Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man drømme om sine tidligere liv.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Minellis
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 22 Sep 2006 19:41
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Råholt

Re: Kan man drømme om sine tidligere liv.

Innlegg av Minellis »

CottonEyeJoe. skrev:Hei. Lure på om det er mulig å drømme om sine tidligere liv. Hadde en ganske livaktig drøm for en tid siden, der jeg bodde og levde i det jeg forstod var England, på tidlig 1800 tall. Jeg ønsker ikke å gå helt i detalj, men jeg mener å huske at det dreide seg om at jeg stod i en fobindelse til en mektig fabrikkeier, eller godseier som ønsket å ta fra meg noe som betydde svært mye for meg. Da jeg prøvde og si imot, fikk jeg bare høre hvor liten innflytelse jeg hadde. Og at det var HAN, fabrikkeieren, som var i posisjon til å ta den avgjørelsen, ikke jeg.
Slike fabrikkeiere hadde jo på den tiden svært stor innflytelse over vanlige folks liv på den tiden. Noe som førte til utnyttelse av vanlige folk.
Godt mulig det bare en drøm, jeg vet ikke.
Håper på noen synspunkter.
Prøv regresjon, da kan du finne ut mer om du vil :)
Antall ord: 169
My power, my pleasure, my pain.
-Minelli

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

CottonEyeJoe. skrev:
ToneG skrev:Jo, det trur jeg er mulig.. For å bearbeide traumer ol. Mulig du har litt bagasje du trenger å lette på.. Noe du må forandre eller bli bedre på..
Du er inne på noe der, at det kansje er noe jeg må forbedre meg på, hvis det altså er slik at drømmen viste meg noe fra mitt forrige liv, slik at jeg lettere kan bli bedre på det aktuelle området i DETTE livet. Nå har jeg oxo ønsket veldig sterkt å få et glimt av mine tidligere liv. Kanskje hjelperne mine ga meg dette glimtet, for å vise meg at dette er ikke no å stå etter. Var faktisk ganske vond drøm. (Veit ik om hjelperne styrer sånne ting jeg men???)


Hjelperne styrer vel ikke akkurat hva du skal drømme, men de kan kommunisere med deg og gi deg veiledning gjennom drøm ja.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Liis skrev: Fikk et lite støkk imeg når jeg leste det med atomkrig i Russland.

Starten på en serie drømmer jeg hadde en tid tilbake, startet med at vi måtte søke dekning i Norge, midt på en herlig sommerdag. En fredelig dag som blir avbrutt tvert pga en atomeksplosjon i Russland (!)
Jeg får prøve å gi deg kommentarer da, men utover det jeg allerede har skrevet føler jeg ikke jeg har stort mer å kunne gi... sorry :\
Men jeg kan prøve. For jeg husker også en annen drøm som gikk på dette, den var også veldig sterk, og jeg tipper jeg hadde den for cirka 15 år siden... det var at det var varmt ute, en sommerdag, som du også her sier, og at det var noe "galt".
Dette hadde også noe med atomkrig å gjøre. Det regnet, men regnet var kokende varmt, og alle rundt meg var veldig sjokkerte og forsto ikke hva som skjedde.
Husker ikke stort mer enn at vi søkte dekning.

Jeg og min søster søker dekning ved grunnmuren til et hus og knuger oss sammen i angst. Jeg ser en ...sirkel av ødeleggelse bre seg utover fra sentrum av bomben. Idet den når oss, våkner jeg...

Det som har gått igjen i drømmene er er den sterke følelsen av sjokk og vantro, angst idet bomber faller over himmelen.

Har hatt mye spesielle drømmer om ting som har skjedd i ettertid som har påvirket oss globalt, men det kan jeg kanskje komme tilbake til en annen gang...... (?)
Kom gjerne tilbake til det.
Jeg har drømt flere drømmer om "verdens undergang", men jeg føler dette er mer flyktige tanker og drømmer fra min side, som ikke har noen spesielle rotfester i virkeligheten.
Det jeg omsider har drømt er at jeg har reist i tid, både fram og tilbake, og på forskjellige lokasjoner. En gang drømte jeg at jeg gikk inn i et skjul i en boligblokk, inni parkeringshuset, med en sykkel, og at jeg kom ut etter at noe "skjedde". Da var jeg tilbake til 1971 eller noe slikt, og fikk se forandringene. Jeg fikk liksom en slags tillatelse til å vandre rundt og gjøre meg kjent med omgivelsene, fordi det var et slags oppdrag jeg var gitt på vegne av noen forskere (slik føltes det ihvertfall, jeg "visste" det liksom i drømmen uten at noen forskere var tilstede). Og det føltes herlig. Luften var renere, selv om det bare dreide seg om 35 år tilbake. Og mye var annerledes. Gamle biler den dag idag var "helt nye" da... alt var så autentisk på en måte, og jeg følte virkelig at jeg VAR der. Det var en herlig drøm ihvertfall.

