Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenULYKKKER!! BIL-ULYKKER

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 23 Feb 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordland - Sortland å Hadsel :D

Innlegg av ulle »

Ømt tema..
En av mine aller beste kompiser døde i en Drink and drive - ulykke. Han sammen med en annen gutt som var kompisen hans, visste hvem det var men har aldri kjent han noe særlig godt!

Fredag kveld. 22,30 begynner fylla. En full Ole Peder er så sjenka at han ikke en gang klarer å bære glasset i følge venninnen deres Siren. Verken Chris Andre (15) eller Ole Peder (16) er gammel nok til å kjøre bil, men de fikk streng beskjed å være hjemme hos Ole til kl. 00,00. Klokken er 00,50 da de forlater festen hos Annine. En mann på nærmere 20år har en rød volvo. Ole og Chris setter seg inn i bilen for å få skyss hjem. To dager senere er Chris død, en dag etter Chris ligger Ole uten farge. Den røde volvoen tok dem med i graven, hvorfor? Etter alle undersøkelser som var tatt viste de at sjåføren i 20årene også hadde drukket, da de etter en liten stund kræsja med en annen bil. Begge damene som var på vei hjem fra en venninndekveld den natten overlevde med noen bruddskader i ryggen og skrammer. Så hvorfor måtte da akkurat han som jeg elsket gå bort?

Jeg virkelig elsket den gutten. Han var snill, god, pen, nydelig og kjempe kul! Ikke minst populær. Enda i dag er det noen som sørger, men det verste er at de synes synd på seg selv! Jeg derimot synes synd på Chris. Han fikk aldri sjangsen til å bli nykter, fikk aldri sjangsen til å vokse opp. Den gutten døde som 15åring!!
Antall ord: 282

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 344
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Jeg har aldri (bank i bordet!!!) Vært med i en bilulykke. Har hatt en nesten ulykke, men det gikk heldigvis bra. Hadde vel englevakt :mozilla_innocent:

Har vært i grøfta et par ganger, da..men uten skader på folk og bil. Thank God.
Antall ord: 44
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

ulle skrev:Ømt tema..
En av mine aller beste kompiser døde i en Drink and drive - ulykke. Han sammen med en annen gutt som var kompisen hans, visste hvem det var men har aldri kjent han noe særlig godt!

Fredag kveld. 22,30 begynner fylla. En full Ole Peder er så sjenka at han ikke en gang klarer å bære glasset i følge venninnen deres Siren. Verken Chris Andre (15) eller Ole Peder (16) er gammel nok til å kjøre bil, men de fikk streng beskjed å være hjemme hos Ole til kl. 00,00. Klokken er 00,50 da de forlater festen hos Annine. En mann på nærmere 20år har en rød volvo. Ole og Chris setter seg inn i bilen for å få skyss hjem. To dager senere er Chris død, en dag etter Chris ligger Ole uten farge. Den røde volvoen tok dem med i graven, hvorfor? Etter alle undersøkelser som var tatt viste de at sjåføren i 20årene også hadde drukket, da de etter en liten stund kræsja med en annen bil. Begge damene som var på vei hjem fra en venninndekveld den natten overlevde med noen bruddskader i ryggen og skrammer. Så hvorfor måtte da akkurat han som jeg elsket gå bort?

Jeg virkelig elsket den gutten. Han var snill, god, pen, nydelig og kjempe kul! Ikke minst populær. Enda i dag er det noen som sørger, men det verste er at de synes synd på seg selv! Jeg derimot synes synd på Chris. Han fikk aldri sjangsen til å bli nykter, fikk aldri sjangsen til å vokse opp. Den gutten døde som 15åring!!
Off så tragisk historie..

Må han R.I.P
Antall ord: 293
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ulle
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 23 Feb 2006 20:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nordland - Sortland å Hadsel :D

Innlegg av ulle »

lille_mia skrev:
ulle skrev:Ømt tema..
En av mine aller beste kompiser døde i en Drink and drive - ulykke. Han sammen med en annen gutt som var kompisen hans, visste hvem det var men har aldri kjent han noe særlig godt!

