Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenLyskuler på himmelen

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Lyskuler på himmelen

Innlegg av evamystikk »

Dette er lenge siden... Det er vel rundt 7 år siden jeg, søstra mi og mamma opplevde dette: Vi skulle til det lokale bassenget for å varme oss litt med et varmt bad etter en lang dag ute i snøen. Jeg tittet tilfeldigvis opp på himmelen for å se etter karlsvogna, da det var stjerneklar himmel den kvelden. Da jeg så opp, la jeg merke til to prikker (de så akkurat ut som stjerner, både i form og farge) som "fløy" forbi hverandre og byttet plass. Dette gjorde de ett par ganger og jeg viste fortsatt ikke hva det var så jeg sa til de andre at de måtte se opp. De ble litt forskrekket de også for de hadde heller ikke sett noe lignende før. Etter at de hadde byttet plass ett par ganger, ble de borte. Jeg har alltid lurt på hva dette kunne være..Det kunne ikke være fly for vi hørte ikke motorlyd og lyskastere kunne det heller ikke være for det finnes ikke oppi bygda her. Ikke nok med det!Noen måneder etter dette, var jeg og søs ute og gikk en tur. Da var det også stjerneklart. Plutselig lyste himmelen opp og vi så en grønn-gul-orangsj, stor "ball" fyke over dalen. Det hele var over på 2-3sekunder.Den "fløy" enormt fort, det kunne IKKE ha vært ett fly. Vi hørte ikke motorlyd denne gangen heller og dessuten for den så fort over dalen at vi nesten ikke rakk å se den.Jeg har slått meg til ro med at den kunne være en asteroide eller noe slik som brann opp i atmosfæren, men de blir ikke så store! Hvis noen har en teori om hva dette kan være så hadde det vært fint med noen innlegg.. :)
Antall ord: 313
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alchemist
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 103
Startet: 11 Okt 2005 16:32
18

Innlegg av alchemist »

har sett sånne ting mange ganger jeg, synes det er fint å se på det :)
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Lyskuler på himmelen

Innlegg av Asbjørn »

evamystikk skrev: Da jeg så opp, la jeg merke til to prikker (de så akkurat ut som stjerner, både i form og farge) som "fløy" forbi hverandre og byttet plass. Dette gjorde de ett par ganger og jeg viste fortsatt ikke hva det var så jeg sa til de andre at de måtte se opp.

Plutselig lyste himmelen opp og vi så en grønn-gul-orangsj, stor "ball" fyke over dalen. Det hele var over på 2-3sekunder.Den "fløy" enormt fort, det kunne IKKE ha vært ett fly.
Dette høres ut som uidentifiserte flygende objekt - eller UFO som det populært kalles.

Har du sjekket på http://www.ufo.no ? Der er mye forklaringer på hva dette kan være, og noen på hva det ikke kan være...

mvh Asbjørn
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Min amerikanske tremenning fortalte en gang om sin opplevelse med en slags rød kule på himmelen. Det var faktisk midt på lyse dagen i travle Boston by. Han sa det kunne se ut som en luftballong, men alikevel så var han usikker på om det var det det var. Så han ringte likesågodt inn til en slags "ufo-telefon", og der fikk han til svar at sikker halve Boston hadde ringt inn, og at de skulle sende opp jagerfly for å finne ut hva dette var for noe. Jagerflyene derimot kunne ikke skimte noe på radaren, men fløy alikevel mot den røde "tingen"... 10sek før de var framme, og jagerfly er ikke akkurat treige fly, så forsvant den røde ballen. Den forsvant så fort at jagerflyene ikke hadde sjangs til å ta den igjen...
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

lyskuler på himmelen

Innlegg av evamystikk »

wow! ekkelt... jeg blir livredd når jeg får høre at det KUNNE GODT V ÆRE en ufo jeg så.uff... takk for svar i allefall. og det med jagerflyene var VELDIG spennende å høre om!
Antall ord: 38
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: lyskuler på himmelen

Innlegg av Imle »

evamystikk skrev:wow! ekkelt... jeg blir livredd når jeg får høre at det KUNNE GODT V ÆRE en ufo jeg så.uff... takk for svar i allefall. og det med jagerflyene var VELDIG spennende å høre om!
Ja, enig i at det med jagerflyene var spennende!.. :D
Antall ord: 49
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
BMFLEX
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 426
Startet: 23 Nov 2005 03:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo, Helsfyr

Innlegg av BMFLEX »

^Idril^ skrev:Min amerikanske tremenning fortalte en gang om sin opplevelse med en slags rød kule på himmelen. Det var faktisk midt på lyse dagen i travle Boston by. Han sa det kunne se ut som en luftballong, men alikevel så var han usikker på om det var det det var. Så han ringte likesågodt inn til en slags "ufo-telefon", og der fikk han til svar at sikker halve Boston hadde ringt inn, og at de skulle sende opp jagerfly for å finne ut hva dette var for noe. Jagerflyene derimot kunne ikke skimte noe på radaren, men fløy alikevel mot den røde "tingen"... 10sek før de var framme, og jagerfly er ikke akkurat treige fly, så forsvant den røde ballen. Den forsvant så fort at jagerflyene ikke hadde sjangs til å ta den igjen...
Har du en link til en side hvor det står om denne episoden?
Antall ord: 154
Life is cruel, why should the afterlife be any different?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

