Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man drømme om sine tidligere liv.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

CottonEyeJoe.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 13 Mai 2005 21:21
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Kan man drømme om sine tidligere liv.

Innlegg av CottonEyeJoe. »

Hei. Lure på om det er mulig å drømme om sine tidligere liv. Hadde en ganske livaktig drøm for en tid siden, der jeg bodde og levde i det jeg forstod var England, på tidlig 1800 tall. Jeg ønsker ikke å gå helt i detalj, men jeg mener å huske at det dreide seg om at jeg stod i en fobindelse til en mektig fabrikkeier, eller godseier som ønsket å ta fra meg noe som betydde svært mye for meg. Da jeg prøvde og si imot, fikk jeg bare høre hvor liten innflytelse jeg hadde. Og at det var HAN, fabrikkeieren, som var i posisjon til å ta den avgjørelsen, ikke jeg.
Slike fabrikkeiere hadde jo på den tiden svært stor innflytelse over vanlige folks liv på den tiden. Noe som førte til utnyttelse av vanlige folk.
Godt mulig det bare en drøm, jeg vet ikke.
Håper på noen synspunkter.
Antall ord: 155
Let the good spirits follow your way. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Ja, det vil æ tro at man kan.
Har ikke gjort det sjøl, men vet om flere som mener å ha drømt om tidligere liv.
Antall ord: 25
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Minner fra tidligere liv

I sjeldne tilfelle — på tross av hjernens motstand — lekker noen minner fra tidligere liv inn i det nåværende liv i form av drømmer som er fullstendig uforklarlige i lys av det nåværende liv.

Et menneske ser kanskje personer i drømme som han aldri har sett i sitt nåværende liv. Det skjer da ofte at de som viste seg i drømmen, var personer han hadde møtt i sine tidligere liv.

Men selvfølgelig kan ikke slike drømmer — når de er av det vanlige slaget — behandles som et minne fra tidligere liv. De bare indikerer at forestillingsevnen som virker i drømme, er påvirket av informasjon hentet fra tidligere liv. Virkelige minner fra tidligere liv er like klare, stabile og sikre som minnene fra det nåværende liv.

Når de dukker opp i et individ, er han ikke lenger i tvil om at han har eksistert i flere forutgående liv, sammen med mange andre individer. Akkurat som han ikke kan tvile på det som har skjedd før i sin nåværende inkarnasjon, kan han ikke tvile på sitt liv i tidligere inkarnasjoner
Antall ord: 202
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jo, det trur jeg er mulig.. For å bearbeide traumer ol. Mulig du har litt bagasje du trenger å lette på.. Noe du må forandre eller bli bedre på..
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Ja det tror jeg helt klart. Kan man drømme seg frem i tid skal det vel være det samme med tiden bakover :)
Antall ord: 24
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CottonEyeJoe.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 13 Mai 2005 21:21
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av CottonEyeJoe. »

ToneG skrev:Jo, det trur jeg er mulig.. For å bearbeide traumer ol. Mulig du har litt bagasje du trenger å lette på.. Noe du må forandre eller bli bedre på..
Du er inne på noe der, at det kansje er noe jeg må forbedre meg på, hvis det altså er slik at drømmen viste meg noe fra mitt forrige liv, slik at jeg lettere kan bli bedre på det aktuelle området i DETTE livet. Nå har jeg oxo ønsket veldig sterkt å få et glimt av mine tidligere liv. Kanskje hjelperne mine ga meg dette glimtet, for å vise meg at dette er ikke no å stå etter. Var faktisk ganske vond drøm. (Veit ik om hjelperne styrer sånne ting jeg men???)
Antall ord: 122
Let the good spirits follow your way. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

jg trur helt klart at man kan drømme om sine tidligere liv. dette hørtes jo spennende ut=)
Antall ord: 19
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
torny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 13 Mar 2006 19:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av torny »

alt som har med ditt tidligere liv ligger i unnderbevistheten din. så det det tror jeg er ganske mulig :mozilla_smile:
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

kommer vel an på hva man tolker det en drømmer om som
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spess
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 03 Feb 2006 14:18
18

Innlegg av spess »

er det noen her som husker det tv programmet som gikk på tv2 eller nrk som han som gjorde at folk kunne huske sine tidligere liv og de beskrev akkurat kordan det var der og de reiste til de stedene og alt hun beskrev var rett!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 273
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

jeg har hatt en drøm sia jeg var lita om at jeg er ei lita jente på en 5-6 år. jeg bor på et rom og kjøkken sammen med en stor famile. i midten er det en kiste og vi sørger. noen sover også på kjøkkenbenkene andre i oppholdsrommet. jeg husker alt fra klær og gjenstander til eksakt hvordan rommene så ut. mamma har fortalt at jeg flere ganger som lita gjentok denne drømmen igjen og igjen. like detaljert hver gang. nå er det noen år sia jeg har drømt det men husker det fortsatt.
Antall ord: 103
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ut fra mitt syn har vi bare eit liv og kan dermed ikkje drømme om tidligere liv da dei ikkje har eksistert. Derimot kan vi drømme og fantasere om alt mulig og tillegge det større vekt enn det egentlig har.
Antall ord: 43
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

spess skrev:er det noen her som husker det tv programmet som gikk på tv2 eller nrk som han som gjorde at folk kunne huske sine tidligere liv og de beskrev akkurat kordan det var der og de reiste til de stedene og alt hun beskrev var rett!
Husker et tilsvarende program som gikk på TV- Norge... sikkert det du mener. Husker ikke hva det het akkurat nå.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spess
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 03 Feb 2006 14:18
18

Innlegg av spess »

rett det marii tror det het "tilbake i sjelen" eller no sånt.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 327
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

en reise i sjelen.. håper på flere slike program!
Antall ord: 10
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links