Fredag kveld. 22,30 begynner fylla. En full Ole Peder er så sjenka at han ikke en gang klarer å bære glasset i følge venninnen deres Siren. Verken Chris Andre (15) eller Ole Peder (16) er gammel nok til å kjøre bil, men de fikk streng beskjed å være hjemme hos Ole til kl. 00,00. Klokken er 00,50 da de forlater festen hos Annine. En mann på nærmere 20år har en rød volvo. Ole og Chris setter seg inn i bilen for å få skyss hjem. To dager senere er Chris død, en dag etter Chris ligger Ole uten farge. Den røde volvoen tok dem med i graven, hvorfor? Etter alle undersøkelser som var tatt viste de at sjåføren i 20årene også hadde drukket, da de etter en liten stund kræsja med en annen bil. Begge damene som var på vei hjem fra en venninndekveld den natten overlevde med noen bruddskader i ryggen og skrammer. Så hvorfor måtte da akkurat han som jeg elsket gå bort?

Jeg virkelig elsket den gutten. Han var snill, god, pen, nydelig og kjempe kul! Ikke minst populær. Enda i dag er det noen som sørger, men det verste er at de synes synd på seg selv! Jeg derimot synes synd på Chris. Han fikk aldri sjangsen til å bli nykter, fikk aldri sjangsen til å vokse opp. Den gutten døde som 15åring!!
Off så tragisk historie..

Må han R.I.P
Jeg håper det!
Dette står på blinksiden min om saken :


Jeg er imot Drink and Drive! Nettopp fordi jeg vet akkurat hvordan det er å miste noen i en ulykke, ikke noe er verre enn det. Og man føler at man kan gjøre alt for å få dem tilbake slik at de kan vokse opp, men der er ingenting du kan gjøre. Du bare ikke liker tanken på at alt svir og at du ligger klemt bak et sete i en bil, pga. at sjåføren var full og du er en utsatt passasjer. Men dette er en fæl tanke, tenk på dem som har opplevd dette da? Forferdelig, man kan ikke tenke seg til det. Dessuten kan ikke vedkommende og de i bilen lære av sine feil, for nå er det alt for sent! Det er enda værre hvis passasjerene ikke visste at sjåføren hadde drukket. Hva skal vi gjøre med det?
Vi må vel bare alle godta at det er slikt som skjer, men det skal ikke skje. Fordi det er det værste, å bære ligge der på sykesenga å vite at innen 24 timer er jeg død! Hva skal jeg si til venner og familie? Hva kommer kjæresten til å tenke? Kommer hun til å ikke gjøre noe på lenge? Hvordan kommer alt til å bli uten meg? Ole Peder og Chris Andre fra Narvik har opplevd akkurat det. 20, juli 04 skjedde katastrofen. Minne siden demmes er anonym, men venner og familie vet om den! Jeg savner dere, over alt i verden og enda gjør. Føler meg alene uansett hvor jeg går, uansett hva jeg gjør. Jeg er aldri redd lengere og ønsker alt godt for alle! Bare pga dere. Men alikevel har dere etterlatt et stort svart hull innerst inni meg, det høres kanskje dumt ut, men jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Hvis dere finnes en himmel, er det i den himmelen Chris og Ole holder til. Hvil i fred, kompiser.

<-->

I went to a party and remember what you said,
you told me not to drink mum, so I had a sprite instead. I felt proud of myself, the way you said I would. That I didn't drink and drive, though some friends said I should.
I made a healthy choise, and your advice to me was right. The party finally ended, and the kids drove out of sight.
I got into my car, sure to get home in one piece. I never knew what was coming mum, something I expected least.
Now I'm lying on a pavement and I here the policeman say, the kid that caused this wreck was drunk, mum his voice seems far away.
My own bloods all around me, as I hard try not to cry. I can here the paramedic say, this girl's going to die!
So why do people do it mum? Knowing it runs lives. And now the pain is kutting me, like a hundred stabbing knives.
Tell sister not to be afraid mom, tell daddy to be brave. And when I go to heaven, but "daddys girl" on my grave.
Someone should have thought him, it's wrong to drink and drive. Maybe if his parents had, I'd still be alive.
My breath is getting shorter mom, I am getting really scared. These are the finally moments, and I'm so unprepard.
I wish that you could hold me mom, as I lie here and die. I wish that I could say "I love you mom". So I love you and goodbye.

