansiktet, blir en Oxford-utdannet parapsykolog bedt om å undersøke saken.

Etter grundig undersøkelse av familiens hjem konkluderer Dr. Roll med at Heidi har sjeldne psykiske evner, som sammen med et sterkt elektromagnetisk felt skaper hallusinasjoner. Men når resten av Heidis familie begynner å oppleve skremmende fenomener er det intet vitenskapen kan gjøre for å stanse marerittet.
Det er ikke det samme som "A Haunting"
A haunting går onsdager kl 22 og reprisen går søndager kl ett om natta.

Men at det er fler sånne domkumentarer på TV er bare spennende :)
Antall ord: 242
When It Starts Getting Serius, I Go Ooooooooooooh! ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Discovery har sendt program på søndager og onsdager. Søndagsprogrammet har vart fra 22:00 til 00:00. Onsdag varte det bare 1 time. Det heter a hanting begge dagene, men de norske oversetterne har gitt dem forskjellige navn, noe som ikke overrasker meg eller andre som ser mye på den kanalen. Geniale program men tekstingen er så dårlig at den er mer til bry enn hjelp for de som har behov for det.

Jeg synes programmet med demonen og helvetesporten var bra. Det var den beste. Akkurat det tilfellet tror jeg på. Jeg har erfaring med nesten det samme sjøl. Helvetesport må tolkes på en ikkekristen måte. Men det er ikke så rart mange ikke tror på det. Åndeverden har jo bare engler har den ikke?
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Begynner A Haunted nå kl 22:00 på discovery. Varer helt til 24:00 dessverre, men de har alltidvært bra de programmene.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille-my
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 115
Startet: 19 Nov 2005 20:44
18

Innlegg av lille-my »

>wiz skrev:Begynner A Haunted nå kl 22:00 på discovery. Varer helt til 24:00 dessverre, men de har alltidvært bra de programmene.
Den som går nå har gått før. Men det er det programmet jeg mente.

Du har rett igjen du Wiz, hyggelig at du er tilbake forresten.
Antall ord: 54
Take care

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links