BMFLEX skrev:
^Idril^ skrev:Min amerikanske tremenning fortalte en gang om sin opplevelse med en slags rød kule på himmelen. Det var faktisk midt på lyse dagen i travle Boston by. Han sa det kunne se ut som en luftballong, men alikevel så var han usikker på om det var det det var. Så han ringte likesågodt inn til en slags "ufo-telefon", og der fikk han til svar at sikker halve Boston hadde ringt inn, og at de skulle sende opp jagerfly for å finne ut hva dette var for noe. Jagerflyene derimot kunne ikke skimte noe på radaren, men fløy alikevel mot den røde "tingen"... 10sek før de var framme, og jagerfly er ikke akkurat treige fly, så forsvant den røde ballen. Den forsvant så fort at jagerflyene ikke hadde sjangs til å ta den igjen...
Har du en link til en side hvor det står om denne episoden?
Nei, desverre.. Det var bare noe han fortalte meg muntlig når jeg var på besøk der i sommer... men han er en voksen og veldig seriøs mann, så tror ikke akkurat det var noe han fant på... men han påsto heller ikke at det var noe "utenomjordisk"...
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: lyskuler på himmelen

Innlegg av BA. »

evamystikk skrev:wow! ekkelt... jeg blir livredd når jeg får høre at det KUNNE GODT V ÆRE en ufo jeg så.uff... takk for svar i allefall. og det med jagerflyene var VELDIG spennende å høre om!
Det var en UFO. Du har ikke fått identifisert dette flyvende objektet, så da er det definitivt en UFO.

At det skulle være en flyvende tallerken er mer tvilsomt, jeg tenkte litt på satelitter, men de bytter neppe plass på den måten. Det kan ha vært ballonger, og det kan ha vært fly høyt oppe. Du hører ikke lyden av flyene hvis de er tilstrekkelig høyt, men du kan fint se lysene av dem.

Det andre tilfellet kan ha vært noe fyrverkeri.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Lyskuler på himmelen

Innlegg av evamystikk »

BA: joda, jeg skjønner at du mener det var ett uidentifisert flyvende objekt, men det jeg mener med UFO er en utenomjordisk flyvende "ting". Det var ikke en værballong, slik finnes heller ikke i området her, og det er jo veldig skjelden et to stykker slippes samtidlig og at de bytter plass sånn. Allefall på den avstanden det skjedde (grovt sett så var det ca 100meter i luftlinje og de var på samme høyden hele tiden, skulle de eventuelt byttet plass, måtte dette skjedd i høyde, altså loddrett, og ikke vannrett). Det var neppe fly heller, da hadde lysene blinket, men det gjorde de ikke. De lyste hele tiden.. snodigt synes da allefall jeg! :mozilla_cool:
Antall ord: 123
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Lyskuler på himmelen

Innlegg av BA. »

evamystikk skrev:BA: joda, jeg skjønner at du mener det var ett uidentifisert flyvende objekt, men det jeg mener med UFO er en utenomjordisk flyvende "ting". Det var ikke en værballong, slik finnes heller ikke i området her, og det er jo veldig skjelden et to stykker slippes samtidlig og at de bytter plass sånn. Allefall på den avstanden det skjedde (grovt sett så var det ca 100meter i luftlinje og de var på samme høyden hele tiden, skulle de eventuelt byttet plass, måtte dette skjedd i høyde, altså loddrett, og ikke vannrett). Det var neppe fly heller, da hadde lysene blinket, men det gjorde de ikke. De lyste hele tiden.. snodigt synes da allefall jeg! :mozilla_cool:
Det var det jeg skjønte, men det var ikke det Asbjørn heller sa. Han også presiserte at det var uidentifisert flyvende objekt.
Om du mener flyvende tallerkener eller romskip må du si det.

Værballonger var det du som innskrenket det til. Det kan være mange slag ballonger, og avstand og høyde kan du ikke bedømme med mindre du kjenner størrelsen på objektet eller avstanden til noe som blir dekket av objektet.
Fly har både konstant lysende og blinkende lys. Det kan ha vært en satelitt og et fly, og det kan ha så mange andre forklaringer, som f.eks. at du husker litt feil, og har lagt til og trukket fra litt på opplevelsen.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Re: Lyskuler på himmelen

Innlegg av evamystikk »

BA skrev:
evamystikk skrev:BA: joda, jeg skjønner at du mener det var ett uidentifisert flyvende objekt, men det jeg mener med UFO er en utenomjordisk flyvende "ting". Det var ikke en værballong, slik finnes heller ikke i området her, og det er jo veldig skjelden et to stykker slippes samtidlig og at de bytter plass sånn. Allefall på den avstanden det skjedde (grovt sett så var det ca 100meter i luftlinje og de var på samme høyden hele tiden, skulle de eventuelt byttet plass, måtte dette skjedd i høyde, altså loddrett, og ikke vannrett). Det var neppe fly heller, da hadde lysene blinket, men det gjorde de ikke. De lyste hele tiden.. snodigt synes da allefall jeg! :mozilla_cool:
Det var det jeg skjønte, men det var ikke det Asbjørn heller sa. Han også presiserte at det var uidentifisert flyvende objekt.
Om du mener flyvende tallerkener eller romskip må du si det.

