Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSYNTES DET ER EKKELT!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 116
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

SYNTES DET ER EKKELT!

Innlegg av thea84 »

Hei, jeg er ei jente på snart 22 som har hatt det jeg har blitt forklart som UKO. første ganger jeg haddet det, en mnd før jeg fylte nitten, sov jeg ikke på mange dager, jeg beskrev det til vennina mi, som om jeg holdt på å dø.

Jeg lå i senga og skulle til å sove, jeg sov ikke for jeg hadde akkurat lagt med nedpå, da jeg plutselig kjenner at jeg blir helt borte, føltes ut som om jeg bare skulle forsvinne vekk og da tenkte jeg at nå skulle jeg dø. var ikke en vond følelse, men ekkelt. når jeg kom til meg selv noen jeg sekunder etterpå merket jeg at jeg var kjempe sliten. for jeg hadde anstrengt meg så for ikke å gå helt vekk....hvis jeg kan si det sånn. men jeg var ikke sliten i musklene eller noe, bare i sinnet, på en måte. veldig vanskelig å forklare en følelse som man ikke kjenner fysisk men som alikevel er der. :mozilla_undecided:

har hatt det noen ganger etter dette også, men blitt mindre og mindre redd for det, når jeg får det nå så må jeg fortsatt anstrenge meg for jeg tørr ikke slappe av å bli revet med, fordi om mange beskriver meg som heldig som har det på denne måten og at jeg burde la meg rive med og se hva som skjer.

Jeg syntes ikke dette er gøy og skulle ønske det skulle stoppe, nå er det forresten en god stund siden jeg har hatt det... Noen som kan hjelpe? hva tror dere skjer og hvorfor skjer dette med meg siden jeg ikke ønsker det?
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
>wiz

Innlegg av >wiz »

Skjedde med meg masse i periode, men nå har det så og si borte det siste året.
Skjedde i en periode da jeg var ekstremt sliten og hadde en døgnrytme som ikke var døgnrytme i det hele tatt.

Ingen vet sikkert hvorfor det skjer, det er fortsatt masse forskning på dette området.

Hvis du slipper frykten kan du oppnå masse moro, men jeg har aldri helt blitt kvitt den følelsen av å skulle dø, men alt i alt så er det verdt det. Siden jeg vet jeg ikke kommer til å dø så er det bare ubehaget man må kjempe imot.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpion
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 10 Mar 2006 03:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åleby

Innlegg av Scorpion »

blir så misunnelig.jeg å vill! noen måter å fremkalle dette? lol.bare vært så digg!
Antall ord: 16
Mer mellom himmel og jord en du tror...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Det er ikke digg, det er jævlig. Man blir veldig redd i begynnelsen. Man får ikke puste. Man føler ondskap overalt og man er hellig overnbevist om at man er i ferd med å dø.

Litt interessant er det at jeg ikke var redd for døden akkurat da, selv om jeg er det vanligvis.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpion
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 10 Mar 2006 03:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åleby

Innlegg av Scorpion »

>wiz skrev:Det er ikke digg, det er jævlig. Man blir veldig redd i begynnelsen. Man får ikke puste. Man føler ondskap overalt og man er hellig overnbevist om at man er i ferd med å dø.

Litt interessant er det at jeg ikke var redd for døden akkurat da, selv om jeg er det vanligvis.

joa jeg skjønner det kan være skremmende for de alle fleste. men med meg så er jeg ikke redd for det onde i det hele tatt,og enda mindre for å dø.gleder meg til den andre siden faktisk.du vet vell ikke tilfeldivis om en nettside som gir tips om hvordan man kan framkalle det? lr personlige tips..hadde vært knall :mozilla_tongue:
Antall ord: 123
Mer mellom himmel og jord en du tror...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Du får bare søke litt på nettet. Men jeg er heller ikke redd for ondskap. Men det er noe annet i sånne saker. Tror du forandrer mening når du opplever det første gangen.

