Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenEn tur til Dødsriket.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Josva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Mar 2006 13:01
18

En tur til Dødsriket.

Innlegg av Josva »

Det som forandret livet mitt totalt,dramatiske timer i dødsriket tror eg ville forandre livet til alle som har erfart dette.La meg begynne fra begynnelsen.

Mor trodde på Gud og bad om at også eg måtte få denne gudstroa,noe som eg mente passet for de eldre garde og ikkje ville innbefatte meg i. Ein dag kom mor helt hysterisk springende til meg ute på tuet ho kunne da fortelle at ein engel hadde kommet inn på kjøkknet,ein mannsskikkelse ca.2m høy og talte desse orda : Kjell-Arne skall bli frelst,og bli eit redskap i mi hand. Eg reiste like etter dette ombord i ein båt som gjekk i uteriks for å jobbe,hadde vert ute i ca.6 mnd. da skjedde det noe.

Vi låg i havn i Abidian i Afrika,eg var inne på ein lugar med ein som heiter Glenn. Vi sat og pratet og ca.kl.1230 da kom eit skarpt lys inn inn fra taket,i dette var ein rund kule glass.. i ca.1m i dimam. inni denne kula så jeg 5 ansikt av noen som eg kjente,og ei røst talte i rommet over oss : ''her ser du dei som har vore mest aktiv i bønn for deg,det er bønnene til mordi og venner. og no må du vell høyre Kjell-Arne''. Glenn ble livredd å prøvde hysterisk å komme seg ut av lugaren,men måtte vente til denne lysende kula i lufta var borte,siden den var i veien for døren.

Ei veldig sterk kraft var i rommet,det var fred, men alikevell noe forskrekkeleg som stod mellom oss. Eg sprang over til min lugar, Glenn ropte at han vill låse seg inne. Glenn fikk eg aldri meir sakke med. han hadde vert innelåst hele natten.han nektet å komme ut av lugaren. etter flere dager kom Afrikansk politi,og sendte han tilbake til England der han kom fra. Da eg kom over på min lugar bøygde eg meg over ein benk som var der,og starta og be til Gud,etter ca.1,5 time kom den samme kraftige klare røsta,''No kjell-Arne skall du døy''.

Plutselig fikk eg høre hjerteslagenne i ørene mine,hjertet baka normalt i byrjinga,men så slakka det på farta og så stoppa det.kroppen min døde. jeg kunne se min egen sjel forlate kroppen for å deretter sveve i luften over gulvet.
Eg såg da ein tunell som kom i ei volsom fart,livet mitt rullet i eit nu fikk eg se liksom alt som hadde vert. Så kom eg ut i eit merkleg oppbevaringsromm,enorme dimensjoa av uendligheit og ein plass runt seg som var uten noen grese,så fikk eg sjå oppholstedet for dei døde,eit sted der eg sjølv var helt klar og viste alt hvor eg var og hva som ville skje,det som var det verste mens eg var inn i dette intet,eg viste eg skulle fremfor Gud.den følelsen var grufull,ja ein redsel som ingen kan begripe uten å oppleve dette.

Det virket som eg var svøpt i noe som kansje mennesklig kunne ligne ein grå kappe,alle var like i noe som ikkje var tid men ein slaks tilstad,og tilstanden var venting med ein klokkeklar tilstand hvorfor eg var der. Det var ting som hendte som ikkje kan skrives,men merke for livet.Etter 3,5 time fikk eg komme til bake til livet i kroppen i båten,da låg asiktet mitt ned på ein oppslått bibel,eg viste ikkje at mor mi hadde lakt med bibel i bagasjen.