Værballonger var det du som innskrenket det til. Det kan være mange slag ballonger, og avstand og høyde kan du ikke bedømme med mindre du kjenner størrelsen på objektet eller avstanden til noe som blir dekket av objektet.
Fly har både konstant lysende og blinkende lys. Det kan ha vært en satelitt og et fly, og det kan ha så mange andre forklaringer, som f.eks. at du husker litt feil, og har lagt til og trukket fra litt på opplevelsen.
selv om det er mange år siden så husker jeg det som om det var i går! Ja, jeg mente på romskip/flyvende tallerken. Litt snedig at satelitter oppfører seg på den måten da og plutselig flyr fort avgårde, så fort at jeg nesten ikke rakk å se/følge me de. Tror ikke teknologien har kommet så langt her i verden at noe kan fly avgårde SÅ fort! Enig eller?bare noe å tenke på...
Antall ord: 329
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Lyskuler på himmelen

Innlegg av BA. »

evamystikk skrev:selv om det er mange år siden så husker jeg det som om det var i går! Ja, jeg mente på romskip/flyvende tallerken. Litt snedig at satelitter oppfører seg på den måten da og plutselig flyr fort avgårde, så fort at jeg nesten ikke rakk å se/følge me de. Tror ikke teknologien har kommet så langt her i verden at noe kan fly avgårde SÅ fort! Enig eller?bare noe å tenke på...
Skrev du ned, eller tok fenomenet opp på film? Slike ting endres ikke med tiden. Hukommelsen gjør, og det man husker, det husker man som det var i går. Det man har glemt, har man ingen mulighet til å vite er glemt. Det man har lagt til, vet men ikke at man har lagt til, man bare husker det.

En satelitt og ett fly var bare en mulighet. Det var ikke en sikker forklaring, men en mulighet. Det du har sagt så langt avfeier fortsatt ikke denne forklaringen. Om flyet endret hastighet, kan det ha vært årsaken til at de byttet plasser.

At det plutselig endret hastighet kan ha vært at du så et stjerneskudd som fanget oppmerksomheten og fulgte dette.
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Re: Lyskuler på himmelen

Innlegg av evamystikk »

BA skrev:
evamystikk skrev:selv om det er mange år siden så husker jeg det som om det var i går! Ja, jeg mente på romskip/flyvende tallerken. Litt snedig at satelitter oppfører seg på den måten da og plutselig flyr fort avgårde, så fort at jeg nesten ikke rakk å se/følge me de. Tror ikke teknologien har kommet så langt her i verden at noe kan fly avgårde SÅ fort! Enig eller?bare noe å tenke på...
Skrev du ned, eller tok fenomenet opp på film? Slike ting endres ikke med tiden. Hukommelsen gjør, og det man husker, det husker man som det var i går. Det man har glemt, har man ingen mulighet til å vite er glemt. Det man har lagt til, vet men ikke at man har lagt til, man bare husker det.

En satelitt og ett fly var bare en mulighet. Det var ikke en sikker forklaring, men en mulighet. Det du har sagt så langt avfeier fortsatt ikke denne forklaringen. Om flyet endret hastighet, kan det ha vært årsaken til at de byttet plasser.

At det plutselig endret hastighet kan ha vært at du så et stjerneskudd som fanget oppmerksomheten og fulgte dette.
Jaja, uansett hva det var så var det skummelt, skremmende og ekkelt! jeg tror fortsatt det var to flyvende tallerkener. om dere tror det er noe menneskelaget eller ett stjerneskudd så får dere tro det.. jeg vet at jeg så det jeg så og det var noe jeg aldri før har sett og heller ikke sett siden.
Antall ord: 266
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Lyskuler på himmelen

Innlegg av BA. »

evamystikk skrev:Jaja, uansett hva det var så var det skummelt, skremmende og ekkelt! jeg tror fortsatt det var to flyvende tallerkener. om dere tror det er noe menneskelaget eller ett stjerneskudd så får dere tro det.. jeg vet at jeg så det jeg så og det var noe jeg aldri før har sett og heller ikke sett siden.
Det (skummelt) var det sikkert. Opplevelsen var sikkert spennende, og den blir ikke mindre spennende, selv om det finnes mange naturlige muligheter for hva det kan ha vært.
Vi andre har igrunn ikke noe grunnlag for å tro hverken det ene eller det andre, men vi kan komme med innspill til hva du kan ha sett. Og så kan vi bekrefte at det var en UFO. :)
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !