Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenDäniken

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Det er ting som ligger i bunnen ( nå tenker jeg UFO og spor som kan være ufo relatert - KAN...) - som gjør at jeg finner noen av "bevisene hans" triggende for egen fatasi...
Ikke bare for fantasien, men hvorfor iallverden laget Inkaene disse enorme figurene ?
( som et eksempel ).

Men ei fjær blir lett til 5 høns, og det tror jeg Danniken her har gjordt...
iallfall deler av det.

At han og er selektiv, gjør jo at han har funnet "sine bevis" som han vil utbrodere.

Danniken ser jeg på en som har funnet visse mulige ledetråder, og deretter presenterer sin teori.
Men samtidig overser andre bevis - fordi de ikke passer helt...

Grunntankene hans - ja, de følger jeg med på, fordi jeg tror det ligger noe i bunnen av det hele.
Noe er det . Det er jeg overbevist om.
Men om han har rett i sine teorier ? det er en annen sak.

Hva er det f.ex som skjer i Hessdalen ? ;-)
Det OG kalles for UFO... Kansje DET er gudene som leker seg ????

mvh Asbjørn
Er det figurene Nazca-indianerne laget du snakker om?

Det kan jo være så mange årsaker til at de laget disse figurene, og Däniken har jo helt klart undervurdert de "primitive" indianerne. Joe Nickell har klart vist at disse figurene ikke krevde så avansert verktøy.

Selektiv betyr bare at han velger hvilke bevis han vil legge fram, og hvilke han vil holde tilbake.
Når han som nevnt i tidligere innlegg viser deler av bilder, og bevisst gir dem feil betydning handler det ikke om seleksjon, men om juks og bedrag.

Hessdalen igjen. Det er begrenset hvor mange forskjellige påstander Hessdalen skal bevise. Jeg vet ikke hva som foregår der, men det betyr ikke at det er utenomjordiske astronauter heller.
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:
Asbjørn skrev:Hva er det f.ex som skjer i Hessdalen ? ;-)
Det OG kalles for UFO... Kansje DET er gudene som leker seg ????
mvh Asbjørn
Er det figurene Nazca-indianerne laget du snakker om?

Når han som nevnt i tidligere innlegg viser deler av bilder, og bevisst gir dem feil betydning handler det ikke om seleksjon, men om juks og bedrag.

Hessdalen igjen. Det er begrenset hvor mange forskjellige påstander Hessdalen skal bevise. Jeg vet ikke hva som foregår der, men det betyr ikke at det er utenomjordiske astronauter heller.
Jeg vet heller ikke hva som skjer i hessdalen, men det KAN jo være gudene som leker seg... ;-)
Og det kan være... Ja fyll ut forslag...hehe

Jeg tenkte på indianer-fiugurene, bla.a. Ja.

Og som du sier ; når man kun fremlegger deler av en helhet, så lyver man, dersom man unnlater ting som motiser ens egne uttalelser.
Dersom inkludering av resten øedelegger teorien man "lager", da...

Det blir som å si at ett minutt har 15 sekunder - de som er mellom 20 til 36...
hva da med resten av sekundene ?
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Jeg vet heller ikke hva som skjer i hessdalen, men det KAN jo være gudene som leker seg... ;-)
Og det kan være... Ja fyll ut forslag...hehe

Jeg tenkte på indianer-fiugurene, bla.a. Ja.

Og som du sier ; når man kun fremlegger deler av en helhet, så lyver man, dersom man unnlater ting som motiser ens egne uttalelser.
Dersom inkludering av resten øedelegger teorien man "lager", da...

Det blir som å si at ett minutt har 15 sekunder - de som er mellom 20 til 36...
hva da med resten av sekundene ?
Eller å bruke åpningsbildet her, og si det er hva det ser ut som. :D

At det er gudene som leker seg i Hessdalen ser jeg som lite trolig, avhengig av hva du regner som gudene. Hvis du ser på naturkreftene som guder tror jeg du kan være inne på noe. :)
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:
Asbjørn skrev:Jeg vet heller ikke hva som skjer i hessdalen, men det KAN jo være gudene som leker seg... ;-)

Og som du sier ; når man kun fremlegger deler av en helhet, så lyver man, dersom man unnlater ting som motiser ens egne uttalelser.
Eller å bruke åpningsbildet her, og si det er hva det ser ut som. :D

At det er gudene som leker seg i Hessdalen ser jeg som lite trolig, avhengig av hva du regner som gudene. Hvis du ser på naturkreftene som guder tror jeg du kan være inne på noe. :)
Hehe, ja, denne har jeg faktisk sett før... ;-) - Og ja, det er noe helt annet enn hva det ser ut som...
(utrolig bra laga, da, det må man si... )

Og naturkreftene som guder ? Tja, ka veit oss ?

mvh Asbjørn
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links