</3
Antall ord: 906

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xmallox
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 08 Mai 2006 20:03
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kvinnherad

Innlegg av xmallox »

Eg drømte at pappa døde i ei bilulykka eg.... Eg hylte sånn at eg vekte heila huse...
Antall ord: 20
You Cant Trust Someone Who Thinks Youre Crazy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

Kjørte nettopp forbi et ulykke sted nå isted, på helleland utenfor egersund, der et foreldrepar og deres ti år gamle barn ble drept. Deres fem år gamle barn har livstruende skader... Det var en trailer og 4 personbiler innblanda i ulykka... Da jeg kjørte forbi ista så jeg en meget knust trailer og en enda mer knust personbil. Jeg blir så lei meg av sånnt.. Hørte nettopp at dem kanskje er fra mitt hjemsted, så nå håper jeg på at det ikke var folk jeg kjente. Huff, der er så trist når sånn skjer, særlig når det er barn med i bildet...
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Innlegg av evamystikk »

^Idril^ skrev:Kjørte nettopp forbi et ulykke sted nå isted, på helleland utenfor egersund, der et foreldrepar og deres ti år gamle barn ble drept. Deres fem år gamle barn har livstruende skader... Det var en trailer og 4 personbiler innblanda i ulykka... Da jeg kjørte forbi ista så jeg en meget knust trailer og en enda mer knust personbil. Jeg blir så lei meg av sånnt.. Hørte nettopp at dem kanskje er fra mitt hjemsted, så nå håper jeg på at det ikke var folk jeg kjente. Huff, der er så trist når sånn skjer, særlig når det er barn med i bildet...
enne ulykken? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123287

Håper ikke det var noen du kjenner da, men det er jo trist uansett... :( mye som kunne vært unngått hvis folk bare tar seg sammen. Som f.eks å "bare" kjøre de siste 2 milene hjem selv om man er trøtt som bare det. Holde någenlunde fartsgrensen, være oppmerksom og alt det der man lærer på kjøreskolen..
Antall ord: 189
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
^Idril^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 577
Startet: 27 Apr 2005 14:58
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sørlandet

Innlegg av ^Idril^ »

evamystikk skrev:
^Idril^ skrev:Kjørte nettopp forbi et ulykke sted nå isted, på helleland utenfor egersund, der et foreldrepar og deres ti år gamle barn ble drept. Deres fem år gamle barn har livstruende skader... Det var en trailer og 4 personbiler innblanda i ulykka... Da jeg kjørte forbi ista så jeg en meget knust trailer og en enda mer knust personbil. Jeg blir så lei meg av sånnt.. Hørte nettopp at dem kanskje er fra mitt hjemsted, så nå håper jeg på at det ikke var folk jeg kjente. Huff, der er så trist når sånn skjer, særlig når det er barn med i bildet...
enne ulykken? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123287

Håper ikke det var noen du kjenner da, men det er jo trist uansett... :( mye som kunne vært unngått hvis folk bare tar seg sammen. Som f.eks å "bare" kjøre de siste 2 milene hjem selv om man er trøtt som bare det. Holde någenlunde fartsgrensen, være oppmerksom og alt det der man lærer på kjøreskolen..
Den ulykka ja, leste ikke den artikkelen før etterpå jeg skrev her... Den sletta der det skjedde er stygg, skjer veldig mange unødvendige forbikjøringer der!! Jeg var på ulykkestedet kanskje 20min før ulykka skjedde, skummelt å tenke på.. men dem var jo enda ikke ferdig å rydde når jeg kom tilbake kanskje 4 timer senere..
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Jeg var i Oslo og ble nesten påkjørt av trikk. Jeg er en skikkelig myk traffikant men dog kanskje litt hardere fordi jeg har mye bein.
Antall ord: 28
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lille_mia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 19 Mar 2006 18:37
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av lille_mia »