Eg reiste meg opp,da fikk eg ein veldi redsel for hendene og føtene,ja hele kroppen ble fremmed.Mange ganga for dag vart eg ståede å se på hedene mine,dei var helt fremmed for meg,ja no mage år etterpå så synest eg det er veldi merkeleg at kroppen skall på ferie,når eg no deler dette med kroppen og ferie med min kone så forstår ho det ikkje.Etter dette så hadde eg ein bibel å lese i,den låg på bordet i lugaren. etter en arbeidsdag,eg kom inn såg eg bibelen opnet seg selv på bordet. da vart det eit hull i den eg eit ansikt nede i dette talte til meg.da blei livet mitt totalt forandret.

Eg fikk ei veldi intresse for Gud og alt som har med dette å gjøre..tunga mi starta med å prise Jesus og eg greide ikkje å stoppe den på tre døgn!eg verka i tunga på slutten av de 3 dagene den hadde jabbet i strekk..vakna om natta gjorde jeg også, for tunga mi takka Jesus for det eg hadde fått i gave fra ham.altså tunga gjikk av seg selv. var helt umulig å stoppe den. og når eg las i bibeln så blei skrifta som levande,så eg kunne berre lese noen linjer av gangen. og så måtte eg legge den fra meg for å vente til krafta minka.
så enorm kraft var det.

Eg kunne ha fortalt alt som faktisk skjedde,men det blir rett å slett alt for mye. med alle detaljene så ville det blitt altfor mye.
det tok meg mange års tid å få det fryktelige bildet av dødsriket ut av hodet.
har enormt mye med detaljer fra dødsriket,men kan bare ikke beskrives med ord.
for meg virka det som dødsriket er inne i jordens store tomrom.
det er en plass de døde blir stående som en slags varetekt til dommen kommer for e dag. forde dem ikke trodde på gud.
Antall ord: 961

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Dette er et meget sterkt historie av en som har hatt utrolige opplevelser, noe som jeg virkelig ikke tviler på har skjedd. Jeg har hørt liknende historier gang på gang fra folk som har hatt NDO eller ut-av-kroppen-opplevelse, som beskriver akkurat slik du gjør. VI ALLE BURDE TA DISSE ORD TIL ETTERRETNING!
Vi burde seriøst våkne opp!
Hør på dette; http://amightywind.com/hell/thabWMA.html

Les; http://www.spiritlessons.com/Documents/ ... wegian.htm

Vær ærlig nå, Josva! Appelerer disse linkene til deg på noen som helst måte? Hør og les grundig igjennom, før du gir tilbakemelding!

:mozilla_smile:
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Innlegg av lenaM »

Av nysgjerrighet gikk jeg inn på siste linken. Jeg synes det er synd at man til dags dato tror på helvete og onde makter. Tenk gode tanker og lev i kjærlighet.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Enig med deg Lena M :)
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Hva om det finnes da? hvem sitter da med skjegget i postkassa når dagen er omme? :mozilla_innocent:
Antall ord: 17
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Det finnes ikke noe helvete, hvorfor? Jo om et menneske gjør en ting som er vodt eller grusomt så vil han automatisk forstå,,,og begynne og agre,han vil på alle måter prøve og rettferdig gjøre seg selv ,,dette ligger i oss. Men det er ikke det samme som at det ikke er grunn til å gjøre noe grusomt(tror vi), om noen hadde gjort noe med min fam. eller andre jeg bryr meg om , ja da er det ikke garantert at ikke jeg også ville tatt hevn. Men i utgangspunktet ville jeg vist at blir jeg tatt for noe blir jeg straffet av samfunnet sine regler.

Dette var gjerne litt utenfor det tråd starter ville, men tanken :mozilla_cool: slo meg bare ,,,,
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Inget helvete, ingen rettferdighet.
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

jaktmann skrev:Det finnes ikke noe helvete, hvorfor? Jo om et menneske gjør en ting som er vodt eller grusomt så vil han automatisk forstå,,,og begynne og agre,han vil på alle måter prøve og rettferdig gjøre seg selv ,,dette ligger i oss. Men det er ikke det samme som at det ikke er grunn til å gjøre noe grusomt(tror vi), om noen hadde gjort noe med min fam. eller andre jeg bryr meg om , ja da er det ikke garantert at ikke jeg også ville tatt hevn. Men i utgangspunktet ville jeg vist at blir jeg tatt for noe blir jeg straffet av samfunnet sine regler.