Dette er litt annerledes enn å oppsøke spøkelseshus.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpion
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 10 Mar 2006 03:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åleby

Innlegg av Scorpion »

>wiz skrev:Du får bare søke litt på nettet. Men jeg er heller ikke redd for ondskap. Men det er noe annet i sånne saker. Tror du forandrer mening når du opplever det første gangen.

Dette er litt annerledes enn å oppsøke spøkelseshus.
ja ok da.skjønner du ikke vil fortelle meg. kan jo bli skremt å komme her å klage til deg :mozilla_laughing: (usannsynlig tror nå jeg da men..)
skal lete etter sider selv.
spøkelses hus har jeg aldri besøkt.det er i hvertfall farlig.kan jo få en slepeånd etter meg,hehe
Antall ord: 103
Mer mellom himmel og jord en du tror...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nei seriøst så hadde jeg sagt det hvis jeg visste det. Jeg har ikke så bra kontroll på det. Men en ting som hjelper er at du tenker mye på det på dagen.

Jeg pleier å våkne fra drømmer eller så skjer det automatisk når jeg er langt nok nede. Hvis du går fra drømmer, noe som ikke er anbefalt av eksperter, så må du skjønne at du drømmer. Da kan du gjøre hva du vil. Fly osv. Det er veldig gøy.

Søk på lucide drømmer.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scorpion
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 10 Mar 2006 03:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åleby

Innlegg av Scorpion »

>wiz skrev:Nei seriøst så hadde jeg sagt det hvis jeg visste det. Jeg har ikke så bra kontroll på det. Men en ting som hjelper er at du tenker mye på det på dagen.

Jeg pleier å våkne fra drømmer eller så skjer det automatisk når jeg er langt nok nede. Hvis du går fra drømmer, noe som ikke er anbefalt av eksperter, så må du skjønne at du drømmer. Da kan du gjøre hva du vil. Fly osv. Det er veldig gøy.

Søk på lucide drømmer.
jo det skal jeg gjøre..den flyginga høres jo skikkelig digg ut. hadde flydd meg en tur oppi senga til Adriana Lima og resten av damene i victorias secret :mozilla_wink:
hadde noe lignende ut av kroppen opplevelser når jeg var mindre,,kan jo bare være en bra detaljert drøm å da. mudern brukte alltid å vekke meg når jeg gjikk på ungdomskolen. jeg våknet av maset, gjikk å ordna meg,spiste frokost,tok bussen til skolen,satt på skolen å chillan og så hørte jeg mudern ropte på meg igjen.da våknet jeg å var tilbake i sengen. sånn repeterte det seg mange ganger om å om igjen for noen uker å så sluttet det helt. når man drømmer så bruker man å hoppe til den plassen man skal. i mitt tilfelle så måtte jeg gå hele veien.en lang vei også,hehe.
Antall ord: 248
Mer mellom himmel og jord en du tror...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Scorpion skrev:
>wiz skrev:Nei seriøst så hadde jeg sagt det hvis jeg visste det. Jeg har ikke så bra kontroll på det. Men en ting som hjelper er at du tenker mye på det på dagen.

Jeg pleier å våkne fra drømmer eller så skjer det automatisk når jeg er langt nok nede. Hvis du går fra drømmer, noe som ikke er anbefalt av eksperter, så må du skjønne at du drømmer. Da kan du gjøre hva du vil. Fly osv. Det er veldig gøy.

Søk på lucide drømmer.
jo det skal jeg gjøre..den flyginga høres jo skikkelig digg ut. hadde flydd meg en tur oppi senga til Adriana Lima og resten av damene i victorias secret :mozilla_wink:
hadde noe lignende ut av kroppen opplevelser når jeg var mindre,,kan jo bare være en bra detaljert drøm å da. mudern brukte alltid å vekke meg når jeg gjikk på ungdomskolen. jeg våknet av maset, gjikk å ordna meg,spiste frokost,tok bussen til skolen,satt på skolen å chillan og så hørte jeg mudern ropte på meg igjen.da våknet jeg å var tilbake i sengen. sånn repeterte det seg mange ganger om å om igjen for noen uker å så sluttet det helt. når man drømmer så bruker man å hoppe til den plassen man skal. i mitt tilfelle så måtte jeg gå hele veien.en lang vei også,hehe.
En drøm og en lucid drøm er akkurat det samme, bare at du er "våken" i drømmen, og du kan ta valg og påvirke drømmen slik du vil. Forskjellen på en lucid drøm og en UKO(astral projeksjon) er at i en lucid drøm så er det "egoet" som projiserer bilder til det astrale, og påvirker den i en slags "alice in wonderland" effekt. Så man kan si at forskjellen på de to opplevelsene er at man i en lucid drøm opplever mange elementer som projiseres frem som egentlig ikke er i "den astrale verden". Nøkkelen til fremprovoserte UKO'er er nettop å være seg selv bevisst på alle måter hele tiden. Håper dette var forklarende for de fleste :)
Antall ord: 382
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

