Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSYNTES DET ER EKKELT!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
sivastar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 146
Startet: 02 Jan 2006 17:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av sivastar »

snuppedilla skrev:
>wiz skrev:
sivastar skrev:Et litt dumt spørsmål kanskje......men kan man "prate" med "ånder"/"hjelpere" under en UKO opplevelse?
For det første så vet man ikke om UKO er UKO og det finnes ingen klare bevis på at ånder eksisterer.
forsåvidt enig med Wiz, men egen erfaring er at man skal være ganske god for å kunne styre det fullt og helt og så oppleve å ha samtaler med de du nevner..

da er det enklere å være fullt bevisst og prøve på slik kontakt, fordi man styrer og er så langt som mulig i den våkne tilstand at man er sikker på at der kontakt.. men ja det kan virke som og føles som at man får kontakt med noen på andre sia under det som kan kan være/minne om en UKO
Kontakt i bevisst tilstand er noe jeg utøver fra før, men har ikke prøvd det under UKO..må lære å kontrollere det bedre først iallefall.
Antall ord: 174
Vær forandringen, og du vil se verden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

sivastar skrev:Et litt dumt spørsmål kanskje......men kan man "prate" med "ånder"/"hjelpere" under en UKO opplevelse?
Ja det kan man. Men synes ikke dere selv det blir litt feil å basere sitt synspunkt kun tatt utifra hva dere har hørt ifra andre? En UKO er som sagt en UKO selv om ingenting forlater kroppen. Og hvis man har skjønt noe av livet i det hele tatt så er det kun opplevelser vi har her i livet som betyr noe. Begynn å leve istedenfor å teorisere om livet virkelig er virkelig. Kaster man vekk hele livet på det å verifisere sitt eget liv og følelser, så vil jeg si man er på villspor. Bare mine five cents til ettertanke.

PS! dette var ikke ett svar rettet direkte mot deg sivastar :)
Antall ord: 132
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Imle »

Horus^ skrev:
Scorpion skrev:
>wiz skrev:Nei seriøst så hadde jeg sagt det hvis jeg visste det. Jeg har ikke så bra kontroll på det. Men en ting som hjelper er at du tenker mye på det på dagen.

Jeg pleier å våkne fra drømmer eller så skjer det automatisk når jeg er langt nok nede. Hvis du går fra drømmer, noe som ikke er anbefalt av eksperter, så må du skjønne at du drømmer. Da kan du gjøre hva du vil. Fly osv. Det er veldig gøy.

Søk på lucide drømmer.
jo det skal jeg gjøre..den flyginga høres jo skikkelig digg ut. hadde flydd meg en tur oppi senga til Adriana Lima og resten av damene i victorias secret :mozilla_wink:
hadde noe lignende ut av kroppen opplevelser når jeg var mindre,,kan jo bare være en bra detaljert drøm å da. mudern brukte alltid å vekke meg når jeg gjikk på ungdomskolen. jeg våknet av maset, gjikk å ordna meg,spiste frokost,tok bussen til skolen,satt på skolen å chillan og så hørte jeg mudern ropte på meg igjen.da våknet jeg å var tilbake i sengen. sånn repeterte det seg mange ganger om å om igjen for noen uker å så sluttet det helt. når man drømmer så bruker man å hoppe til den plassen man skal. i mitt tilfelle så måtte jeg gå hele veien.en lang vei også,hehe.
En drøm og en lucid drøm er akkurat det samme, bare at du er "våken" i drømmen, og du kan ta valg og påvirke drømmen slik du vil. Forskjellen på en lucid drøm og en UKO(astral projeksjon) er at i en lucid drøm så er det "egoet" som projiserer bilder til det astrale, og påvirker den i en slags "alice in wonderland" effekt. Så man kan si at forskjellen på de to opplevelsene er at man i en lucid drøm opplever mange elementer som projiseres frem som egentlig ikke er i "den astrale verden". Nøkkelen til fremprovoserte UKO'er er nettop å være seg selv bevisst på alle måter hele tiden. Håper dette var forklarende for de fleste :)
Oj, da har jeg ubevisst hatt mange lucide drømmer! :mozilla_surprised: :D :mozilla_cool:
Antall ord: 398
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Imle-Schnuppa<3 skrev:
Horus^ skrev:
Scorpion skrev:
>wiz skrev:Nei seriøst så hadde jeg sagt det hvis jeg visste det. Jeg har ikke så bra kontroll på det. Men en ting som hjelper er at du tenker mye på det på dagen.

Jeg pleier å våkne fra drømmer eller så skjer det automatisk når jeg er langt nok nede. Hvis du går fra drømmer, noe som ikke er anbefalt av eksperter, så må du skjønne at du drømmer. Da kan du gjøre hva du vil. Fly osv. Det er veldig gøy.

