Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenULYKKKER!! BIL-ULYKKER

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Namaste
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 15 Jul 2006 12:57
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Telemark

Innlegg av Namaste »

Jeg har vært med i tre bilulykker, og det gikk heldigvis bra med de som satt på!:)
På tross av at alle de tre bilene ble taksert til vrak!!! Da er skadene store...!!!
Men den aller værste opplevelsen jeg har hatt, hendte for litt over to år siden..
Jeg hadde nesten sovnet (lå lenge våken da jeg var urolig av en eller annen grunn..) da jeg fikk tlf av mamma om at det hadde vært en bilulykke bare fem min fra der vi bor, og lillesøsteren min på 21 hadde vært passasjer forran i bilen...
Vi fikk vite at hun var reist med luftambulanse til Rikshospitalet pga at hun hadde store skader, var bevistløs og hun ble koplet til en respirator.
Halv seks på morgenen var vi fremme i Oslo på sykehuset, og vi ble geleidet inn på et venterom for pårørende. Satt der en halvtime/tre kvarter med en pleier som ikke kunne si noe om hvor alvorlig det var...Legen som tok seg av søsteren min kom inn, hilste på oss, og satte seg ned, og begynte og prate om tilstanden hennes. Skadene var for store til at de kunne gjøre noe... :mozilla_cry:
Vi fikk vel alle sammen et sjokk, og jeg husker bena sviktet under meg.. Det ble en laaang og tøff dag.
Begravelsen var elleve dager etter tror jeg, husker ikke så mye..!Og der satt jeg med min da fire år gamle sønn som ville bort og si hei til tanta si!!!!!! Det var VONDT!! :mozilla_cry:
Sjåføren hadde drukket syv åtte øl, og tatt tabeletter.
Han mistet kontrollen over bilen i Stoor fart, og de traff et tre ved veien på hennes side..

Så tenk dere godt om, og ikke kjør bil etter inntatte rusmidler!! Det kan koste noen livet!!!
Sist redigert av Namaste på 09 Okt 2006 10:49, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xsmurf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 18 Aug 2006 05:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av xsmurf »

venn av meg omkom i en bilulykke for 5 mnder sia.. huff.

selv har jeg havna i to bilulykker, men heldigvis gikk alt bra :mozilla_smile:
Antall ord: 26
Frykt ikke at ditt liv skal slutte.
Frykt heller at det aldri skal begynne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janrusto
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Aug 2006 22:23
17

Innlegg av janrusto »

Eg ha kresja 2 ganger..
første gangen kresja eg pappa sin bil. Men bilen er fiksa no og eg vart ik skada va berre eg so va i bilen.
Åsso kjøpte eg en Herje bil, og den kresja eg i 120 på en liten skogsvei og der va mykje skog og fjellvegg. Eg og en kompis. Begge kom uskada utav bilen. Men de va berre flaks!
Antall ord: 68
hoyhoy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blackmamba
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 52
Startet: 28 Jul 2006 11:25
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillestrøm

Innlegg av blackmamba »

kan ikke akkurat kalle det en ulykke, bar ett mindre uhell :mozilla_tongue: var ute og øvelseskjørte med pappa, da jeg plutselig befant meg i den uheldige situasjonen; bakkestart! og jeg hadde da ikke vært med på det før.. trilla rett inn i en merce, uten å ha vett til å tråkke på bremsen, var helt knust da jeg trodde den andre bilen hadde stoore skader, haha.. ble bare små riper, derimot en fin, liten bulk i bakfangeren på primeran til fattern :mozilla_laughing: ganske komisk egentlig :D
Antall ord: 87
Det er ikke gull alt som glitrer 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Var en gang en gammel kar kjørte inn i bakenden på bilen, men da sto vi heldigvis stille, men skaden var allikevel stor. Men ellers har det vært nestenulykker med meg på sykkel og en buss.. ^^ (var ei som skulle passe på meg, som ikke var helt var på at jeg fulgte etter henne, og gammel var jeg heller ikke).
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Broren min ble nesten drept i bilukke for to år siden, og han sliter fremdeles fysisk (sikkert psykisk også) i dag. Ble påført store skader. Huff... Knuste hele venstre siden på han.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RaggSokken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 239
Startet: 09 Des 2005 14:46
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av RaggSokken »

for ca 2 mndr siden traff jeg en campingvogn som fikk sleng og endte i mitt felt

http://adressa.no/multimedia/archive/00 ... 60734b.jpg

der er bilen

kjørte i 70
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slangen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 28 Sep 2006 21:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Troms

Innlegg av Slangen »

Huff Misliker bil ulykker var i en for ca 4 måneder siden da bilen jeg satt i kolliderte i en betong vegg i 50-60 km't (det var IKKE noe godt ) men det gikk bra med alle stort sett kompisen fikk skuldren sitt ut av ledd å jeg slo hull på magesekken. husker bare små glimt fra ulykken etter som at jeg også slo hjernerystelse. men det gikk bra med alle sammen til syvende å sist :)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rick
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 25 Feb 2006 02:36
18

Innlegg av Rick »

Har vært med i alt for mange ulykker opp gjennom årene, men heldigvis hatt veldig mye flaks alle gangene.

I de første årene jeg hadde lappen følte jeg meg som så mange andre unge gutter som verdensmester til å kjøre bil, hadde kjøpt meg min første bil når jeg var 14 så var det noe jeg virkelig kunne var det bilkjøring! Tok meg tre dager før jeg hadde knust min første bil, hadde mer fart rundt en sving enn det veien var lagd for og hoppet en runde rundt med bilen i 80 km/t. Bilen slo salto fremover i grøfta, men landet på hjulene igjen. Hadde ikke på meg belte, men gikk ut av vraket med kun merkene etter at ratte hadde slått i lårene mine i det bilen gikk rundt.

Andre gangen hadde jeg vært våken i nesten 48 timer i det jeg skulle kjøre den korte veien hjem, endte i grøfta en par kilometer fra avkjøringa hjemme. Bilen stoppet med en fjellvegg 20 cm fra førerdøra med snø til litt oppover rutene, måtte klatre ut vindue på passasjerdøren.

Tredje gangen fikk jeg også sleng i en sving, denne gangen stoppet snuten på bilen 40cm fra en fjellvegg.

Fjerde gangen var det ei som prøvde å krysse veien med sin lille Fiesta, og dette er vel den mest alvorlige ulykken jeg har vært med i. Allefall den eneste med personskade. Var ikke koselig og springe bort til bilen hennes, å se det at hun blør fra ansikt/panna pga hun hadde headbang'a istykker ruta på førerdøra.

Har nå gått 1 år uten en eneste ulykke, så statistisk sett er jeg kun på lånt tid. Tenker mye på det, og har det siste halve året blitt veldig flink til å huske på belte. Har ofte mareritt om det å gå av veien enda en gang, med døden til følge. Er 21 år, men tror at jeg endelig har lært meg at jeg ikke er verdensmester bak ratte..
Antall ord: 356

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 74
Startet: 21 Aug 2006 22:28
17

Innlegg av €v@ »

En kamerat av meg kjørte av veien ved tolga i hedemark fylke på torsdag. Rett meg hvis jeg skreiv feil fylke nå :)

Alt han husker er at han satt i bilen sin på tur hjem, satt og frakk kaffe og at han våknet på sykehuset på tynset. Bilen ble kondemnert etter ett hopp på 30 meter. Han hadde visst fått mange knusningsskader i ansiktet, bl.a. kinnbeinet. Og kan bli blind på ene øyet.. tragisk, men sånn er livet. Han overlevde i allefall :)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links