Dette var gjerne litt utenfor det tråd starter ville, men tanken :mozilla_cool: slo meg bare ,,,,
Skjønner ikke helt hvor sammenhengen med helvete kommer inn i bildet.
Antall ord: 142
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpion
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 10 Mar 2006 03:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åleby

Innlegg av Scorpion »

lol, er jo litt enig med wiz jeg da.
jeg syntes dødsriket ikke er så usansynlig. men hvem bryr seg om å diskutere om det finnes eller ei. vi alle sammen får jo beviset når vi dør.da har jo man en hel evighet til å angre på at man ikke tok seg tid til å tro på gud.er ikke så veldig mye mer som skal til vettu.no vet jeg jo helt sikkert jeg har engangsbillet til himmelen, så det så.
ingen frykt for døden.heller gleder meg :mozilla_wink:
Sist redigert av Scorpion på 19 Mar 2006 15:11, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 94
Mer mellom himmel og jord en du tror...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Horus^ skrev:Hva om det finnes da? hvem sitter da med skjegget i postkassa når dagen er omme? :mozilla_innocent:
Tror jeg hadde vurdert en skikkelig runde med voks om jeg hadde hatt problemer med sjegg :mozilla_cool:
Hvorfor ikke forkusere på det positive? Alle får som fortjent uansett når den dagen kommer, å jeg tviler på at det kommer som noen overraskelse på noen når man står der.
Jeg vet hva jeg tror på :)
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

ToneG skrev:
Horus^ skrev:Hva om det finnes da? hvem sitter da med skjegget i postkassa når dagen er omme? :mozilla_innocent:
Tror jeg hadde vurdert en skikkelig runde med voks om jeg hadde hatt problemer med sjegg :mozilla_cool:
Hvorfor ikke forkusere på det positive? Alle får som fortjent uansett når den dagen kommer, å jeg tviler på at det kommer som noen overraskelse på noen når man står der.
Jeg vet hva jeg tror på :)
Man kan fortsatt fokusere på det positive selv om det skulle eksistere ett helvete. Kanskje enda mer grunn til å fokusere på det positive hvis det skulle finnes. Det er ikke alltid det handler om tro, og hvis helvete skulle eksistere, så er det ikke forbeholdt kun de troende. :)
Antall ord: 127
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg tror det finnes lavere dimmensjoner, å det kan vel være det helvete folk snakker om..
Horus^- mener du at helvete kun er forebeholdt troende?
Om det finnes helvete, så finner man nok de som fortjener å være der..
Tror nok det man gjør i livet vil sette oss der vi fortjener når vi dør..
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

ToneG skrev:Jeg tror det finnes lavere dimmensjoner, å det kan vel være det helvete folk snakker om..
Horus^- mener du at helvete kun er forebeholdt troende?
Om det finnes helvete, så finner man nok de som fortjener å være der..
Tror nok det man gjør i livet vil sette oss der vi fortjener når vi dør..
Nei, jeg sier at om helvete eksisterer, så er det ikke forbeholdt kun troende. Tror heller ikke tro alene kan redde noen fra helvete. Men det er bare min mening :)
Antall ord: 90
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Sí comprender :)
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Det at man ikke tror på noe, betyr nødvendigvis ikke at det ikke eksisterer. Men If, If, If ! Skeptisisme er kun er en friksjon av en trang hjerne som ikke er i stand til å begripe en stor idè. Jeg tror at det er meget godt mulig at dødsriket er noe vis à vis Josva's forklaringer om sjelen som forlater legemet, stort trykkende tunnel, forskjellige uendelige dimensjoner, og ansvarlighet og stor skam for sine onde handlinger
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links