Søk på lucide drømmer.
jo det skal jeg gjøre..den flyginga høres jo skikkelig digg ut. hadde flydd meg en tur oppi senga til Adriana Lima og resten av damene i victorias secret :mozilla_wink:
hadde noe lignende ut av kroppen opplevelser når jeg var mindre,,kan jo bare være en bra detaljert drøm å da. mudern brukte alltid å vekke meg når jeg gjikk på ungdomskolen. jeg våknet av maset, gjikk å ordna meg,spiste frokost,tok bussen til skolen,satt på skolen å chillan og så hørte jeg mudern ropte på meg igjen.da våknet jeg å var tilbake i sengen. sånn repeterte det seg mange ganger om å om igjen for noen uker å så sluttet det helt. når man drømmer så bruker man å hoppe til den plassen man skal. i mitt tilfelle så måtte jeg gå hele veien.en lang vei også,hehe.
En drøm og en lucid drøm er akkurat det samme, bare at du er "våken" i drømmen, og du kan ta valg og påvirke drømmen slik du vil. Forskjellen på en lucid drøm og en UKO(astral projeksjon) er at i en lucid drøm så er det "egoet" som projiserer bilder til det astrale, og påvirker den i en slags "alice in wonderland" effekt. Så man kan si at forskjellen på de to opplevelsene er at man i en lucid drøm opplever mange elementer som projiseres frem som egentlig ikke er i "den astrale verden". Nøkkelen til fremprovoserte UKO'er er nettop å være seg selv bevisst på alle måter hele tiden. Håper dette var forklarende for de fleste :)
Oj, da har jeg ubevisst hatt mange lucide drømmer! :mozilla_surprised: :D :mozilla_cool:
Jepp, det er bare ett spørsmål hvordan man ser det. Ordet "lucid" betyr jo bare at man har ett klart øyeblikk i en drøm, også av det norske ordet "klardrøm". Det er bare definisjoner på hvor "bevisst" man er i drømmen.
Antall ord: 448
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 116
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

Scorpion skrev:blir så misunnelig.jeg å vill! noen måter å fremkalle dette? lol.bare vært så digg!
vet at ei vennine ga meg en cd med en type musikk som kunne fremkalle det, for jeg skulle prøve å få det til mens hun var der, så jeg skulle føle meg tryggere. men jeg turte aldri. jeg får det som oftes når jeg er sliten, spessielt hvis jeg har vært ute dagen føre eller to dager på rad, da skal det ingenting til. husker en gang hvor jeg hadde øynenene åpne mens det skjedde, kjente at øynene mine flimra på en måte, skjønner ikke noe av dette jeg,syntes det er ekkelt og skummel.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Veb
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 11 Nov 2005 16:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Larvik

Innlegg av Veb »

Disse "lucide drømmene", kan det også være at du på en måte er våken, men at du tror det er ting der som egentlig ikke er der?
F eks. har det skjedd at jeg har ligget å lest før jeg sovnet, og da jeg "våknet" igjen, trodde jeg at jeg hadde boka i hånda fortsatt, så jeg skulle legge den til side, men så så jeg at den allerede lå i hylla... Er det noe sånt?
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

Veb skrev:Disse "lucide drømmene", kan det også være at du på en måte er våken, men at du tror det er ting der som egentlig ikke er der?
F eks. har det skjedd at jeg har ligget å lest før jeg sovnet, og da jeg "våknet" igjen, trodde jeg at jeg hadde boka i hånda fortsatt, så jeg skulle legge den til side, men så så jeg at den allerede lå i hylla... Er det noe sånt?
I en lucid drøm så "våkner" du som regel opp i drømmen. Med det mener jeg at du plutselig skjønner at du drømmer, og på den måten kan ta kontroll over de handlingene du selv vil. Det du tenker på er vel i overgangsfasen fra våken tilstand og drømmetiltand(astral). Det er i denne overgangsfasen folk opplever såkalt søvnparalyse. Det er mange "vesen" rundt deg i disse tilstandene, men i de fleste tilfeller så ser du vel bare dine egne "ego" som har manifestert seg i akkurat denne tilstanden.
Antall ord: 184
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Snupii*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 03 Jan 2006 16:17
18

Re: SYNTES DET ER EKKELT!

Innlegg av Snupii* »

thea84 skrev:Hei, jeg er ei jente på snart 22 som har hatt det jeg har blitt forklart som UKO. første ganger jeg haddet det, en mnd før jeg fylte nitten, sov jeg ikke på mange dager, jeg beskrev det til vennina mi, som om jeg holdt på å dø.