Et litt dumt spørsmål kanskje......men kan man "prate" med "ånder"/"hjelpere" under en UKO opplevelse?
Antall ord: 18
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

sivastar skrev:Et litt dumt spørsmål kanskje......men kan man "prate" med "ånder"/"hjelpere" under en UKO opplevelse?
For det første så vet man ikke om UKO er UKO og det finnes ingen klare bevis på at ånder eksisterer.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Jeg opplever selv dette jevnlig og for meg er det ikke noe jeg har øvd på eller bevisst fremprovosert, det har bare skjedd fra så lenge jeg kan huske, men blitt sterkere med årene i perioder og hatt på en måte et tydeligere preg.. vet ikke hvordan jeg skal forklare det..jeg fikk forklart i etterkant av utallige slike opplevelser hva UKO er for noe.. jeg tror neppe du kan styre dette for å unngå det, men leve med det og prøve å slippe frykten mens det holder på.. vet det høres enkelt ut, noen ganger klarer jeg det noen ganger så tør jeg nesten ikke sove eller gå ut av senga fordi jeg må tisse.. så redd er jeg!!

det kan også være en merkeverdig og morsom opplevelse, som en gang jeg satt en vinterkveld og ventet på bussen.. satt og var sliten og døste og plutselig var jeg utenfor meg selv og betraktet verden, bla en hund med eier som strenet rett forbi meg uten å legge merke til meg he he... når jeg liksom dukket opp i kroppen igjen så var jeg utvilt!!

men for å trøste deg, de gangen du slipper frykten er det helt fantastisk å oppleve de bilder, lyder og dra de steder en drar til og hilse på mange du føler du kjenner, men ikke sett i levende livet :mozilla_laughing: det blir verdt det og man får sakte men sikkert et avslappet forhold til det som kan oppveie angsten!
Antall ord: 252
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

>wiz skrev:
sivastar skrev:Et litt dumt spørsmål kanskje......men kan man "prate" med "ånder"/"hjelpere" under en UKO opplevelse?
For det første så vet man ikke om UKO er UKO og det finnes ingen klare bevis på at ånder eksisterer.
forsåvidt enig med Wiz, men egen erfaring er at man skal være ganske god for å kunne styre det fullt og helt og så oppleve å ha samtaler med de du nevner..

da er det enklere å være fullt bevisst og prøve på slik kontakt, fordi man styrer og er så langt som mulig i den våkne tilstand at man er sikker på at der kontakt.. men ja det kan virke som og føles som at man får kontakt med noen på andre sia under det som kan kan være/minne om en UKO
Antall ord: 143
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

>wiz skrev:
sivastar skrev:Et litt dumt spørsmål kanskje......men kan man "prate" med "ånder"/"hjelpere" under en UKO opplevelse?
For det første så vet man ikke om UKO er UKO og det finnes ingen klare bevis på at ånder eksisterer.
Det er greit at man ikke vet at UKO er UKO, men ut fra andre sammenligninger kaller man det vel for UKO når man "opplever" å "sveve" og se seg selv eller man f.eks "besøker" andre rom i huset..
Jeg kjenner heller ikke til konkrete bevis på at det finnes ånder - annet enn det jeg har opplevd og tror selv.
Spørsmålet mitt dreide seg ikke om åndenes eksistens.
Antall ord: 116
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links