Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva skjer etter kroppens død?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Hva skjer etter kroppens død?

Avstemningen ble avsluttet kl. 05 Nov 2004 21:43

Sjelen slutter å eksistere
2
7%
Reinkarnasjon som menneske
3
11%
Reinkarnasjon, men ikke NØDVENDIGVIS som menneske
5
19%
Åndelig dimensjon
11
41%
Gjenferd
0
Ingen stemmer
Tilbake til verdenssjelen
5
19%
Annet.....
1
4%
 
Totalt antall stemmer: 27

Bruker avatar
VikingF
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 23 Jul 2004 00:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Hva skjer etter kroppens død?

Innlegg av VikingF »

Etter litt lesning på forumet her virker det som at de fleste medlemmene her er ganske sikre på at sjelen reinkarneres etter kroppens død.

Likevel er det ganske mange teorier rundt dette i verden.

Det hadde vært interessant å høre hva dere mener om dette i form av litt statistikk... :wink:

Forklaring på alternativene:

1. Sjelen slutter å eksistere:
-Sjelen er kun et resultat av hjerneaktiviteten, og forsvinner når hjerneaktiviteten stopper.

2. Reinkarnasjon som menneske:
-Sjelen til et menneske vil etter kroppens død reinkarneres, men bare innen menneskeriket. I dyreriket vil katter bli katter, hunder bli hunder, osv...

3. Reinkarnasjon, men ikke NØDVENDIGVIS som menneske:
-Sjelen reinkarneres, men kan like gjerne reinkarneres som et dyr eller som et eksemplar av utenomjordisk art.

4. Åndelig dimensjon:
-Sjelen forlater vår fysiske dimensjon samtidig som den forlater kroppen ved kroppens død, og vil deretter komme til en åndelig dimensjon der den treffer andre døde.

5. Gjenferd:
-Sjelen forlater kroppen men blir igjen her på jorden for å våke over de gjenlevende sammen med andre avdøde.

6. Tilbake til verdenssjelen:
-Sjelen er kun en del av en verdenssjel og vil ved kroppens død føres tilbake til denne slik at den ikke lenger eksisterer som ETT individ.

7. Annet.....:
-En annen teori enn noen av dem jeg har nevnt ovenfor! Helst også i form av et innlegg!
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

Interresant spørsmål VikingF :)

skal jeg velge meg et alternativ så må det bli disse, altså flere :

3. Reinkarnasjon, men ikke NØDVENDIGVIS som menneske:
-Sjelen reinkarneres, men kan like gjerne reinkarneres som et dyr eller som et eksemplar av utenomjordisk art.

4. Åndelig dimensjon:
-Sjelen forlater vår fysiske dimensjon samtidig som den forlater kroppen ved kroppens død, og vil deretter komme til en åndelig dimensjon der den treffer andre døde.

5. Gjenferd:
-Sjelen forlater kroppen men blir igjen her på jorden for å våke over de gjenlevende sammen med andre avdøde.


Jeg tror ikke at døden er ensidig. Hva som avgjør tilværelsen etter døden kommer an på flere faktorer. Enten vi skal reinkaneres til nye kropper, eller om vi får en annen oppgave med å vokte over andre sjeler eller tilføre andre raser noe.

For det første så tror jeg at det finnes ulike typer sjeler. Menneskesjelen er en type. Dyresjeler og plantesjeler er andre. Så er det dette med sjeler fra andre planeter og dimensjoner/frekvenser.
Jeg tror de forskjellige sjeletypene består av forskjellige typer energi. Men jeg tror også at forreksempel en menneskesjel kan reinkarneres i andre former enn en menneskekropp, selv om det er vanligst å komme tilbake som menneske.

Når vi dør så tror jeg vi vi kommer til en åndelig dimensjon. Der man forbreder seg på neste oppgave. Kanskje blir man der lenge , eller går til neste oppgave ganske raskt. Muligens må man planlegge sitt neste liv før man skal inn i det. Det kan jo være svaret på hvorfor det finnes synske mennesker som kan se inn i fremtiden. En del er allerede fastlagt.

Jeg tror sjelen utvikles etterhvert og vokser gradvis på de erfaringene den gjør seg. De sier at når man dør så ser man gjerne hele livet sitt som i en rask film. Man ser hvor man har feilet og hvor man har gjort noe bra. For hvert liv får vi med oss nye kunnskaper og blir gradvis helere og renere som sjeler.

så var det gjenferd og hjelpere. Jeg skiller mellom de 2 , fordi det er to vidt forskjellige ting.
Et gjenferd er en ånd som ikke har greid å forlate sitt jordliv , men sitter fast etter døden. Et gjenferd trenger gjerne hjelp for å forstå at det må gå videre.
Det kan være mange grunner til at de blir værende. Noen vil ikke forlate et menneske de er glade i, andre vil ikke slippe sine materielle ting. Jeg leste også et sted at det er spesiellt mange relgiøse som går igjen. Åndene til munker og geistlige , og grunnen til dette kan være at de frykter straff for noe de gjorde i livet. De har trodd så veldig på himmel og helvete at de frykter å brenne for evig tid om de går videre.

Hjelpere er ånder som har vært i den ånderlige dimensjonen , men som har kommet tilbake til jorden for å hjelpe en annen sjel i sin utvikling.

Vel , dette er som jeg ser på livet etter døden. Om min tro stemmer får jeg vite den dagen jeg dør. Og jeg gruer meg ikke til den *smiler* :D
Antall ord: 547

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liv
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 33
Startet: 26 Jan 2004 02:24
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Liv »

Jeg kom til å tenke på morfar. Han har alltid sagt at han ikke tror på liv etter døden. Han sa; "Er man død, så er man død". Men nå etter at han har fått kreft, har han begynt å snakke om døden, og om å komme på den andre siden.
Antall ord: 53
*.`;* Free mind *;`.*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plisken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 02 Des 2004 12:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Plisken »

Hei Folkens

Jovian har helt rett igjen.

Plisken
Antall ord: 8
For hvert nye menneske jeg møter, ser jeg et nytt aspekt av meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Jeg - må si meg (les ganske) :D helt enig med raVn!
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hva skjer etter kroppens død?

Innlegg av ludoburgero »

Har vi det samme synet på dette enda?
Antall ord: 8
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Hva skjer etter kroppens død?

Innlegg av Borte.. »

Jeg liker å tro at jeg kommer til å forlate denne skrotten, til fordel for et laaaaangt "liv" på en eller annen beach i etterlivet, hvor jeg bare chiller og lever det gode liv.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links