Jeg lå i senga og skulle til å sove, jeg sov ikke for jeg hadde akkurat lagt med nedpå, da jeg plutselig kjenner at jeg blir helt borte, føltes ut som om jeg bare skulle forsvinne vekk og da tenkte jeg at nå skulle jeg dø. var ikke en vond følelse, men ekkelt. når jeg kom til meg selv noen jeg sekunder etterpå merket jeg at jeg var kjempe sliten. for jeg hadde anstrengt meg så for ikke å gå helt vekk....hvis jeg kan si det sånn. men jeg var ikke sliten i musklene eller noe, bare i sinnet, på en måte. veldig vanskelig å forklare en følelse som man ikke kjenner fysisk men som alikevel er der. :mozilla_undecided:

har hatt det noen ganger etter dette også, men blitt mindre og mindre redd for det, når jeg får det nå så må jeg fortsatt anstrenge meg for jeg tørr ikke slappe av å bli revet med, fordi om mange beskriver meg som heldig som har det på denne måten og at jeg burde la meg rive med og se hva som skjer.

Jeg syntes ikke dette er gøy og skulle ønske det skulle stoppe, nå er det forresten en god stund siden jeg har hatt det... Noen som kan hjelpe? hva tror dere skjer og hvorfor skjer dette med meg siden jeg ikke ønsker det?


Samme har jeg også opplevd. Jeg er akkuratt blitt 18 år og det begynte i høst. Først opplevelse da jeg lå og sov, denne hendelsen skremte livet av meg. Ekkleste jeg NOEN gang har vært med på. Det går ikke ann å beskrive, men det er en kamp og man får så utrolig følse av å ikke være trygg i det heltatt!! Jeg har ikke akkurat fått følsen av å dø eller være redd for det, men jeg får følsen av å være i fare og at jeg holder på å forsvinne. Så hver gang etter etter en slik opplevelse, noe som har skjedd 4 ganger nå, det skjer ca 1 gang i månden eller annahver, så våkne rjeg opp til slutt og er helt utkjørt. Det følse virkelig som en innvendig kamp!! Det er sinnsykt ekkelt, men som du sier selv, så har jeg blitt litt "vant" til det, dvs at jeg blir ikke såå redd, men alikevel gruer jeg meg alltid til neste gang!
Antall ord: 461

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 116
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Re: SYNTES DET ER EKKELT!

Innlegg av thea84 »

Snupii* skrev:
thea84 skrev:Hei, jeg er ei jente på snart 22 som har hatt det jeg har blitt forklart som UKO. første ganger jeg haddet det, en mnd før jeg fylte nitten, sov jeg ikke på mange dager, jeg beskrev det til vennina mi, som om jeg holdt på å dø.

Jeg lå i senga og skulle til å sove, jeg sov ikke for jeg hadde akkurat lagt med nedpå, da jeg plutselig kjenner at jeg blir helt borte, føltes ut som om jeg bare skulle forsvinne vekk og da tenkte jeg at nå skulle jeg dø. var ikke en vond følelse, men ekkelt. når jeg kom til meg selv noen jeg sekunder etterpå merket jeg at jeg var kjempe sliten. for jeg hadde anstrengt meg så for ikke å gå helt vekk....hvis jeg kan si det sånn. men jeg var ikke sliten i musklene eller noe, bare i sinnet, på en måte. veldig vanskelig å forklare en følelse som man ikke kjenner fysisk men som alikevel er der. :mozilla_undecided:

har hatt det noen ganger etter dette også, men blitt mindre og mindre redd for det, når jeg får det nå så må jeg fortsatt anstrenge meg for jeg tørr ikke slappe av å bli revet med, fordi om mange beskriver meg som heldig som har det på denne måten og at jeg burde la meg rive med og se hva som skjer.

Jeg syntes ikke dette er gøy og skulle ønske det skulle stoppe, nå er det forresten en god stund siden jeg har hatt det... Noen som kan hjelpe? hva tror dere skjer og hvorfor skjer dette med meg siden jeg ikke ønsker det?


Samme har jeg også opplevd. Jeg er akkuratt blitt 18 år og det begynte i høst. Først opplevelse da jeg lå og sov, denne hendelsen skremte livet av meg. Ekkleste jeg NOEN gang har vært med på. Det går ikke ann å beskrive, men det er en kamp og man får så utrolig følse av å ikke være trygg i det heltatt!! Jeg har ikke akkurat fått følsen av å dø eller være redd for det, men jeg får følsen av å være i fare og at jeg holder på å forsvinne. Så hver gang etter etter en slik opplevelse, noe som har skjedd 4 ganger nå, det skjer ca 1 gang i månden eller annahver, så våkne rjeg opp til slutt og er helt utkjørt. Det følse virkelig som en innvendig kamp!! Det er sinnsykt ekkelt, men som du sier selv, så har jeg blitt litt "vant" til det, dvs at jeg blir ikke såå redd, men alikevel gruer jeg meg alltid til neste gang!
ja, det er akkurat som om jeg skulle sagt det selv, en innvendig kamp, men du blir ikke fysisk sliten, bare psykisk!
Antall ord: 485
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links