Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man drømme om sine tidligere liv.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 165
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

Nei.
Antall ord: 1
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Angel90*
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 25 Mar 2006 23:29
18

Innlegg av *Angel90* »

Marií skrev:
spess skrev:er det noen her som husker det tv programmet som gikk på tv2 eller nrk som han som gjorde at folk kunne huske sine tidligere liv og de beskrev akkurat kordan det var der og de reiste til de stedene og alt hun beskrev var rett!
ja! så det noen ganger.. la et teppe på føttene demmes åsså huska de.. syns det var teit enkli jeg=/ merkelige saker..
men hadde vært morsomt å huske sitt forige liv :mozilla_laughing:
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
justmee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 43
Startet: 01 Des 2004 15:13
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-Tøndelag

Innlegg av justmee »

spess skrev:er det noen her som husker det tv programmet som gikk på tv2 eller nrk som han som gjorde at folk kunne huske sine tidligere liv og de beskrev akkurat kordan det var der og de reiste til de stedene og alt hun beskrev var rett!
Jeg tror det kalles regresjonsterapi..
Lure på om det er mulig å drømme om sine tidligere liv.
Det er også skrevet noe lignende i tidligere tråd noen sted.. Deja vù..
Bruk søk-funksjonen, søk på tidligere liv, deja vù, regresjonsterapi osv..
Så dukker det opp noe tenker jeg :)
Antall ord: 99
[ .. Dear Cupid! I just have to tell you, you suck!! .. ]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Det kommer an på person. En som ikke tror på et tidligere liv kan vanskelig få seg selv til å tro at en har drømt om et tidligere liv. En som tror på at en har hatt et tidligere liv kan i mine øyne godt finne på å tro at en drømte om dette. Men hvordan kan man være sikker?
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
melona
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 01 Aug 2006 16:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: huse mitt!

Innlegg av melona »

kanse..kanse du skal ta et vanskeli valg å so kjeme svare du skal ta ifrå fortida elle noke san..
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magician
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 03 Jun 2006 21:42
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Magician »

Det er mulig å få informasjon om tidligere liv gjennom drømmen eller gjennom såkalte ukontrolert fantasier. I følge ti Hindus og gamle mesoptamia relegioner:- I drøming prosses reiser sjellen ut av kroppen på en begrenset deminsjon, dette kan kalles begrenset frigjøring som fører at mann kan se en eller flere faser i sjellens eksistens :mozilla_cool:
Antall ord: 61
The truth is out there

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har reist i tiden gjennom mine drømmer ihvertfall.
Om det har vært i et annet av mine liv, vet jeg ikke.
Jeg har vært her i Stavanger i fremtiden, og sett hvordan det har blitt etter 2008 (når Stavanger får "Europas Kulturby" statuset... mas... showoff... whatever).
Uansett så er jeg nå rimelig sikker på at det er dette jeg har drømt, for noen av disse drømmene startet for 2-3 år siden cirka. Og de gjentar seg, bare at de er ulike, men konstruksjonene, gatene og alt det andre er det samme. Nye trapper i sentrum.
Det siste halvåret og vel så det har de begynt å bygge på torget, og det begynner å nærme seg slik det har sett ut i de drømmene jeg hadde for et par år siden.
Jeg har også vært i Russland langt inn i fremtiden, og denne drømmen hadde jeg da jeg kan ha vært en 12 år gammel cirka. Det var en slags ny istid, og det hadde vært atomkrig. Mye av tingene jeg drømte var så flyktige, jeg visste liksom hva som hadde skjedd uten å ha sett det i bildet, og jeg var en slags observatør som så fattigdom på gatene og folk som strebet med å holde varmen i seg. Jeg husker bare det var veldig kaldt. Det var en sterk drøm som sitter godt fast i minnet mitt.
Jeg har også besøkt fortiden ved flere anledninger, og der har jeg hatt fritt spillerom, ettersom dette har vært delvis lucide drømmer.