Har du hatt flere drømmer, sa du?
Fortell! :)
Antall ord: 483
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Hmm.... det du sier om virkelighets følelse og ingen rotfeste i virkeligheten kan jeg virkelig kjenne meg igjen i. Føler at jeg kan skille på en vanlig drøm og disse drømmene.

Har alltid hatt merkelig drømmer og er ganske åpen om det til folk rundt meg.
Du kommenterte en drøm jeg hadde under tråden : kan astralreisende merkes av andre mennesker?

Kan begynne med:
En drøm som er ekkel er en jeg hadde som veldig liten (7 år?), husker den veldig godt.

Vi var mange, mange mennesker, fremmede for hverandre, kanskje 150 stk. Gamle, unge, ungdom.... Vi var blitt kledd opp i hvite løse drakter. Alle var forvirret, men rolige...ventende... Vi var satt i et digert rom, en slags aula. Dette også hvitt, veldig sterilt lyst rom.
Så ble plutselig luften fjernet. Det var ikke noe luft å puste i. Tror alle skulle kveles...
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

.
Jeg fikk liksom en slags tillatelse til å vandre rundt og gjøre meg kjent med omgivelsene, fordi det var et slags oppdrag jeg var gitt på vegne av noen forskere (slik føltes det ihvertfall, jeg "visste" det liksom i drømmen uten at noen forskere var tilstede). Og det føltes herlig.
Kanskje disse forskerne er en form for "høyere makter"?
Du skulle se forskjellen for en grunn...renere luft er jo en ting...betydde det noe for deg personlig å se dette stedet tidligere? Når er du født? Kan det være at du har bodd der før?

Morsomt å spekulere!

Det jeg nevnte tidligere av gjentakelse/sjokk og vantro drømmer som faktisk har vist seg i real life er drømmer om terrorisme. Begynte å drømme om dette i 16-17 års alderen, før denne krigen mot terror. Men jeg har ikke lyst til å gå inn på detaljer om disse drømmene her på forumet.
(Gidder ikke å fremkalle nye debatter om innvandring og muslimer, noe som ser ut til å gå igjen her. )

Nei til fordommer, ja til forståelse, nei til hat, ja til omtanke. Ja til meninger, nei til drittsleng
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Liis skrev:Hmm.... det du sier om virkelighets følelse og ingen rotfeste i virkeligheten kan jeg virkelig kjenne meg igjen i. Føler at jeg kan skille på en vanlig drøm og disse drømmene.

Har alltid hatt merkelig drømmer og er ganske åpen om det til folk rundt meg.
Du kommenterte en drøm jeg hadde under tråden : kan astralreisende merkes av andre mennesker?

Kan begynne med:
En drøm som er ekkel er en jeg hadde som veldig liten (7 år?), husker den veldig godt.

Vi var mange, mange mennesker, fremmede for hverandre, kanskje 150 stk. Gamle, unge, ungdom.... Vi var blitt kledd opp i hvite løse drakter. Alle var forvirret, men rolige...ventende... Vi var satt i et digert rom, en slags aula. Dette også hvitt, veldig sterilt lyst rom.
Så ble plutselig luften fjernet. Det var ikke noe luft å puste i. Tror alle skulle kveles...
Fikk nesten frysninger på ryggen... :P
Kanskje det var noe mer enn bare en drøm?
Virker for meg rart at en 7-åring skal kunne "finne på" noe sånt som det der.

For alt jeg vet er det ikke kanskje bare tull at mange mener de har blitt bortført av romvesener, og blitt utført eksperimenter på. Selv om det høres absurd ut, og folk flest tenker "sinnsyk". Jeg er også veldig åpen til alle mulige idéer.
Antall ord: 235
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

UUÆÆÆ.... ja, har aldri satt denne drømmen i denne forbindelsen. Har heller ikke snakket noe særlig om akkuratt denne drømmen, fordi det er så søkt liksom.
Men ar jo stusset en del på dt selv... hmmm

Flere teorier? Hva mener dere?
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links