^Idril^ skrev:
evamystikk skrev:
^Idril^ skrev:Kjørte nettopp forbi et ulykke sted nå isted, på helleland utenfor egersund, der et foreldrepar og deres ti år gamle barn ble drept. Deres fem år gamle barn har livstruende skader... Det var en trailer og 4 personbiler innblanda i ulykka... Da jeg kjørte forbi ista så jeg en meget knust trailer og en enda mer knust personbil. Jeg blir så lei meg av sånnt.. Hørte nettopp at dem kanskje er fra mitt hjemsted, så nå håper jeg på at det ikke var folk jeg kjente. Huff, der er så trist når sånn skjer, særlig når det er barn med i bildet...
enne ulykken? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123287

Håper ikke det var noen du kjenner da, men det er jo trist uansett... :( mye som kunne vært unngått hvis folk bare tar seg sammen. Som f.eks å "bare" kjøre de siste 2 milene hjem selv om man er trøtt som bare det. Holde någenlunde fartsgrensen, være oppmerksom og alt det der man lærer på kjøreskolen..

Den ulykka ja, leste ikke den artikkelen før etterpå jeg skrev her... Den sletta der det skjedde er stygg, skjer veldig mange unødvendige forbikjøringer der!! Jeg var på ulykkestedet kanskje 20min før ulykka skjedde, skummelt å tenke på.. men dem var jo enda ikke ferdig å rydde når jeg kom tilbake kanskje 4 timer senere..
Off den ulykken va jo helit forferdelig....Det e jo så tragisk...
Off nei, har nesten ikkje ord for det...
Antall ord: 271
Det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chrishnoa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 15 Aug 2004 20:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hedmark

Innlegg av chrishnoa »

jeg og mannen min skulle kjøre i den ukegamle bilen vår til gjerstad her i slutten av mars. det var skikkelig sporete og glatt, og plutselig mista vi kontrollen og havna i motsatt kjørefelt litt på skrå i en snøfond. stod bom fast og så kjørte brøytebilen i oss og slo speilen inn i ansiktet mitt. da måtte jeg sy litt over 50 sting i trynet og sånt. mannen fikk kutt i panna og ondt i armen, men han satt liksom lengre vekk fra smellen.

det vakke no morsomt.
Antall ord: 97
i dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

chrishnoa skrev:jeg og mannen min skulle kjøre i den ukegamle bilen vår til gjerstad her i slutten av mars. det var skikkelig sporete og glatt, og plutselig mista vi kontrollen og havna i motsatt kjørefelt litt på skrå i en snøfond. stod bom fast og så kjørte brøytebilen i oss og slo speilen inn i ansiktet mitt. da måtte jeg sy litt over 50 sting i trynet og sånt. mannen fikk kutt i panna og ondt i armen, men han satt liksom lengre vekk fra smellen.

det vakke no morsomt.
Uff nei det er vel skjeldent morsomt...
Antall ord: 106
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
melona
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 01 Aug 2006 16:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: huse mitt!

Innlegg av melona »

kaslaks historie skal vi skrive her? ej he ei histortie...ej va 5 år å satt på reia på altanen..å so kjørte en bil forbi på veien..men vist den hadde kjørt på mej i 130km/t so kunna ej ha vert dø no..men d jore den ikke!
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
evamystikk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Feb 2006 15:10
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Avsides

Innlegg av evamystikk »

melona skrev:kaslaks historie skal vi skrive her? ej he ei histortie...ej va 5 år å satt på reia på altanen..å so kjørte en bil forbi på veien..men vist den hadde kjørt på mej i 130km/t so kunna ej ha vert dø no..men d jore den ikke!
Men du har vel ikke veien på/under altanen du heller vel...? forsto ikke sammenhengen i historien jeg... noen som kan forklare? er jeg dum eller...? :-s
Antall ord: 78
When Hell Is Full, The Dead Will Walk The Earth..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OOTSP
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 27 Nov 2005 16:57
18
Kjønn (valgfri): Gammel gubbe ;)
Lokalisering: Utenfor Trondheim

Innlegg av OOTSP »

Bilulykken jeg har vært gjennom er denne: http://www.avisa-st.no/arkiv/article499665.ece

Den beste ulykken jeg har vært igjennom, og det er helt sant. Setter mye mer pris på livet etterpå og nyter alt det gode som skjer ;)
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links