Jeg er ihvertfall overbevist om at drømmene er noe helt annet enn bare oppspinn og fantasi. Jeg sier ikke at mye også kan være det, og at mange drømmer kan være et produkt av underbevisste ønsker, tanker og observasjoner - som alt i alt koker opp i en merkelig drøm. Det er jeg også ganske sikker på. Men når en drømmer, beveger bevisstheten seg ut på det astrale plan, og det tror jeg er ekte... en slags annen verden, en annen virkelighet. Og så er vi så priviligerte, alle mennesker, uansett intelligensnivå, hudfarge og navn vi har på bikkja vår, at vi nettopp får besøke denne virkeligheten hver natt når vi faller i søvn :)

Det jeg lurer mest på er:
Hjelper våre drømmer oss med å sette sammen verden slik at den blir helhetlig og får total mening? Er vi på vei noe sted med dette livet, og utgjør vi alle en stor felles mening?
Er meningen med livet kjærligheten? Eller er det noe annet, og kanskje kjærligheten er den faktoren som holder alt sammen bare?
Tidligere liv finnes. Helt sikkert. Sjel og kropp kan fungere adskilt, så hvorfor ikke?
Antall ord: 474
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 06 Aug 2006 23:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sykkylven

Innlegg av Hira »

ett menneske kan mye ,
underbevist heten følger mulig etter sjela å inn i en helt ny hjærne ,

I teorien kan man faktisk fly
det vil fremdeles ikke si att jeg hopper ut for ett fjell får å se om jeg får det til ;)

derrimot :
if pigs could fly ,
pentagon would be the worlds biggest airfield , ;)
Antall ord: 57
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vel, ludoburgero, jeg er veldig enig i det du sa om at det er kjærligheten som holder alt sammen. Den dagen fysikerene oppdager at tomrommet slett ikke er tomt, men fylt med kjærlighet skal jeg bruse med vingene mine ;)
Antall ord: 41
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Heia skrev:Vel, ludoburgero, jeg er veldig enig i det du sa om at det er kjærligheten som holder alt sammen. Den dagen fysikerene oppdager at tomrommet slett ikke er tomt, men fylt med kjærlighet skal jeg bruse med vingene mine ;)
Har du vinger?
Da kan du jo bruse med de allerede - det hadde jeg gjort! ;)

Fysikerne har strikse "regler" å forholde seg til.
Inngrodde normer. Eksperimentering sluker tid i det lengste laget,
fordi vi ikke kan være grensesprengende og nytenkende når det gjelder å utforske noe som i utgangspunktet er definert som usannsynlig. Da "må" man jo være kritiske.
Kjærlighet eksisterer dessuten heller ikke bare fysisk,
det eksisterer på alle plan, og den er jo over alt.

Det blir som å få en matteoppgave som lyder:
"HVORFOR er en og en tilsammen to?"
Fundamentet, grunnlaget, vel hvordan kan man svare på noe slikt?
Hva blir svaret? Hvordan kan man forske på kjærlighet?
Den er ikke til å forske på, den bare er der.
Vel... utforske... ja... :)
Jeg tror alle trenger mer ihvertfall.
Antall ord: 176
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
punkjenta91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 18 Aug 2006 18:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hell

Innlegg av punkjenta91 »

Ja,jeg tror det går an.
Jeg har aldri gjort det selv,men har hørt om at det er mange andre som har gjort det.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maybritt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 17 Aug 2006 19:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hardanger

tidligere liv.

