Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenEt stille rop, etter hjelp!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 23 Feb 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordland - Sortland å Hadsel :D

Et stille rop, etter hjelp!

Innlegg av ulle »

Vel, jeg har en venninne som lurer på en ting. Føler selv dette er et innteressant tema! Var sammen med venninna mi da dette skjedde.
Ugh, så redde vi var! (Særlig meg!!)

Vel, here's the thing.. Jeg og venninna mi Katinka, (som er 2 år eldre enn meg) hadde vært ute sammen med noen venner! Vi skulle gå hjem, da en bil kom rett imot oss!!
Den kjørte kjempe fort, og venninna mi var sikker på at den skulle kjøre oss ned.
Men det gjorde den ikke!
Etterhvert som vi gikk kom det flere og flere biler imot oss. Vi bevegde oss lengere og lengere inn i grøften!
Så kom bilen på nytt igjen. (den hadde snudd, og denne gangen kom den rett mot oss bakfra)
Venninna mi var denne gangen heelt sikker på at hun kom til å dø, så hun takka for alt jeg hadde gjort for henne! Bilen kom nærmere, og nærmere! Snart var den helt oppi beina våre.
Jeg kunne se på ansiktet til venninna mi at hun bare hadde lyst til å skrike, rope etter hjelp! Men hun kunne ikke.
Munnen hennes var helt stille, det kom bare en liten pipelyd ut!! Hun var så redd at hun skalv.
Bilen kjørte ikke på oss, for vi sprang så fort vi kunne, ned gjennom skogen!

Hvorfor kunne ikke venninna mi bruke munnen?

Ulrikke //
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1194
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

fordi at når man blir redd, så blokkeres både det ene og det andre...
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Krull - sluttet

Hei

Innlegg av Krull - sluttet »

Hun var sikkert stum av skrekk :mozilla_surprised:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Da jeg var i ''skytedrama'' i høstferien, ble vi så redde at vi begynte å gråte på impuls og jeg skalv i en uke etterpå og hadde vondt i magen osv. Andre hyperventilerte og måtte få pustehjelp. Poenget er at kroppen reagerer på sin måte som følge av sterk redsel. Ikke alltid vi selv skjønner hvorfor, det bare er den fysiske reaksjonen. Ofte er jo den psykiske verre da, heldigvis har jeg kommet over det som skjedde. Men var nok de som ikke gjorde det.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 23 Feb 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordland - Sortland å Hadsel :D

Innlegg av ulle »

Oi .. Glømte å nevne at hun ikke kunne snakke på nesten 3 dager!

Takk for svar!
Det virker litt mer logiskt nå.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Imle »

Ja, sånt har jeg opplevd selv og, å være så redd at man rett og slett ikke får ut et ord, turte ikke å bevege meg en gang! Uff, heldigvis er det ikke mange ganger i livet man blir så redde! :mozilla_tongue: :)
Grunnen til at hun ikke pratet på nesten tre dager var vel kanskje fordi denne episoden satt inni henne, at hun ikke hadde kommet over redselen ennå?.. Håper i alle fall at alt er bra med dere nå da!.. :D
Antall ord: 82
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

karina skrev:Da jeg var i ''skytedrama'' i høstferien, ble vi så redde at vi begynte å gråte på impuls og jeg skalv i en uke etterpå og hadde vondt i magen osv. Andre hyperventilerte og måtte få pustehjelp. Poenget er at kroppen reagerer på sin måte som følge av sterk redsel. Ikke alltid vi selv skjønner hvorfor, det bare er den fysiske reaksjonen. Ofte er jo den psykiske verre da, heldigvis har jeg kommet over det som skjedde. Men var nok de som ikke gjorde det.
Var dette i Norge...?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

det kan være en instinktiv reaksjon. mange klarer ikke å bevege seg heller når de plir skikkelig skremt. før ble folk jaget av ville dyr,eks bjørner, og da lønner det seg å ligge helt stille....
Antall ord: 39
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 23 Feb 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordland - Sortland å Hadsel :D

Innlegg av ulle »

torgeir skrev:det kan være en instinktiv reaksjon. mange klarer ikke å bevege seg heller når de plir skikkelig skremt. før ble folk jaget av ville dyr,eks bjørner, og da lønner det seg å ligge helt stille....
Ja, da bør man leke død! Men det er fordi at man ikke skal bli spist.
Dette var en reaksjon, på noe nifst :mozilla_undecided:
Vel, liker svarene deres!
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystica
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 345
Startet: 04 Mai 2005 13:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ghettoen

Innlegg av Mystica »

Jeg har vært stiv og stum av skrekk,
det er ikke noe gøy :mozilla_smile:
Antall ord: 17
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

>wiz skrev:
karina skrev:Da jeg var i ''skytedrama'' i høstferien, ble vi så redde at vi begynte å gråte på impuls og jeg skalv i en uke etterpå og hadde vondt i magen osv. Andre hyperventilerte og måtte få pustehjelp. Poenget er at kroppen reagerer på sin måte som følge av sterk redsel. Ikke alltid vi selv skjønner hvorfor, det bare er den fysiske reaksjonen. Ofte er jo den psykiske verre da, heldigvis har jeg kommet over det som skjedde. Men var nok de som ikke gjorde det.
Var dette i Norge...?
Tyskland
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Sammen med ten-singen?

Sorry kunne ikke dy meg.

Bra det gikk bra :) Må ha vært en skremmende opplevelse. Vet ikke åssen jeg ville reagert i en sånn situasjon. Eller jeg har jo blitt rana da, eller forsøkt rana, men pistoler ol er verre.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

>wiz skrev:Sammen med ten-singen?

Sorry kunne ikke dy meg.

Bra det gikk bra :) Må ha vært en skremmende opplevelse. Vet ikke åssen jeg ville reagert i en sånn situasjon. Eller jeg har jo blitt rana da, eller forsøkt rana, men pistoler ol er verre.
Hehe, nei faktisk ikke, det var ''one time, at band camp''. (Orkestertur)

Ingen ble skadet da. Men karene siktet rett på en god venninne av meg, også skøt de opp i lufta istedet heldigvis, også kom jeg og noen fler og da kom de tilbake og skøt i lufta igjen. Skremmende ja. Litt interessant å vite hvordan man reagerer i en sånn situasjon da, for å se det positive i det. Min reaksjon kom først og fremst dagen derpå, noe som i og for seg var ganske praktisk ettersom en hel del av mine venner reagerte der og da.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links