Innlegg av Maybritt »

Jeg har fått beskrevet to tidligere liv gjennom kanalisering men om jeg tror på det ?
Vet ikke helt jeg.
Det som var litt merkelig er at mye hadde paraleller til nåværende liv uten at jeg hadde gitt vedkommende noen opplysninger.
Mange intresser og ting jeg fremdeles holder på med.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 19 Okt 2006 23:54
17

Innlegg av CoLLecToR »

Jeg er sikker på at det stemmer at man kan ha hatt et tidligere liv.
Grunnen er at jeg tor at man har en sjel.
Antall ord: 25
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

ludoburgero skrev:Jeg har reist i tiden gjennom mine drømmer ihvertfall.
Om det har vært i et annet av mine liv, vet jeg ikke.
Jeg har vært her i Stavanger i fremtiden, og sett hvordan det har blitt etter 2008 (når Stavanger får "Europas Kulturby" statuset... mas... showoff... whatever).
Uansett så er jeg nå rimelig sikker på at det er dette jeg har drømt, for noen av disse drømmene startet for 2-3 år siden cirka. Og de gjentar seg, bare at de er ulike, men konstruksjonene, gatene og alt det andre er det samme. Nye trapper i sentrum.
Det siste halvåret og vel så det har de begynt å bygge på torget, og det begynner å nærme seg slik det har sett ut i de drømmene jeg hadde for et par år siden.
Jeg har også vært i Russland langt inn i fremtiden, og denne drømmen hadde jeg da jeg kan ha vært en 12 år gammel cirka. Det var en slags ny istid, og det hadde vært atomkrig. Mye av tin
gene jeg drømte var så flyktige, jeg visste liksom hva som hadde skjedd uten å ha sett det i bildet, og jeg var en slags observatør som så fattigdom på gatene og folk som strebet med å holde varmen i seg. Jeg husker bare det var veldig kaldt. Det var en sterk drøm som sitter godt fast i minnet mitt.
Jeg har også besøkt fortiden ved flere anledninger, og der har jeg hatt fritt spillerom, ettersom dette har vært delvis lucide drømmer.

Jeg er ihvertfall overbevist om at drømmene er noe helt annet enn bare oppspinn og fantasi. Jeg sier ikke at mye også kan være det, og at mange drømmer kan være et produkt av underbevisste ønsker, tanker og observasjoner - som alt i alt koker opp i en merkelig drøm. Det er jeg også ganske sikker på. Men når en drømmer, beveger bevisstheten seg ut på det astrale plan, og det tror jeg er ekte... en slags annen verden, en annen virkelighet. Og så er vi så priviligerte, alle mennesker, uansett intelligensnivå, hudfarge og navn vi har på bikkja vår, at vi nettopp får besøke denne virkeligheten hver natt når vi faller i søvn :)

Det jeg lurer mest på er:
Hjelper våre drømmer oss med å sette sammen verden slik at den blir helhetlig og får total mening? Er vi på vei noe sted med dette livet, og utgjør vi alle en stor felles mening?
Er meningen med livet kjærligheten? Eller er det noe annet, og kanskje kjærligheten er den faktoren som holder alt sammen bare?
Tidligere liv finnes. Helt sikkert. Sjel og kropp kan fungere adskilt, så hvorfor ikke?

Fikk et lite støkk imeg når jeg leste det med atomkrig i Russland.

Starten på en serie drømmer jeg hadde en tid tilbake, startet med at vi måtte søke dekning i Norge, midt på en herlig sommerdag. En fredelig dag som blir avbrutt tvert pga en atomeksplosjon i Russland (!)

Jeg og min søster søker dekning ved grunnmuren til et hus og knuger oss sammen i angst. Jeg ser en ...sirkel av ødeleggelse bre seg utover fra sentrum av bomben. Idet den når oss, våkner jeg...

Det som har gått igjen i drømmene er er den sterke følelsen av sjokk og vantro, angst idet bomber faller over himmelen.

Har hatt mye spesielle drømmer om ting som har skjedd i ettertid som har påvirket oss globalt, men det kan jeg kanskje komme tilbake til en annen gang...... (?)
Antall ord: 625

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Ludoburgero!!!!!!!!!

Skulle gjerne hatt din kommentar her!

8-[
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links